IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Candlemass Vorige pagina | Volgende pagina
Brent_
Usericon van Brent_
Posted 02-06-2012 13:54 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Aiiii

Legendary Swedish doom metallers CANDLEMASS have released the following statement:

"We are sorry to inform you that Robert Lowe is no longer the singer for CANDLEMASS. It has been a very difficult decision for the band and has mainly to do with the quality of the live performances.

"For the upcoming shows, Robert will be replaced with Mats Levén [YNGWIE MALMSTEEN, THERION, TREAT, ADAGIO, AT VANCE, KRUX], longtime friend of the band. We are convinced this will work out just great.

"The band is currently rehearsing new and old songs with Mats and we know that nobody attending the gigs at Debaser Slussen, Metaltown, Borås or Southern Discomfort will be disappointed.

"Bring you earplugs….it will be hard, massive and loud!


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 02-06-2012 15:37 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-06-2012 17:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Jammer maar begrijpelijk. Naar mijn ervaring tenminste.



Brent_
Usericon van Brent_
Posted 03-06-2012 0:12 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Die nieuwe plaat klinkt op het eerste gehoor wel een stuk minder dan Death Magic Doom. Hoor ook een hoop keyboard geneuzel en daar ben ik niet zo van. Maar zal hem nog eens de kans geven.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 03-06-2012 11:09 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van die keyboards.
Het verschil tussen Krux en Candlemass word zo wel een stuk kleiner. Helemaal als Mats ook nog eens bij Candlemaas (in ieder geval live) gaat zingen.

De nieuwe plaat, slecht is hij zeker niet.
De eerste keer vond ik hem niet geweldig maar ondanks de keyboards groeit deze plaat snel.
Om mijzelf gelijk ook maar tegen te spreken...een nummer als Siren Song is erg gaaf...mede dankzij de keyboards!
Erg Uriah Heep - Gypsy, wat ongetwijfeld de invloed was voor dit nummer.


[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 03-06-2012 11:09]


bub


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 04-06-2012 2:03 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2012 13:54 schreef Brent_ het volgende:

Aiiii

Legendary Swedish doom metallers CANDLEMASS have released the following statement:

"We are sorry to inform you that Robert Lowe is no longer the singer for CANDLEMASS. It has been a very difficult decision for the band and has mainly to do with the quality of the live performances.

"For the upcoming shows, Robert will be replaced with Mats Levén [YNGWIE MALMSTEEN, THERION, TREAT, ADAGIO, AT VANCE, KRUX], longtime friend of the band. We are convinced this will work out just great.

"The band is currently rehearsing new and old songs with Mats and we know that nobody attending the gigs at Debaser Slussen, Metaltown, Borås or Southern Discomfort will be disappointed.

"Bring you earplugs….it will be hard, massive and loud!

Moet zeggen dat ik Candlemass met Lowe nog nooit heb beluisterd. Maar deze wisseling van de wacht trekt me wel; Mats Leven vind ik echt een beestig gave zanger...


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 04-06-2012 14:01 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 2 juni 2012 17:05 schreef Dirge for november het volgende:
Jammer maar begrijpelijk. Naar mijn ervaring tenminste.
Podiumpresentatie is het probleem? Of zong hij tegenwoordig ook slecht live?

Want zijn zang vond ik wat jaartjes terug dik in orde.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-06-2012 10:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het was toen ik 'm zag ook wel in orde, maar ietwat lui. En dat in combinatie met een zwaar arrogante podiumpresentatie, en dat dan weer in combinatie met teveel Neerlands kruid....



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-06-2012 11:03 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2012 10:08 schreef Dirge for november het volgende:
Het was toen ik 'm zag ook wel in orde, maar ietwat lui. En dat in combinatie met een zwaar arrogante podiumpresentatie, en dat dan weer in combinatie met teveel Neerlands kruid....


Ah meneer heeft hem weer maar een keer aan het werk gezien en vormt al weer een onzin mening over hem. Ik zou als ik jou was toch eens wat vaker wat concertjes bezoeken, voordat ik zulke onzin op een forum zet. En dat nog als redactie lid ook. Het (traditionele) doom-niveau hier op ZM is soms om te janken. Niemand die je tegen kan spreken.

Ik heb Lowe ook nog maar drie maal gezien bij Candlemass en nog een keer bij Solitude Aeturnus. Het grote manco van zijn podiumpresentatie is niet z'n 'arrogante' houding, maar dat hij teksten van een blaadje afleest. Blijkbaar is dat dat voor Edling en consorten niet profesioneel genoeg.

Maar ik zou graag zien dat iemand anders hier ook zijn mening over geeft. Liefst iemand die Lowe wat vaker aan het werk heeft gezien.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 05-06-2012 11:13 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Zijn teksten van een blaatje leest
Dus toch een form van arogantie om dat ie geen teksten uit zijn hoofd wil leren of zo iets.
Dat ie maar weer bezig gaat met Solitude Aeternus want daar past ie mijns ziens veel beter bij.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 05-06-2012 11:16 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2012 11:13 schreef nark het volgende:
Zijn teksten van een blaatje leest
Dus toch een form van arogantie om dat ie geen teksten uit zijn hoofd wil leren of zo iets.



Zou kunnen, al lijkt me dat niet de reden, maar dat bedoelt Dirge for november ook niet.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-06-2012 12:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mark, excuses dat ik me er niet van bewust was dat ik geen mening mag geven. Het is gewoon na één keer een live-show meemaken en een hoop youtubejes duidelijk dat die man me gewoon niet aantstaat in zijn podiumpresentatie en zich er zichtbaar makkelijk van afmaakt.

En sowieso, een persoonlijke aanval, kom op zeg:



[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 05-06-2012 12:36]



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 05-12-2012 19:08 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

High Roller heeft de doomology box in de (kerst) aanbieding.

40 euro voor de silver vinyl.
http://www.hrrshop.de/CANDLEMASS-Doomology-7-LP-BOX-SILVER
35 euro voor de black vinyl.
http://www.hrrshop.de/CANDLEMASS-Doomology-7-LP-BOX
(exclusief verzending)

Koopje!



[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 05-12-2012 19:09]


bub


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 06-12-2012 6:07 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 5 december 2012 19:08 schreef Bub het volgende:
High Roller heeft de doomology box in de (kerst) aanbieding.

40 euro voor de silver vinyl.
http://www.hrrshop.de/CANDLEMASS-Doomology-7-LP-BOX-SILVER
35 euro voor de black vinyl.
http://www.hrrshop.de/CANDLEMASS-Doomology-7-LP-BOX
(exclusief verzending)

Koopje!




mooie prijs op 50% van het oorspronkelijke bedrag en dan te bedenken dat er op eBay al 112 euro betaald is voor de zilveren versie hahahhaa

Mensen zoeken niet lang genoeg op internet bij distro's kennelijk of zo'n box nog voor een normale prijs te koop is

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 06-12-2012 6:08]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-12-2012 7:39 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2012 6:07 schreef Marcel H. het volgende:
mooie prijs op 50% van het oorspronkelijke bedrag en dan te bedenken dat er op eBay al 112 euro betaald is voor de zilveren versie hahahhaa

Mensen zoeken niet lang genoeg op internet bij distro's kennelijk of zo'n box nog voor een normale prijs te koop is


Moet je nog iets bestellen daar? Kunnen we verzendkosten splitten.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 06-12-2012 7:42 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 december 2012 7:39 schreef Mark Z het volgende:
Moet je nog iets bestellen daar? Kunnen we verzendkosten splitten.


Ik was van plan van het weekend weer eens rond te neuzen op de High Roller Records site. Stuur via fb even wele box je geinteresseerd in bent.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-12-2012 9:01 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Mag ik ook doen en zo de kosten verder splitten?



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-12-2012 9:49 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2012 9:01 schreef Dirge for november het volgende:
Mag ik ook doen en zo de kosten verder splitten?




LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 06-12-2012 9:49 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Mark Z. en Willem For November, uw boxen zijn besteld.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-12-2012 11:02 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2012 9:49 schreef Marcel H. het volgende:
Mark Z. en Willem For November, uw boxen zijn besteld.




LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-12-2012 14:31 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 06-12-2012 19:24 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 5 juni 2012 11:03 schreef Mark Z het volgende:
Het grote manco van zijn podiumpresentatie is niet z'n 'arrogante' houding, maar dat hij teksten van een blaadje afleest. Blijkbaar is dat dat voor Edling en consorten niet profesioneel genoeg.


Dat zou voor mij anders ook niet professioneel genoeg zijn. Kom nou, als zanger sta je daar als frontman en uithangbord van een band, en wat mij betreft ook als link tussen publiek en podium. Oplezen doet het hem dan toch niet echt...


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-05-2013 19:40 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Gelezen op blabermouth :
http://www.blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=190263#comment-2815306

quote:


CANDLEMASS To Release 'Epicus Doomicus Metallicus - Live At Roadburn 2011' Vinyl LP - May 22, 2013



Svart Records has set a June 14 release date for CANDLEMASS' vinyl-only "Epicus Doomicus Metallicus - Live at Roadburn 2011" album.

CANDLEMASS' debut LP, "Epicus Doomicus Metallicus", is a genre-defining classic if there ever was one — the starting point of modern epic doom metal, even.

In 2010 and 2011, CANDLEMASS invited the original "Epicus" vocalist Johan Längqvist back into the fold for a few select shows celebrating the album's 25th birthday. This vinyl-only release captures the band performing "Epicus Doomicus Metallicus" album live at the sold-out Roadburn festival in Holland in April 2011. Mixed from a professional 32-track recording and mastered vinyl under the supervision of band founder/mainman Leif Edling, this is the ultimate live version of the classic.

The Svart release has the album spread over three sides of vinyl and an etching on side D. The two LPs are wrapped in a gatefold jacket, and the set is available on black or white vinyl. Both versions are limited to 400.

Comments Edling: "No volcano could stop us this time to perform the 'Epicus' album at the Roadburn festival in Holland. It was a very special day, filled with great music, incredible fans, and a band that had a lot of fun doing this!

"After 25 years original, 'Epicus' singer Johan Längqvist is onstage with us to perform something that people say is one of the doom metal classics. And I think we did a pretty good job there at Roadburn. We played well, and the show was a total success!

"So here it is, CANDLEMASS live at the Roadburn festival…as it was, no overdubs…recorded on 32 channels…a fine slice of legendary doom released on big, fat, double-packed vinyl!"


Hoes:



Essentieel voor mijn collectie

Er is een versie met en zonder shirtje

35 euro inclusief verzending moest ik betalen
De versie met een shirt is een 10 euro meer.

The Svart release has the album spread over three sides of vinyl and an etching on side D. The two LPs are wrapped in a gatefold jacket, and the set is available on black or white vinyl. Both versions are limited to 400.


http://www.svartrecords.com/shoppe/home/1999-candlemass-epicus-doomicus-metallicus-live-at-roadburn-2lp-.html
http://www.svartrecords.com/shoppe/home/2000-candlemass-epicus-doomicus-metallicus-live-at-roadburn-2lp-.html <-- Met shirtje

Mooie release.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-05-2013 19:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Zwarte in het mandje gegooid



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-05-2013 19:48 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2013 19:47 schreef Dirge for november het volgende:
Zwarte in het mandje gegooid




bub


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen