IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Paranormaal, wie is het nog meer? Vorige pagina | Volgende pagina
windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 19-06-2003 13:09 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Dat dacht ik ook ja


mvg wk10


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-06-2003 13:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 juni 2003 13:08 schreef Chelman het volgende:
Eigenlijk hoort deze hele thread in onzin. Paranormaal en serieus in een zin is eigenlijk een soort pleonasme.


1) Dat jij er nou voor kiest een bekrompen denkwijze er op na te houden wil niet zeggen dat er niemand is die serieus over dergelijke zaken wenst te en kan praten.

2) ple·o·nas·me (het ~, ~n)
uitdrukking waarin eenzelfde begrip dubbel is uitgedrukt, bv. in 'oude grijsaard'

Volgens mij is dat niet wat je bedoelt, dus misschien kun jij je tijd beter besteden aan een cursus Nederlands in plaats van hier de boel op ZM een beetje te zitten frustreren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-06-2003 13:19 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 13:12 schreef helmet het volgende:


1) Dat jij er nou voor kiest een bekrompen denkwijze er op na te houden wil niet zeggen dat er niemand is die serieus over dergelijke zaken wenst te en kan praten.

2) ple·o·nas·me (het ~, ~n)
uitdrukking waarin eenzelfde begrip dubbel is uitgedrukt, bv. in 'oude grijsaard'

Volgens mij is dat niet wat je bedoelt, dus misschien kun jij je tijd beter besteden aan een cursus Nederlands in plaats van hier de boel op ZM een beetje te zitten frustreren.
Het staat toch ook in: SPIRITUALITEIT, filosofie, LEVENSBESCHOUWING en MYSTIEK?! Daar past dit topic precies in...

Trouwens, heb vanacht weer een bezoekje gehad... Ik weet alleen niet waarom hij/zij kwam, want ik was te moe om dat uit te zoeken


FREEZE


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-06-2003 13:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

you tell 'em Helmet


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 19-06-2003 13:19 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 19 juni 2003 13:19 schreef Phantom Lord het volgende:
Trouwens, heb vanacht weer een bezoekje gehad... Ik weet alleen niet waarom hij/zij kwam, want ik was te moe om dat uit te zoeken


Mensen in lange witte jassen toevallig?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-06-2003 13:21 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 13:19 schreef Claw het volgende:
Mensen in lange witte jassen toevallig?
Nee, niet eens... eerder een zwarte gedaante...


FREEZE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-06-2003 13:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 13:21 schreef Phantom Lord het volgende:
Nee, niet eens... eerder een zwarte gedaante...
Zwarte hoge hoed? Grote zwarte auto ?


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-06-2003 13:23 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

k heb een paar keer vreemde dingen mee gemaakt waar ik geen verklaring voor heb....maar misschien is daar wel een verklaring voor...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-06-2003 13:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 13:23 schreef she_devil het volgende:
k heb een paar keer vreemde dingen mee gemaakt waar ik geen verklaring voor heb....maar misschien is daar wel een verklaring voor...

ja idd, zo dnek ik ook. dat ik niet weet wat het is betekend nog niet dat er geen louter wetenschappelijk verklaring voor is.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 19-06-2003 13:25 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

een uit zichzelf kapot springend glas kan idd beangstigend zijn...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-06-2003 14:05 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 13:22 schreef Jenje het volgende:
Zwarte hoge hoed? Grote zwarte auto ?
Grote zwarte auto!!!

Maarre... nee... gewoon een iets dat verdacht veel leek op een mens

Maar ja, voor sommige "paranormale" dingen is zeker wel een wetenschappelijke verklaring voor, dat geef ik meteen toe, het is alleen wel zo dat er meer is dan wij kunnen (willen?) zien hier op aarde


FREEZE


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 19-06-2003 14:22 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 19 juni 2003 13:25 schreef she_devil het volgende:
een uit zichzelf kapot springend glas kan idd beangstigend zijn...



Ik kreeg laatst een biertje in mijn handen van iemand, en toen ik een slok wilde nemen verpulverde het gals zo ongeveer, zonder aantoonbare oorzaak. Denk je dat dat ook iets dergelijks is?


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 19-06-2003 14:23 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 19 juni 2003 13:12 schreef helmet het volgende:
...Volgens mij is dat niet wat je bedoelt, dus misschien kun jij je tijd beter besteden aan een cursus Nederlands in plaats van hier de boel op ZM een beetje te zitten frustreren.



Zelfkennis.


Dit slaat nergens op.


Lies
Usericon van Lies
Posted 19-06-2003 14:27 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 14:22 schreef mörke het volgende:
Ik kreeg laatst een biertje in mijn handen van iemand, en toen ik een slok wilde nemen verpulverde het gals zo ongeveer, zonder aantoonbare oorzaak. Denk je dat dat ook iets dergelijks is?

Nee. Jij wordt gewoon gepest.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 19-06-2003 15:10 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 13:21 schreef Phantom Lord het volgende:
Nee, niet eens... eerder een zwarte gedaante...
ik zie altijd schaduwen



true disco chick


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-06-2003 15:36 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 15:10 schreef pale enchantress het volgende:
ik zie altijd schaduwen


Zoals in echt zwart? En wanneer?

(PS, schop je MSN nu eens aan!!!)


FREEZE


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 19-06-2003 18:59 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 15:36 schreef Phantom Lord het volgende:
Zoals in echt zwart? En wanneer?

(PS, schop je MSN nu eens aan!!!)
Ja, ik zie ze 's avonds geregeld rond eht huis waren...

Maar dat stoort me niet echt of zo


true disco chick


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-06-2003 19:00 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 18:59 schreef pale enchantress het volgende:
Ja, ik zie ze 's avonds geregeld rond eht huis waren...

Maar dat stoort me niet echt of zo
Das mooi... pas wel, want soms willen ze nog wel es gek doen


FREEZE


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 19-06-2003 19:02 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Helmet?


Dit slaat nergens op.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 19-06-2003 19:12 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 19:02 schreef mörke het volgende:
Helmet?
Waarom?

Weet iemand trouwens heeel toevallig hoe ik mezelf tegen zwarte magie kan beschermen?


FREEZE


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 20-06-2003 11:41 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ietwat laat:

@ Snaack, en Blackjack of course...


Bescherming tegen zwarte magie? Zou je eerder aan ervaren (witte) heksen moeten vragen lijkt me...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-06-2003 11:42 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 19:12 schreef Phantom Lord het volgende:
Waarom?

Weet iemand trouwens heeel toevallig hoe ik mezelf tegen zwarte magie kan beschermen?
Dude...


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 20-06-2003 20:00 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Veel twijfelaars aan het paranormale.

Stom eigenlijk, want als je het paranormale simpelweg als hetgene wat we nog niet kunnen verklaren beschouwt, is het allemaal erg logisch.

Tig jaar geleden maakte ik zelf iets vaags mee. Was op de 1e verdieping en wou net uit de gang naar de keuken gaan, toen ik stopte omdat ik een vaag gevoel had in m'n maag, zo'n gevoel als je krijgt als je in een achtbaan een duik maakt zeg maar. Werd even paranoide, keek voorzichtig om het hoekje, en werd weer rustig, tot ik een vaag 'help' hoorde van m'n moeder. Ik liep eerst naar beneden, terwijl het van boven leek te komen, en ze waarschijnlijker daar was. Dus ik ging naar boven, zag niemand, ging toen naar beneden. Daar bleek m'n moeder aan een randje te hangen in de studio achter de winkel waarboven we wonen, omdat een ladder was weggegleden. Ik had de ladder niet horen vallen (is ook lastig zoveel ruimtes verder), maar was wel gealarmeerd door een raar gevoel in m'n buik.

Nou kan het zijn dat ik onderbewust iets alarmerends gehoord heb, of dat ik de trilling van de vallende ladder onderbewust gevoeld heb, maar dat zijn toch niet meer dan onwaarschijnlijke rationaliseringen van een vaag fenomeen. Wetenschap berust ook niet op zekerheid maar op waarschijnlijkheid.

Maar voor degenen die eerder in deze draad naar bewijs vroegen:
http://www.witchesrealm.com/srv/seeing.html

Maf dat natuurwetenschappers niet geloven in het paranormale, tot ze quantum-mechanica gaan doen, of bij de CIA zitten (CIA pompte 10 miljoen in onderzoek naar remote viewing omdat de Russen ook al onderzoek deden en omdat het leek te werken; uiteindelijke resultaten waren dat de resultaten de 10 miljoen niet waard waren, maar dat er zeker wel middels (gangbare) wetenschap niet te verklaren effecten gemeten waren. Och, hoe hadden ze een 75% succesratio van remote viewing uberhaupt moeten uitleggen? (nee statistisch is er een kans van 1 tegen 10^12 o.i.d. dat het allemaal gegokt is)

ESP:
http://www.survivalscience.org/debunk/radin3.shtml
Er zijn experimenten gedaan die ESP statistisch aantonen. Maar vervolgens kwam er een storm van kritiek, die in dit stukje volledig ontkracht wordt. Het trieste is dat ook al is de kritiek ontkracht, de mainstream ESP links laat liggen. Ongezond scepticisme.

Zelf vind ik de wereld ook een prettiger plek om te wonen als niet alles in koud rationalisme omgezet moet worden.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 20-06-2003 20:04 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 20 juni 2003 20:00 schreef Egregius het volgende:
Veel twijfelaars aan het paranormale.

Stom eigenlijk, want als je het paranormale simpelweg als hetgene wat we nog niet kunnen verklaren beschouwt, is het allemaal erg logisch...


Het is goed te verklaren hoor: jullie hebben teveel fantasie.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2003 20:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

paranormaal is gewoon iets wetenschappelijks verklaarbaar waar we nog te dom voor zijn om te weten wat het precies is.
Bedoel je had ze 200 jaar geleden eens moeten vertellen over mobiele telefoons, werd je waarschijnlijk meteen in een gekkenhuis gestopt.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen