IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Johnny Cash Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-09-2008 17:22 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Vanavond!!



Uitbreiding programma Johnny Cash Memorial Day

podiumdichter Hans d’Olivat en presentator/quizmaster Maarten van Hooft zorgen voor extra’s.

Terwijl de deelnemende muzikanten volop bezig zijn met het instuderen van hun partijen, worden er nog diverse extra’s aan het programma van de Johnny Cash Memorial Day toegevoegd. De Johnny Cash Memorial Day is een initiatief van de Eindhovense Johnny Cash tribute band Def Americans. Vijf jaar na het heengaan van de Man In Black wordt hij op gepaste wijze herdacht met een brede muzikale invulling die recht doet aan het volledige oeuvre van de Amerikaanse countryheld. Podiumdichter Hans d’Olivat en presentator/quizmaster Maarten van Hooft zorgen daarnaast voor toepasselijk non-muzikaal vermaak.

Hans d’Olivat is een van de drie leden van het kunstenaarscollectief Tilburg Cowboys. Hij heeft onder de naam Cash Cry-Inn al regelmatig herdenkingen aan Johnny Cash georganiseerd. Als podiumdichter draagt hij teksten van Johnny Cash voor, in het Nederlands. Het zijn geen letterlijke vertalingen, maar liever gezegd hertalingen die je doen vermoeden dat Johnny Cash uit Brabant komt.

Maarten van Hooft presenteert en organiseert popquizzen op festivals en in poppodia door het hele land. Speciaal voor deze avond heeft hij een unieke Cash-quiz voorbereid. Er zijn onder meer een T-shirt en twee kaarten voor Speedfest op 29 november in het Klokgebouw in Eindhoven te winnen. De hoofdprijs is een Durango semi-akoestische gitaar ter waarde van € 350,-, beschikbaar gesteld door de Eindhovense gitaarhandel We-Music. Naast zijn optreden als quizmaster zal Maarten in de hoedanigheid van presentator gedurende de hele avond de verschillende programmaonderdelen tot een geheel smeden.

In het muzikale gedeelte komt de complete carrière van de Man In Black aan bod. Verdeeld over drie blokken van in totaal bijna drie uur aan live muziek en met medewerking van diverse gastmuzikanten (waaronder Bjørn van der Doelen, Frans van der Meer en Denvis) schenken de Def Americans aandacht aan de periode dat hij onder contract stond bij Sun Records, zijn legendarische shows in de gevangenissen van San Quentin, Austin en Folsom en zijn voorliefde voor stoomlocomotieven, waar het ritme van veel van zijn songs op is gebaseerd. De duetten met zijn eeuwige liefde June Carter mogen natuurlijk ook niet ontbreken en de nieuwe generatie Cash-liefhebbers kent hem vooral van de vijf platen die hij heeft uitgebracht bij American Recordings, dus uiteraard wordt aan die periode ook niet voorbij gegaan. De marathonshow wordt ondersteund door VJ’s die met op maat gesneden beeldmateriaal de verschillende thema’s op stijlvolle wijze benadrukken.

De Johnny Cash Memorial Day vindt plaats op vrijdag 12 september in jongerencentrum Dynamo aan het Catharinaplein in Eindhoven. Het programma vangt aan om 20.00 uur, de zaal gaat open om 19.30 uur. Kaarten kosten € 7,50 per stuk en zijn verkrijgbaar via www.dynamo-eindhoven.nl (servicekosten € 1,-, ongeacht het aantal te bestellen kaarten). Kaarten zijn ook verkrijgbaar aan het loket van Dynamo, dagelijks van 09.00 tot 22.00 uur, in het weekend van 10.00 tot 16.00 uur. Aan de dagkassa wordt € 10,- gerekend voor een kaartje.

Over Def Americans
The Def Americans staan garant voor een complete, oprechte en niet te missen ode aan de Man in Black. Bestaande uit muzikanten afkomstig uit diverse Eindhoven Rockcity collectieven (o.a. Denvis & the Real Deal, Elconjo en SpeedKING) is dit een band die zich thuis voelt op elk podium, ook zonder verkleedpartijtjes of geforceerd Yihaa-gehalte. De danspasjes laten de leden van Def Americans liever over aan het publiek. Het repertoire van the Man in Black bestrijkt ruim vijftig jaar en elke show van Def Americans is daarom een aaneenschakeling van herkenbare klassiekers en opzwepende up-tempo hits van de welbekende live-albums opgenomen in San Quentin en Folsom Prison, afgewisseld met minder voor de hand liggende nummers en ingetogen ballads zoals we die kennen uit de American Recordings serie. Zelfs de duetten met June Carter worden niet overgeslagen en zijn inmiddels een van de hoogtepunten van een optreden van Def Americans. www.myspace.com/defamericans .

Over Dynamo
Dynamo Eindhoven is het grootste jongerencentrum van Nederland. Jongerencentrum Dynamo is 25 jaar geleden begonnen als open jongerencentrum waar opvang, muziek en informatie & advies kernactiviteiten zijn. Sinds 1 september 2005 heeft Dynamo een nieuw pand aan het Catharinaplein in Eindhoven. Gemiddeld vier keer per week wordt er een muziekactiviteit georganiseerd.
www.dynamo-eindhoven.nl




Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-09-2008 18:35 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

En 4 oktober!!



Iedereen heeft recht op mijn mening.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-09-2008 19:25 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl



Def Americans zijn goed



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-09-2008 19:27 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 12 september 2008 19:25 schreef Judge M. het volgende:


Def Americans zijn goed

Wij kunnen vanavond niet.
Kom jij die 4 oktober?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-09-2008 19:47 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 september 2008 19:27 schreef Leviathanica het volgende:
Wij kunnen vanavond niet.
Zonde. Vikingblood had het er afgelopen weekend over dat hij wel zou gaan. Ben benieuwd of hij komt..

quote:
Kom jij die 4 oktober?
Nope, dan zit ik op Progpower. Ik zal de zangeres vragen of ze extra haar best doet voor jullie



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-09-2008 19:50 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 12 september 2008 19:47 schreef Judge M. het volgende:
Zonde. Vikingblood had het er afgelopen weekend over dat hij wel zou gaan. Ben benieuwd of hij komt..

Nope, dan zit ik op Progpower. Ik zal de zangeres vragen of ze extra haar best doet voor jullie

Zangeres?? Die doet dan zeker June Carter?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-09-2008 19:52 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Als aanvulling idd. De kerel die de stem van Johnny doet is trouwens ook behoorlijk goed.

Afijn, ik ben eens die kant op nu



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 12-09-2008 19:53 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 12 september 2008 19:52 schreef Judge M. het volgende:
Als aanvulling idd. De kerel die de stem van Johnny doet is trouwens ook behoorlijk goed.

Afijn, ik ben eens die kant op nu

Aha, het gaat mij alleen om J.C.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-09-2008 10:22 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Super avond gehad! Uitverkocht huis, lekker sfeertje, Def Americans in bloedvorm, de gelegenheidscombo's waren ook erg leuk en een baromzet waar we nog een boel leuke bands voor kunnen boeken




Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 13-09-2008 12:29 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2008 10:22 schreef Judge M. het volgende:
Super avond gehad! Uitverkocht huis, lekker sfeertje, Def Americans in bloedvorm, de gelegenheidscombo's waren ook erg leuk en een baromzet waar we nog een boel leuke bands voor kunnen boeken


Vanavond in Hellendoorn! Zin in!



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 03-10-2008 19:31 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Morgenavond!!!
Aanvang 22:00 uur, zaal open 20:30 uur.


http://www.stars-bars.nl/


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 04-10-2008 11:08 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

*Schop*

Roel, kom jij ook nog vanavond?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-10-2008 11:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik zit hier niet op te wachten, ik zit godver al vier jaar op American VI te wachten...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Cees
Usericon van Cees
Posted 27-12-2008 12:49 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

Vorige week een docu op school gezien over Johnny Cash tijdens popgeschiedenis. Erg gaaf


The trend is dead.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 28-12-2008 16:05 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Op 2e kerstdag zond Canvas een documentaire uit getiteld Johnny Cash's America... Gekeken en meteen de dvd/cd besteld; met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de beste Johnny Cash documentaire die er is...


We don't take it, we just fake it...


Willlem
Crimson King
Usericon van Willlem
Posted 29-12-2008 17:07 by Willlem Wijzig reactieProfiel van WilllemQuote dit berichthttp://www.xboxworld.nl/

quote:
Op 28 december 2008 16:05 schreef VivaHate het volgende:
Op 2e kerstdag zond Canvas een documentaire uit getiteld Johnny Cash's America... Gekeken en meteen de dvd/cd besteld; met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de beste Johnny Cash documentaire die er is...


Hoe heette die documentaire? Heb 'm dus gemist en ben eigenlijk wel benieuwd.



Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-12-2008 17:50 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 29 december 2008 17:07 schreef Willlem het volgende:
Hoe heette die documentaire? Heb 'm dus gemist en ben eigenlijk wel benieuwd.
Johnny Cash's America.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 30-12-2008 12:08 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

lol


Dear dirty delightful old drunken old days


Willlem
Crimson King
Usericon van Willlem
Posted 30-12-2008 15:09 by Willlem Wijzig reactieProfiel van WilllemQuote dit berichthttp://www.xboxworld.nl/

quote:
Op 29 december 2008 17:50 schreef Myth of Fury het volgende:
Johnny Cash's America.


Ik zal eens zoeken.



Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 31-12-2008 16:04 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Voor de liefhebber is er sindskort en nieuwe versie van de plaat At Folsom Prison.
Deze bestaat uit een dubbelcd (de twee Folsom shows) en een 90 minuten durende dvd met een docu over dit concert.
Een hoop onuitgebracht materiaal dus zeker de moeite waard.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 02-01-2009 12:11 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Die documentaire op de dvd vond ik een beetje stuurloos... Duurde te lang...

Verder natuurlijk een fraai pakket en redelijk goedkoop ook nog (€ 18 voor 2cd's en een dvd)...


We don't take it, we just fake it...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-02-2009 19:37 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

De Eindhovense Johnny Cash tribute band Def Americans is bezig met de voorbereidingen op een heel bijzondere show, volledig in het teken van de Man in Black. De band speelt zaterdag 11 april op prime time in de theatertent van Paaspop, maar voordat het zover is verzorgt het gezelschap een aantal try-outs van deze Johnny Cash totaalshow in de regio. Op zaterdag 7 maart transformeert het City Theater in Schijndel voor een avond in the House of Cash. De zaal gaat open om 21.00 uur en de entree bedraagt € 6,-. Kaarten zijn enkel verkrijgbaar aan de dagkassa.

In deze speciale show, getiteld the House of Cash, voeren the Def Americans het publiek langs allerlei periodes van Johnny Cash. Zo komen onder meer ’s mans eerste muzikale stappen bij Sun Records, zijn voorliefde voor treinen en het oude Westen, zijn grote liefde June Carter en de Folsom Prison- en San Quentin concerten aan bod. Wereldberoemde klassiekers als ‘Get Rhythm’, ‘I Walk The Line’, ‘Folsom Prison Blues’, ‘Jackson’ en ‘Ring of Fire’ zullen gedurende de show de revue passeren.

In the House of Cash verschijnen deze avond allerlei bijzondere gastmuzikanten. Zo speelt creatieve duizendpoot Denvis een verrassende rol en met hulp van een heus gospelkoor wordt het geloof van Johnny Cash bezongen. De gehele show wordt ondersteund met sfeervolle visuals, waarbij je het gevoel krijgt dat de Man in Black er zelf bij is. In anderhalf uur tijd trekt zijn leven en zijn muziek als een film aan je voorbij.

De show wordt voorafgegaan door een optreden van Frans van der Meer, beter bekend onder één van zijn alter-ego’s Ferry van de Zaande. Podiumdichter Hans d’Olivat gaat een aantal Nederlandse vertalingen van teksten van Johnny Cash voordragen en zal daarnaast met zijn compaan van de Tilburg Cowboys deze avond het DJ-team vormen.





Over Johnny Cash en the House of Cash
The House of Cash was het productiekantoor van Johnny Cash in zijn woonplaats Hendersonville, Tennessee. De administratie werd er gevoerd, Johnny kon er opnemen en er was een Johnny Cash museum geopend voor het publiek. Tussen zijn eigen memorabilia stonden onder andere de stoel van Al Capone, Buffalo Bill's Winchester, John Wayne's peacemaker en Buddy Holly's motorfiets uitgestald. Op het einde van de jaren '80 werd the House of Cash gesloten, wegens gebrek aan interesse bij het grote publiek en de sterk gedaalde populariteit van Cash. Jaren later maakte Johnny zijn inmiddels legendarische comeback met de hulp van Rick Rubin. De bekende American Recordings werden bestsellers en award winnaars. In 2003 stierf the Man in Black op 71-jarige leeftijd.


Over Def Americans
Hoewel het woord tribute band visioenen oproept aan misplaatste verkleedpartijen, vermoeiende meligheid en verplicht meejoelen, is dit bij Def Americans zeker niet het geval. Met gepaste eerbied benadert de band het repertoire van Johnny Cash. Met leden van Elconjo , Denvis & the Real Deal en SpeedKING is Def Americans meer dan een tribute band. Het is een Johnny Cash aha-erlebnis.

In 2008 organiseerden the Def Americans (naar het laatste platenlabel van Cash) een Memorial show in hun woonplaats Eindhoven. Jongerencentrum Dynamo, waar de show plaats vond, was met 500 bezoekers strak uitverkocht. Wegens aanhoudende interesse voor de muziek en achtergrond van the Man in Black, openen zij nu de deuren van the House of Cash weer voor publiek.

www.defamericans.nl



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-02-2009 19:43 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2008 11:10 schreef Staalman het volgende:
Ik zit hier niet op te wachten, ik zit godver al vier jaar op American VI te wachten...
Er is inmiddels een box uit met 3 cdees vol onuitgebracht materiaal uit de American serie, moet hem ook nog ff scoren. Unearthed heet ie geloof ik.(of iets wat er op lijkt dan).


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 26-02-2009 20:24 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2009 19:43 schreef nark het volgende:
Er is inmiddels een box uit met 3 cdees vol onuitgebracht materiaal uit de American serie, moet hem ook nog ff scoren. Unearthed heet ie geloof ik.(of iets wat er op lijkt dan).


Inmiddels? Unearthed is uit 2003...


We don't take it, we just fake it...


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-02-2009 20:33 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2009 20:24 schreef VivaHate het volgende:
Inmiddels? Unearthed is uit 2003...
Loop ik zo'n eind achter dan? hahahahaha.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen