IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Candlemass Volgende pagina
Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 17-06-2003 15:58 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

Het werd nu toch wel ns tijd voor een echt Candlemass topic, dus bij deze:





Discografie:
1986: 'Epicus Doomicus Metallicus' (CD)
1987: 'Nightfall' (CD)
1988: 'Ancient Dreams' (CD)
1988: 'At the Gallows End' (Mcd)
1988: 'Samarithan' (7 inch.)
1988: 'Samarithan' (12 inch.)
1989: 'Tales of Creation' (CD)
1990: 'Live' (Live CD)
1992: 'Chapter VI' (CD)
1993: 'Sjunger Sigge Furst' (Mcd)
1994: 'As It Is, As It Was' (Compilation)
1998: 'Dactylis Glomerata' (CD)
1999: 'From The 13th Sun' (CD)
2002: 'The Bleack Heart of Candlemass' (Compilation)
2002: 'Documents of Doom' (2-DVD)
2002: 'Doomed for Live - Reunion 2002' (Live CD)
2003: 'Diamonds of Doom' (2x12 inch.)

Om het even kort te houden: het is gewoon een geniale doom metal band. Verwacht geen grunts e.d., het is ECHTE doom.. logge en trage riffs met geweldige zang van Messiah..

verder staan de 26sept nog samen met Nevermore op de planken in Podium, Hardenberg.

DOOMED FOR LIFE!

[Dit bericht is gewijzigd door Grom op 17-06-2003 15:59]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 16:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

er was toch al een candlemass topic? maar goed, deze band is zo goed, die verdient wel 10 topics. Hoe vind je krux? NE de leif edling dubbel cd? Ik hoop ook dat er eens echt nieuw candlemass materiaal gaat komen.

oja, op de eerset zingt een andere zanger. heeft die na candlemass nog iets gedaan? ik vind hem net zo goed als "die monnik".


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 17-06-2003 16:07 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

is het erg dat ik er niks aan vindt?? vond ze live nog wel te pruimen, maar cd's doen me niks


None of us are saints - Albert Fish


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 16:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 16:07 schreef Arson het volgende:
is het erg dat ik er niks aan vindt?? vond ze live nog wel te pruimen, maar cd's doen me niks


nee,natuurlijk niet. smaken vercshillen nu eenmaal.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-06-2003 16:11 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 17 juni 2003 16:09 schreef attila_de_hun het volgende:
nee,natuurlijk niet. smaken vercshillen nu eenmaal.


Maar harry potter blijft gay.

En candlemass is een briljante band.
Ben echter alleen bekend met de eerste 3 albums, maar die zijn dan ook fantastisch.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 17-06-2003 16:12 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Epicus Doomicus Metallicus, tja toch wel een klassieker. Vooral het nummer 'Solitude' dan. Maar verder boeit deze band me niet. Ik hou ook niet zo van doom.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 17-06-2003 16:13 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

ik vind de zang het grootste struikelblok....


None of us are saints - Albert Fish


Lies
Usericon van Lies
Posted 17-06-2003 16:13 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 16:06 schreef attila_de_hun het volgende:
er was toch al een candlemass topic?

Zet de link er dan toch meteen bij


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 17-06-2003 16:18 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

is al een thread over!



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 17-06-2003 16:18 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

candlemass heerscht en ik ga zeker de 26ste kijken!



svartsyn
Usericon van svartsyn
Posted 17-06-2003 16:32 by svartsyn Wijzig reactieProfiel van svartsynQuote dit bericht

Candlemass rules, let me die in solitude....


Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 17-06-2003 16:33 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 16:06 schreef attila_de_hun het volgende:
er was toch al een candlemass topic? maar goed, deze band is zo goed, die verdient wel 10 topics. Hoe vind je krux? NE de leif edling dubbel cd? Ik hoop ook dat er eens echt nieuw candlemass materiaal gaat komen.

oja, op de eerset zingt een andere zanger. heeft die na candlemass nog iets gedaan? ik vind hem net zo goed als "die monnik".


er was al een topic over ja, maar dat was op die nieuwe live cd gericht toch? Ik vond dat Candlemass wel een echt topic verdiende.

Krux vind ik erg goed, heerlijke loodzware riffs, al zitten er hier en daar wat stukjes in die ik wat minder kan waarderen.

Leif Edling cd heb ik ook ja, kan je toch goed horen wat die gast allemaal kan presteren.. top muziekant!

ik heb nooit uitgezocht of de eerste zanger verder nog wat heeft gedaan, ikzelf vind Messiah ook wel vele malen beter.

btw, iedereen die alleen maar gaan zeuren dat dit topic al bestaat (wat dus niet zo is) kan maar beter gewoon niet reageren als ze verder toch niks te melden hebben


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 18:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

hey Grom, je moet die foto's nog eesn kiken op de leif edling cd. ik moest er echt om lachen. hij verandert van een lief manneke naar iemand die volgens mij steeds meer is gaan blowen. Kijk de oogopslag maar eens na, die wordt steeds waziger naarmate hij ouder wordt.Ach, zolang hij maar zulke briljante nummers blijft schrijven is het tocg goed. en trek het niet aan over "meerdere"topics. het is beter in meerdere topics over candlemass praten dan helemaal niet denk ik maar zo.


Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 17-06-2003 19:06 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

bij mensen die doom maken zit ook vaak wel een steekje los..
ben benieuwd of ie nog van zulke heerlijke nummers uit zn mouw kan schudden voor het volgende album. ze zeggen zelf dat ze Nightfall gaan overtreffen, maar dat betwijfel ik toch


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-06-2003 19:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2003 19:06 schreef Grom het volgende:
bij mensen die doom maken zit ook vaak wel een steekje los..
ben benieuwd of ie nog van zulke heerlijke nummers uit zn mouw kan schudden voor het volgende album. ze zeggen zelf dat ze Nightfall gaan overtreffen, maar dat betwijfel ik toch


Iedereen vind Nightfall het beste album blijkbaar behalve ik. Ik vind hun debuut het beste. Maar het verschil is niet drastisch ofzo. het eerset album heeft net wat meer sfeer vind ik. Als ik een cijfer zou moeten geven denk ik nietdat er een candlemass album onder de 7.5 zou komen. Dat kunnenmaar weing bands claimen.


Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 17-06-2003 19:36 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

EDM is ook een wereldalbum ja! alleen vind ik de zanger niet zo geweldig.

verder vind ik Dactylis Glomerata en From The 13th Sun geen 7.5 waard, maar het is niet voor niks dat veel Candlemass fans doen alsof die albums nooit hebben bestaan.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 20-06-2003 22:14 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Heb eens een paar nummers geluisterd. Samling Vid Pumpen is wel leuk, maar voor de rest vind ik er niet zoveel aan...


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 21-06-2003 1:26 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Ik heb ze laatst gezien op Rock Hard, maar ik vond er niet echt veel aan...
Ich bin ein Doomkopf
Onze zanger (Angels Decay) lijkt trouwens wel op de zanger van Candlemass:



Thelema_6
Usericon van Thelema_6
Posted 22-06-2003 23:54 by Thelema_6 Wijzig reactieProfiel van Thelema_6Quote dit bericht

Candlemass rulezzz

vind nightfall ook het beste album. met als topper toch wel samarithan. (godver waarom speelden ze die niet op rock hard), ik baal nog steeds, en uit zeer betrouwbare bron weet ik dat Grom ook nog baalt, hehe. die krux cd is ook zeker gaaf. draait regelmatig in mn cd speler. ben benieuwd wat nieuw candlemass materiaal zal worden. maar als ze voorlopig nog effe klassiekertjes komen spelen, ben ik ook dik tevreden. september maar eens richting hardenberg.

are you ready for some doomdancing


We would like to see most of the human race killed of, because it is unworthy, It is unworthy of the gift of life


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 23-06-2003 0:22 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Candlemass mag inderdaad genoemd worden. Met name hun eerste 2 platen (eerste heeft iets donkerder; tweede bevat sterkere songs) zijn apocalyptisch goed. Ik heb de band sinds 1995 niet meer gevolgd aangezien de opvolgende platen steeds minder werden.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 24-06-2003 13:37 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

ik kende Candlemass niet echt *schaam schaam* maar ik ben toch naar hun concert in 013 geweest toen (die eerste tour sinds tijden) en man ik heb genoten! Ik heb nog heeeeeel veeeel cd's op mijn verlanglijstje staan en weinig budget ervoor maar welke cd is nu echt een aanrader?


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 24-06-2003 13:49 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

1986: 'Epicus Doomicus Metallicus' (CD)
1987: 'Nightfall' (CD)
1988: 'Ancient Dreams' (CD)

begin hier eens mee zou ik zeggen!!

Candlemass heerscht!


I Find That I Am Not There...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-06-2003 14:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht



Op wacken waren ze erg gaaf.... binnenkort die eerste cd maar eens ergens vandaan halen.. wat is er trouwens geworden van die zanger op het eerste album?


Thelema_6
Usericon van Thelema_6
Posted 25-06-2003 0:23 by Thelema_6 Wijzig reactieProfiel van Thelema_6Quote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2003 13:37 schreef Midnight het volgende:
ik kende Candlemass niet echt *schaam schaam* maar ik ben toch naar hun concert in 013 geweest toen (die eerste tour sinds tijden) en man ik heb genoten! Ik heb nog heeeeeel veeeel cd's op mijn verlanglijstje staan en weinig budget ervoor maar welke cd is nu echt een aanrader?


was zeker goed concert toen in 013.
koop gewoon doomed for live. dubbel live cd, dan heb je al de klassiekertjes wel. maar als je studio plaat wil --> nightfall


We would like to see most of the human race killed of, because it is unworthy, It is unworthy of the gift of life


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 25-06-2003 22:04 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

ik koop eerder studio cd's dan live cd's maar in ieder geval bedankt voor de tips!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 25-06-2003 22:17 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

quote:
Op 22 juni 2003 23:54 schreef Thelema_6 het volgende:
Candlemass rulezzz

vind nightfall ook het beste album. met als topper toch wel samarithan. (godver waarom speelden ze die niet op rock hard), ik baal nog steeds, en uit zeer betrouwbare bron weet ik dat Grom ook nog baalt, hehe. die krux cd is ook zeker gaaf. draait regelmatig in mn cd speler. ben benieuwd wat nieuw candlemass materiaal zal worden. maar als ze voorlopig nog effe klassiekertjes komen spelen, ben ik ook dik tevreden. september maar eens richting hardenberg.

are you ready for some doomdancing



hehe, jij ook hier?
ja onze thelema was aan het doomdancen op krukken
grom was in extase
en jah zelf ook liggen headbangen, vond het stiekem geweldig


Do androids dream of electric sheep?


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen