IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Gojira Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-12-2009 15:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 15:51 schreef Hypnos het volgende:
het lastige vind ik altijd om een ijzersterke cd zoals Gojira die ik niet echt kan aanhoren dan minder goed te vinden dan een degelijke maar niet extreem goeie cd als de laatste Pestilence.

Lastig, ja. Zou je als reviewer dan de eerste hoger beoordelen, maar als 'mens' de tweede?
quote:
Ik kan het gewoon niet smaken,

nuja, op de ladden staat GJ nog steeds hoger dan Trivium of *slik* Mastodon


brrr...

Ja, dat is nu eenmaal zo met bepaalde bands. Met Mastodon had ik precies hetzelfde, maar sinds Crack the Skye begint het toch wel echt te klikken Zelfs het oude werk ga ik nu vet(ter) vinden.

Trivium gelukkig nog niet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-12-2009 15:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Gojira is absoluut niet 'gehyped' of commercieler gericht in wat voor vorm dan ook. Ik vind TWOAF als geheel zelfs ontoegankelijker dan From Mars to Sirius.

En Bart, Mastodon rules. Zie dat nou eens in

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 23-12-2009 16:00]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2009 16:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 15:54 schreef ZelThoR het volgende:
Lastig, ja. Zou je als reviewer dan de eerste hoger beoordelen, maar als 'mens' de tweede?

Ja, dat is nu eenmaal zo met bepaalde bands. Met Mastodon had ik precies hetzelfde, maar sinds Crack the Skye begint het toch wel echt te klikken Zelfs het oude werk ga ik nu vet(ter) vinden.

Trivium gelukkig nog niet


je eerste stelling probeer ik zoveel mogelijk vol te houden ja. Er bestaat zoiets als gevoel nietwaar

maar het werkt toch in twee richtingen. Het is moeilijk om goede platen ook zo te beschrijven, ook al lust je ze niet echt,

maar ook meer en meer om platen die je echt lust ook te blijven lusten, ook al is het kwalitatief minderwaardig

dat laatste verlies ik meer en meer


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2009 16:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 15:58 schreef NecRobert het volgende:
Gojira is absoluut niet 'gehyped' of commercieler gericht in wat voor vorm dan ook. Ik vind TWOAF als geheel zelfs ontoegankelijker dan From Mars to Sirius.

En Bart, Mastodon rules. Zie dat nou eens in

aaaaaaaaargh, neeee,

net zoals ik Volbeat maar niets vind

of Baroness


en Ram-Zet dan weer extreem wel



signature


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 23-12-2009 16:07 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 15:45 schreef ZelThoR het volgende:
Iets is een hype als het aandacht krijgt die het eigenlijk niet verdient (het wordt groter gemaakt dan het is). Dat is natuurlijk een erg subjectief iets. Naar mijn idee is de nieuwe Pestilence gehyped, naar jouw idee TWOAF van Gojira. Prima!

Ik weet niet of dat zo bewust is gegaan. Naar mijn idee zijn ze gewoon betere nummers gaan schrijven en is een bijeffect daarvan dat ze toegankelijker zijn geworden. Dat het eerder ontoegankelijker was is volgens mij meer te wijten aan gebrek aan songwritingskills (wat in deze context erg relatief is, aangezien deze band altijd op hoog niveau presteert). Maar goed, ik begrijp je punt, het is inderdaad 'gladder' geworden ongeacht wat de oorzaak is.

Ik vind ze nog steeds uniek klinken en unieke nummers schrijven. De nummers zijn ten opzichte van elkaar ook duidelijker anders dan eerst.


Ik 'weet' echter 99% zeker dat er wordt gesleuteld aan oorspronkelijke ideeën om het zo wat gebruiksvriendelijker te laten klinken. Niet dat daar wat mis mee is, want laat je maar neppen en dok er zoveel voor als je wilt.

En wat hype betreft, moest ik net als Hypeneus ook denken aan Mastokont.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-12-2009 16:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 16:04 schreef Hypnos het volgende:
je eerste stelling probeer ik zoveel mogelijk vol te houden ja. Er bestaat zoiets als gevoel nietwaar

maar het werkt toch in twee richtingen. Het is moeilijk om goede platen ook zo te beschrijven, ook al lust je ze niet echt,

maar ook meer en meer om platen die je echt lust ook te blijven lusten, ook al is het kwalitatief minderwaardig

dat laatste verlies ik meer en meer

Je wordt een snob dus Ik heb het gelukkig nog wel. Een uitstekende simpele rag-CD kan ik zeer waarderen en blijf ik ook waarderen. Uiteindelijk is dat ook allemaal gevoel, het maakt niet zoveel uit hoe het tot stand gekomen is en of alle puntjes wel op de juiste i staan als het mij maar bevalt.
quote:
Op 23 december 2009 16:07 schreef Naturens Galleri het volgende:
Ik 'weet' echter 99% zeker dat er wordt gesleuteld aan oorspronkelijke ideeën om het zo wat gebruiksvriendelijker te laten klinken. Niet dat daar wat mis mee is, want laat je maar neppen en dok er zoveel voor als je wilt.

Wat bedoel je precies met gebruiksvriendelijker laten klinken? Ik begin het wat te vaag worden.

Goed, als ze het productietechnisch aanpassen aan de 'massa' kan ik er niet mee zitten. Na een paar keer luisteren heb je dan alsnog wel door of het nog inhoud heeft of niet. Evenals dat een schijnbaar brakke productie de inhoud slechts tijdelijk kan verhullen.

En als ze het muziektechnisch omlaag schroeven en ik vind het nog steeds vet; hoe word ik dan genept? OK, ik krijg een simpelere CD dan bedoeld of dan eerdere CD's voorgeschoteld, maar het is nog steeds vet. Als een andere band direct met die CD gekomen was had ik het verschil geeneens gemerkt.

Daarbij vind ik het muzikaal gezien niet versimpeld. Het klinkt wel gladder/simpeler, ja.

Volgens mij moet jij een beetje oppassen met artiesten die aan oorspronkelijk ideeën sleutelen om het minder gebruiksvriendelijk te laten klinken. Niet dat daar wat mis mee is, want laat je maar neppen en dok er zoveel voor als je wilt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2009 16:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 16:16 schreef ZelThoR het volgende:
Je wordt een snob dus Ik heb het gelukkig nog wel. Een uitstekende simpele rag-CD kan ik zeer waarderen en blijf ik ook waarderen. Uiteindelijk is dat ook allemaal gevoel, het maakt niet zoveel uit hoe het tot stand gekomen is en of alle puntjes wel op de juiste i staan als het mij maar bevalt.




komt door al die klote producties die zo goed zijn!!

Die nieuwe Immortal bvb, tegen dat ik de vibe te pakken heb zijn we al een album verder

depressieve black metal is nog het meest realistisch, maar daarin is zo extreem veel bagger te vinden

en een band als Gojira maakt het me echt niet gemakkelijk. Net als Scarve vroeger. Misschien na ze es live te hebben gezien en hun debuutplaat gehoord te hebben dat het wel vlot.

Dagoba is ook zo een band


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-12-2009 16:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 16:21 schreef Hypnos het volgende:
komt door al die klote producties die zo goed zijn!!

Die nieuwe Immortal bvb, tegen dat ik de vibe te pakken heb zijn we al een album verder

depressieve black metal is nog het meest realistisch, maar daarin is zo extreem veel bagger te vinden

en een band als Gojira maakt het me echt niet gemakkelijk. Net als Scarve vroeger. Misschien na ze es live te hebben gezien en hun debuutplaat gehoord te hebben dat het wel vlot.

Dagoba is ook zo een band

Ja, OK, meer moeite om er door heen te luisteren. Nou ja, misschien went het nog. Ondertussen ben ik al niet meer -qua kwaliteit van de CD als geheel- echt onder de indruk van een vette productie.

Over het algemeen zijn ook juist de producties die heel -vet- klinken (zoals bij veel deathcore) juist helemaal niet zo goed maar alleen maar erg luid en in-your-face. Dat is vaak niet nodig Een echt goede productie brengt juist de kwaliteit en intentie van de muziek naar voren. Zoals bij Gojira


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2009 16:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het succes van een band als Gojira ligt volgens mij ook in het feit dat ze ook de middentonen optimaal benutten. Zo klinkt het "professioneler", toegankelijker en ze hebben ook een veel breder assortiment aan klanken waar ze uit kunnen tappen. Normaal is metal veel bass en veel hoge tonen. Gojira doet zoals Metallica op Black Album, maar brengt er een flinke dosis energie en dynamiek bij.
Ik heb dan nog liever de in your face productie en extreem staccato shit van deathcore bands, al mag het niet teveel klinisch klinken zoals op Divine Heresy, maar zeker wel zoals Decapitated. Das metal imo

en ergens doorheen luisteren, pff, dat is als "iets anders proberen horen",

dat is niet de diepte opzoeken, dat is de verpakking afscheuren... doe ik niet graag

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-12-2009 16:33]


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-12-2009 16:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 16:32 schreef Hypnos het volgende:
Het succes van een band als Gojira ligt volgens mij ook in het feit dat ze ook de middentonen optimaal benutten. Zo klinkt het "professioneler", toegankelijker en ze hebben ook een veel breder assortiment aan klanken waar ze uit kunnen tappen. Normaal is metal veel bass en veel hoge tonen. Gojira doet zoals Metallica op Black Album, maar brengt er een flinke dosis energie en dynamiek bij.

Da's een fikse lading complimenten!
quote:
Ik heb dan nog liever de in your face productie en extreem staccato shit van deathcore bands, al mag het niet teveel klinisch klinken zoals op Divine Heresy, maar zeker wel zoals Decapitated. Das metal imo

Oh, blijkbaar toch niet zo bedoeld

Ja, zoals Decapitated mag wel, maar dat is toch helegaar geen deathcore? Ik doelde meer op de productie van bands als Oceano, nieuwe lichting deathcore. Ik trek het slecht, zulke productie, misselijkmakend.
quote:
en ergens doorheen luisteren, pff, dat is als "iets anders proberen horen",

dat is niet de diepte opzoeken, dat is de verpakking afscheuren... doe ik niet graag

Ach, dat is precies hetzelfde als dat je naar een (voor jou) totaal nieuw genre moet gaan luisteren. Dan moet je ook de 'trucjes' leren, waar gaat de muziek om, et cetera. Hoort erbij!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2009 16:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ben een oude hond, truukjes leren is moeilijk


Metalcore was al moeilijk... deathcore... pffff... die Kraken dinges en dat Retuirn to Exile of zo gaan nog net.

maar ik doe mijn best, moet alleen soms zeer veel moeite doen. Het lijkt wel alsof sommige bands smossen met onmetalachtige invloeden die ik haat.

waar blijven de breakcore en powerelectronic metal bands?


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 23-12-2009 18:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Waarom je best doen om iets mooi te vinden? Je kunt discussiëren over alles en nog wat, maar je stuit altijd op het fenomeen smaak toch? Jij prijst de nieuwe Lost Soul de hemel in, terwijl ik 'm een beetje over the top vind klinken. Kwestie van gevoel, smaak en verschil in beleving. En misschien wel in luidsprekers?

Neem een Between the Buried and Me of Dillinger Escape Plan. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het veel te drukke en volgepropte muziek vinden, maar persoonlijk kan ik er geen genoeg van krijgen!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-12-2009 18:21 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik vraag me af of ZelThoR nog wel geniet van de muziek.


Trystys
Usericon van Trystys
Posted 24-12-2009 0:53 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Voor mij een van de beste bands ooit! Zo geniaal live ook!


My friend, watch out for traitors...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-12-2009 8:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2009 18:07 schreef NecRobert het volgende:
Waarom je best doen om iets mooi te vinden?

Voor mij persoonlijk omdat ik weet dat ik veel dingen die ik nu wél kan aanhoren eerder niks mee kon. Blijkbaar is er dus soms wat meer moeite nodig om het echt te leren kennen. Die moeite wil ik best nemen als ik vermoed dat ik het leuk kan gaan vinden (bvb. als mensen die gelijkaardige smaak hebben het aanraden)

quote:
Op 23 december 2009 18:21 schreef Lionheart het volgende:
Ik vraag me af of ZelThoR nog wel geniet van de muziek.

Welke muziek?

Verder; ik geniet altijd


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-12-2009 11:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wat een 'discussie' over deze sympathieke Fransozen. Pestilence was, Gojira is. Daar komt het een beetje op neer. Verder hebben beide bands niets met elkaar te maken. Mensen die Gojira nog niet live aan het werk hebben gezien hebben op dat vlak niets in te brengen, de band is één van de strakste en vetste in het metalgenre. Verder vallen er weinig stickers op te plakken, behalve dat ze modern zijn. Met From Mars To Sirius heeft de band zelfs een bescheiden klassieker op haar naam staan, die niet misstaat naast Demanufacture, Destroy, Erase, Improve, Aenima, Remission, dat soort platen.


Onno
Usericon van Onno
Posted 14-04-2010 12:02 by Onno Wijzig reactieProfiel van OnnoQuote dit berichthttp://www.headwayfestival.com

14 augustus... Waerdse Tempel... Heerhugowaard..
www.waerdsetempel.nl


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 14-04-2010 12:31 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

hopelijk komen ze binnenkort met nieuw plaatwerk!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 14-04-2010 12:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Geweldige band, ik ben alleen nog maar bekend met From mars to Sirius, maar daar gaat ooit verandering in komen. Uitstekende kruising van melodie en technische lompheid.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-08-2010 20:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Nu weer wat van het oude werk aan het luisteren (Terra Icognita)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 09-11-2010 16:41 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Op Facebook weet de band te melden dat ze bezig zijn aan een volgend jaar te verschijnen EP, met daarop 4 tracks.
Mooi nieuws.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 09-11-2010 16:56 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Oninteressant, een nieuw album dat is wat we willen.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 09-11-2010 16:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hoezo oninteressant?


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-05-2011 11:03 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 9 november 2010 16:41 schreef yowannuzz het volgende:
Op Facebook weet de band te melden dat ze bezig zijn aan een volgend jaar te verschijnen EP, met daarop 4 tracks.
Mooi nieuws.




Eerste nummertje van die EP. Samen met Devin Townsend en Frederik Thordendal



collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 27-05-2011 11:08 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

sow, wat ontzettend ruig!



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen