IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Johnny Cash Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-01-2010 22:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 22:36 schreef De Ulk het volgende:
Wannabe Hank Williams dat 'ie er was.

Trouwens, voor z'n dood hoorde ik nooit iemand over 'm.


Dat klopt. Cash is typisch zo'n voorbeeld van een artiest die pas ontdekt is na zijn dood. Tussen 1957 en 2003 speelde hij vooral in obscure kleine zaaltjes waar die meestal werd weggefloten en waren hooguit de lezers van underground magazines op de hoogte van zijn bestaan.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 21-01-2010 22:46 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 22:36 schreef De Ulk het volgende:
Wannabe Hank Williams dat 'ie er was.

Trouwens, voor z'n dood hoorde ik nooit iemand over 'm.


Komt omdat wij elkaar nog nooit gesproken hebben.... anders had jij voor zijn dood nml. al wel over 'm gehoord.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-01-2010 22:48 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 22:44 schreef bokaj het volgende:
Die cd met die Soundgarden-cover is die van voor zijn dood?


Ja, die is van een van de eerste "American Recordings", ergens in de jaren '90. In totaal zijn er nu iets van 6 albums uitgekomen met die recordings, waarvan volgens mij 2 postuum.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-01-2010 22:48 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 januari 2010 22:44 schreef Valorian het volgende:
Dat klopt. Cash is typisch zo'n voorbeeld van een artiest die pas ontdekt is na zijn dood. Tussen 1957 en 2003 speelde hij vooral in obscure kleine zaaltjes waar die meestal werd weggefloten en waren hooguit de lezers van underground magazines op de hoogte van zijn bestaan.


Ik ben geen fan of zo, maar ik dacht dus dat iig ring of fire toch wel een heel bekend nummer was/is.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-01-2010 22:50 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 22:48 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik ben geen fan of zo, maar ik dacht dus dat iig ring of fire toch wel een heel bekend nummer was/is.


haha, ik was wat sarcastisch .. Johnny Cash is uiteraard wereldberoemd en heeft in 50 jaar tijd enorm veel hits gescoord en albums uitgebracht en in een enorme invloed geweest voor weer heel veel andere artiesten. Zelf vind ik alles wat voor de jaren 90 door hem gemaakt is weinig interessant.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-01-2010 22:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ah, ok, hehehe, had ik even niet door.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-01-2010 2:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 januari 2010 22:44 schreef Valorian het volgende:
Dat klopt. Cash is typisch zo'n voorbeeld van een artiest die pas ontdekt is na zijn dood. Tussen 1957 en 2003 speelde hij vooral in obscure kleine zaaltjes waar die meestal werd weggefloten en waren hooguit de lezers van underground magazines op de hoogte van zijn bestaan.


Boeiender


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-01-2010 5:25 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 22:44 schreef Valorian het volgende:
Dat klopt. Cash is typisch zo'n voorbeeld van een artiest die pas ontdekt is na zijn dood. Tussen 1957 en 2003 speelde hij vooral in obscure kleine zaaltjes waar die meestal werd weggefloten en waren hooguit de lezers van underground magazines op de hoogte van zijn bestaan.




Ach, Highwayman/men was dan wel tamelijk briljant. En ik bedoelde eigenlijk dat na zijn dood en de film Walk The Line heel veel mensen ineens met hem wegliepen.


Bareuh...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-01-2010 6:06 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 20:26 schreef Staalman het volgende:
EINDELIJK, EINDELIJK, EINDELIJK.....

Godverdomme, dit gaat nu al de plaat van het jaar worden!!!!!!!!!!!

Cash, Johnny - American VI - Ain't No Grave
PRE-RELEASE -NEW - AVAILABLE ON RELEASE DATEBUY CDGBP Johnny Cash’s next posthumous release in the Rick Rubin-helmed “American” series and first official follow-up to American V: A Hundred Highways from his infamous recording sessions in the months between the death of June Carter and his own last days in the fall of 2003 will hit shelves on the week of his birthday in February of this year.

Release Date: Pre-Release (Expected on 22/02/2010)


+1.000.000.000 EINDELIJK!!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-01-2010 9:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2010 5:25 schreef De Ulk het volgende:


Ach, Highwayman/men was dan wel tamelijk briljant. En ik bedoelde eigenlijk dat na zijn dood en de film Walk The Line heel veel mensen ineens met hem wegliepen.

Lijkt me sterk, zo best liep die Johnny niet meer.
Maar ik ben het weer eens met je eens. Beetje het Hazes-effect. Eerst was het niet chique om hem goed te vinden (mijn oom en tante in hun stacaravan draaiden Johnny's muziek aan de lopende band), maar na zijn dood vond iedereen hem ineens cult, in Nederland in ieder geval. En in tegenstelling tot de muziek van Hazes vind ik die van Johnny nog steeds slecht te pruimen, het is gewoon praten op muziek zonder dat het zelfs in de buurt van rappen komt. De enige die dat goed kon is Falco.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-01-2010 9:32]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 22-01-2010 12:17 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2010 22:44 schreef bokaj het volgende:
Die cd met die Soundgarden-cover is die van voor zijn dood?


http://en.wikipedia.org/wiki/Unchained_(album)


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 23-01-2010 7:46 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die eerste twee platen met Rubin vond ik niet zo geniaal, maar vanaf Solitary Man overstijgt hij zo'n beetje alles wat ie ooit daarvoor deed imho. Die omslag valt samen met de periode waarin ie ziek werd. Er is zelfs een sterk stijgende lijn te vinden in de drie platen die dan nog volgen met als voorlopige hoogtepunt A Hundred Highways (opgenomen in de laatste drie maand voor zijn dood). Ain't No Grave is van dezelfde opnamesessie als zijn laatste dus het kan twee kanten op: nog/even genia(a)l(er) of left-overs. Ik hoop uiteraard dat eerste.

Absolute luistertips van die drie laatste platen:

American III: Solitary Man
* I Won't Back Down
* Solitary Man
* I See Darkness

American IV: The Man Comes Around
* The Man Comes Around
* I Hung my Head

American V: A Hundred Highways
* If You Could Read My Mind
* On the Evening Train
* Love's Been Good to Me
* Rose of My Heart


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 18-02-2010 15:41 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Nieuwe is inmiddels te vinden op het internet. Zometeen eerste luisterbeurt, ben zeer benieuwd.



irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 18-02-2010 15:43 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

Johnny Cash, gave nummers, maar ook wel zo fucking gehyped!

jaren geleden, vond niemand er iets aan, wat het "kut country" en nu is echt IEDEREEN fan...

beetje jammer


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 18-02-2010 15:50 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 22 oktober 2009 14:19 schreef Valorian het volgende:
Graag gedaan .. check dit maar eens:





Het origineel is nog machtiger.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 18-02-2010 15:50]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


zijschroeier
vinyl tot aan het gaatje
Usericon van zijschroeier
Posted 18-02-2010 16:00 by zijschroeier Wijzig reactieProfiel van zijschroeierQuote dit bericht

Inderdaad! Nog donkerder...


Here kitty kitty kitty!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-02-2010 17:09 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Iemand het nieuwe album al gehoord?


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 25-02-2010 17:15 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Nu een paar keer, ja. Staan een paar goede nummers op, maar haalt het niveau van de vorige drie niet. Had wat mij betreft niet gehoeven.



Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 25-02-2010 20:09 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Vind 'm weer erg sterk. Jammer van dat laatste nummer.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-02-2010 20:36 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Goeie plaat die nieuwe. Niet zo sterk als A Hundred Highways, maar wel weer zeer genietbaar.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 27-02-2010 11:33 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht



Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-03-2010 9:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik moet helaas constateren dat de laatste plaat voor mij de zwakste is van alle American Recordings. Ik had de lat enorm hoog liggen, maar deze plaat is gewoon te zwak om de verwachting in te lossen.

Nummers als Cool Water, Aloha Oe nekken de plaat. Verder heb ik het gevoel dat niet alle nummers uit dezelfde periode komen. Alles zou van na June haar dood tot Johnny's dood zijn opgenomen, maar op sommige nummers klinkt hij zo vitaal dat die volgens mij echt een pak ouder zijn.

Gemengde gevoelens.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-03-2010 9:56 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 March 2010 9:44 schreef Staalman het volgende:
Ik moet helaas constateren dat de laatste plaat voor mij de zwakste is van alle American Recordings. Ik had de lat enorm hoog liggen, maar deze plaat is gewoon te zwak om de verwachting in te lossen.

Nummers als Cool Water, Aloha Oe nekken de plaat. Verder heb ik het gevoel dat niet alle nummers uit dezelfde periode komen. Alles zou van na June haar dood tot Johnny's dood zijn opgenomen, maar op sommige nummers klinkt hij zo vitaal dat die volgens mij echt een pak ouder zijn.

Gemengde gevoelens.


Het klopt dat zeker niet alle nummers van die laatste sessies stammen. Daar neemt ome Rick ons bij de neus. Ik vind 'em echter niet de zwakste plaat van het stel. Misschien hoogstens de zwakste van de laatste drie ofzo. Aloha Oe is inderdaad een draak van een nummer, maar Cool Water kan ik dan wel weer hebben. En met Ain't No Grave, Redemption Day (meesterlijk!), I Corinthians 15:55 en Satisfied Mind staan er voldoende krakers op om van een goeie plaat te spreken. Mijn verwachtingen lagen na A Hundred Highways ook veel te hoog, maar dat is logisch. Zo'n plaat kun je niet overtreffen. Mede daardoor ben ik erg in mijn nopjes met die nieuwe.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 12-06-2010 10:56 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht



Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-07-2010 19:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen