IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Muziek Theorie Vorige pagina | Volgende pagina
Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 13-04-2003 20:21 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 2 april 2003 18:47 schreef grindcore het volgende:
ff over die antimetrisch figuren!

Als je een tweedelig notenwaarden in drieën splitst, een driedelig in vieren of vijven enzovoort onstaat er een antmetrisch figuur.
Bij een antimetrisch figaur is er altijd sprake van een splitsing die tegen de logische verdeling van de maat ingaat.
Dus een triool of een duool enzo gaat altijd tegen de logische maatverdeling.


Okee. Versimpeld dus:

a-na-nas ap-pel a-na-nas ap-pel etc.

En voor wie het nog steeds niet begrijpt: ik wil het best uitleggen voor een tientje per halfuur


Evelynne
Usericon van Evelynne
Posted 26-04-2003 23:43 by Evelynne Wijzig reactieProfiel van EvelynneQuote dit bericht

Je zou eens dat muziekboek moeten lezen van Frank Zappa, Zappa songs transcribed by Steve Vai, dat is ziek!! Dan weet je pas wat je in je ' theoretische muzikale opvoeding' hebt gemist!!


You can't go beyond the limit without falling down


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 27-04-2003 18:19 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

klopt, die heb ik ooit geleend bij m,n plaatselijke bibliotheek
Het is pittig
maar je moet ook weten hoe die antimetrische figuren werken anders werkt het niet


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 27-04-2003 19:38 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

hmm, k heb theorie a t/m c, best ingewikkeld vond ik, maar je hebt er toch wel veel aan


wait for me dragon, we'll meet in the sky


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 27-04-2003 23:15 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

klopt, maar theorie moet ook niet te serieus nemen anders kom je muzikaal in de knoop
In essentie slaat het werkelijk nergens op.
om elk riedeltje wat in je hoofd spookt een naam te geven.
Maar ja, dat is de westerse mentaliteit.
Als men zou stoppen met analyseren dan zou men met betere muziekstukken komen
Als voorbeeld: flamenco zuid-Amerikaanse muziek, Afrikaanse muziek, blues.
Geen enkele van deze genre's hebben hun muziek opgeschreven en geanalyseerd en uitgekouwd.
Zit allemaal in het hart
Daar is metal allang over heen.
tegenwoordig is het technische gezien allemaal verantwoord.
Maar hart zit er niet meer in



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-04-2003 16:22 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 april 2003 23:15 schreef grindcore het volgende:
klopt, maar theorie moet ook niet te serieus nemen anders kom je muzikaal in de knoop
In essentie slaat het werkelijk nergens op.

de theorie is een uitleg van de muziek, als dat nergens op slaat, dan heeft muziek geen essentie.

quote:

om elk riedeltje wat in je hoofd spookt een naam te geven.
Maar ja, dat is de westerse mentaliteit.

En een goede mentaliteit that is.

quote:
Als men zou stoppen met analyseren dan zou men met betere
muziekstukken komen

Is dat zo? Is dat een universeel feit?


quote:
Als voorbeeld: flamenco zuid-Amerikaanse muziek, Afrikaanse muziek, blues. Geen enkele van deze genre's hebben hun muziek opgeschreven en geanalyseerd en uitgekouwd.

De laatste keer dat ik in mijn lokale muziek winkel keek, zag ik toch een aardige hoeveelheid boeken over Blues en Flamenco staan. Maar goed, ik ben van mening dat het analyseren van muziek een goed iets is. Je bekijkt waarom iets wel of niet goed klinkt, gebruikt de informatie en bent daardoor beter in staat om iets te creëren wat je ook daadwerkelijk in gedachten had. Zo ontwikkel je muzikale inzicht, krijgt nieuwe ideeën en je groeit muzikaal sneller. Theorie is een zeer sterke "werktuig" in het creeren van muziek, maar niet het enige. Ik zie dan ook geen enkel minpunt in het leren van theorie, alleen pluspunten.

quote:
Zit allemaal in het hart
Daar is metal allang over heen.
tegenwoordig is het technische gezien allemaal verantwoord.
Maar hart zit er niet meer in


Wat een load of crap, Metal is juist 1 van de weinige westerse muziek soorten waar het hart er wel in zit. Ik zie dit al op een "smaak" discussie uitdraaien, heeft weinig zin, want het blijft naturlijk een subjectieve kijk op wat jij "hart in de muziek" vindt. Maar je suggereert dus dat technische verantwoorde muziek geen muziek kan zijn waar "het hart erin zit"? Kan je dat misschien uitleggen, ik begrijp het namelijk niet.



grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 29-04-2003 10:52 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

waarom nou reageren?
Nou moet ik veel gaan type
Nou ok dan


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-04-2003 11:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com




wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 29-04-2003 22:06 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

ik speel nu al zo een 14 jaar dwarsfluit. Heb muziekacademie voltooid met grote onderscheiding. Waaronder ook 4 jaar notenleer en drie jaar algemene muziekcultuur dus heb wel een groot deel muziektheorie gehad denk ik zo Moet wel zegge dat het een fout instrument is voor mij maar wie dacht daar 14 jaar geleden als klein uppie aan. Nu wou ik dat ik gitaar of drum had geleerd. Maar ja nooit te oud om te leren he !!


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 02-05-2003 21:31 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Wat bedoel je met muziek academie?

Bij ons op 't con waren er anders genoeg mensen bij die na het analyseren van een stuk (analyse was een van de theorievakken) het hele stuk niet mooi meer vonden.

Analyse van een klassiek muziekstuk heeft iig als voordeel dat je precies weet waar het over gaat en hoe het in elkaar zit, dus dan kan je er muzikaal weer meer mee.

Wat betreft andere muziekstijlen weet ik niet of het ook zo zou werken.


Metal
Usericon van Metal
Posted 04-05-2003 13:33 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2003 23:15 schreef grindcore het volgende:
klopt, maar theorie moet ook niet te serieus nemen anders kom je muzikaal in de knoop
In essentie slaat het werkelijk nergens op.
om elk riedeltje wat in je hoofd spookt een naam te geven.
....
tegenwoordig is het technische gezien allemaal verantwoord.
Maar hart zit er niet meer in



De theorie, alhoewel je je er niet meer in verdiept, pas je toch nog steeds toe hoor als je zou analyseren.
Mja en idd het hart is soms ver te zoeken bij velen, alhoewel die technische kunde een streling voor het gehoor kan zijn...dit kan mijn hart voor muziek allen maar sterken....bijleren is altijd interessant.

p.s. blijkbaar had een ego-tripper een vette kluif aan je reactie (zie enkele posts hiervoor) ... ...
normaal reageren kan dus ook hé.

[Dit bericht is gewijzigd door Metal op 04-05-2003 13:39]


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-05-2003 15:05 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nou ja, moeten we vanaf nu alles beantwoorden met 3 regels omdat we anders als "ego-trippers" worden bestempeld?
Dude, tot voor kort vond ik je een best intelligent overkomend persoon.


Metal
Usericon van Metal
Posted 04-05-2003 17:44 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Tuurlijk niet...maar sommigen doen toch niets liever dan mensen hun visie/standpunt afbreken (en lees wel:afbreken)....jammer.
Elk zijn dagje zeker.
Thx voor de attentie iig.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 04-05-2003 22:42 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Mensen relax, nergens voor nodig om een heet hooft te krijgen
Ik weet dat niet alles in dank afgenomen kan worden
Maar ik neem het niet te serieus
Dus neem een biertje


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-05-2003 23:21 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

ego-tripper? Waar ?


geef mij dat biertje maar.



[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 05-05-2003 13:16]



Metal
Usericon van Metal
Posted 05-05-2003 12:37 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

wow toch nog een normale reactie

btw de biertoonladder: 1 1 1 1 1 1 1 en deze herhalen tot je terug bij de grondtoon komt.


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 07-01-2004 9:29 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

heeft iemand ooit het boek The Thesaurus of scales and modes van Nicolas Slonimsky doorgespit?


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 12-04-2004 19:10 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

*kick*


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-06-2006 11:18 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Hmm. Nou ben ik eigenlijk wel op zoek naar wat interessante verhandelingen omtrent compositie, arrangeren, theorie, etc online.
Een andere fijne optie is een overzicht van effecten/technieken (delay, compressie, etc). Hoe meer hoe beter, ik wil het eigenlijk uitprinten en in de trein eens rustig doorlezen. Kortom, hoe meer links naar overzichtelijke verhandelingen op deze gebieden, hoe beter.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-06-2006 11:25 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Weet niet of je dit bedoelt, is voornamelijk klassiek:

http://www.martijnhooning.com/

Staat wel veel op geloog ik


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-06-2006 11:27 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Kijk, dat is al een erg prettig begin. Thanks!

Die effecten etc zoek ik ook nog.. nog ideetjes voor ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-06-2006 11:29 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-06-2006 11:29 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2006 11:27 schreef Illusione het volgende:
Kijk, dat is al een erg prettig begin. Thanks!

Die effecten etc zoek ik ook nog.. nog ideetjes voor ?
Zal het eens vragen aan een vriend als die online komt, die heeft die zooi gestudeerd als ik het goed heb, misschien weet hij wat.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 15-06-2006 11:40 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

|12---------12-----------------------------------------|
|-----14-----------------------------------------------|
|-----------------12-----------------------------------|
|------------------------------------------------------|
|------------------------------------------------------|
|------------------------------------------------------|

Nederlandse Ambulance...


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-06-2006 11:50 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2006 11:29 schreef FRNK het volgende:
http://www.ultimatemetal.com/forum/forumdisplay.php?f=151
http://www.gearslutz.com/board/



Cool stuff dude, in ieder geval geregistreerd.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen