IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : The Doors Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 12:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 11:58 schreef Kramy het volgende:
Is je broer er ook beroemd mee geworden?

Hij doet het best goed momenteel ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-08-2009 12:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 12:02 schreef ZelThoR het volgende:
Het maakt alleen de mensen die zo dwepen met zo'n figuur anders voor mij

Dwepen ja, f*cking irritant! Beetje je eigen status trachten te verhogen door toevallig op de hoogte te zijn van de eigenschappen van een of andere knakker.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 12:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Mooi woord wel, dwepen, beetje kruising tussen dweilen en zwepen.
Overigens zijn er wel mensen tegen wie ik opkijk hoor, maar dat zijn meestal figuren uit mijn nabije omgeving. Geen "onbereibare" idolen o.i.d.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 04-08-2009 13:11 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Mooie discussie over een band en frontman die het waard zijn om onder de loep genomen te worden.
Ik kan me namelijk de irritatie en frustratie van Bastianus goed voorstellen. Ook ik vreet me vaak genoeg op over dat kneuzige gedweep met idolen. Laatst was de film van The Doors weer op tv en mijn vriendin had 'm aanstaan. Ik liep binnen op het moment dat de band een vliegtuig binnenstapt. Ieder bandlid heeft een hip, ludiek, ongemakkelijk of in ieder geval passend stuk tekst waarmee ze zich voorstellen. Wanneer de man achter de camera Morrison vraagt: "Name and occupation", antwoordt deze met een schamper "Jim." Op dat moment schieten mijn teennagels bijkans door mijn schoenzolen heen.

Maar...wat is het precies dat mij hier zo aan ergert? Ik bedoel, Puff Diddy, George Michael enz. zijn allemaal minstens zo irritant en daar haal ik mijn schouders bij op en negeer het.
Wat is het dan aan The Doors en Jim Morrison in het bijzonder dat mij zo weet te raken? Bastianus schrijft het volgende:

quote:
Op 3 augustus 2009 14:09 schreef bastianus het volgende:
Tot overmaat van ramp gingen al die lamballen er ook nog eens met de mooie vrouwen vandoor, die op hen afkwamen als vliegen op de stront.



Et voilá. Laten we nu eerlijk zijn. We zijn allemaal metalnerds die hun tiener en twintiger jaren hebben doorgebracht in een scene waarvan de meeste vrouwen vatbaar waren voor de utistraling van mysterieuze, artistieke, charismatische typen. En volgend feit is dat iemand als Morrison 300x zoveel pussy krijgt als jij of ik. En dat iemand die de vervelende Morrisonkloon uithangt krijgt nog steeds 3x zoveel pussy dan iemand die, zeg, liever Devourment luistert.

Ik meen dus het volgende: alle frustratie over hippies, idolate tieners en frontmannen/vrouwen is uiteindelijk terug te brengen tot sexuele frustratie. Daarom interesseren P Daddy en George Michael me ook niet, omdat die zo gay als 't maar kan zijn.

*edit stijl- en schrijffouten*

[Dit bericht is gewijzigd door ErikdePerik op 04-08-2009 13:12]


MC Hammer Smashed Face


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 13:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Shit, je hebt me door.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 04-08-2009 13:16 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 4 augustus 2009 12:07 schreef bastianus het volgende:
Hij doet het best goed momenteel ja.


Mooi, neo-hippies hebben de toekomst!



ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 04-08-2009 13:30 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 13:13 schreef bastianus het volgende:
Shit, je hebt me door.


Ik spreek voor mezelf hè. Je quote kwam enkel van pas.


MC Hammer Smashed Face


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2009 13:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 13:16 schreef Kramy het volgende:
Mooi, neo-hippies hebben de toekomst!

Tja, de geschiedenis herhaalt zich dus het zou kunnen. Aangezien ons kabinet ook regelrecht uit de jaren vijftig hierheen getransformeerd is en iedereen lult over normen en waarden, zal er ook wel weer een beweging komen die zich tegen dit klootjesvolk verzet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-08-2009 15:25 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 13:30 schreef ErikdePerik het volgende:
Ik spreek voor mezelf hè. Je quote kwam enkel van pas.

Houellebecq liefhebber?


Dear dirty delightful old drunken old days


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-08-2009 18:45 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 augustus 2009 13:11 schreef ErikdePerik het volgende:
Laatst was de film van The Doors weer op tv en mijn vriendin had 'm aanstaan. Ik liep binnen op het moment dat de band een vliegtuig binnenstapt. Ieder bandlid heeft een hip, ludiek, ongemakkelijk of in ieder geval passend stuk tekst waarmee ze zich voorstellen. Wanneer de man achter de camera Morrison vraagt: "Name and occupation", antwoordt deze met een schamper "Jim." Op dat moment schieten mijn teennagels bijkans door mijn schoenzolen heen.




Dat is natuurlijk maar een film, hè. Meneer stone liet wat dingen weg, leukte wat dingen op.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-08-2009 19:20 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 11:41 schreef bastianus het volgende:
Misschien ga ik zelfs ooit die leuke Chiel Montagne-anecdote op schrift zetten.


Dat heb je goed onthouden.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-08-2009 19:33 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2009 13:11 schreef ErikdePerik het volgende:
Laatst was de film van The Doors weer op tv en mijn vriendin had 'm aanstaan. Ik liep binnen op het moment dat de band een vliegtuig binnenstapt. Ieder bandlid heeft een hip, ludiek, ongemakkelijk of in ieder geval passend stuk tekst waarmee ze zich voorstellen. Wanneer de man achter de camera Morrison vraagt: "Name and occupation", antwoordt deze met een schamper "Jim." Op dat moment schieten mijn teennagels bijkans door mijn schoenzolen heen.



:')


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-08-2009 19:33 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Hou op, ik heb nu al zand aan m´n knieën...

(@ Chiel Montagne-anecdote)

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 04-08-2009 19:34]


Bareuh...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 04-08-2009 19:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb The doors pas kortgeleden "echt" ontdekt. Ik ben te laat geboren voor het veridoliseren van mr. Morrison, dus ik neem aan dat ik de muziek zelf naar waarde weet in te schatten (voor mijzelf) en ik waardeer het behoorlijk! Ik heb een of andere greatest hits dubbelcd, werkelijk elk nummer boeit me en blijft hangen terwijl ik toch steeds nieuwe dingen hoor.

De film was t laatst op tv, kon ik ook wel aardig waarderen. Vond het aardig goed overgebracht, de negatieve spiraal van drankgebruik etc. Vrij deprimerend, maar dat is de bedoeling natuurlijk.



ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 05-08-2009 12:24 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Het is je geluk geweest dat je ze pas recent hebt ontdekt. Ik luisterde The Doors veel met mijn zeilmakkers en hippievrienden en de muziek en zang staan gewoon als een huis. In 1994 ging het de meeste "alto's" echter meer om het imago, naar mijn idee en dat verpeste de beleving (zie de redenen hiertoe in mijn één na laatste post).

@ Schaffelaer en volledig off topic: ik heb Elementaire Deeltjes van de goede man gelezen. Een werk in de zuiverste Franse traditie van Sartre en Céline en derhalve niet helemaal mijn kop thee, maar ontegenzeggelijk goed.


MC Hammer Smashed Face


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-08-2009 12:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Oh ja, de grote alto-doors rage van 1994 ik weet het nog goed.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-08-2009 14:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2009 12:53 schreef Schaffelaer het volgende:
Oh ja, de grote alto-doors rage van 1994 ik weet het nog goed.

Ik ook. Al die neo-hippies die in zo'n kleine Suzuki rondspaaiden. Daar hadden ze vast niet voor gewerkt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-08-2009 14:27 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

En maar dwepen met Jim en Kurt.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-08-2009 15:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Aan de lopende band. Waar ze natuurlijk in het zweet des aanschijns achter hadden moeten staan om de eerlijke kost te verdienen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-08-2009 17:52 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehehe, het zit jullie wel hoog, hè.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 09-08-2009 14:41 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

We neuken niet genoeg.

Overigens postte iemand hier een link met allerlei live opnames van The Doors en dat was wel genieten geblazen!

*edit* het was dhr. Jacobse zelf die de link postte, waarvoor dank van mijn vriendin*

[Dit bericht is gewijzigd door ErikdePerik op 09-08-2009 14:44]


MC Hammer Smashed Face


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-12-2010 13:33 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Jim kan weer opgelucht adem halen...

Jim Morrison vrijgesproken van obsceen gedrag
Uitgegeven: 9 december 2010 09:23
Laatst gewijzigd: 9 december 2010 09:24

AMSTERDAM - Jim Morrison wordt 39 jaar na zijn dood alsnog vrijgesproken van obsceen gedrag. De zanger toonde in 1969 op het podium in Miami zijn geslachtsdeel aan zijn publiek wat hem een veroordeling opleverde.

Morrison ging in beroep tegen de uitspraak, maar overleed terwijl het proces nog liep.

De gouverneur van de staat Florida besloot zich alsnog in te zetten voor de vrijspraak van de The Doors-zanger. Hij heeft daarbij toestemming nodig van een commissie die zich in dergelijke gevallen over een zaak buigt.

Twee van de drie leden zeggen voor vrijspraak te stemmen en daarmee zou de aanklacht tegen Morrison komen te vervallen.

Gulp

Het is altijd onduidelijk gebleven of Morrison daadwerkelijk aanstootgevend gedrag vertoonde in de concertzaal. Volgens sommige concertbezoekers opende de zanger slechts zijn gulp.

Ook The Doors-toetsenist Ray Manzarek pleit voor zijn onschuld. "Het is nooit gebeurd. Het was massahypnose."

Morrison stierf in 1971 op 27-jarige leeftijd, waarschijnlijk aan de gevolgen van drugsgebruik. De gouverneur en de commissieleden stemmen donderdag officieel. De uitspraak komt dan een dag nadat de zanger 67 zou zijn geworden.

© Novum


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 09-12-2010 13:45 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ik weiger deze thread in z'n geheel door te spitten, maar ik ben het bij voorbaat met iedereen eens die vindt dat The Doors een vreselijke kutband is.

Ga op het gras zitten janken met je sjekkie, kut-hippie!


Ja hoor...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-12-2010 13:55 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wat is hier nou weer het praktisch nut van .
Live and let listen.

The Doors blijf ik om hun muziek waarderen.



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 09-12-2010 13:58 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 9 december 2010 13:55 schreef Dirge for november het volgende:
Wat is hier nou weer het praktisch nut van .


Kabouter Wesley?


Ja hoor...


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen