IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : John Arch Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-06-2003 22:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik las dat John Arch een mini cdee heeft uitgebracht. Ik ben er zeer benieuwd naar, de Fates warning cd's met hem als zanger zijn vreselijk goed. Aangezien ook enkele Fates warning leden meedoen hoop ik dat het peil van die oude cd's gehaald wordt en dat de muziek er een beetje op lijkt. Heeft iemand die mini reeds gehoord??


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-06-2003 22:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Straks gaat die eerste zanger van Dream theater (Dominique nogiets heettie dachtik) zeker ook een nieuwe cd opnemen


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-06-2003 1:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 juni 2003 22:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik las dat John Arch een mini cdee heeft uitgebracht. Ik ben er zeer benieuwd naar, de Fates warning cd's met hem als zanger zijn vreselijk goed...


De sound van die oude cd's is ook erg smeuiig


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 29-06-2003 17:58 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

die oude fates warning cd's behoren tot mijn favo albums aller tijden!!

exodus!


Do androids dream of electric sheep?


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 01-07-2003 20:32 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Yep, Fates Warning benaderde bij tijd en wijle de genialiteit van Iron Maiden (Killers ~ Somewhere in Time). Met name hun debuut Night on Bröcken vind ik zeer sterk, maar ook Awaken the Guardian, No Exit (The Ivory Gate of Dreams!) en Perfect Symmetry mogen niet ontbreken in een metalen verzameling. Ik weet dat John Arch ooit heeft gesolliciteerd bij Dream Theater, maar sindsdien heb ik vrij weinig van die oude zak vernomen. Ben benieuwd.

Over goede heavy metal gesproken, kent iemand nog de band False Witness uit Canada nog? John Arch had geloof ik hun eerste demo geproduceerd. Geweldige band.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2004 16:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Heeft iemand nu al eens die mini cd gehoord van John Arch? Die kan ik echt met klem aanraden. Er staan maar twee nummers op (elk meer dan 10 minten) en die klinken zoals Fates warning zou moeten klinken. Dus zoals ten tijde van de eerste drie cd's. Ik neem aan dat iedereen die cd's heeft dus ik hoef ze eigenlijk niet te beschrijven. maar voor die enkele zondaar: lange, spannend opgebouwde nummers die knap in elkaar steken. de nummers zijn technisch maar verzonden niet in gepiel en gemasturbeer. het knappe is dat de band hierbij erg zware,heavy riffs a la oude sabbath, trouble afwisseld met mooie iron maidenachtige muziek. hiermee klinken de nummers zowel heavy als melodieus. ik zou die mini echt eens luisteren als je van wat meer melodieus, maar toch heftig, materiaal houdt (of in het ergste geval eens op SLSK rondkijkt)

ik hoop dat er meer material van John arch gaat verschijnen.


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 09-06-2004 17:14 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

Ik heb hem ook en vind hem geweldig, benaderd bijna de sublieme sfeer van oude fates warning!


Do androids dream of electric sheep?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2004 17:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 17:14 schreef Kristof het volgende:
Ik heb hem ook en vind hem geweldig, benaderd bijna de sublieme sfeer van oude fates warning!


nou horen ze het ook eens van een ander. weet jij of er nog meer materiaal gaat verschijnen?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2004 20:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

I open my eyes, was that real or was I dreaming...

Toen ik dat hoorde op de release dag stond ik toch wel met zulk zwaar kippenvel in mijn muziek-kamer...
Ik heb trouwens de Europa en Amerika release!!!
Verplichte aanschaf


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-06-2004 20:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:24 schreef Staalman het volgende:
I open my eyes, was that real or was I dreaming...

Ik heb trouwens de Europa en Amerika release!!!
Verplichte aanschaf


cool, zit er enig verschil tussen de releases?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-06-2004 10:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:46 schreef attila_de_hun het volgende:
cool, zit er enig verschil tussen de releases?


U.S release is een gewoon cd-hoesje maar meer in een grijze tint gedrukt, de Europeese uitgave is een digipack in een meer sepia kleur... geen extra nummers of iets dergelijks. (jammer genoeg)

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 11-06-2004 10:45]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-06-2004 10:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 10:45 schreef Staalman het volgende:
U.S release is een gewoon cd-hoesje maar meer in een grijze tint gedrukt, de Europeese uitgave is een digipack in een meer sepia kleur... geen extra nummers of iets dergelijks. (jammer genoeg)


Jammer. het blijft ook akelig stil rond hem. Ik vrees dat het het bij dezemini zal blijven.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-06-2004 11:51 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 10:52 schreef attila_de_hun het volgende:
Jammer. het blijft ook akelig stil rond hem. Ik vrees dat het het bij dezemini zal blijven.


Ik heb toch wel meerdere interviews met hem gelezen, waarin duidelijk naar voren kwam dat zijn muzikale ambities nog lang niet klaar zijn. hopen dat hij dat dan binnenkort waar maakt.... En een eigen web-site voor hem zou ook niet een overbodige luxe zijn.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 12-11-2006 21:57 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Hmm, toch jammer dat het hierbij gebleven is. Deze EP is toch akelig goed, en ik ben niet echt een progliefhebber, al kan ik Fates Warning en Queensryche (in beperkte mate) wel waarderen.
Al die kuttige geluidseffecten en ander instrumentaal gerommel komt toch goed uit de verf op dit ding.

Altijd leuk, op zo'n zondag je cdkast doorrommelen.


Nog zo stoere internet warrior.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-11-2006 8:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2006 21:57 schreef zakkenvuller het volgende:
Deze EP is toch akelig goed,


dit vat het perfect samen. het doet mij denken aan het fates warningmateriaal ten tijde van de 2e en 3e cd (en die zijn zeer zeker "akelig goed").


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 18-02-2010 16:06 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

weet iemand waarom het zo stil is omtrend mr. Arch ?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2010 17:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Die lijdt aan het Charlie Dominici-syndroom.

edit typo

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-02-2010 11:44]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 18-02-2010 17:30 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

ij


=)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2010 17:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 februari 2010 17:30 schreef NotYourBitch het volgende:
ij


Die naam heb ik uit t cd-boekje


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-02-2010 8:24 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ging niet om de naam....


Boeiender


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-01-2011 7:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



Former And Current FATES WARNNING Members JOHN ARCH And JIM MATHEOS Join Forces In New Project - Jan. 19, 2011

FATES WARNING/OSI guitarist Jim Matheos and former FATES WARNING singer John Arch are currently working together on a new full-length album that will be released in late spring/early summer via Metal Blade Records. The band, called ARCH/MATHEOS, began tracking the drums on January 12 and will continue to record through mid-February with both John Arch and Jim Matheos producing the album. ARCH/MATHEOS features an all-star lineup including the talents of Joey Vera (ARMORED SAINT, ANTHRAX, FATES WARNING, SEVEN WITCHES) on bass, Bobby Jarzombek (HALFORD, FATES WARNING, SEBASTIAN BACH, RIOT) on drums, and Frank Aresti (FATES WARNING) on additional lead guitar.

[edit] Huidige Fates Warning line-up exl. meneer Alder dus...


[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 20-01-2011 7:36]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 20-01-2011 17:01 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Niet verkeerd, te hopen dan dat ze ook nummers van de eerste twee FW-platen gaan spelen dan. Veel interessanter dan het latere werk imo.


Bareuh...


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 21-01-2011 9:48 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Lekkere timing ook....over een paar weken op tour met Ray, het zal wel.


10.10.1942 - 20.11.2011


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-01-2011 10:30 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2011 17:01 schreef De Ulk het volgende:
Niet verkeerd, te hopen dan dat ze ook nummers van de eerste twee FW-platen gaan spelen dan. Veel interessanter dan het latere werk imo.


Een mengelmoes van de eerste drie is ook prima hoor... Ik luister liever naar The Spectre Within en Awaken The Guardian dan naar Night On Bröcken.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 21-01-2011 14:13 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2011 10:30 schreef Staalman het volgende:
Een mengelmoes van de eerste drie is ook prima hoor... Ik luister liever naar The Spectre Within en Awaken The Guardian dan naar Night On Bröcken.


Dat mag. Night On Bröcken en The Spectre Within vind ik geweldig, met Awaken The Guardian kan ik niet zo veel.


Bareuh...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-01-2011 14:22 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 januari 2011 7:13 schreef Staalman het volgende:


Former And Current FATES WARNNING Members JOHN ARCH And JIM MATHEOS Join Forces In New Project - Jan. 19, 2011

FATES WARNING/OSI guitarist Jim Matheos and former FATES WARNING singer John Arch are currently working together on a new full-length album that will be released in late spring/early summer via Metal Blade Records. The band, called ARCH/MATHEOS, began tracking the drums on January 12 and will continue to record through mid-February with both John Arch and Jim Matheos producing the album. ARCH/MATHEOS features an all-star lineup including the talents of Joey Vera (ARMORED SAINT, ANTHRAX, FATES WARNING, SEVEN WITCHES) on bass, Bobby Jarzombek (HALFORD, FATES WARNING, SEBASTIAN BACH, RIOT) on drums, and Frank Aresti (FATES WARNING) on additional lead guitar.

[edit] Huidige Fates Warning line-up exl. meneer Alder dus...

Geeeeeinig!


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen