IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : John Arch Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-01-2011 15:04 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2011 14:13 schreef De Ulk het volgende:
Dat mag. Night On Bröcken en The Spectre Within vind ik geweldig, met Awaken The Guardian kan ik niet zo veel.


Nou oké, voor jou dan van de eerste twee voor mij nummer twee en drie. Jij blij, ik blij.... Neemt niet weg dat ik, ondanks dit enorme verschil van mening, nog steeds woest veel van je hou!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 21-01-2011 15:07 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht



Bareuh...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-06-2011 7:33 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

ARCH/MATHEOS: Debut Album Title, Release Date Revealed - June 20, 2011

FATES WARNING/OSI guitarist Jim Matheos and former FATES WARNING singer John Arch are currently working together on a new full-length album, "Sympathetic Resonance", that will be released in North America on September 13 via Metal Blade Records. The band, called ARCH/MATHEOS, began tracking the drums on January 12 and continued to record through mid-February with both John Arch and Jim Matheos producing the album.

ARCH/MATHEOS features an all-star lineup, including the talents of Joey Vera (ARMORED SAINT, ANTHRAX, FATES WARNING, SEVEN WITCHES) on bass, Bobby Jarzombek (HALFORD, FATES WARNING, SEBASTIAN BACH, RIOT) on drums, and Frank Aresti (FATES WARNING) on additional lead guitar.

Comments Matheos: "I think John and I work really well together. There's a lot of mutual respect and trust in what we do. But we're also both very critical of ourselves, and each other. This can make for a long and sometimes tedious process. But ultimately it's one I enjoy because I think it brings out the best in both of us."

Adds Arch: "When I first heard some of the arrangements Jim had written and recorded, it took quite some time before I could wrap my mind around the odd time signatures and guitar work going on here. There are some long compositions, so putting anxiety and apprehension on the back burner it was time to dissect these numbers into digestible bits. After the lengthy process of lyrics and melodies, listening to the songs now, I can't imagine them any other way."

In terms of the lyrical content on "Sympathetic Resonance", John Arch notes that "the lyrics this time around are more in line with [Arch's 2003 solo EP] 'A Twist Of Fate' and not of the mystical nature of some past albums."

ARCH/MATHEOS recording lineup:

* John Arch (FATES WARNING) - Vocals
* Jim Matheos (FATES WARNING, OSI) - Guitar
* Joey Vera (ARMORED SAINT, ANTHRAX, FATES WARNING, SEVEN WITCHES) - Bass
* Bobby Jarzombek (HALFORD, FATES WARNING, SEBASTIAN BACH, RIOT) - Drums
* Frank Aresti (FATES WARNING) - Additional Lead Guitar





"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 21-06-2011 9:53 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

YES!!!


2barry
Usericon van 2barry
Posted 23-06-2011 23:27 by 2barry Wijzig reactieProfiel van 2barryQuote dit bericht

Oké, hopelijk ligt dit album min of meer in het verlengde van die EP, want die is echt geweldig, één van de weinige progplaten uit m'n collectie die ik regelmatig luister. Ooit voor een prikkie gekocht zonder het te kennen, prima aankoop geweest.
OSI daarentegen vind ik maar slappe zaadmuziek, met de aanschaf van dat album voelde ik me behoorlijk genaaid.
Ik ben zeer benieuwd!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-07-2011 20:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Stukje luisterbare track:

http://www.archmatheos.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-07-2011 20:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2011 20:59 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



Ik hoop wel dat deze op vinyl verschijnt!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 12-07-2011 21:50 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Klinkt niet verkeerd.


bub


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 12-07-2011 23:33 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2011 20:19 schreef Mutilator het volgende:

Stukje luisterbare track:

http://www.archmatheos.com/

Tering, de stem van die man veranderd ook echt niet...

Dit blijf ik héél scherp in de gaten houden!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 13-07-2011 0:14 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

indd.. pak een cd van 20 jaar geleden en zelfde stem geluid... wel lekker trouwens... dit klinkt ook wel weer lekker, imo DE voice van FW



I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Daops
Usericon van Daops
Posted 13-07-2011 11:38 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Muziek is ok, maar die nasale stem trek ik niet. Maar goed, heb Fates Warning ook nooit echt begrepen..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-09-2011 17:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Net gedownload en wat een godenplaat!!!!! Deze gaat hoog eindigen in mijn jaarlijst!

2-lp staat al in bestelling, volgende week binnen!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Ed
Usericon van Ed
Posted 14-09-2011 18:43 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Muziek vond ik lekker klinken alleen geef mij maar fates warning met die andere gast..


Fredde Kaddeth
zaagbaas
Usericon van Fredde Kaddeth
Posted 14-09-2011 18:58 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

matig


Dirty Bird Studio for recording, mixing, mastering for CD & vinyl, re-amping, drumediting


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 14-09-2011 19:03 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Nee, dat is de nieuwe Dream Theater.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-09-2011 19:33 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2011 17:44 schreef Staalman het volgende:
Net gedownload en wat een godenplaat!!!!! Deze gaat hoog eindigen in mijn jaarlijst!



Hier ook.
Nu lekker 3 weken vakantie dus in de zon en op het strand (Gran Canaria) mooi de tijd om deze plaat te beluisteren!


bub


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-09-2011 22:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zeer benieuwd naar deze plaat.

quote:
Op 13 juli 2011 11:38 schreef Daops het volgende:
.. Maar goed, heb Fates Warning ook nooit echt begrepen..


Kan je dat toelichten ajb?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-09-2011 22:40]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Eru Iluvatar
Usericon van Eru Iluvatar
Posted 17-09-2011 12:03 by Eru Iluvatar Wijzig reactieProfiel van Eru IluvatarQuote dit berichthttp://tastelessenterprise.wordpress.com/

Het wist mij enerzijds direct te pakken, maar daarna had ik toch wel even tijd nodig om 'Sympathetic Resonance' goed te kunnen verteren en een oordeel te vellen. Al met al stukken beter dan de recente platen van Queensryche, Dream Theater en Opeth.

Voor geïnteresseerden, hier mijn recensie:
http://tastelessenterprise.wordpress.com/2011/09/17/archmatheos-%E2%80%93-sympathetic-resonance-2011-een-klassieker-in-spe/


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 02-05-2012 16:53 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

God gloeiende ik ben weer helemaal in de ban van deze plaat! Wat een monster, wat een debuut en wat zijn de filmpjes van Keep It True geniaal! Kippenvel op mijn armen zo dik als de reet van mijn tante.

Echt als John Arch alleen maar om de acht jaar op deze manier van zich laat horen kan ik daar prima mee leven.

Schitterend gewoon!!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 04-05-2012 21:33 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2012 16:53 schreef Staalman het volgende:
God gloeiende ik ben weer helemaal in de ban van deze plaat! Wat een monster, wat een debuut en wat zijn de filmpjes van Keep It True geniaal! Kippenvel op mijn armen zo dik als de reet van mijn tante.

Echt als John Arch alleen maar om de acht jaar op deze manier van zich laat horen kan ik daar prima mee leven.

Schitterend gewoon!!!!!


Kippevel/opwellende tranen bij Exodus...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-03-2019 17:35 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Nieuw prachtig nummer alert:



Nieuwe plaat uit op 10 Mei.



En voor meer info : https://www.metalblade.com/archmatheos/





[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 26-03-2019 17:37]


bub


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 28-03-2019 18:19 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

klinkt iets te veel zoals John er uit ziet. Minder pm dan sympathetic resonance. Aardig nummer met geweldige zang verder.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-04-2019 18:21 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Wederom een geweldig nummer.



[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 30-04-2019 19:18]


bub


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-05-2019 6:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Toch maar es luisteren allemaal


When your people matter, menstrual health matters


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-05-2019 15:59 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Voor zover: plaat van het jaar.

Wat een geweldige zanger is John. Die zanglijnen.


bub


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen