IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Johnny Cash Volgende pagina
stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 04-07-2003 2:38 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

laatst kwam ik dit ergens tegen, ik vond het wel goed klinken dus ben thuis aan het downloaden geslagen. Wat vinden jullie van deze heer?


(ja niet echt metal maarja soms heb ik een bui waar ik vooral van akoestische muziek hou)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-01-2007 22:35]


I am the 1%.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 04-07-2003 9:12 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2003 2:38 schreef stoomfiets het volgende:
laatst kwam ik dit ergens tegen, ik vond het wel goed klinken dus ben thuis aan het downloaden geslagen. Wat vinden jullie van deze heer?


(ja niet echt metal maarja soms heb ik een bui waar ik vooral van akoestische muziek hou)


Heerlijke depri gitaar muziek met een whisky stem! ik heb nog geen week terug mijn 1e cd van hem gekocht! erg mooi als je er voor in de stemming bent


I Find That I Am Not There...


Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 07-07-2003 14:47 by Appel Wijzig reactieProfiel van AppelQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

ik vin het niet leuk


Red de fietsen de winter door.


Metal
Usericon van Metal
Posted 07-07-2003 14:51 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

The south will rise again!


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 07-07-2003 17:27 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Lekker languit op de bank liggen met The Man Comes Around op de achergrond, aah zalig

Johnny Cash heerst!


Till armageddon no shalam no shalome!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-07-2003 17:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja gaaf natuurlijk, wat een stomme vraag


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 07-07-2003 17:33 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Cool, the murder album!!! Je lacht je dood om die teksten


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 07-07-2003 18:43 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

Cash is een held, en heeft meer lef in z'n donder dan 10 blackmetal-bands bij elkaar.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-07-2003 19:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Johnny Cash??



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 08-07-2003 11:45 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

EINDELIJK, ik dacht dat ik de enige was die van J. Cash hield

Een leuk nummer van Johnny Cash is A Boy named Sue, hij heeft trouwens ook voor gevangen in San Quentin opgetreden, is nog een live-registratie van gemaakt dacht ik (dus daarin zijn metallica weer eens niet geheel origineel ), "Solitary Man" is trouwens ook ee heel mooi nummer.

Johnny Cash is een uitzondering in het Country-genre voor mij, zo'n beetje de enige persoon in dat veld die niet alleen kweelt en lame deuntjes pingelt.

@ Johnny Cash!


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 09-07-2003 1:00 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Vorig jaar op graspop stonden er gasten bij ons in de buurt op de camping die alleen maar Johnny Cash draaide en dan echt de hele nacht lang! Dat was dan weer iets te veel van het goede...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 09-07-2003 22:49 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com



Kan ik me wel iets bij voorstellen ja



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 12-09-2003 13:37 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Countryzanger Johnny Cash (71) overleden

NASHVILLE - De Amerikaanse countryzanger Johnny Cash is vrijdag in zijn woning in Nashville overleden. Dat heeft het Amerikaanse televisiestation vrijdag bericht. Cash was al enige tijd ziek.

Sinds zijn opkomst in de jaren vijftig was Johnny Cash, alias The Man in Black, een van de grootste countrysterren aller tijden. Hij verkocht meer dan 50 miljoen platen.

Zijn simpele, rauwe muziek en zijn sonore stem kenmerkten zijn stijl. Hij heeft in totaal tien Grammy's gewonnen en heeft de eer zowel tot de Country Music Hall of Fame en de Rock and Roll Hall of Fame te zijn toegelaten. Een privilege dat hij alleen deelt met Elvis Presley. Hij is ook nog eens de jongste artiest die ooit is toegelaten tot de Country Hall of Fame.

Cash wordt geboren in 1932 als zoon van een straatarme boer in Arkansas. Hij tekent in de jaren vijftg bij het befaamde Sun label van Sam Phillips. Sun had onder anderen ook Elvis Presley, Jerry Lee Lewis en Carl Perkins onder contract. In '56 scoort Cash zijn eerste grote hit met het zelfgeschreven I Walk The Line.

De laatste jaren ging zijn gezondheid er op achteruit. Eind 1998 wordt een longonsteking hem bijna fataal. Maar dat weerhoudt hem er niet van om platen te blijven maken. In 2000 verschijnt Solitary Man en twee jaar later levert hij The Man comes Around af. Op de laatste plaat staan covers van Depeche Mode en U2. Omdat hij daarmee niet altijd country-pur sang maakt, wordt een van de bekendste countrystemmen niet meer gedraaid op countryzenders. In 2003 valt hem een grotere tegenslag ten deel. Zijn vrouw June, op wie hij op zijn laatste plaat nog een lofzang zingt, overlijdt door complicaties na een hartoperatie. Johnny blijft alleen achter op 71-jarige leeftijd.





[Dit bericht is gewijzigd door rvanderholst op 12-09-2003 13:39]


I Find That I Am Not There...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-09-2003 13:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nou, dan kan hier wel een slotje op...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 12-09-2003 14:00 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Ontzettend jammer, ik vind zijn platen en vooral ook zijn stem erg mooi.
Johnny rest in peace.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


leader
Pffffffffff™
Usericon van leader
Posted 12-09-2003 14:04 by leader Wijzig reactieProfiel van leaderQuote dit berichthttp://www.hatred.nl

Mooie leeftijd...1500 liedjes...respect!


Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2003 20:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

't is natuurlijk zonde dat de man dood is maar zijn muziek vind ik superkut en daar veanderd zijn dod niks aan.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 12-09-2003 23:10 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

zijn liedjes vind ik nu juist wel mooi! en zijn dood is gewoon zonde! fantastische stem had die gozer!!



I Find That I Am Not There...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 12-09-2003 23:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hij zat toch enorm aan de sterke drank?


Oud Vuil.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-09-2003 0:06 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 23:15 schreef webblaster wim het volgende:
hij zat toch enorm aan de sterke drank?


Ja scheen nog niet zo lang geleden er net vanaf te zijn.

and he burns, burns, burns....


Bazzio Attacks!!!


Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 03-01-2004 17:07 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

wie kent het nummer 'Hurt' van Cash... is een cover van Nine Inch Nails.... GE-WEL-DIG


None of us are saints - Albert Fish


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 03-01-2004 17:48 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

Die cover van Ghostriders door Impaled Nazarene is wel vet. Cash zelf kan mij niet boeien.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-01-2004 18:37 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2003 11:45 schreef Phriar het volgende:
EINDELIJK, ik dacht dat ik de enige was die van J. Cash hield




Nee hoor

quote:

Johnny Cash is een uitzondering in het Country-genre voor mij, zo'n beetje de enige persoon in dat veld die niet alleen kweelt en lame deuntjes pingelt.
@ Johnny Cash!


Hiermee doe je veel helden als Waylon Jennings en ja zelfs old Willie Nelson himself tekort!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 03-01-2004 19:13 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2003 14:51 schreef Metal het volgende:
The south will rise again!


Nee, dat is Johnny Rebel.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 04-01-2004 18:13 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Absolute held, deze man. Onmeetbaar veel respect. Het was een zwarte dag in de geschiedenis van de rock'n'roll toen deze legende de pijp aan Maarten gaf.

In zijn wilde jaren (lang, lang geleden) maakte de Man In Black al geniale platen. Mijn favorieten zijn de 2 live-langspelers die in de bajes zijn opgenomen (San Quentin en Folsom Prison).

Zijn come-back in de jaren '90 was geniaal. Al de platen die hij met Rick Rubin opnam voor American zijn ijzersterk. Onlangs is er een 5cd box uitgekomen met allemaal niet eerder uitgebracht materiaal van die American-periode inclusief een erg fraai boek. Kost een paar centen, maar dan hedde ge ook wat.

De Man In Black was bij leven al een absolute legende. Heel erg jammer dat hij er niet meer is.


We don't take it, we just fake it...


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-01-2004 18:30 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Wie kent Johny Crash??
Met de zanger van Tokyo Blade geweest (ttv Black Hearts & Jaded Spades)


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen