IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : nu-metal & commercie Vorige pagina | Volgende pagina
No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 19-06-2003 21:14 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Zonder commercie komt een cd niet eens in de winkel terecht en blablabla 'dit heb ik ook allemaal al eens verteld hier' blablabla


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-06-2003 21:19 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Blijkbaar kunnen veel mensen een muzikaal product niet los zien van de verkoopcijfers ervan.


Touché, pussycat!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-06-2003 21:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het trieste is dat het met verkoopcijfers niks te maken heeft. Het is meer van: "kijk mij eens underground zijn". Dikke bullshit dus. Ik vind het ook best irritant als ik een band erg goed vind en ineens komt iedereen ermee aanzakken. Dat kan best vervelend zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar mijn smaak door laat beinvloeden. Ik luister ondertussen gewoon lekker naar wat ik goed vind klinken. Het verschil met mij en de meeste mainstream kids is dat ik verder kijk dan mijn neus lang is en ook allerlei bands uitcheck die minder bekend zijn. En daar schort het bij veel van die kids nog wel eens aan.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Ajakkes
Not a Metal-Head.
Usericon van Ajakkes
Posted 19-06-2003 21:35 by Ajakkes Wijzig reactieProfiel van AjakkesQuote dit berichthttp://Ajakkes.cu2.nl

Hmm ik ben een van die kids.

Kijk nooit zo ver. Metal is niet echt mijn smaak maar ik betrap mezelf er wel op dat ik veel muziek pas luister op het moment dat het "bekend is".

Moet me toch eens wat vaker gaan verdiepen in goeie nieuwe onbekende bands.


TotZiens


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 19-06-2003 21:38 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 19 juni 2003 21:35 schreef Ajakkes het volgende:
Metal is niet echt mijn smaak



Wat doe je dan in godsnaam op dit forum???


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 20-06-2003 1:47 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

een vriend van mij heeft het hendig bedacht....hij gaat bij een nu metal bandje spelen en daar mee proberen geld te verdienen voor zijn eigen death/grind band


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 20-06-2003 2:22 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 20 juni 2003 1:47 schreef she_devil het volgende:
een vriend van mij heeft het hendig bedacht....hij gaat bij een nu metal bandje spelen en daar mee proberen geld te verdienen voor zijn eigen death/grind band


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 20-06-2003 3:20 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 1:47 schreef she_devil het volgende:
een vriend van mij heeft het hendig bedacht....hij gaat bij een nu metal bandje spelen en daar mee proberen geld te verdienen voor zijn eigen death/grind band

Tjah, zo kun je 't ook bekijken maar het menselijke aard kennende zal dit van korte duur zijn.
Als jij met een tak van jouw interesses kan oefenen (beter worden) plus faam en geld kan vergaren dan vergeet je snel je minder lucratieve "untergrount" side-project.
HMMV.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-06-2003 11:14 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2003 21:27 schreef XnegativeX het volgende:
Ik vind het ook best irritant als ik een band erg goed vind en ineens komt iedereen ermee aanzakken. Dat kan best vervelend zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar mijn smaak door laat beinvloeden. Ik luister ondertussen gewoon lekker naar wat ik goed vind klinken.
En zo zou het moeten zijn: Je beoordeelt "het produkt" of het "work of art" (Morbid Angel is één van de weinigen die het gewoon bij die naam noemen) puur op zichzelf.


Touché, pussycat!


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 20-06-2003 11:21 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Nu-metal = commercie. Formule om makkelijk te scoren. Vergeleken met 'echte' metal zit het simplistisch in elkaar, puur gericht op herkenbaarheid, dat de minder bedeelde geestjes het ook kunnen snappen. Vandaar dat er ook geen gitaarsolo's in voor komen: te veel nootjes (wellicht dat die figuren het ook niet eens kunnen spelen).
Nu-metal = kut


Arwen ná anvanya vendë ecénien


campske666
Usericon van campske666
Posted 20-06-2003 11:26 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 18:46 schreef Meshuggah het volgende:
waarom zetten sommige metalheads zich zo af tegen nu-metal?
en waarom is iets als het commercieel wordt ineens niet vet meer?



- Ik zet mij af tegen nu-metal omdat ik het vindt zuigen, en omdat bands gelijk limp-bizkit niks met metal(waar metal om draait in mijn ogen) te maken hebben

- Ik ben tegen het commerciele omdat in mijn ogen "commercieel" inhoudt dat ze de muziek maken puur voor het geld, voor het grote publiek, en niet voor zichzelf.
Ik weet ook wel dat om te overleven in de muziek industrie een band grof geld moet zien te maken, maar uiteindelijk moet de muziek op de eerste plaats komen. En dat kan dus wel, zoals menige grote metalbands al hebben bewezen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-06-2003 11:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Muziek hoort verrassend te zijn, vooral niet voorspelbaar, anders boeit het niet. Nu-metal is voorspelbaar, net als de meeste TMF hitjes.
Voorspelbaar=easy-listening, dus populair bij de kids. Daarom doen covers het altijd zo goed immers...
Maar deze kids zien hopelijk vanzelf in dat er meer is tussen hemel en aarde. Voorspelbaarheid gaat op den duur vervelen. Nu-metal kan wat dat betreft een aardige opstap zijn.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 20-06-2003 11:33 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Wat me opvalt is dat veel mensen hier zo makkelijk de link tussen populair en commercieel leggen..
Naar mijn mening is een band pas commercieel als ze uitgebreide marketingstrategien hebben en managers die er alles aan doen om geld te verdienen.
Sommige bands zijn populair omdat ze goede toegankelijke muziek spelen, maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze die muziek spelen voor het geld. Het zou namelijk ook zomaar kunnen zijn dat die bands het leuk vinden wat makkelijkere, toegankelijkere muziek te spelen.

Bij veel Nu-metal bands heb ik echter wel het idee dat het laatste niet het geval is.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-06-2003 11:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 11:33 schreef Phaestus het volgende:
Wat me opvalt is dat veel mensen hier zo makkelijk de link tussen populair en commercieel leggen..
Naar mijn mening is een band pas commercieel als ze uitgebreide marketingstrategien hebben en managers die er alles aan doen om geld te verdienen.


En waarom zijn ze zo marketing-gericht?...om populair te worden en zo geld te verdienen.
Die link is er écht wel.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 20-06-2003 11:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 11:33 schreef Phaestus het volgende:

Naar mijn mening is een band pas commercieel als ze uitgebreide marketingstrategien hebben en managers die er alles aan doen om geld te verdienen.



mee akkoord


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2003 12:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 11:40 schreef NecRobert het volgende:
En waarom zijn ze zo marketing-gericht?...om populair te worden en zo geld te verdienen.
Die link is er écht wel.


Disclaimer: ik ben geen nu-metal fan

Slayer is ook populair en heeft door de jaren heen veel meer verkocht dan Slipknot of Linkin Park. Om consequent te zijn zou je Slayer dan net zoveel moeten afzeiken. Populair is dus niet gelijk aan commercieel.

Om maar te zwijgen van bijvoorbeeld Led Zeppelin die door de jaren heen maar liefst 200 miljoen platen verkocht hebben.........

Dat iets bij de grote massa aanslaat betekent echt niet dat het slecht is. Vaak is dat wel zo maar in veel gevallen niet. Het afzetten tegen een bepaalde stroming alleen maar omdat het door de massa geliefd is getuigt van net zo weinig individualiteit als het 'er bij horen' gedrag van de Jamai kopers.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-06-2003 12:16 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Populariteit kan een gevolg zijn van een commercieel gerichte strategie, alleen is het natuurlijk geen garantie op succes.
Populariteit heeft inderdaad (uiteraard) ook vaak andere oorzaken.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-06-2003 12:17 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 12:06 schreef Chelman het volgende:
Disclaimer: ik ben geen nu-metal fan

Slayer is ook populair en heeft door de jaren heen veel meer verkocht dan Slipknot of Linkin Park. Om consequent te zijn zou je Slayer dan net zoveel moeten afzeiken. Populair is dus niet gelijk aan commercieel.

Om maar te zwijgen van bijvoorbeeld Led Zeppelin die door de jaren heen maar liefst 200 miljoen platen verkocht hebben.........

Dat iets bij de grote massa aanslaat betekent echt niet dat het slecht is. Vaak is dat wel zo maar in veel gevallen niet. Het afzetten tegen een bepaalde stroming alleen maar omdat het door de massa geliefd is getuigt van net zo weinig individualiteit als het 'er bij horen' gedrag van de Jamai kopers.


Eigenlijk zou je dus gewoon moeten kijken naar hoe lang die populariteit duurt: Is de betreffende band in kwestie een eendagsvlieg, zoals Linkin Park en Slipknot toch wel blijken te zijn. Of blijft de band gedurende twee of drie (of meer) decennia populair, iets wat deze nu-metal bands zeker weten niet voor elkaar gaan krijgen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-06-2003 12:22 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 12:17 schreef altx het volgende:
Eigenlijk zou je dus gewoon moeten kijken naar hoe lang die populariteit duurt: Is de betreffende band in kwestie een eendagsvlieg, zoals Linkin Park en Slipknot toch wel blijken te zijn. Of blijft de band gedurende twee of drie (of meer) decennia populair, iets wat deze nu-metal bands zeker weten niet voor elkaar gaan krijgen.

En dat heeft dus alles te maken met de voorspelbaarheid in hun muziek.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2003 15:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 12:17 schreef altx het volgende:
Eigenlijk zou je dus gewoon moeten kijken naar hoe lang die populariteit duurt: Is de betreffende band in kwestie een eendagsvlieg, zoals Linkin Park en Slipknot toch wel blijken te zijn. Of blijft de band gedurende twee of drie (of meer) decennia populair, iets wat deze nu-metal bands zeker weten niet voor elkaar gaan krijgen.


Ik had het dan ook niet zozeer over de nu-metal bands. Ik doelde meer op de stelling populair = commercieel. Dat mag dan in geval van nu-metal wel waar zijn maar is geen algemene stelregel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 20-06-2003 15:10 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Er is een verschil tussen "commercieel" en sell-out. Van het moment dat een band goed verkoopt en de leden er fulltime tegenaan kunnen of een goede boijverdienste aan overhouden, is deze band in principe commercieel, simpel als dat. Maar een populaire band kan nog heel vette muziek maken en zeiken over "veel verkoop" is gewoon debiel. Kijk bijvoorbeeld naar een Immortal, commercieel tot en met (die verkopen echt goed) maar die gasten blijven vette metal maken.


Sell-out zijn bandjes die zo gehypt worden en die het enkel doen om kassa kassa binnen te halen, popmuziek en t gros van de nu-metal dus. Als het gevolg (geld verdienen) gaat domineren op het doel (goede muziek spelen) zit je fout, en da's de commercie die verwerpelijk is, met gegrond succes is niks mis.




[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 20-06-2003 15:11]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Def
Nu? Ja, NU!!
Usericon van Def
Posted 20-06-2003 15:14 by Def Wijzig reactieProfiel van DefQuote dit bericht

Chelman, even de feiten op een rijtje zetten. Slipknot en Linkin' Park hebben zeker meer verkocht dan Slayer in al hun jaren. Niet van belang, maar 'k wilde je even corrigeren.

En deze eeuwige discussie is natuurlijk niet om uit te komen.
Een black metal fan die zegt dat nu-metal zuigt is hartstikke logisch, omdat de muziekstijlen ontzettend uit elkaar liggen. Het enige stomme is de argumentatie. Zeggen dat nu metal kut is zou hetzelfde zijn als dat ik TMF op zou zetten, Cradle zou zien en zou stellen: 'Black Metal is kut!'.

Onzin natuurlijk, want er zwemmen meer vissen in de zee. En zo is het ook bij nu-metal. Limp Bizkit, Linkin' Park, Evanescence etc. zijn geen nu-metal bands, maar springpop bands. Static X, Slipknot, Mudvayne, Chimaira,, 30 seconds to mars, noem maar op: dat zijn nu-metal bands. Ik moet zeggen dat ik uiteraard de enige nu-metalluisteraar in een grote groep ben, en elke keer als ik iemand thuis heb en laat hem een paar juweeltjes der nu metal horen zijn ze aangenaam verrast, net als dat ik aangenaam verrast kan zijn over een SYL of Devious. Snappie?

En sorry hoor, zo'n opmerking als 'soms is alleen SOAD wel leuk' komt me mijn strot uit. Dan heb je echt alleen maar 'n keertje de top 40 gezien, want geloof me, er zijn, net als bij Black Metal, meer vissen in de zee. Meer metalen vissen ook.



campske666
Usericon van campske666
Posted 20-06-2003 16:07 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 15:14 schreef Def het volgende:
...als dat ik TMF op zou zetten, Cradle zou zien en zou stellen: 'Black Metal is kut!'.



Dat was een totaal overbodig Cradle-bash, gelieve dat te laten. Wij danken u bij voorbaat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2003 16:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 15:14 schreef Def het volgende:
Chelman, even de feiten op een rijtje zetten. Slipknot en Linkin' Park hebben zeker meer verkocht dan Slayer in al hun jaren. Niet van belang, maar 'k wilde je even corrigeren.



Van Slayerized.com (betreft alleen US verkopen)

Show No Mercy 70.000
Hell Awaits 500.000
Reign In Blood 1.000.000
South of Heaven 1.000.000
Seasons in The Abyss 2.000.000
Decades Of Aggression 1.000.000
Divine Intervention 800.000
UNdisputed Attitude 750.000
Diabolus in Musica 600.000
God Hates Us All N/A

Maakt een nette totaal van: 7.720.000 platen ex God Hates Us All (en allerlei EPs) in de VS alleen

Ik gok erop dat Linkin Park vooralsnog geen 2.5 miljoen stuks per album verkocht heeft in de VS (ze hebben er nu drie). Ik basseer dit op het feit dat Nelly volgens mij de best verkopende muzikant in de VS was vorig jaar met 4 miljoen stuks. Hij stak er kop en schouders boven de rest uit.

Inderdaad, naa een of twee nieuwe Linkin Park albums zullen ze Slayor voorbij streven......... Feit blijft wel dat zelfs naar mainstream standaarden Slayer heel veel verkocht heeft. Neemt niet weg dat ze onwijs heerschen ondanks hun populariteit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Def
Nu? Ja, NU!!
Usericon van Def
Posted 20-06-2003 16:38 by Def Wijzig reactieProfiel van DefQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2003 16:07 schreef campske666 het volgende:
Dat was een totaal overbodig Cradle-bash, gelieve dat te laten. Wij danken u bij voorbaat.


Jezus Christus, domme lul. Dit is een voorbeeld met drie keer het woord 'zou' in de zin. Dit was dus een voorbeeld, IQ-loze.

En idd, Slayer heeft toch meer verkocht dat Slipknot en Linkin bij elkaar.. Niet veel, maar 'k had toch ongelijk. Excuses, CM.

En ach, Linkin' Park zal er met die tweede inmiddels wel boven zitten, maar dat is 'the next big thing'. Slayer heeft een trouwe fanbase, en daar mag je veel blijer mee zijn.

Nog even over nu-metal. Nu metal is mooi begonnen met toen onbekende bandjes als Korn, (HED)pe en Deftones als klein scene-tje in Amerika. Toen werd het opgeblazen met Limp Bizkit, Papa Roach en dergelijke, werd supergroot maar ook totaal verguisd. En terecht, want het waren te veel bandjes. Nu is dat in elkaar geklapt, en is er gewoon een lekker scene-tje aan 't pruttelen, en dat bevalt me prima. FYI.



Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen