IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Vogels Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:21 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Hier kan je gewoon over vogels praten.
Favoriete vogels, plaatjes en dergelijken.

Een van mijn favoriete zijn natuurlijk roofvogels

Welke roofvogels zijn er:

Attila schreef:
Havik

Sperwer (klein versie van de Havik)
Torenvalk, zie je vaak langs de snelweg "bidden"
Bruine kiekendief, roofvogel in rietmoerassen.
Blauwe en Grauwe kiekendief, roofvogels van heideterreinen en kleinschalig extensief landbouwterrein.

dan zijn er nog doortrekkers en overwinteraars; Visarend, zeearend, rode en zwarte wouw. (als ik er nog een paar vergeet, sorry)

o ja, we hebben ook nog uilen.

ransuil
kerkuil
steenuil
velduil
(ik ben bang dat ik er een vergeet maar ik kan er nu niet opkomen)
Site over roofvogels:
http://www.lkw.dts.nl/roofvogels/

En over de pestvogel:
Atilla ik ben toch van plan om nog een keer naar Noorwegen te gaan en daar de pestvogel te zien. Een vriend van mij gaat daar elke vakantie heen om van de natuur te genieten en te vissen.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-06-2003 21:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

What the fuck happened to talking about METAL MUSIC????



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 21:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind er niks mis mee om over Vogels of over natuur te praten. Metal natuurlijk ook niet, maar daar is een heel apart onderdeel voor. Kun je toch "pendelen"? Wat ik zelf wel prettig vind is dat het merendeel van de mensen hier een zeer warm hard voor de natuur heeft. mooi zo.

Wladimir, ik ben zelf helaas nog nooit in Noorwegen geweest maar de natuur is daar zeer mooi dus succes gegarandeerd wat betreft het zien van veel nieuwe dier- en plantensoorten.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-06-2003 21:30]


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 21:29 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ik heb deze winter voor het eerst een blauwborstje gezien. Prachtig diertje!
In hetzelfde gebied ook al eens een mannetjes blauwe kiekendief zien jagen. Wat zijn die mooi van kleur zeg. Leisteenblauw met zwarte vleugelpunten!

originele topic, ben grote liefhebber.


mvg wk10


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:30 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

De ijsvogel is ook wel is te bezichtigen aan de geul in Limburg. Zeer mooie watervogels.
Die hebben echt een prachtige kleur blauw!

En MBMARDUK, kijk maar is in het heavy metal gedeelte.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-06-2003 21:31 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:28 schreef attila_de_hun het volgende:
... Wat ik zelf wel prettig vind is dat het merendeel van de mensen hier een zeer warm hard voor de natuur heeft. mooi zo.

Sorry mijn warme harD is alleen bestemd voor mooie vrouwen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 21:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:29 schreef windkracht10 het volgende:
Ik heb deze winter voor het eerst een blauwborstje gezien. Prachtig diertje!
In hetzelfde gebied ook al eens een mannetjes blauwe kiekendief zien jagen. Wat zijn die mooi van kleur zeg. Leisteenblauw met zwarte vleugelpunten!

originele topic, ben grote liefhebber.


tracht maar eens een ijsvogel te spotten, dat zijn net vliegende edelstenen. (om er een metaltintje aan te geven )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 21:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind er niks mis mee om over Vogels of over natuur te praten. Metal natuurlijk ook niet, maar daar is een heel apart onderdeel voor. Kun je toch "pendelen"? Wat ik zelf wel prettig vind is dat het merendeel van de mensen hier een zeer warm hart voor de natuur heeft. mooi zo.

Wladimir, ik ben zelf helaas nog nooit in Noorwegen geweest maar de natuur is daar zeer mooi dus succes gegarandeerd wat betreft het zien van veel nieuwe dier- en plantensoorten.


hmmm, fout knopje ingedrukt. maar goed, nu staat er een "t".

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-06-2003 21:34]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:33 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:31 schreef MBMarduk het volgende:
Sorry mijn warme harD is alleen bestemd voor mooie vrouwen.

Ga dan naar de hete kippen, alhoewel ik dat niet zulke speciale vogels vind.



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 21:34 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:31 schreef attila_de_hun het volgende:
tracht maar eens een ijsvogel te spotten, dat zijn net vliegende edelstenen. (om er een metaltintje aan te geven )

Als ik ga mountainbiken zie ik regelmatig eentje opgeschrikt wegvliegen. Ook al eens een wielewaal gezien. Raar dat zo'n opvallend gekleurde vogels bijna nooit te zien zijn.


mvg wk10


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik ga eerst naar Zweden en daar zal ik ook genoeg vogels aantreffen.
Ik zal binnenkort even door mijn boeken bladeren naar de fauna van Zweden.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 16-06-2003 21:36 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Ik vind vinkjes, kool/pimpel meesjes en roodborstjes al mooi om te zien, vooral in de sneeuw in de winter. Nooit veel roofvogels gezien hier, wel een paar toffe weidevogels hier in de polder. Er nestelt volgens mij nu een weidevogel vlakbij het fietspad want als ik langs fiets komt-ie altijd boven me vliegen met veel kabaal, altijd hetzelfde stuk. Is zo'n vogel met zo'n hele lange snavel, slecht in namen..

Vogels heerschen, vlad


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 21:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:36 schreef Sjaan het volgende:
Er nestelt volgens mij nu een weidevogel vlakbij het fietspad want als ik langs fiets komt-ie altijd boven me vliegen met veel kabaal, altijd hetzelfde stuk. Is zo'n vogel met zo'n hele lange snavel, slecht in namen..

Vogels heerschen, vlad


die heeft jonkies. mogelijke soorten:

scholekster
kieviet
tureluur
grutto


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 21:44 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

snip?


mvg wk10


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Kieviet een lange snavel?
Ik zag laatst nog een kieviet zijn nest verdedigen tegen wat kraaien. Slimme beesten

En scholeksters zijn zwart/wit met een lange rode snavel. Maar die zie je sneller bij water/zee.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 16-06-2003 21:48 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Denk dat het een grutto was, bruine vogel. Je ziet ook wel es van die zwart witte vogels met een lange oranje snavel.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 21:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:45 schreef wladimir het volgende:
Kieviet een lange snavel?
Ik zag laatst nog een kieviet zijn nest verdedigen tegen wat kraaien. Slimme beesten

En scholeksters zijn zwart/wit met een lange rode snavel. Maar die zie je sneller bij water/zee.


Idd, schrap kieviet maar, niet goed gelezen van me. Scholekster hebben zich toch ook wel uitgebreid het binnenland in en dan met name op weilanden. Op de uithof nestelde een kopeltje op een van de daken toen ik er studeerde. Leuk om te zien. Trouwens, heb je wel eens een Kieviet zien vliegen (vast wel )? dat is echt ongelooflijk wat een buitelingen die kunnen maken.

ed: Sjaan, Let eens op de poten als je de kans hebt. als ze fel rood zijn is het een Tureluur, anders een Grutto. Grutto zijn overigens niet echt bruin maar van ver lijken ze wel "bruinachtig".

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 16-06-2003 21:52]


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 21:51 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 21:48 schreef Sjaan het volgende:
Denk dat het een grutto was, bruine vogel

Nou, die zijn gemakkelijk hoor. Die roepen steeds hun naam.


mvg wk10


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 21:57 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik heb ze vaker zien vliegen. Ik leefde eerst altijd in de buurt van het platte land.
Dus ik bekeek altijd fazanten/hoenders/kievieten op de akkers met mijn verre kijker.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-06-2003 22:03 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Heb ooit eens toevallig een sperwer in de aanval zien gaan. Vloog recht op een dak af, vlak over de nok heen en was toen uit het zicht verdwenen maar hoorde wel een hele troep zangvogeltjes opgeschrikt tjilpen.
Die sperwers zijn echte jachtvliegtuigjes. Ik wil wel als zo'n beestje reïncarneren.


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:03 schreef windkracht10 het volgende:
Heb ooit eens toevallig een sperwer in de aanval zien gaan. Vloog recht op een dak af, vlak over de nok heen en was toen uit het zicht verdwenen maar hoorde wel een hele troep zangvogeltjes opgeschrikt tjilpen.
Die sperwers zijn echte jachtvliegtuigjes. Ik wil wel als zo'n beestje reïncarneren.


ha, ik weet nog goed,ik zat eesn aan de keukentafel naar een troep mussen te kijken die aan het scharrelen waren in onze tuin. Opeens viel als een baksteen een vogel op een mus. Dat was dus een sperwer. Die zie je niet aankomen. vervelend voor die ene mus maar wel spectaculair om te zien.

Overigens, vliegen zwaluwen een sperwer er wel uit. Vooral gierzwaluwen zijn stealth bommenwerpers.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 22:15 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik zal is kijken of er nog een herhaling is van een uitzending op National Geographic over roofvogels.
Daar lieten ze dus de havik zien die door bomen heenvloog.
En ze lieten dus ook een tamme havik door een klein gat heen vliegen met een diameter van ongeveer 30 cm. Terwijl zijn spanwijdte 1 meter is.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

wow, dat wil ik ook zien. overigens, twee van de meest spectaculaire vogels die ik heb gezien:

Bald eagle in Louisiana. dat is een roofvogel van een zeer fors formaat met een witte kop.

Kraanvogels in Polen.

metal is cool maar zo nu en dan een zeldzame vogel(en ander dier en plant) zien is toch ook niet gek.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 22:24 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Voor mijn ogen Nederlandse reigers in de Malediven zien tussen de roggen en tropische vissen vond ik heel speciaal.

En lepelvogels vind ik ook erg mooi.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 16-06-2003 22:25 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Uilen zijn zeer mooie vogels.

De kerkuil

[img]http://www.dierentuin.net/pictures/kerkuil.jpg[img]

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 16-06-2003 22:25]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2003 22:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 22:24 schreef wladimir het volgende:
Voor mijn ogen Nederlandse reigers in de Malediven zien tussen de roggen en tropische vissen vond ik heel speciaal.

En lepelvogels vind ik ook erg mooi.


lepelvogels ? en tropische soort? die ken ik niet, zijn er plaatjes van op hetnet?

wat de malediven betreft is idd een mooie ervaring. zaten daar meer soorten? geen frgatvogels bijv? (ik rope maar wat)


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen