IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Reïncarnatie Vorige pagina | Volgende pagina
Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 23:10 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

nee het heeft nix met geloven te maken, maar met de geest die zich dan manifesteerd. zou jij je gal tegen iedereen spugen. die geest wil gewoon zijn verhaal kwijt op de een of andere manier en ik zelf zou dat ook niet bij iedereen doen.

je hoeft er dus niet in te geloven. soms is dat zelfs beter.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 23:13 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

hmmm.. ja.. dunno.. wel vrij goede verklaring overigens.. hmmm..
ja, hm, potverdikkeme.. d'r zit alweer wat in..
Met sommige mensen valt tenminste te praten.. Maar meestal moet ik eerst even nadenken voordat ik antwoord.. anders komt er rubbish uit..


God hates us all ! God hates us all !


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 23:15 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

kan ik me voorstellen. ik ben ook goed voorbereid op dit onderwerp. al vaak met mensen over gehad ook. ik ben zelf ook een denker wat dat betrefd. alleen wel een snelle denker ghi ghi


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-09-2001 23:16 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

ok.

hey maar doe nog eens wat voorbeeldjes? Van die reacties waar je het over had?


God hates us all ! God hates us all !


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 26-09-2001 23:43 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

1 van de dingen die ik meegemaakt heb is dat ik naar de GELDERLANDER moest (die krant ja) om daar rouwadvertenties te brengen. en ze zatten er al op de wachten, bloedspoed dusss. ik stap in auto. en scheur weg. maar eht sneeuwde een beetje. (het was trouwens wel in me foute periode, zat tegen zware overspannenheid aan toen) ik trok me weinig van de sneeuw aan zelfs toen het een sneeuwstorm achtige gewaarwording werd, en iedereen op de snelweg 40 kmh ging rijden. ik kon me dit neit veroorloven en vloog er met 140 voorbij, dat ik heel aangekomen ben is een godswonder. ik weet er zelf om eerlijk te zijn ook niet echt veel van af maar weet wel dat het voelde als in een videospelletje. heel onwerkelijk dusss.

ik heb ook als klein kind diverse rare dingen meegemaakt. zo heb ik een keer een ongeluk gehad met een brommer. dat wil zeggen ik was 5 en werd op het fietspad geduwd door een stel gasten die ouder waren. er kwam een brommer aan en die reed tegen me hoofd aan. ik had alleen hoofd pijn en die brommer was totallos. probeer dat eens met gezondverstand en feittelijk te verklaren. erg ingewikkeld.

dit zijn denk ik de twee markanste dingen die ik zelf heb meegemaakt.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 27-09-2001 21:57 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik heb geloof ik al ,eens uitgelegd in een ander topic hoe ik reincarnatie zie.....
Ik ben trouwens ook overtuigd van het bestaan van gidsen of begeleidingsgeesten.....noem het 'beschermengelen' als je wilt.....


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-09-2001 22:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

We'll all find out on our last day


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-09-2001 22:45 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 26 september 2001 22:52 schreef Errorx het volgende:
het komt inderdaad soms voor dat ze op fotorolletjes verschijnen. dan zoeken ze aandacht. kunnen ze zich manifesteren, alleen moet de genen die de foto maakt er ook open voor staan, niet iedereen kan ze fotograferen.


Nee, alleen goeie fotografen...



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-09-2001 22:46 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Jezus dat was eigenlijk niet grappig nu dat ik het nalees.



Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 27-09-2001 23:30 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

maakt nix uit. laat ik zelf nou net een enorm goeie fotograaf zijn.

check me website bijvoorbeeld. beetje zelfreklame mag hopelijk wel hier toch????

[Dit bericht is gewijzigd door Errorx op 27-09-2001 23:32]


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 28-09-2001 8:53 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Denkdenk... *piekersmiley*


God hates us all ! God hates us all !


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 15-12-2002 20:29 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

even weer bovengehaald naar aanleiding van het geesten topic,....

Wie gelooft er in reincarnatie????

Ik heb er eigenlijk geen enkel idee van,soms heb ik wel dromen over mijzelf int verleden,maar of dat iets te maken heeft met mijn verleden,weet ik niet,ze zijn wel altijd erg levendig in ieder geval ,...
Ik zal wel zien als ik reincarneer zeker


true disco chick


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 15-12-2002 20:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

zoals ik al eerder heb gezegd is mijn geloof diep verbonden in reincarnatie en mijn overtuiging dat mensen elkaar kunnen vinden in opvolgende (of een keer in de zoveel)levens.

Ik weet voor mezelf dat de mens meer is dan vlees, botten en hersenstructuren, dat het leven uit twee delen bestaat: een lichaam en een geest, die geest kan nooit sterven maar wordt in het leven gehinderd door het lichaam om het ultieme wat dat ook mag zijn te bereiken. Het lichaam is een hindernis, een obstakel maar ook een gereedschap waar de geest mee moet leren werken teneinde te groeien...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 15-12-2002 20:58 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 15 december 2002 20:52 schreef Phriar het volgende:

dat het leven uit twee delen bestaat: een lichaam en een geest, die geest kan nooit sterven maar wordt in het leven gehinderd door het lichaam om het ultieme wat dat ook mag zijn te bereiken. Het lichaam is een hindernis, een obstakel maar ook een gereedschap waar de geest mee moet leren werken teneinde te groeien...




mooi uitgelegd makes sense.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2002 12:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2002 20:52 schreef Phriar het volgende:


Ik weet voor mezelf dat de mens meer is dan vlees, botten en hersenstructuren, dat het leven uit twee delen bestaat: een lichaam en een geest, die geest kan nooit sterven maar wordt in het leven gehinderd door het lichaam om het ultieme wat dat ook mag zijn te bereiken. Het lichaam is een hindernis, een obstakel maar ook een gereedschap waar de geest mee moet leren werken teneinde te groeien...




Maar waar was mijn geest voor mijn geboorte? en waarom kan ik er niks van herinneren? en waar waren de geesten van de mensen toen er nog geen mensen bestonden?
Ik ben benieuwd naar je mening hierover.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 13:50 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 12:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar waar was mijn geest voor mijn geboorte? en waarom kan ik er niks van herinneren? en waar waren de geesten van de mensen toen er nog geen mensen bestonden?
Ik ben benieuwd naar je mening hierover.
Euhm,de geesten van apen die geevolueerd werden in mensengeesten maar dan heb je weer van Waar komen de apengeesten vandaan en dan weer Was het een god met een meesterlijk plan die ons heeft gemaakt?

De antwoorden hierop zullen we nooit vinden , daar ben ik van overtuigd...

We kunnen doodgewoon met ons stel hersens zoiets niet vatten,we kunnen wel dingen aanvoelen,maar ze begrijpen,nee...

Daarom zouden we moeten ophouden met proberen dingen te verklaren,zoals men nu de liefde heeft verklaart,ik bedoel dat KAN je niet verklaren
Ja , je krijgt een aantal chemische reacties in je brein,maar wat hebben die getriggerd?

Als we zo verder gaan verliezen we iedere mystiek in ons leven


true disco chick


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-12-2002 14:17 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik weet niet waar de geesten vandaan komen, ik ben geen profeet die hier even een perfect geloof komt verkondigen , ik heb niet alle antwoorden maar ik weet wel zeker dat bepaalde stukjes van de puzzel voor mij duidelijk genoeg zijn om ze als waarheid te zien...

Het zou volgens mij best mogelijk kunnen zijn dat de reincarnatie van geesten zich volledig niet met de fysieke wereld bezighoudt (dat tussen levens door een periode van duizend jaar kan verstrijken), dat je je niets kan herinneren van je vorige leven komt omdat je niet je vorige lichaam hebt, ik denk dat je ziel in je leven alleen je ervaringen opneemt die de ziel kunnen laten groeien en de rest achterlaat, wetenschappelijk gezien bestaan herinneringen als verbindingen in het netwerk van de hersenen, ik geloof dat het lichaam het grootste deel onthoudt, maar dat de ziel ervaart, daarom als je sterft misschien de meeste herinneringen met je lichaam sterven...

Hopelijk u hiermee voldoende te hebben geinformeerd


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 14:18 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Okee, Atilla, naar aanleiding van je vraag in het "geesten"topic:

Ja ik geloof in reincarnatie (vrijwel t zelfde als Phriar), alhoewel ik zelf niet religieus ben.
Dit moet ik misschien iets beter uitleggen...
Ik geloof namelijk niet in een God of Goden (hoewel ik wel meerdere goden annemelijker zou vinden dan 1: maar da's weer een ander onderwerp, ga ik niet verder op in).

Ik weet wél dat de geest verbonden is met het lichaam, de een is sterfelijk, de ander onsterfelijk.
Hier wijk ik iets af van Phriar, als ik het goed heb gelezen, en ik zie het lichaam als een voertuig om van A naar B te komen: een ingewikkelde auto, maar niet meer als dat.

Nou wordt t iets vager...

Je wordt tientallen keren geboren, telkens in een andere tijd, in een ander lichaam en een ander leefmilieu.
Je komt hier om te leren en te groeien (spiritueel dan...en daarmee bedoel ik niet persé de gelovige of zweverige manier).
Als je genoeg leert (door alles wat je meemaakt en iedereen die je tegenkomt) en je bent doodgegaan, kun je tijdelijk blijven in wat ze noemen t Morgenland... (Elysian Fields, Walhalla, de Hemel, whatever).
Hier blijf je blijkbaar een tijdje totdat je weer terug gestuurd wordt om geboren te worden.
Dit proces herhaalt zich zo vaak als nodig is, totdat je uiteindelijk genoeg geleerd hebt en niet terug hoeft te komen.

Goed, zover nog duidelijk?

Om terug te komen op de geesten:
Als je dood gaat en je geest je lichaam verlaat, moet je eigenlijk hier weggaan ("Go towards the light!", om t een beetje cru te zeggen). Dat lukt niet altijd, omdat mensen vastgeroest zitten in hun gewoontes, en lened zijn is een lastig af te zweren gewoonte. Deze lui blijven ronddwalen na hun dood en hebben niet door dat ze dood zijn.
Met name als mensen bij een ongeluk plotseling overleden zijn komt dat vaak nogal als een shock. (Ik maak geen geintje)

Mediums kunnen ze helpen door ze te laten beseffen dat ze overleden zijn en door moeten gaan (The Sixth sense: die scene met dat jochie en zn ma in de auto geeft t redelijk goed weer, hoewel t Hollywood blijft), en meestal lukt ze dat ook.

Volgende stap: Beschermgeesten


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 14:23 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 14:18 schreef Blackjack het volgende:
Okee, Atilla, naar aanleiding van je vraag in het "geesten"topic:

Ja ik geloof in reincarnatie (vrijwel t zelfde als Phriar), alhoewel ik zelf niet religieus ben.
Dit moet ik misschien iets beter uitleggen...
Ik geloof namelijk niet in een God of Goden (hoewel ik wel meerdere goden annemelijker zou vinden dan 1: maar da's weer een ander onderwerp, ga ik niet verder op in).

Ik weet wél dat de geest verbonden is met het lichaam, de een is sterfelijk, de ander onsterfelijk.
Hier wijk ik iets af van Phriar, als ik het goed heb gelezen, en ik zie het lichaam als een voertuig om van A naar B te komen: een ingewikkelde auto, maar niet meer als dat.

Nou wordt t iets vager...

Je wordt tientallen keren geboren, telkens in een andere tijd, in een ander lichaam en een ander leefmilieu.
Je komt hier om te leren en te groeien (spiritueel dan...en daarmee bedoel ik niet persé de gelovige of zweverige manier).
Als je genoeg leert (door alles wat je meemaakt en iedereen die je tegenkomt) en je bent doodgegaan, kun je tijdelijk blijven in wat ze noemen t Morgenland... (Elysian Fields, Walhalla, de Hemel, whatever).
Hier blijf je blijkbaar een tijdje totdat je weer terug gestuurd wordt om geboren te worden.
Dit proces herhaalt zich zo vaak als nodig is, totdat je uiteindelijk genoeg geleerd hebt en niet terug hoeft te komen.

Goed, zover nog duidelijk?

Om terug te komen op de geesten:
Als je dood gaat en je geest je lichaam verlaat, moet je eigenlijk hier weggaan ("Go towards the light!", om t een beetje cru te zeggen). Dat lukt niet altijd, omdat mensen vastgeroest zitten in hun gewoontes, en lened zijn is een lastig af te zweren gewoonte. Deze lui blijven ronddwalen na hun dood en hebben niet door dat ze dood zijn.
Met name als mensen bij een ongeluk plotseling overleden zijn komt dat vaak nogal als een shock. (Ik maak geen geintje)

Mediums kunnen ze helpen door ze te laten beseffen dat ze overleden zijn en door moeten gaan (The Sixth sense: die scene met dat jochie en zn ma in de auto geeft t redelijk goed weer, hoewel t Hollywood blijft), en meestal lukt ze dat ook.

Volgende stap: Beschermgeesten
Ik heb zeker 2 uur nagejankt bij die film,vond em zo mooi


true disco chick


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 14:31 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Hehehehehe, hij was idd wel oke ja.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 16-12-2002 14:38 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

waarom geloven zoveel mensen dat ze terug komen om fouten goed te maken, fouten goed te maken lijkt mij heel erg subjectief, dus per persoon verschillend of worden ze door een "hogere macht" opgelegd,
zoja dan door een opperwezen
zonee
in het geval dat reincarnatie klopt
komt Hitler dan ook terug om zijn "klus af te maken"?


And my marlboro light


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-12-2002 14:39 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Blackjack...

zeer goed gezegd

Het gaat niet om goed of fout op dezer aarde, ik denk graag dat mensen als hitler een oneindig aantal levens straf zouden moeten doen in verschrikkelijke lichamen, maar dat is waarschijnlijk niet juist...

Er hoeft niet perse een hogere macht te zijn, omdat voor mij de ziel als het hoogste staat en de natuur op zichzelf al genoeg mysterie voor mij in zich heeft om het hele systeem van geboorte en wedergeboorte op te kunnen zetten, een natuurlijke ontwikkeling om het zo maar te zeggen.

Ik denk dat de moraal die mensen op deze aarde hebben weinig te maken heeft met het leven na de dood om het zo maar te zeggen, maar het lijkt me wel zo dat mensen die moorden en verkrachten en mishandelen hun daden verrichten vanuit primitieve instincten (oer-krachten van het lichaam om het maar lekker vaag te houden), als je levens lang moord en verkracht kom je niet verder, ben je een ziel die niet rijpt, want je laat je ziel controleren door de instincten en driften van je lichaam. Dit is op zichzelf al een straf, want of die zielen ooit het geluk zullen kennen lijkt me twijfelachtig...

Ik heb zoals ik al eerder zei niet overal antwoord op... dus het kan zijn dat ik me niet overal even consequent over opstel




[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 16-12-2002 14:45]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 14:48 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 14:38 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
waarom geloven zoveel mensen dat ze terug komen om fouten goed te maken, fouten goed te maken lijkt mij heel erg subjectief, dus per persoon verschillend of worden ze door een "hogere macht" opgelegd,
zoja dan door een opperwezen
zonee
in het geval dat reincarnatie klopt
komt Hitler dan ook terug om zijn "klus af te maken"?




Nee. Hij komt wel terug, in wat voor vorm dan ook. Vergeet niet dat je het product bent van wat je geleerd hebt. Hitler was geschift, en was waarschijnlijk mentaal niet helemaal in orde. Bovendien was hij op het "goede moment" op de "goede plaats" om te doen wat hij heeft gedaan.
Zelfs hij is niet naar de Hel gegaan (die bestaat in mijn ogen namelijk niet), maar hij heeft misschien zn eigen hel geschapen.
Btw. Phriar: dank U


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2002 14:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

priar en blackjack, dank voor jullie uiteenzetting. boeiend om te lezen.
Voor mij blijft het moeilijk om dit te geloven maar ik hoop maar dat jullie gelijk hebben. maar op dit moment is het moeilijk om te bevatten en met de wetenschappelijk kennis niet hard te maken. maar aan de andere kant is de wetenschap ook niet zaligmakend en als de wetenschap het niet kan aantonen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet bestaat (anders bestaan atomen nog maar vrij kort). we zullen het pas definietief weten als ons stervenuur is aangebroken (en ik hoop maar dat dit nog lang duurt).


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 14:51 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Well spoken!


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen