IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Media... indoctrinatie? Selectiviteit? Propaganda? Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 04-10-2001 15:18 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

LOL, nou dat voelt dan in iedergeval weer goed


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Diabolyk
Flikker op met je ondertitel
Usericon van Diabolyk
Posted 16-12-2001 21:51 by Diabolyk Wijzig reactieProfiel van DiabolykQuote dit bericht

Ik denk dat je zelf bepaald of je geindoctrineerd wordt (wilt worden?) door de media. En ik weet dat niet iedereen in staat is het nieuws voor zichzelf kritisch te volgen, maar ik heb het over degenen die dat wel kunnen.
Het uitgangspunt van de journalistiek is een weergave van feiten, positief of negatief voor de belanghebbende groepering. Een objectief beeld dus. De commercie steekt dan echter vaak een stokje voor het objectief schrijven van nieuws en verhalen, maar ik denk dus dat je daar zelf doorheen moet kijken, en zelf bepaald wat voor jou de waarheid is. Met het pluriforme Nederlandse aanbod in nieuws heb je keuze genoeg.
En om nou helemaal geen tv te kijken of radio luisteren is best wel overdreven vind ik zelf. Hell, ik wordt bij mijn opleiding journalistiek zelfs geacht het nieuws en de kranten te blijven volgen.


so what, you think this is usual? strange moon, strange land, strange man...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-12-2001 15:20 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

indoctrinatie. eheheh. in nederland. Eerlijk gezegd vind ik dat overdreven en wel meevallen. Het is altijd aanwezig, maar ik stoor me er niet aan. Ik kijk ook nauwelijks tv. Ik zit of op de VU, achter de PC, in de kroeg , waterpoloen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 17-12-2001 15:23 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Mag ik er effe op wijzen dat internet evengoed media is en tegenwoordig nog heel wat invloedrijker dan kranten, tijdschriften en TV. Voor mij is er niet echt een verschil tussen iemand op ZM die me verteld over een goeie groep of de Aardschok, Mindview of eender welk blaadje.

Edit: blijkbaar had er voordien ook al iemand opge wezen dat internet evengoed media is... Ahum, sharteel, beter alles eens lezen!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 17-12-2001 15:25]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-12-2001 15:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hehehe... Media is inderdaad fuckin' evil... het indoctrineerd veel, heel veel mensen.. maar toch volg ik media.. Ik maak alleen zelf uit wat ik voor waar aanneem en wat niet, en ik neem alles wat er gezegt wordt niet klakkeloos over. Zo heeft denk ik iedere nuchtere ziel wel kunnen merken aan de gebeurtenissen op 11 september wat voor invloed de media heeft, en hoe scheef veel zaken neergezet worden.. Zelfs een zender als CNN is pure propaganda lijkt het soms.

Helemaal idioot (maar een andere discussie eigenlijk) is het emotie-vertoon op televisie bij zoiets.. ik heb totaal geen behoefte aan al die jankende mensen de hele dag door.. geef gewoon even een status-report af en toe over hoeveel doden er zijn als je niets nuttigers te melden hebt als nieuwszender..



mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 19-12-2001 10:20 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Media is indoctrinatie. Evenals She-Ra heb ik er ook een ennorme hekel aan wat er allemaal op de TV wordt uitgezonden. (En dan bedoel ik voornamelijk nieuws en actualiteiten)

Daarom heb ik ook mijn TV en mijn radio weg-gedaan.

Maarrrr... eigenlijk zou ik beter alle nieuws in mij op nemen en aan de hand daarvan een oordeel vellen, maar dat laat ik aan Valorian666 over, die heeft een beroepsdeformatie wat dat betreft.
(En ik heb VEEL te weinig tijd en zin daarvoor)


Dit slaat nergens op.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-12-2001 10:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

TV wegdoen = HEERS. Ik ben een tijdlang nieuwsverslaafd geweest, altijd de krant lezen en het nieuws kijken. Op een gegeven moment merkte ik dat ik af en toe afwezig de afstandsbediening pakte, 'even checken'. Toen heb ik m'n TV in de berging gezet om af te kicken. Nu staat hij er weer, want af en toe is er een toffe film (laatst Heavy Metal gezien bv. ) of Star Trek.
De krant vind ik nog steeds wel interessant, maar dan vooral achtergronden. De nieuwspagina's lees ik steeds minder, er verandert toch geen fuck, alleen de namen van degenen die doodgaan.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 19-12-2001 10:38 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

heb wel een tv maar kijk bijna nooit, (wasmachine kijken is net zo boeiend) alleen als dr een leuke film is.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Spirit Soldier
Usericon van Spirit Soldier
Posted 10-01-2002 20:35 by Spirit Soldier Wijzig reactieProfiel van Spirit SoldierQuote dit berichthttp://www.geocities.com/vincent0029/index

De platenmaatschappijen van tegenwoordig dat is indoctrinatie. Bandleden die elkaar nog nooit hadden gezien voordat ze doorbraken.
Starmakershit enzo. Wat een bagger is dat allemaal zeg.


We`re not dead we`ve never lived


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-01-2002 16:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wat (denk ik) wel een leuke aanvulling op dit topic kan zijn (en wat ik ook een beetje mis), is het fijne beperkt paranoide 'samenzwerings/complot'-idee.

Ik vind het i.i.g. een goed excuus de media te negeren door ervan uit te gaan dat de media alleen maar informatie verschaffen die ze bijv. mogen verschaffen (van hogerhand, bijv. organisatie die boven overheden staat).

Wat mij nu bijv. opvalt aan de 'War against Terrorism' in Afghanistan is dat de amerikaanse overheid vooral 'heldenverhalen' de media in brengt.

De amerikaanse overheid heeft Hollywood zelf opdracht gegeveven Rambo IV te maken, waarin Stallone dan tegen de Afghanen vecht om bij het amerikaanse volk meer symphatie (?!) voor de oorlog te kweken! gestoord schijtland!

Hoezo indoctrinatie?? Nog even en Bush vind 'Al Jazeera' (vergeef mijn spelling) een terroristenzender, terwijl dat de enige redelijk objectieve zender in deze affaire is..

En de oorlog komt Bush natuurlijk ook wel goed uit:
-Hij houdt zich vooral met de oorlog bezig, daardoor kan hij zijn incompetentie op andere (belangrijkere) vlakken dus goed verhullen
-Zijn natte droom, oorlogje spelen met een nagenoeg ONBEPERKT defensiebudget, is waarheid geworden.
-Hoor je iemand nog over de belachelijke gang van zaken rondom de verkiezingen?

Dus.. Soms vraag ik me weleens af wie de échte machthebbers in deze wereld zijn.. Niet de overheden i.i.g.

Punt voor mij is dat ik twijfel aan de objectiviteit van de media.. En dan niet zozeer of het nieuws gekleurd is of niet, maar WAT er in bijv. een krant terechtkomt..

En daarom mijd ik de media zo veel mogelijk..


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-09-2002 13:44 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

De redenatie, dat de media door sommige mensen hier geweerd wordt, omdat die een indoctrinerende werking zou hebben, ontgaat mij volledig!

De media is het enige kanaal, dat jouw informatie verschaft, over wat er buiten jouw direct zichtbare omgeving gebeurt (ik heb het nu vooral over wereldpolitiek). Die mening over die intdoctrinatie moet jou dus ook via de media bereikt hebben! Dat is een leuk idee op zichzelf, wat wel wat aandacht verdient.

Het domste wat je kunt doen, is het negeren van informatie, omdat die subjectief zou zijn. Natuurlijk is die informatie subjectief. Het is voor een journalist vrijwel onmogelijk om objectief te zijn, maar dat moet je ze niet kwalijk nemen. Je moet juist blij zijn, met verschillende gekleurde berichtgevingen, die je kunt vergelijken. De ware waarheid is namelijk te vaak te onoverzichtelijk om er achter te komen.

De truc is veel aandacht te besteden aan de verschillende meningen, bepaalde meningen te herkennen als propaganda, de motieven van de partijen te bekijken en hier een genuanceerde mening uit te destilleren. Wie media negeert, is een egoistische, naieve plant, die het niet verdient ook maar ergens een mening over te hebben (behoudens zijn/haar directe omgeving) en dus zijn mond moet houden.


Dear dirty delightful old drunken old days


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 13:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 13:44 schreef Schaffelaer het volgende:
Het domste wat je kunt doen, is het negeren van informatie, omdat die subjectief zou zijn. Natuurlijk is die informatie subjectief. Het is voor een journalist vrijwel onmogelijk om objectief te zijn, maar dat moet je ze niet kwalijk nemen. Je moet juist blij zijn, met verschillende gekleurde berichtgevingen, die je kunt vergelijken. De ware waarheid is namelijk te vaak te onoverzichtelijk om er achter te komen.


Ik debk niet dat er iemand is die ALLE media negeert.Dan zou die persoon dit nooit lezen waarschijnlijk.(internet is inmiddels verspreider nummer een denk ik) Maar selectief te werk gaan kan geen kwaad en beseffen dat bij bijv. CNN de "feiten" gekleurd zijn is natuurlijk niet slecht


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-09-2002 14:00 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Tering, ik heb nooit geweten dat rokers een kleine lul hadden...



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 14:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 14:00 schreef Azagthoth het volgende:
Tering, ik heb nooit geweten dat rokers een kleine lul hadden...


ik rook niet....


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-09-2002 14:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Zoals gezegd kan geen enkel nieuwsbericht volledig objectief zijn aangezien het door een mens verspreid wordt. Je kan jezelf snel genoeg aanleren door bepaalde dingen heen te prikken.

Op sommige vlakken is de berichtgeving idd wel erg eenzijdig en zelfs misleidend. Uiteraard komen wij direct aanzetten met voorbeelden uit Amerika.

Over de kwaliteit van berichtgeving valt vanzelfsprekend behoorlijk te twisten. Daarbij denk ik niet alleen aan het niveau van "Hart van Nederland" (zo laag, daar moet je naar graven), maar ook steeds vaker de nieuwsdiensten als bijvoorbeeld het ANP (die toch nog altijd te boek staan als de objectievere van NL).

Voorbeeld: laatst zag ik een reportage op de buis (ik weet niet meer van welk programma) die begon met de volgende zin:

"Ieder weldenkend mens is tegenwoordig toch voor integratie."

Ik weet niet hoeveel mensen er bij stil hebben gestaan, maar deze opmerking raakt toch eigenlijk kant noch wal.


Touché, pussycat!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-09-2002 15:52 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 14:18 schreef Sporty Voleg het volgende:

"Ieder weldenkend mens is tegenwoordig toch voor integratie."



Gewoon weer zo'n vieze doorzichtige drogreden, gebezigd door mensen die je een mening willen opdringen. Deze vorm van wandiscussie kom je zo vaak tegen. Hetzelfde straatje als: "Niemand zal ontkennen dat..." en "Iedereen zal het toch met me eens zijn dat..."


Dear dirty delightful old drunken old days


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-09-2002 17:29 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

media is indoctrinatie jah


Je moeder.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 16-09-2002 17:39 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

een van de weinige TV programma's die hier op ingaat:

De Leugen Regeert, iedere woensdagavond rond 23.15 uur (meteen na NOVA) op Nederland 3.

interressant programma, en "redelijk" objectief.
(voor zover menselijk mogelijk...


why would you listen to me?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2002 18:13 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Media is indoctrinatie.
Ik walg van de media en hoe dom ze de mensen maken/houden.
Death to the judeo-christian capitalist powerstructure.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 20:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 18:13 schreef Heiden het volgende:
Media is indoctrinatie.
Ik walg van de media en hoe dom ze de mensen maken/houden.
Death to the judeo-christian capitalist powerstructure.


ik snap je punt wel maar ik vind het toch ook wel kort door de bocht. wat dacht je van internet, school, familie vrienden etc? die trachten jou toch ook op een bepaalde manier meningenover te brengen, te vormen etc etc? met de media is niks mis, gebruik alleen je gezonde verstand.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2002 20:38 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 20:31 schreef attila_de_hun het volgende:
ik snap je punt wel maar ik vind het toch ook wel kort door de bocht. wat dacht je van internet, school, familie vrienden etc? die trachten jou toch ook op een bepaalde manier meningenover te brengen, te vormen etc etc? met de media is niks mis, gebruik alleen je gezonde verstand.


Maar de media word beschouwd als 'waarheid', vrienden en famillie kunnen het fout hebben. Mensen nemen verhalen in de krant voor waar aan en ik weet uit persoonlijke ervaringen dat 'serieuze' dagbladen net zo'n onzin verkopen als de story.
Om over de scholen maar op te houden.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2002 20:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2002 20:38 schreef Heiden het volgende:
Maar de media word beschouwd als 'waarheid',


daar komt het gezond verstand weer om de hoek kijken, wat bij ons wel maar helaas bij velen niet aanwezig is. daarom vind ik het jammer dat we bijv. alleen cnn hebben en niet die arabische(mocht ik het al kunnen begrijpen)dan krijg je over het midden oosten toch weer een ander beeld.


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 20-09-2002 12:58 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Ik zag vanochtend op de reclame op nederland 3 voor het nieuws een duidelijk voorbeeld. De shell reclame, je ziet een man die een droom heeft dat de helft van de energie van zon en wind energie komt maar daarbij uitgelachen wordt (dit wordt verteld ondertussen zie je een mooi landschap en hem in de zon liggend met zijn camera..) Daarna komt erbij dat hij begonnen is met een project hiervoor bij shell en dat dat nu uitgegroeid is tot een grote bedrijfstak bij hun. En in de toekomst mischien wel de belangrijkste tak is.

Oftewel moraal Shell is goed bezig en we moeten met zijn allen bij de Shell gaan tanken???


You will never have, what i never had.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2002 13:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Media is idd indoktrinatie. Ik vel dan ook alleen een oordeel als ik meerdere zenders over 1 onderwerp bekeken heb.
Verder kijk ik alleen DBZ [shoot me], Suddenly Susan, Ally McBeal, Boston Public en films.


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 26-09-2002 22:47 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Ik kijk.... tegenwoordig Cadfael dat neem ik op. En dat was het dan eigenlijk af en toe nog wel eens een film 1 keer in de 2 weken??


You will never have, what i never had.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen