IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Het langverwachte blues topic Vorige pagina | Volgende pagina
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-07-2003 23:34 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2003 23:31 schreef B6R6A6M het volgende:
Ik word er nu eigenlijk wel een beetje droevig van, maar het is wel mooi.


Dat is Blues hé (download maar eens wat van Buddy Guy)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 06-07-2003 23:39 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

. (in plaats van een edit een kopie)

[Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 06-07-2003 23:44]


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 06-07-2003 23:43 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2003 23:34 schreef Dunne_Hein het volgende:
Dat is Blues hé (download maar eens wat van Buddy Guy)


Niet alle blues, maar de meeste inderdaad wel. Ik ga meteen opzoek naar Buddy Guy!

Oeps, onderweg Stevie Ray Vaughn tegengekomen, ik ga bijna opzoek naar Buddy Guy.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-07-2003 23:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De enige blues die ik kan tolereren zijn solo's van Iommi en Hendrix. Voor de rest heb ik de ongelooflijkste graftyfushekel aan blues, ik weet ook niet waarom. Het roept een nogal sterke reactie op zeg maar.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-07-2003 23:49 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik heb anders nog wel een shitload van Vaughn wat ik kan uploaden


I can't shoot straight unless I've had a pint!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 06-07-2003 23:57 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Mijn verbinding is de komende twee maanden nog traag, dus aan de 16 nummers die ik nu kan vinden heb ik voorlopig genoeg.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-07-2003 23:57 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik heb nog nooit blues gehoord wat me echt kan bekoren, so enlighten me...

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 06-07-2003 23:58]


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 07-07-2003 0:03 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Tja, het zijn allemaal (bootleg) live opnames en geen studioalbums. Ik weet niet of je dan een goed beeld krijgt.

83-10-30 The Last Child, Los Angeles, CA
84-08-24 Germany
90-08-26 Alpine Valley, East Troy, WI (Stevie's Last Show)
A Tale Untold 4cds
Chicago Blues Festival
divers titres live non dates
Mega Rare Tracks
The Sky Is Crying
Live Alive


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-07-2003 0:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

True underground blues, altijd goed, pleur er maar een paar op van de server (die je zelf goed vind).


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 07-07-2003 0:06 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Zo te zien staat er al wat op (in de non metal map)


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-07-2003 0:06 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Zal ff kijken...


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 07-07-2003 0:46 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Het klinkt wel tof maar op dit moment luister ik toch liever nog even naar Tom Waits.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-07-2003 2:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 juli 2003 23:47 schreef Dwaallicht het volgende:
De enige blues die ik kan tolereren zijn solo's van Iommi en Hendrix. Voor de rest heb ik de ongelooflijkste graftyfushekel aan blues, ik weet ook niet waarom. Het roept een nogal sterke reactie op zeg maar.


Hier ga ik heel ver in mee; ook de film Blues bros. roept een soortgelijke graftyfushekel op. Blues

Tom Waits wordt geschaard onder de noemer singer-songwriter; valt niet onder blues.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-07-2003 2:56]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 07-07-2003 9:58 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Ik ben op gegroeit met blues, soul, jazz en correcte disco(ja, die had je)
Maar over het algemeen heb ik alleen iets met B.B King, Albert King, en Screamin Jay hawkins als het gaat om de blues.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-07-2003 10:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De meeste blues vind ik superirritante, eeuwig voortkabbelende, zeikerige, nietszeggende pokkeherrie waar ik rooie bultjes van op mijn hele lichaam krijg.

Er zijn echter een paar gitaristen die ik enorm goed vind en waar ik zonder jeuk van te krijgen naar kan luisteren:
-Stevie Ray Vaughan
-Jimmi Hendrix
-Walter Trout
-Bonnie Raitt

En concerten van Popa Chubby mis ik nooit, geweldige gast! Vreselijke dikke NYHC Bronx motherfucker met een veel te grote bek






Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-07-2003 13:28 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

The Blues Brothers vond ik dan juist weer een enorm goeie film, maar ja smaken verschillen he?

Persoonlijk vind ik Eric Clapton een wat mindere blues speler, ondanks dat hij zeker kwaliteiten heeft als gitarist/songwriter

Tom Waits ken ik alleen van zijn werk met Primus (paar nummers op Anti-pop en een op het album Frizzle Fry dacht ik)

En het bewijs dat blanke mensen wel de blues kunnen spelen is geleverd door the Doors met Roadhouse Blues, wat een heerlijk nummers is dat toch: "Well I woke up this morning and I GOT MYSELF A BEER!!"

Bluesband Canned Heat is trouwens ook een raar verhaal: het schijnt dat die bandleden eerst in een of ander berdorpje hebben gewoont met een enorme verzameling blues platen die ze in twintig jaar hadden verzameld voordat ze eindelijk een sop het idee kwamen zelf de blues te spelen


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 07-07-2003 14:58 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 7 juli 2003 10:18 schreef Snaack het volgende:
De meeste blues vind ik superirritante, eeuwig voortkabbelende, zeikerige, nietszeggende pokkeherrie waar ik rooie bultjes van op mijn hele lichaam krijg.





quote:
En concerten van Popa Chubby mis ik nooit, geweldige gast! Vreselijke dikke NYHC Bronx motherfucker met een veel te grote bek

*gave Popa plaatjes*




Popa is echt geweldig!!


Don't blush when I rip you open


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 07-07-2003 17:17 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 7 juli 2003 2:54 schreef Mutilator het volgende:
Tom Waits wordt geschaard onder de noemer singer-songwriter; valt niet onder blues.


Tom Waits zélf wel ja.
De muziek die hij maakt op de eerste 5 albums zijn echter onder blues te rekenen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 07-07-2003 18:00 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

George Thorogood
John Lee Hooker (the master himself)
Stevie Ray Vaughn
B.B. King (moet ik voor in de stemming zijn)
Allman Brothers gaat ook.

Weet iemand trouwens nog een beetje een goeie bluestent, waar je kunt inpluggen en spelen? De Duke in Maastricht heb ik wel een beetje gezien nou en Kids Kaffee in Antwerpen gaat wat teveel in de benzinekosten lopen om elke week naar toe te gaan


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 07-07-2003 18:32 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Oh ja, en Johnnie Winter ook nog


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 07-07-2003 23:19 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 6 juli 2003 21:27 schreef HgarrothwulfF het volgende:
CCR

Huh?
CCR is een erg goeje band, maar wat heeft 't met blues te maken?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 07-07-2003 23:26 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 juli 2003 13:28 schreef Phriar het volgende:
The Blues Brothers vond ik dan juist weer een enorm goeie film, maar ja smaken verschillen he?

-


En het bewijs dat blanke mensen wel de blues kunnen spelen is geleverd door the Doors met Roadhouse Blues, wat een heerlijk nummers is dat toch: "Well I woke up this morning and I GOT MYSELF A BEER!!"

- da's toch wel een cover, dacht ik?




Oud Vuil.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 07-07-2003 23:28 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Ik vind blues wel ok in een kroeg. krijg je een bepaald gezellig sfeertje van of / en zuipneigingen. ik heb een paar Jimi Hendrix cd's maar verder zal ik weinig blues draaien of kopen.




Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 07-07-2003 23:50 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Het is misschien wel niet helemaal Blues, maar wat vind men van Robert Cray?


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 08-07-2003 0:29 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Wat ik ervan ken, doet me niks. Ik weet niet waarom, maar zn muziek, nee, ik vind t niet goed genoeg.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen