IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Candlemass Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-04-2009 17:06 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2009 12:49 schreef invictis het volgende:
gah, hammer of doom!
jezus wat een beregeil nummer is dat!


Zo enorm +1....


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-04-2009 23:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Toch mis ik op de een of andere manier de brok in je keel sensatie van een embracing the styx. Hij is als vanouds enorm heavy en doomy, daar niet van. Zo'n nummer met het gevoel van "embracing" erbij en hij had wat mij betreft een 95 gescoord. Nu een 90 (puur en alleen om een schaal aan te geven.)

Net tevens Tales of creation op LP gekocht via marktplaats. Erg lekkere plaat, persoonlijk vindt ik hem lekkerder dan ancient dreams. Op de remake van Under the Oak na, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de originele als referencie heb. Tears en edge of heaven tot nu toe mn favoriete nummers op die plaat.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-04-2009 7:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Tales is zeker niet beter dan Ancient Dreams..

En toch heerscht Death Magic Doom de kloten uit den broek!

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 25-04-2009 7:45]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-04-2009 7:43 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Tales Of Creation beter dan Ancient Dreams?

Ech nie!


Bareuh...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-04-2009 7:46 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb het al aangepast, sorry.. ik dacht laat ik mijn mening eens delen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-04-2009 7:48 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Braaf.

Death Magic Doom heerscht wél de ballen uit je broek, dat dan weer wel...


Bareuh...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-04-2009 9:40 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

pff de ballen vliegen me om de oren!

Sja over ToC het is maar een mening he. Ancient dreams viel me op de een of andere manier zwaar tegen na epicus en nightfall (met een paar nummers als uitzonderingen). Misschien is de herinnering aan die eerste indruk blijven hangen. Misschien komt het ook omdat ToC mn tweede LP is .

Ik denk dat de reden dat ik ancient dreams iets minder vind wel dezelfde is als waarom ik de nieuwe wel goed maar niet ballenvliegend vind.

Als kanttekening, ik vindt ook Ancient dreams geweldig. Sterker nog, alles wat ik tot nu toe ken...

Hoe is from the 13th sun volgens jullie? Doom metal punkt com is er nogal over te spreken. Ik ken hem nog niet.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-04-2009 11:40 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2009 9:40 schreef Dirge for november het volgende:

Hoe is from the 13th sun volgens jullie? Doom metal punkt com is er nogal over te spreken. Ik ken hem nog niet.


Ik vind From The 13th Sun, net als Dactylis Glomerata, een beetje te veel de stonerrock-kant op gaan. Op zich zijn het geen verkeerde platen, maar ze hadden niet onder de naam Candlemass uitgebracht moeten worden.

Ken je Chapter VI ook? Vind ik ook helemaal geen verkeerde plaat.


Bareuh...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 25-04-2009 12:49 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Heb de nieuwe nu verschillende keren geluisterd openingstrack If i ever DIE is knallende openingstrack.
Bij Hammer of Doom leek het wel erg veel op Black Sabbath-Black Sabbath, conclusie het wordt steeds beter!


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-04-2009 15:55 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Erg fijne plaat die nieuwe!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-04-2009 17:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2009 1:23 schreef Mutilator het volgende:
En toch kan ik nog steeds niet aan de nieuwe zanger (Candle-ass) wennen, hoe goed de nummers ook zijn; blijf toch erg gecharmeerd van Messiah's zang.
hmm ja dat had ik in het begin ook wel, maar toch vind ik nu juist dat het toch wel echt iets heeft. Het heeft meer een heavymetal uitstraling die stem. Ik word altijd een beetje moe van die vibraties van Messiah.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 26-04-2009 17:50]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-04-2009 18:25 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Het kwartje valt echt niet bij mij. Bij de vorige ook niet overigens...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 29-04-2010 10:46 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Iemand de nieuwe live cd / dvd al gezien en gehoord?

De Sweden Rock Festival show (60 Min) heb ik nog niet gezien maar Live in Athene (96 min) inmiddels wel.
Gave show met uitstekend stereo geluid.
Live Sweden is in 5.1 DD welke, dit heb ik gecontroleerd, toch minder is dan de stereo 2.0 dd.

In ieder geval, die Grieken gaan helemaal uit hun dak en de band heeft er ook zin in.
Enig nadeel is wel dat alle film opnamen bewerkt zijn met een soort retro look. Denk aan jaren 60 / 70 grindhouse films.
Opzich heeft het wel wat maar wat mij betreft hebben ze dit wel iets teveel doorgevoerd. Iets minder mocht ook wel.
Zie onderstaande screenshots (Bewegend ziet het er wel weer beter uit)
Gezichtsuitdrukkingen gaan nu wel veelal verloren.




Dhr Lowe zingt de pannen van het dak en live klinken nummers als If I Ever Die en The Bleeding Baroness nog beter dan de studio versies.
Nog een dikke plus, Demons Gate word live gespeeld!

De live shows zijn ook verkrijgbaar als dubbel elpee, waarvan ik alleen de Athens live heb aangeschaft.
(Mischien volgende maand ook de Sweden live plaat nog aanschaffen)

Overigens staat het volgende alleen vermeld bij de Live Athene elpee en niet in het cd boekje.
De show in Athene ging bijna niet door i.v.m verkiezingen in Athene. Dit houdt in dat Grieken massaal gaan stemmen en de band de helft minder aan opnamen apparatuur kon krijgen (audio en video) en nu in een kleinere zaal dan normaal speelden.
De sfeer in de zaal is er niet minder om geworden.

Verplichte aanschaf!


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-04-2010 13:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dhr. Lowe vind ik geweldig zingen, maar sinds ik ze live heb gezien heb ik gewoon iets tegen die vent. Zijn arrogante Amerikaanse houding past niet bij de muziek van Candlemass. Gek genoeg vind ik Lowe ook beter bij Solitude Aeturnus.

DMD is een gave plaat, toch heb ik zelden de neiging om m op te zetten. KotGI heeft voor mij net even meer.

Ancient Dreams blijkt inderdaad beter dan Tales, nu ik beiden grijs heb gedraaid. Mijn favorieten blijven toch de eerste twee, en in zekere zin ook de selftitled.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-08-2010 19:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb nu de dubbel LP van From the 13th Sun, welke ik voor ik m binnen kreeg bewust nog nooit geluisterd had. Ik heb m zegmaar bewaard. Wat een ploat zeg! Erg gaaf en onverwacht goed. Het is niet de Candlemass van oud en het is geen Krux, misschien is het wel iets er tussenin.

Toch vreemd dat ik er zelden over gehoord heb, wat het in mijn ogen wel een beetje een ondergewaardeerde plaat doet lijken.



Shreds of Sanity
Usericon van Shreds of Sanity
Posted 06-08-2010 18:04 by Shreds of Sanity Wijzig reactieProfiel van Shreds of SanityQuote dit bericht

From The 13th Sun is inderdaad een prima album. Candlemass op zijn Black Sabbathst, onder andere door de vocalen. En ze doen het er ook wel een beetje om met die regenintro van Tot. Ik mag er graag naar luisteren.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-08-2010 13:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inderdaad, en dat is ook wel een reden waarom ik hem zo lekker vindt.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-08-2010 13:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zingt Messiah nog ergens trouwens?



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 19-12-2010 23:28 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Candlemass heeft ook weer wat leuks uit.
(zelf de zwarte vinyl besteld maar schijnt nu inmiddels uitverkocht te zijn.)

Meer info:
http://www.high-roller-records.de/high_roller/sites/release_detail.php?relno=155




CANDLEMASS - Don`t Fear The Reaper 12"
HRR 155, 4 flat PMS cover, 250 x green vinyl + 100 x black vinyl

een 12" dus met 2 covers.
Ene kant een cover van Hendrix en de andere kant een cover van Blue Öyster Cult.

Online te koop via High Roller records of:
quote:

"The plan is to sell it at our 25th year anniversary gigs at Debaser Medis in Stockholm and at Roadburn 2011 if there's any left.


Hij is niet online te koop is via de High Roller ebay shop.
http://stores.ebay.com/High-Roller-Records
Liefhebbers kunnen het beste een mailtje voor info sturen naar: order AT hrrecords.de



bub


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-12-2010 9:27 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 december 2010 23:28 schreef Bub het volgende:
Candlemass heeft ook weer wat leuks uit.
(zelf de zwarte vinyl besteld maar schijnt nu inmiddels uitverkocht te zijn.)

Meer info:
http://www.high-roller-records.de/high_roller/sites/release_detail.php?relno=155




CANDLEMASS - Don`t Fear The Reaper 12"
HRR 155, 4 flat PMS cover, 250 x green vinyl + 100 x black vinyl

een 12" dus met 2 covers.
Ene kant een cover van Hendrix en de andere kant een cover van Blue Öyster Cult.

Online te koop via High Roller records of:


Hij is niet online te koop is via de High Roller ebay shop.
http://stores.ebay.com/High-Roller-Records
Liefhebbers kunnen het beste een mailtje voor info sturen naar: order AT hrrecords.de




Behalve de zwarte en groene is er ook een rode, al is die niet door High Roller uitgebracht, maar wel via hen te koop.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-12-2010 10:20 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heb de zwart vinyl in bestelling!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-12-2010 11:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 december 2010 10:20 schreef Staalman het volgende:
Heb de zwart vinyl in bestelling!


Ik ook en tevens de groene en rode. Ik weet het, ik spoor niet


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-12-2010 11:20 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ach, dat heb ik met Cathedral....


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-12-2010 11:30 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 december 2010 11:20 schreef Staalman het volgende:
Ach, dat heb ik met Cathedral....


Probleem is ik heb dat bij de meeste bands, net ook weer While Heaven Wept compleet gemaakt met de kleuren.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-12-2010 11:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2010 11:30 schreef Marcel H. het volgende:
Probleem is ik heb dat bij de meeste bands, net ook weer While Heaven Wept compleet gemaakt met de kleuren.


Hehe, daar ben ik vanaf gestapt. Als ik de keuze heb dan ga ik voor zwart vinyl.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen