IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Candlemass Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-12-2018 11:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Als het complex wordt met verzendkosten kunnen we misschien gezellig samen bestellen



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-12-2018 11:38 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Napalm Records is volgens mij niet zo'n ramp met verzendkosten. Eens kiek'n straks.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2018 13:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Misschien kunnen jullie meteen samen iets voor kerst afspreken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-12-2018 13:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Knus. Meteen ook even gamen.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-12-2018 15:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dat wordt lastig, aangezien die reissues pas in februari uitkomen, zag ik. Wel op tijd voor Pasen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 11-12-2018 15:47 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik verheug me erg op de nieuwe plaat. Tony Iommi verzorgt trouwens een gastsolo..


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 11-12-2018 17:21 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2018 17:47 schreef Dirge for november het volgende:
Met name erg veel zin in de selftitled op vinyl! Vet.


Ik vond die reunie plaat destijds ietwat teleurstellend.
Ik had de elpee versie dan ook niet gekocht.
En vandaag weer even beluisterd.
Ik moet de vinyl versie toch ook nog maar aanschaffen.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 11-12-2018 17:22]


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 13-12-2018 1:10 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2018 17:21 schreef Bub het volgende:
Ik vond die reunie plaat destijds ietwat teleurstellend.
Ik had de elpee versie dan ook niet gekocht.
En vandaag weer even beluisterd.
Ik moet de vinyl versie toch ook nog maar aanschaffen.


Ja, het was geen Nightfall, die witte waar ze toen mee aankwamen in 2005.
Even daarna barst alsnog de bom.
Wellicht sijpelde dat al van te voren door in de emoties van hun toen ze de plaat Candlemass maakten in 2005.

Waarom Mats Leven er nu uit is bljft mij een raadsel.
Ik vond dat hij een perfecte prestatie neerzette tijdens de Nightfall peformance bij Netherlands Deathfest 2017.
En later dat jaar bij Metal Mean 2017.

Volgend jaar dan als support van Ghost in Antwerpen en bij Graspop met Johan nu weer op zang
Ik ben benieuwd.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 13-12-2018 5:01 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2018 1:10 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Waarom Mats Leven er nu uit is bljft mij een raadsel.



Een uitstekende zanger.

Maar ik ben blij dat hij uit Candlemass is.
Abstract Algebra, Krux. Het leek gewoon te veel op elkaar.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-12-2018 9:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Grappig eigenlijk dat ik bij doomklassiekers, zowel Candlemass als My Dying Bride een afwijkende (sub)favoriet heb. Die selftitled vind ik dus echt uitblinken, naast de eerste twee (eveneens favoriet). Bij MDB ben ik als een van de weinigen fan van A Line of Deathless Kings. Net zo'n vreemd verhaal.

Mats vind ik een geweldige zanger. Krux vind ik een geweldige band. Maar Mats bij Candlemass vind ik bijna een beetje verwarrend inderdaad. Maar kan hij het? Absoluut. Vooral erg benieuwd naar wat Johan gaat doen nu. En hoe dat muzikaal ondersteund gaat worden anno 2019.

Edit: mijn liefde voor die platen heeft natuurlijk ook te maken met dat ik de bands zo heb ontdekt. (late to the game) Ik was niet gekleurd door enige nostalgie toen ik ze hoorde. En nu ben ik dat wellicht wel omdat het mijn eerste ontdekking was. Maar ik ken meer mensen die zelfs alleen de self-titled ivm lompe riffs waarderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 13-12-2018 12:38]



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 14-12-2018 9:19 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht



Eerste single klinkt gewoon weer als een Krux nummer en niet een Epicus nummer..


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-12-2018 10:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zijn er ooit nog Epicus-nummers gemaakt? Mijn Candlemass-kennis is zeer beperkt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-12-2018 10:43 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Uiteraard hoop ik op een Epicus 2.

Echter, dat was toen.
Leif is heel wat jaren ouder.
Het zal er niet inzitten.

Een prima nummer die nieuwe.







bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-12-2018 10:46 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2018 10:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Zijn er ooit nog Epicus-nummers gemaakt? Mijn Candlemass-kennis is zeer beperkt.


Afgezien van de 6 nummers op Epicus, wat is een Epicus nummer?
Met de 2e release, Nightfall, klonk Candlemass anders dan op Epicus.
Epicus is uniek.


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 14-12-2018 18:27 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Het debuut is een fundament voor Epic Doom Metal.
En tevens de plaat die John Perez van Solitude Aeturnus over de streep trok om deze muziek ook te gaan spelen.
En een enorme vooruitgang muzikaal is t.o.v. wat hij eerder maakte met Rotting Corpse.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-12-2018 22:13 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het nieuwe nummer is vet. Maar wat Mark zegt: erg krux-ig. Eigenlijk had ik dat niet verwacht met de switch van zanger. Nu scheelt het dat ik ook erg van Krux hou, dus kijk nog steeds uit naar de plaat!



Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 14-12-2018 23:05 by Buiksmurf Wijzig reactieProfiel van BuiksmurfQuote dit bericht

Wat een ongeïnspireerd going through the motions saai nummer met een refrein dat best veel op Death Thy Lover lijkt.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-12-2018 19:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Klinkt me te slapjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-12-2018 19:21]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-12-2018 20:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Word er niet helemaal warm van, maar het is wel degelijk. En ik heb onwijs veel zin in die plaat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-12-2018 13:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Gewoon degelijk inderdaad. En kijk ook nog steeds erg uit naar de rest. Benieuwd of ze hier en daar wat gaan losbreken van conventies, of dat het gewoon oerdegelijk wordt.



Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 20-12-2018 22:06 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

Wel aardig dekt voor mij de lading wel.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-01-2019 18:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-02-2019 9:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wederom een Kruxnummer met een andere zanger. Maar wel weer fijn.

Of eigenlijk lijkt het wel enigszins op wat ze deden op de self-titled, die ook veel weg had van Krux. Maar daar zong Messiah en die is in geen enkel opzicht te verwarren met Mats.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 01-02-2019 9:39]



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-02-2019 20:46 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Afgelopen woensdag 6 februari de nieuwe line up live aan het werk gezien en dus gehoord.
In het voorprogramma van Ghost in de Lotto Arena.
En dan dus nu met Johan Längquist op zang.
Leif Edling eindelijk weer terug op het podium na zijn burn out.
De nummers die oorspronkelijk door Messiah Marcolin werden gezongen zingt hij prima.
1 nieuw nummer:Astorolus-The Great Octopus wat live ook prime klonk.
Dan de 2 nummers van de fundamentele Epicus Doomicus Metallicus: Solitude & A Sorcerer,s Pledge.
Het is niet meer 1986 dat werdt wel meteen duideljk.
De scherpte en diepte die hij toen haalde met de grootste emotionele overtuiging in zijn zang voor deze nummers is er niet meer.
Het was wel aan te horen overigens.
Leuk om te zien dat de meerderheid of bijna iedereen leek het wel op van het publiek totaal niet wist wat ze met de muziek van Candlemass aan moesten.
Tja, zo poppy als Ghost zijn ze gelukkig (nog) niet.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 16-02-2019 9:25 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht



bub


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen