IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Shadows of Disgust Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2005 19:44 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik neem ook niemand wat kwalijk. Ik heb de "baan" zelf van de hand gewezen omdat ik me niet professioneel met de muziek wil bezig houden.

Maar dat wil niet zeggen dat je complete onzin mag schrijven. En ik denk ook niet dat een review beter wordt als je er voor betaalt wordt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2005 19:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat zeker niet, maar ik zou er niet de term professioneel voor gebruiken.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2005 19:47 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Maar ik mag toch aannemen dat een site als Shadows of disgust, evenals Zware metalen en Metalfan, serieus genomen wil worden?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2005 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat zeker wel, maar met professioneel denk ik aan sites waar men gewoon 24/7 kan werken, en dat is jammer genoeg niet zo ... moet nog ergens mijn brood mee verdienen.

Paul is niet zo'n beste baas


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-08-2005 19:48 by Chelman Profiel van Chelman

Ik zie niet direct wat er mis is met dat review. Sure, ik heb betere gelezen maar hij vertelt in ieder geval wat zijn ervaringen zijn met betrekking tot deze plaat. Prima toch?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2005 19:49 by spectre Profiel van spectre

jep, die review viel mij ook al op een tijd terug.. los staand van het feit dat je als 'serieus DM recencist' toch duidelijk Necrophagia moet kennen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-08-2005 19:51 by Arson Profiel van Arson

quote:
Op 30 augustus 2005 19:29 schreef XnegativeX het volgende:
Leuke site dit. Ik bezoek hem elke week wel een keertje. 1 punt van kritiek zijn sommige reviews.

Van deze, over Harvest ritual vol.1 van Necrophagia, zakt me bijvoorbeeld aan verschillende kanten de broek van af:

lang verhaal


Ja dit soort discussies hou je toch... en niet ieders mening over een plaat is gelijk. Ik denk zelfs dat meningen binnen een redactie daarover verschillen... zie bijv. de soundcheck in de aardschok.


None of us are saints - Albert Fish


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2005 19:52 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 30 augustus 2005 19:48 schreef Chelman het volgende:
Ik zie niet direct wat er mis is met dat review. Sure, ik heb betere gelezen maar hij vertelt in ieder geval wat zijn ervaringen zijn met betrekking tot deze plaat. Prima toch?


Nou, als hij nou had gezegd dat hij de cd niks vond dan had ik daar nog mee kunnen leven. Ieder z'n smaak (hoewel een review natuurlijk zoveel mogelijk objectief geschreven moet zijn) maar dingen als "van de Pantera-guy in de gelederen" terwijl Phil Assholemo al minstens 2 albums niet meer mee doet en de vergelijking met Kovenant slaan als een lul op een drumstel.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-08-2005 19:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 augustus 2005 19:49 schreef spectre het volgende:
duidelijk Necrophagia moet kennen.


Nou. Ik denk dat een 'layman's view' vaak interessanter kan zijn dan iemand die mij gaat zitten vertellen wat de verschillen zijn met hun vorige platen en die idolaat is van een band alleen maar omdat het cult is.

Deze recensie is nou niet de beste voorbeeld van wat ik bedoel, maar je snapt wat ik bedoel he?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-08-2005 19:53 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 augustus 2005 19:52 schreef XnegativeX het volgende:
Phil Assholemo


Wat heeft hij nou weer misdaan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-08-2005 19:53 by M. Profiel van M.

quote:
Op 30 augustus 2005 19:52 schreef Chelman het volgende:
Nou. Ik denk dat een 'layman's view' vaak interessanter kan zijn dan iemand die mij gaat zitten vertellen wat de verschillen zijn met hun vorige platen en die idolaat is van een band alleen maar omdat het cult is.

Deze recensie is nou niet de beste voorbeeld van wat ik bedoel, maar je snapt wat ik bedoel he?

Ja, maar volgens mij doelt XNegativeX nog niet eens op het feit dat de recensent (niet "recencist", argh! ) een leek is, maar dat er desinformatie in de recensie staat.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-08-2005 19:54 by Arson Profiel van Arson

quote:
Op 30 augustus 2005 17:06 schreef Jenje het volgende:
De algehele lay out is top, klopt. Maar de teksten van reviews zijn 1 groot blok en dat is irri


Tja weer zoiets, persoonlijke voorkeur denk ik... persoonlijk haat ik alinea's in reviews. Doet er uiteindelijk niet toe, gaat om wat er staat.


None of us are saints - Albert Fish


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 30-08-2005 19:54 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Valt wel op dat elk ezine in NL onderhand naar nieuwe mensen zoekt.

Voor de rest niks mis met SoD, ben uiteraard niet altijd eens met de recensies, maar ik ben zelfs intern af en toe niet eens met een recensie. SoD zit bij mij in het "dagelijks checken" lijstje.



spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2005 19:55 by spectre Profiel van spectre

hij hoeft er niet idolaat van te zijn maar enige kennis van de band was op zijn plaats geweest, we hebben het hier namelijk wel over een band die aan de wieg van het genre heeft gestaan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-08-2005 19:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 augustus 2005 19:53 schreef M. het volgende:
Ja, maar volgens mij doelt XNegativeX nog niet eens op het feit dat de recensent (niet "recencist", argh! ) een leek is, maar dat er desinformatie in de recensie staat.


Tsja...dat over Phil kan je desinformatie noemen ja. Aan de andere kant is dit volstrekt irrelevant (voor mij althans). Mij zal het persoonlijk een zorg zijn wie er nou in band X, Y of Z speelt. Maar goed.

En over Kovenant....tsja....wellicht dat hij dat erin hoort. Ik ben niet zo bekend met het werk van Kovenant dus kan ik het niet eens beoordelen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2005 19:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 30 augustus 2005 19:54 schreef Arson het volgende:
Tja weer zoiets, persoonlijke voorkeur denk ik... persoonlijk haat ik alinea's in reviews. Doet er uiteindelijk niet toe, gaat om wat er staat.
In de studieboeken over schrijven voor het scherm die ik gelezen heb wordt toch eigenlijk altijd gezegd dat je her en der een witregel tussen de tekst moet stoppen om het geheel overzichtelijk te houden. Ben het daar ook gloeiend mee eens ...


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-08-2005 19:59 by Arson Profiel van Arson

Maar de lengte van de reviews is ook op de voorkeur geen alinea's afgestemd.


None of us are saints - Albert Fish


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2005 20:00 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 30 augustus 2005 19:55 schreef Chelman het volgende:
Tsja...dat over Phil kan je desinformatie noemen ja. Aan de andere kant is dit volstrekt irrelevant (voor mij althans). Mij zal het persoonlijk een zorg zijn wie er nou in band X, Y of Z speelt. Maar goed.

En over Kovenant....tsja....wellicht dat hij dat erin hoort. Ik ben niet zo bekend met het werk van Kovenant dus kan ik het niet eens beoordelen.


Dus als jij een eigen webzine had dan was jij met een dergelijke review tevreden geweest?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 30-08-2005 20:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 30 augustus 2005 20:00 schreef XnegativeX het volgende:
Dus als jij een eigen webzine had dan was jij met een dergelijke review tevreden geweest?


Hangt af van de rest van zijn reviews.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-08-2005 20:01 by Arson Profiel van Arson

quote:
Op 30 augustus 2005 19:55 schreef spectre het volgende:
hij hoeft er niet idolaat van te zijn maar enige kennis van de band was op zijn plaats geweest, we hebben het hier namelijk wel over een band die aan de wieg van het genre heeft gestaan.


Nu overdrijf je in mijn ogen... ze deden in de begin dagen mee, maar ik snap de ophef rond die band ook al niet... vandaar dat ik dus die plaat ook maar niet besproken heb. Toch is het zeker wel kwalijk als je nooit van de naam hebt gehoord.


None of us are saints - Albert Fish


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2005 20:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 30 augustus 2005 19:59 schreef Arson het volgende:
Maar de lengte van de reviews is ook op de voorkeur geen alinea's afgestemd.
Zeker

Volgens mij zijn de reviews op ZM vaak wat langer (ook voortkomend uit de extra info dmv tracklist en line-up), dus bij ons vind ik het er niet uitzien als het één lap tekst is.


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-08-2005 20:03 by Arson Profiel van Arson

quote:
Op 30 augustus 2005 20:02 schreef Jenje het volgende:
Zeker

Volgens mij zijn de reviews op ZM vaak wat langer (ook voortkomend uit de extra info dmv tracklist en line-up), dus bij ons vind ik het er niet uitzien als het één lap tekst is.


Klopt helemaal, format waarin we info aanbieden is volstrekt anders.


None of us are saints - Albert Fish


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 30-08-2005 20:06 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Arson, pure interesse...
Nu je dit (volgens mij 2 jaar?) onder je hoede hebt, tevreden hoe het loopt?

Persoonlijk ben ik al over de landgrenzen gaan zoeken naar nieuw personeel, in NL is de situatie onderhand "iedereen die kan/wil schrijven, zitten al ergens".



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2005 20:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Argh breek me de bek niet open ...

Wij hebben al een zweed in dienst!


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 30-08-2005 20:13 by Arson Profiel van Arson

quote:
Op 30 augustus 2005 20:06 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Arson, pure interesse...
Nu je dit (volgens mij 2 jaar?) onder je hoede hebt, tevreden hoe het loopt?

Persoonlijk ben ik al over de landgrenzen gaan zoeken naar nieuw personeel, in NL is de situatie onderhand "iedereen die kan/wil schrijven, zitten al ergens".


Zijn in principe tevreden, maar inderdaad nieuw personeel is lastig en aangezien we in het Nederlands schrijven kunnen we ook niet over de landsgrenzen. Wat je wel vaak hebt is dat er bij mensen meer enthousiasme dan kennis van de taal of metal is en daar heb je niet zoveel aan. Toch zolang het leuk blijft gaan we door, maar als je geen nieuwe mensen kan vinden en eens in de zoveeltijd vertrekt er iemand, dan wordt het lastig.


None of us are saints - Albert Fish


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen