IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Satanisme en (black/death) metal Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 12:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 11:44 schreef Der Lexus het volgende:
Geloof als in "meer tussen hemel en aarde" enz. of puur op religie ?

Persoonlijk mening; Je kunt op z'n minst ff luisteren naar een andere mening. Maar het is niet zo alsof slechts religieuze mensen zo bekrompen zijn

ik bedoel meer het geloof in een oppermacht.
waarmee sommige mensen god mee bedoelen.
Tuurlijk kan je luisteren naar andere mensen hun mening maar mijn ervaringen met christenen zijn is dat ze keer op keer hetzelfde verhaal vertellen, en mij niet willen respecteren voor mijn mening. en daarom bemoei ik me er niet meer mee, omdat ik mezelf en anderen in hun waarde wil laten.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-12-2001 12:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 11:39 schreef Der Lexus het volgende:
6)Bedoel je dat bv een samenleving gebaseerd op satinistische (filosofisch bekeken dus, heel erg consequent doorgevoerd eigenbelang enzo) beginselen dat wel kan ? (een serieuze vraag)


Je bedoelt zeker de LaVeyan Church of Satan filosofie? Dat vind ik geen filosofie, maar zwakte, een slap excuus om uiting te geven aan al je primaire impulsen, alsof je een soort baby bent.
Ander satanisme is het aanbidden van een duivel met hoorntjes en bokkepoten, het lijkt me duidelijk dat dat geen optie is.
WEER een andere basis zou kunnen zijn dat je je houding baseert op 'evil' zijn als tegengesteld aan het 'goede' wat iedereen in onze maatschappij wil doen. Wil je 'evil' zijn dan komt 'samenleving' überhaupt niet in je woordenboek voor dacht ik zo. Bovendien is het een zinloze onderneming, om je leven op iets dat buiten jezelf ligt te baseren.

Tja, een samenleving is zo vreselijk groot, daar kan ik niet veel aan veranderen. Ik blijf bij de optie van ecofascisme, gebaseerd op het principe van de doodstraf voor milieuvervuilers Maar dat zijn grappigheidjes en geen serieuze alternatieven. Duidelijk is wel dat de planeet op nummer één moet komen. Verder maakt het me niet zoveel uit waaromheen mensen hun samenleving baseren, zolang ik mijn eigen omgeving maar kan bepalen.

Toffe discussie, Lexus. Ik wil nog even wat warhoofden hier becommentariëren want ze halen het peil van de discussie duidelijk omlaag.

Sharteel: je ziet problemen die er niet zijn. Dit gaat helemaal niet over 'true' gezeur. Maar je zegt het zelf al, 'weet ik veel wat', blijkbaar heb je zelf al door dat je niet weet waar je over praat.
Lady Rose: als het je niet interesseert, post dan niet. Je zegt het zelf ook al: 'de rest, boeie' nou houd je mond dan, als het je niet boeit. Het boeit Der Lexus en mij wel.


Angelus Purgamentum
unholy empress of southern lands
Usericon van Angelus Purgamentum
Posted 07-12-2001 12:53 by Angelus Purgamentum Wijzig reactieProfiel van Angelus PurgamentumQuote dit berichthttp://www20.brinkster.com/akan/

Het letterlijk nemen van vereren van Satan vind ik dom (ben je dan toch christenen?? Satan is immers door hen bedacht..), maar veel andere satanisten beleven het geloof heel anders, en dan lijkt het meer op een vorm van humanisme.
Ik ben absoluut niet voor het christendom, maar ga me verder ook niet aanstellen. Als je dat zou doen, zou je immers precies hetzelfde doen wat die christenen alle jaren zelf hebben gedaan: geen respect voor andere geloven hebben. Satan is niemand minder dan de heidense god Pan, die bij de heidenen gewoon heel positief gezien en vereerd werd, maar de christenen hebben hem, omdat ze zo'n hekel aan niet-gelovigen hadden, helemaal zwart gemaakt.



[Dit bericht is gewijzigd door Angelus Purgamentum op 07-12-2001 12:55]


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 13:02 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 12:53 schreef Angelus Purgamentum het volgende:
Het letterlijk nemen van vereren van Satan vind ik dom,



Het satanistme gaat niet zozeer over het vereren van een hogere (evil)macht. het gaat meer om een levensstijl.uiteraard zijn er veel mensen die dat verkeerd opvatten. zoals veel jonge Nu-metal mensen. het lezen van verschillende levensovertuigingen opent de ogen van mensen, die alleen maar iets vereren omdat het stoer zou zijn.
Ik geef toe dat ik vroeger ook aangesloten was bij een satanistische beweging, omdat ik heel vrij was opgevoed zocht ik toch naar iets waar ik bij hoorde. op dat moment was het satanisme voor mij waar ik achter stond. Maar hebben we nooit met lavey te maken gehad.
Toen ik wat ouder werd en wat meer om me heen ging kijken heb ik b.v. de bijbel gelezen, om mijn standpunt tegen het christendom wat meer vorm te geven. Daardoor heb ik voor mijzelf ook uitgevonden dat als je in het kwaad gelooft, geloof je ook in het goede. Ach en daar sta ik nou niet echt achter.
Nu ben ik niets. nihilisme lijkt me ook wel gaaf, maar volgens mij kan niemand dat volhouden.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-12-2001 13:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Satan is een amalgaam van o.a. Pan, Herne, Wotan en nog veel meer. Als zodanig is hij een metafoor voor de natuurkrachten van leven en dood, datgene waar men bang voor was.

Verder komt respect hier helemaal niet 'into the picture', de aarde heeft maling aan respect. En ik ook, trouwens.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 07-12-2001 13:05 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Satan is door Kerk afgedaan als onzin, sprookjes figuur, niet bestaand.


(hehe, zie de ironie)





-edit-
typo

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 07-12-2001 13:16]



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 13:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

jah inderdaat terwijl hij/it door de kerk in het leven is geroepen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 07-12-2001 13:08 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Satan is volgens mij helemaal niet door de kerk in het leven geroepen



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 07-12-2001 13:12 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

wel door het geloof. een kerk kan niet echt iets verzinnen *grin*


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Der Lexus
Usericon van Der Lexus
Posted 10-12-2001 9:27 by Der Lexus Wijzig reactieProfiel van Der LexusQuote dit bericht

* Losse opmerking; "Satanisme" is en blijft een woord. Áchter een woord kun je een betekenis plakken en het probleem met Satan(isme) is dat er wel heel veel mensen/groeperingen er een eigen (en naar hun mening juiste) verhaaltje van hebben gemaakt. Momenteel is Satanisme iig "hip" en relatief bespreekbaar, maar toch nog shockerend genoeg om er mee "te pronken" ("kijk wat ik kan").

Hierop kunnen natuurlijk weer andere figuurtjes aankomen dat zíj het wél begrepen hebben en dat de eerste groep "fucking posers" zijn etc.

Ik ben wel benieuwd wat de volgende "rage" word

* Iemand zei iets over True/niet True ?
Trueheid komt echt óveral terug. Ook onder Christenen. Zéér zeker onder dat soort mensen;
"Ik ben een Trueë gelovige; jij bent corrupt en decadent en zult branden in het vagevuur, Gij zondige Paap !"
"Nee, nee, beste Calvinist met Uwene vreemden ideetjes.. Wij zij True. Wíj hebben namelijk een Paus en jullie lekker niet."

Nou ja. Nu kún je natuurlijk weer een discussie beginnen over het gebruik van het woordje "True". (Heb ik me net schuldig gemaakt aan het Untrueë gebruik van het woord "True" )


Therefore, there are patterns, everywhere in nature


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-12-2001 9:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

toe or not to be troe..
Ik vind dat het santanistme net zo achterhaald is als het christendom. Het is alleen stoer om te zeggen dat je satanist bent terwijl je er misschien alleen een boekje van lavey van hebt gelezen. brrrr die mensen zijn raar.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-12-2001 13:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 13:08 schreef Azagthoth het volgende:
Satan is volgens mij helemaal niet door de kerk in het leven geroepen


wel, want alles door één god zou worden veroorzaakt zouden ook slechte dingen van hij/zij/het vandaan komen. dit houdt dan ook in dat god dus rottige dingen veroorzaakt en dus niet meer oneindig liefdevol en barmhachtig etc is. dus hebben ze ooit maar een kwade tegenhanger bedacht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-12-2001 18:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 december 2001 13:03 schreef Dwaallicht het volgende:
Satan is een amalgaam van o.a. Pan, Herne, Wotan en nog veel meer. Als zodanig is hij een metafoor voor de natuurkrachten van leven en dood, datgene waar men bang voor was.



Dwaallicht, weet je iets van Carnun of Carnunnos; dat schijnt de god met de hoorns te zijn van de Kelten. Grote kans dat christenen deze verschijningsvorm gejat hebben. Weet je hier iets van? En ken je het stripverhaal Slaine? De schrijver pretendeert redelijk geschiedkundig te werk te zijn gegaan....

De hel schijnt overigens ook maar geinspireerd te zijn geweest door een ravijn waar men hun afval toendertijd in verbrandde.....


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 10-12-2001 18:56 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2001 13:02 schreef Cadaveria het volgende:
nihilisme lijkt me ook wel gaaf, maar volgens mij kan niemand dat volhouden.


WHAHAHAHAHAHAH!! Wel gaaf?? Wat is dat nou weer voor belachelijke reden om je wereldbeeld ergens op te baseren?
Verder: hoezo niet vol te houden? Volgens mij begrijp jij totaal niet wat nihilisme is. Ik beschouw mezelf toch wel degelijk als nihilist en stoor me mateloos aan dit soort opmerkingen. Niet lullen over dingen die je niet begrijpt!!!


SCUM FUCK


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 10-12-2001 19:02 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

okeej dan, moet je ook het ook meteen uitleggen !!


zo, dat was mijn beurt dan weer


Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 10-12-2001 19:18 by Nachtvorst Wijzig reactieProfiel van NachtvorstQuote dit berichthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

quote:
Op 24 september 2001 17:05 schreef Sjaan het volgende:
Ff een topic om jullie mening te vragen over het satanisme. Veel (black/death) metal bands zijn satanistisch (satanisch dus) ingesteld en ik vind dat persoonlijk nogal zielig (ben geen christen hoor ) maar ik vind het beetje krom om de 'strijd' tegen het christendom aan te gaan. Ik bedoel, laat die mensen lekker hun God vereren als ze dat willen. Verder vind ik death en black metal wel leuke muziek trouwens...


Ik spreek hier alleen over BM, niet over DM.

Ach man flikker toch op, als je BM "wel leuke muziek" vind ik persoonlijk dat je er niet goed genoeg over kunt oordelen. Inderdaad: BM is "vaak" satanistisch, maar vaak ook niet. Heel vaak heeft het een wat meer paganistische grondslag en gaat het dus over de oude goden en trollen e.d. Verder gaat het ook vaak over hoe godverdommens koud het wel niet is enzo (klote broeikas effect ) Kijk maar es goed naar de Nederlandse BM scene(en dan bedoel ik niet watjes die dimmu borgir en cradle of filth naspelen, welk ik absoluut niet onde BM reken trouwens, maar dat mocht duidelijk zijn inmiddels), daar zijn maar weinig bands die een echt puur Satanistische grondslag hebben. Verder: uitspraken als"support the war againstr christianity" e.d. zijn uitspraken van mietjes als dark funeral. Ik ben het er wel mee eens dat BM een oorlog is, maar nie ALLEEN tegen het christrelijk geloof. Het gaat er naar mijn mening om, dat de "zwakken" verdwijnen.

BLACK METAL IST KRIEG!

Hopend iets duidelijk gemaakt te hebben,

Nachtvorst.



Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 10-12-2001 19:23 by Nachtvorst Wijzig reactieProfiel van NachtvorstQuote dit berichthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

quote:
Op 10 december 2001 19:02 schreef sickheaddread het volgende:
okeej dan, moet je ook het ook meteen uitleggen !!


Ja man, leg es DUIDELIJK uit!

Ik begreep er gisteravond aan de telefoon ook al geen zak meer van(behalve dat het toppunt van nihilisme, ontkennen dat je nihilist bent! WHAHAHHAAH!)



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-12-2001 19:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2001 19:02 schreef sickheaddread het volgende:
okeej dan, moet je ook het ook meteen uitleggen !!


Onzin natuurlijk, zeker in dit soort zaken die niet voor te kauwen zijn.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-12-2001 19:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2001 18:47 schreef Mutilator het volgende:
Dwaallicht, weet je iets van Carnun of Carnunnos; dat schijnt de god met de hoorns te zijn van de Kelten. Grote kans dat christenen deze verschijningsvorm gejat hebben. Weet je hier iets van? En ken je het stripverhaal Slaine? De schrijver pretendeert redelijk geschiedkundig te werk te zijn gegaan....


Ik weet weinig van Cernunnos. Maar ja, niemand weet veel van Cernunnos aangezien er geen enkele geschreven bron over is; er zijn een stuk of 60 stenen van hem gevonden (hij werd aanbeden door de Kelten in de ijzertijd) en op 1 daarvan stond z'n naam. Cernunnos is inderdaad de Gehoornde God (hoorns van een hert) en zal ongetwijfeld dankbaar door de missionarissen zijn aangegrepen om in hun iconografie te verwerken. Hij was de god van de jacht, van de dieren en van het, eh, hoe zeg je het, van dingen weghalen zodat er andere dingen kunnen groeien. Vaak is hij afgebeeld in een kleermakerszit met z'n rechterhiel tegen z'n genitaliën. In de ene hand houdt hij een slang (kennis en het mannelijke geslacht) en in de andere een metalen halsring (teken van adel en het vrouwelijk geslacht).

Het stripverhaal Slaine heb ik nooit van gehoord, maar ik lees dan ook geen comics en dergelijke. Komt daar een Cernunnos-figuur in voor? Het meeste zal dan 'hineininterpretieren' van de schrijver geweest zijn.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-12-2001 19:59 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 10 december 2001 19:18 schreef Nachtvorst het volgende:
Ik spreek hier alleen over BM, niet over DM.

Ach man flikker toch op, als je BM "wel leuke muziek" vind ik persoonlijk dat je er niet goed genoeg over kunt oordelen. Inderdaad: BM is "vaak" satanistisch, maar vaak ook niet. Heel vaak heeft het een wat meer paganistische grondslag en gaat het dus over de oude goden en trollen e.d. Verder gaat het ook vaak over hoe godverdommens koud het wel niet is enzo (klote broeikas effect ) Kijk maar es goed naar de Nederlandse BM scene(en dan bedoel ik niet watjes die dimmu borgir en cradle of filth naspelen, welk ik absoluut niet onde BM reken trouwens, maar dat mocht duidelijk zijn inmiddels), daar zijn maar weinig bands die een echt puur Satanistische grondslag hebben. Verder: uitspraken als"support the war againstr christianity" e.d. zijn uitspraken van mietjes als dark funeral. Ik ben het er wel mee eens dat BM een oorlog is, maar nie ALLEEN tegen het christrelijk geloof. Het gaat er naar mijn mening om, dat de "zwakken" verdwijnen.

BLACK METAL IST KRIEG!

Hopend iets duidelijk gemaakt te hebben,

Nachtvorst.



#luid applaus#
Eindelijk iemand die niet alleen een grote bek heeft maar ook even helder en duidelijk op tafel kan leggen wat hij bedoelt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 10-12-2001 22:28 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2001 19:02 schreef sickheaddread het volgende:
okeej dan, moet je ook het ook meteen uitleggen !!


De heer Friedrich Nietzsche heeft er tig boeken over gedaan om zijn denkbeelden duidelijk te maken. Lijkt me erg sterk dat het mij nu wel even op een forumpie zal lukken. Indien degene aan wie mijn post gericht was effe kort wil toelichten waarom het dan niet vol te houden zou zijn zal ik dit met het grootste plezier weerleggen.


SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 10-12-2001 22:32 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Maar om even een miniscuul voorbeeldje te geven: check mijn signature (zo heet zoiets toch )


SCUM FUCK


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 10-12-2001 23:20 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Define 'Elite'


Dit slaat nergens op.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 11-12-2001 0:02 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2001 23:20 schreef mörke het volgende:
Define 'Elite'


Sterken van geest, ontwikkelend, sterk.
sterk-groei, MACHT, vooruitgang.
zwak-zwakheid van geest, vastroesten in oude dogma's, niet ontwikkelend




SCUM FUCK


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-12-2001 0:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 december 2001 0:02 schreef Duxmortem het volgende:
Sterken van geest, ontwikkelend, sterk.
sterk-groei, MACHT, vooruitgang.
zwak-zwakheid van geest, vastroesten in oude dogma's, niet ontwikkelend



Okay, dat is de theoretische verklaring; en nu de uitwerking ervan zoals jij dat praktiseert?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen