IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Paranormaal, wie is het nog meer? Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 14:42 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 juni 2003 14:40 schreef Blackjack het volgende:
... de mens weet aardig wat, maar echt maar een fractie van wat er te weten valt.


Euhm, hoe weet jij dat?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 14:46 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:42 schreef Claw het volgende:
Euhm, hoe weet jij dat?



Ik lees nogal veel.


Praat maar eens met de gemiddelde voorbijganger: meestal slim op een klein gebied, of soms op een redelijk groot gebied, maar niet vaak. En niet veel. De meeste mensen zijn al blij als ze in hun eigen wereldje alles op orde kunnen houden.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Lies
Usericon van Lies
Posted 18-06-2003 14:47 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:46 schreef Blackjack het volgende:
De meeste mensen zijn al blij als ze in hun eigen wereldje alles op orde kunnen houden.

Dat vind ik persoonlijk al een hele prestatie hoor.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 14:47 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 14:40 schreef Blackjack het volgende:
====================================

Helemaal gelijk, de mens weet aardig wat, maar echt maar een fractie van wat er te weten valt. Alleen overtuigd zijn van dingen die je zelf kunt zien en al het andere betitelen als "fantasie en onzin" slaat natuurlijk ook nergens op. Mn favoriete voorbeeld is vragen:"Heb je ooit al eens een vitamine gezien? Nee? Maar dat neem je wel klakkeloos aan..."


een beetje een dom voorbeeld lijkt mij, want volgens mij zijn vitaminen wel wetenschappelijk bewezen. En geesten (of entiteiten of hoe je het ook wilt noemen) niet. Als ze echt bestaan snap ik ook niet dat ze zich gewoon bekend maken, of juist gewoon iedereen met rust laten.

Ik vind het ook een beetje raar om iets als de bijbel dat toch ook allang bestaat en waarvan de oorsprong enzo ook niet helemaal duidelijk is als pure onzin te bestempelen en zelf wel in iets als geesten geloven. Maar goed...



Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 18-06-2003 14:48 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Ben er weer. Computer liep vast. Hmm, paranormaal??


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 14:49 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

BJ: "...de mens weet aardig wat, maar echt maar een fractie van wat er te weten valt."

IK: "Eeuhm, hoe weet jij dat?"

BJ: "Ik lees nogal veel."

Ben ik de enige die hier de humor van inziet?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 14:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:40 schreef Claw het volgende:
Vertel mij (zoals Kramy al vroeg) hoe ik een kwaaie geest ontzettend pissig kan maken, en ik zal het trachten te doen. Als die geest mij kan overtuigen van zijn bestaan dan zwicht ik, anders niet...


Ik denk niet dat dat een slim idee is.. Ik ken verhalen van mensen die onervaren met een Ouija-bord aan de slag gingen en met een zeer 'sterke' entiteit te maken kregen. Zij waren niet in staat zich los te maken van deze entiteit en kregen o.a. met een klopgeest te maken.

Ook vervelende dingen als dekens die 's nachts van je afgetrokken worden, lampen die aangaan nadat jij ze uit hebt gedaan e.d. zijn verschijnselen die daarmee samenhangen. Kan je om lachen, maar ik ken een paar mensen die dit meegemaakt hebben en die zijn minder blij.

Ik wil alleen maar zeggen -- als je de kracht niet kent van hetgeen je mee wilt gaan fucken kan je dat maar beter niet doen, je wilt de doos van pandora niet openen toch!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 14:51 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:47 schreef Kramy het volgende:

Ik vind het ook een beetje raar om iets als de bijbel dat toch ook allang bestaat en waarvan de oorsprong enzo ook niet helemaal duidelijk is als pure onzin te bestempelen en zelf wel in iets als geesten geloven. Maar goed...


De bijbel heeft ongetwijfeld een kern van waarheid, maar na 6000 jaar vertellen, hervertellen, opschrijven, kopieeren, interpreteren en aanvullen zit het verhaal aardig van de werkelijkheid verwijderd.

Verder geloof ik niet in geesten, omdat ik ze heb meegemaakt, meerdere malen zelf. Ik geloof net zoveel in geesten als ik in de postbode geloof: daarvan weet ik dat hij er is omdat ik m regelmatig zie en er eens een paar woorden mee wissel.
Dat is t grote verschil tussen geesten en goden.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Lies
Usericon van Lies
Posted 18-06-2003 14:51 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Nee hoor. (@ Claw)

Het kan allemaal wel zijn dat er meer is dan wat wij ziet (vrij waarschijnlijk zelfs), maar zolang ik er zelf niet mee in aanraking kom, ga ik er m'n hoofd niet over breken. Laat ze maar rustig rondzweven.

[Dit bericht is gewijzigd door Lies op 18-06-2003 14:51]


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-06-2003 14:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:49 schreef Claw het volgende:
BJ: "...de mens weet aardig wat, maar echt maar een fractie van wat er te weten valt."

IK: "Eeuhm, hoe weet jij dat?"

BJ: "Ik lees nogal veel."

Ben ik de enige die hier de humor van inziet?


Ja ik moest hier ook behoorlijk om lachen. Maar ik lees nog meer.........


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 14:51 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:49 schreef Claw het volgende:
BJ: "...de mens weet aardig wat, maar echt maar een fractie van wat er te weten valt."

IK: "Eeuhm, hoe weet jij dat?"

BJ: "Ik lees nogal veel."

Ben ik de enige die hier de humor van inziet?


Ik vond m ook wel geinig: zelfspot is nooii verkeerd

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 18-06-2003 14:52]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 14:53 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 14:50 schreef Snaack het volgende:
Ik denk niet dat dat een slim idee is.. Ik ken verhalen van mensen die onervaren met een Ouija-bord aan de slag gingen en met een zeer 'sterke' entiteit te maken kregen. Zij waren niet in staat zich los te maken van deze entiteit en kregen o.a. met een klopgeest te maken.

Ook vervelende dingen als dekens die 's nachts van je afgetrokken worden, lampen die aangaan nadat jij ze uit hebt gedaan e.d. zijn verschijnselen die daarmee samenhangen. Kan je om lachen, maar ik ken een paar mensen die dit meegemaakt hebben en die zijn minder blij.

Ik wil alleen maar zeggen -- als je de kracht niet kent van hetgeen je mee wilt gaan fucken kan je dat maar beter niet doen, je wilt de doos van pandora niet openen toch!


Ach ik geloof er toch niet in dat ze mij iets kunnen maken, en zo wel dan weet ik dat het mijn eigen stomme fout is geweest en dan vind ik wel een manier om weer uit de "problemen" te raken. Daar zit ik allemaal echt niet zo mee, ik wil gewoon een redelijk makkelijke manier horen waarmee ik voor mezelf het bestaan van geesten heb bewezen.



campske666
Usericon van campske666
Posted 18-06-2003 14:53 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:51 schreef Blackjack het volgende:

Dat is t grote verschil tussen geesten en goden.


Als jij toch met geesten kan praten, vraag ze dan eens of er een god bestaat, en welke religie dat ie verkiest, dan zijn we tenminste van dat gezeik af.
Of weten de geesten dat ook niet ?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 14:53 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 14:50 schreef Snaack het volgende:
Ik denk niet dat dat een slim idee is.. Ik ken verhalen van mensen die onervaren met een Ouija-bord aan de slag gingen en met een zeer 'sterke' entiteit te maken kregen. Zij waren niet in staat zich los te maken van deze entiteit en kregen o.a. met een klopgeest te maken.
Precies, je bent als je gaat zitten spelen absoluut niet in staat om je te verweren, en voor je het weet heb je echt hele vervelende dingen in huis gehaald. En zie er dan nog maar eens van af te komen.

En als je dat al voor elkaar krijgt (en dan moet je al in de hoek van professionele hulp gaan denken) blijf je altijd met het probleem zitten dat er een zwakte is ontstaan. Je zult er altijd vatbaar voor zijn en de plaats waar het gebeurd is is met geen mogelijkheid meer helemaal veilig te krijgen.

quote:
ok vervelende dingen als dekens die 's nachts van je afgetrokken worden, lampen die aangaan nadat jij ze uit hebt gedaan e.d. zijn verschijnselen die daarmee samenhangen. Kan je om lachen, maar ik ken een paar mensen die dit meegemaakt hebben en die zijn minder blij.
Hmm, meestal is het toch lampen die uit gaan, in plaats van aan?

Ook leuk, van die plaatsen waar je de lamp blijft vervangen. En je kunt de bekabeling doormeten wat je wil, daar zit niets raars in.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 18-06-2003 14:56]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 14:56 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Heb er wel iets over gehoord. Werd me iets verteld (of ik heb t gelezen, ik weet t niet meer precies) over het verschil tussen een schepper en een god... dr was een duidelijk verschil tussen die 2, volgens mij iets over dat goden door mensen gemaakt werden, maar het leven door een schepper. Had ik ook moeite mee om dat van die schepper aannemelijk te vinden.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 14:56 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 14:53 schreef helmet het volgende:
Precies, je bent als je gaat zitten spelen absoluut niet in staat om je te verweren, en voor je het weet heb je echt hele vervelende dingen in huis gehaald. En zie er dan nog maar eens van af te komen.


Verweren.... Volgens de topicstarter kan je ze gewoon afslaan, lijkt me niet zo heel erg moeilijk te begrijpen.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 14:57 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 14:56 schreef Kramy het volgende:
Verweren.... Volgens de topicstarter kan je ze gewoon afslaan, lijkt me niet zo heel erg moeilijk te begrijpen.
Ze zijn af te slaan ja, maar dat kun jij niet. Jij gelooft er namelijk niet in.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-06-2003 14:59 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Je kunt er vanaf komen, klopt. Maar het kost je zo'n enorme hoeveelheid energie om er van 1 af te komen, en daar moet je al een soort van training voor achter de rug hebben. Denk je eens in wat t je kost als je als onervaren broekie er een stel te lijf moet gaan.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 14:59 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 14:57 schreef helmet het volgende:
Ze zijn af te slaan ja, maar dat kun jij niet. Jij gelooft er namelijk niet in.


Dus kunnen ze mij ook geen pijn doen, mooi toch?

En zogauw ze me wel pijn doen ga ik er wel in geloven hoor, lijkt me moeilijk iets te ontkennen wat voor je staat en je in je gezicht aan het meppen is.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-06-2003 15:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Zelf ben ik overtuigd dat sommige mensen nu eenmaal emotioneler zijn. Als je dit koppelt met (waarschijnlijk) een bovengemiddelde interesse in het (zogenaamd) paranormale en er ook nog eens veel over leest creeër je ideale omstandigheden voor een self-fulfilling prophecy waarbij je alles wat niet direct logisch lijkt te zijn als paranormaal omschrijft.

De verhalen van zgn. paranormale empathie bij bezoeken aan b.v. Auschwitz of zo gaan bij mij niet in. Ik ben ook in A. geweest, net als ieder ander weldenkend persoon raakte ik daar niet echt extreem vrolijk van en kan me best voorstellen dat iemand die emotioneler ingesteld is dan ik daar nog meer last van zou ondervinden.

Het onverklaarbare is vaak wel verklaarbaar maar we hebben op elk willekeurig moment niet alle informatie beschikbaar. Toen een zekere Rontgen een sleutel afdruk op zijn filmplaat zag, dacht hij denk ik ook niet gelijk aan spoken in zijn laboratorium maar ging methodisch op zoek naar de mogelijke oorzaak en ontdekte zo de X-rays...........



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 15:02 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik word een beetje moe van deze discussie trouwens, wat hoeven jullie te geven om een of andere persoon die je helemaal niet kent. Als iemand nou gewoon ff een handige (makkelijk en efficient) manier uitlegt waardoor ik het bestaan van geestan kan bewijzen voor mezelf of juist ontkennen dan hoeven we deze discussie helemaal niet te voeren. En jullie ondervinden er geen enkele last van.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:03 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 14:59 schreef Kramy het volgende:
Dus kunnen ze mij ook geen pijn doen, mooi toch?
Eh, ze kunnen jou misschien geen pijn doen, maar dat boek dat op je hoofd valt doet wel pijn

quote:
En zogauw ze me wel pijn doen ga ik er wel in geloven hoor, lijkt me moeilijk iets te ontkennen wat voor je staat en je in je gezicht aan het meppen is.
Dat klopt inderdaad. Maar dan ben je al een stap verder.. je hebt het dan niet meer over jezelf verweren maar over uitdrijven. En zoals Blackjack al aangaf, dat is een echt slopende bezigheid. En aangezien jij op dat moment niet over veel energie zult beschikken (probeer maar eens in slaap te vallen als je compleet paranoide constant het gevoel hebt dat er vanalles in je kamer gebeurt) moet je er dan alsnog derden bij halen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 15:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 14:53 schreef helmet het volgende:
Hmm, meestal is het toch lampen die uit gaan, in plaats van aan?


Geen idee, ik ken het omgekeerde voorbeeld.

quote:

Ook leuk, van die plaatsen waar je de lamp blijft vervangen. En je kunt de bekabeling doormeten wat je wil, daar zit niets raars in.


Yeap, of plaatsen waar het altijd koud is, ookal is er geen tocht.

Of plaatsen waar je, terwijl daar geen fysiologische oorzaak voor is, kippevel krijgt.

Etc..

Een schoolvriend van me heeft onlangs een cursus parapsychologie gevolgd, hij is al heel zijn leven erg gevoelig voor dergelijk zaken, ziet en voelt vaak entiteiten maar dan zo intens dat hij er zwaar depressief van is geworden. De cursus heeft hem geholpen ermee om te kunnen gaan.

Hij is zo'n sterk medium dat hij als een soort 'vuurtoren' voor entiteiten functioneert en dat is hem op een gegeven moment op gaan breken (letterlijk omdat het te druk werd )


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-06-2003 15:05 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 juni 2003 15:03 schreef helmet het volgende:
Eh, ze kunnen jou misschien geen pijn doen, maar dat boek dat op je hoofd valt doet wel pijn

Dat klopt inderdaad. Maar dan ben je al een stap verder.. je hebt het dan niet meer over jezelf verweren maar over uitdrijven. En zoals Blackjack al aangaf, dat is een echt slopende bezigheid. En aangezien jij op dat moment niet over veel energie zult beschikken (probeer maar eens in slaap te vallen als je compleet paranoide constant het gevoel hebt dat er vanalles in je kamer gebeurt) moet je er dan alsnog derden bij halen.


Dan haal ik er toch derden bij? Ik zie het probleem niet. Dat boek dat ontwijk ik wel, en anders gooi ik het wel terug, zal hem/haar/het leren!

En om mij wakker te houden is wel wat meer nodig dan een geestje hoor Als het met een emmer water al niet lukt.



campske666
Usericon van campske666
Posted 18-06-2003 15:05 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:03 schreef Snaack het volgende:

Yeap, of plaatsen waar het altijd koud is, ookal is er geen tocht.

Of plaatsen waar je, terwijl daar geen fysiologische oorzaak voor is, kippevel krijgt.

Etc..


Ik rijg altijd een erectie als ik in bertem over de autosnelweg rijdt, is dat ook zoiets ?


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen