IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Muzikanten/bands bank 2 Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 10-09-2003 12:23 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

k zoek over een tijdje een band in den haag,
k speel gitaar...
liefste death of powermetal


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 12:35 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 10 september 2003 10:51 schreef invictis het volgende:
hmm...ik weet niet of ik dit hier kan plaatsen, en anders hoop ik dat 1 van de mod's/admins zo tof is om dit wel in de juiste plek te plaatsen?
oki, komt 'ie:
ik heb in het verleden wel eens wat projectjes opgezet, en ook wel eens wat dingetjes opgenomen. Het probleem was altijd dat het geluid altijd gigantisch crap was, tja tapedeckie schiet ook niet op wat dat betreft. Ik heb toen eens samen met een drummer zoiets opgenomen in de beaufort studios, was erg tof maar erg duur!
Nou wil ik die oude opnames zowieso revampen en wat drumpartijen toevoegen (DB's) weet iemand wat voor computerprogramma ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Verder zou ik heel graag weer wat oude nummers opnemen omdat ik er gewoon van baal omdat ik zoveel nummers nog heb liggen waar nooit wat mee gedaan is, weet iemand hoe ik dat het beste thuis kan doen, de PC die ik heb zou het prima aankunnen, ik neem aan dat ik iets van een USB-microfoon moet aanschaffen?
En wat voor programma's zou ik hiervoor nodig hebben; dus drumprogramma's/drumcomputerprogramma's en dergelijke?
thanks in advance




Voor het maken van drumpartijen gebruik ik zelf cubase vst in combinatie met een plugin voor het gebruiken van drumsamples op drum tracks (bijvoorbeeld SC-drums).

Voor opnemen heb je meerdere mogelijkheden of je versterker/effecten rechtstreeks in je computer pluggen of opnemen met een microfoon. Persoonlijk vind ik dat laatste een stuk natuurlijker klinken, maar da's een kwestie van smaak.

Om het geheel af te mixen is cooledit pro wel een gemakkelijk programma'tje (niet het meest professionele wat er is, maar wel gemakkelijk te gebruiken en je kan er leuke dingen mee doen).


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 12:39 by invictis Profiel van invictis

super!
zou je me wat meer kunnen helpen?
je kan me ook mailen als je wil?
greetz en thanks


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2003 12:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 september 2003 12:35 schreef Vlkodlak het volgende:
Voor het maken van drumpartijen gebruik ik zelf cubase vst in combinatie met een plugin voor het gebruiken van drumsamples op drum tracks (bijvoorbeeld SC-drums).

Voor opnemen heb je meerdere mogelijkheden of je versterker/effecten rechtstreeks in je computer pluggen of opnemen met een microfoon. Persoonlijk vind ik dat laatste een stuk natuurlijker klinken, maar da's een kwestie van smaak.

Om het geheel af te mixen is cooledit pro wel een gemakkelijk programma'tje (niet het meest professionele wat er is, maar wel gemakkelijk te gebruiken en je kan er leuke dingen mee doen).


Jij bent dus drummer? Ik en azazelsat (Mark), met onze niet ZM-ende bandleden, moeten nog een drummer op auditie laten komen voor onze tot op heden inactieve doom-band. Als dat niets wordt, interesse?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-09-2003 12:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 12:43 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 10 september 2003 12:39 schreef invictis het volgende:
super!
zou je me wat meer kunnen helpen?
je kan me ook mailen als je wil?
greetz en thanks


Er is trouwens een topic hiervoor
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=474345

Er zijn denk ik nog wel een aantal andere mensen die hier meer verstand van hebben, maar als je nog meer specifieke vragen hebt wil ik die wel proberen te beantwoorden.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 12:44 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 10 september 2003 12:42 schreef ZelThoR het volgende:
Jij bent dus drummer? Ik en azazelsat (Mark), met onze niet ZM-ende bandleden, moeten nog een drummer op auditie laten komen voor onze tot op heden inactieve doom-band. Als dat niets wordt, interesse?


Ik ben geen drummer ik ben bassist ik programmeer alleen drumpartijen


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-09-2003 12:55 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 september 2003 12:44 schreef Vlkodlak het volgende:
Ik ben geen drummer ik ben bassist ik programmeer alleen drumpartijen


Ahhhhh, toe? Kun je geen drummer worden?

Nou ja, jammer dan. Maar bassist, hè? Ik zal het onthouden voor het geval dat ik full time vocals ga doen (en ik dus de bas laat staan), als Mark te zwak blijkt te zijn om op te treden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 13:01 by invictis Profiel van invictis

hmm..thanks...wat voor drumpartijen kan jij programeren eigenlijk?



Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 13:07 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 10 september 2003 13:01 schreef invictis het volgende:
hmm..thanks...wat voor drumpartijen kan jij programeren eigenlijk?




In principe kan je alles met cubase programmeren zolang je maar een idee hebt. Je kan zelf aangeven wat wanneer aangeslagen wordt, met de juiste samples lijkt het dan best aardig. Ik ben zelf geen drummer, dus ik doe alles gewoon zoals het voor mij goed klinkt, geen moeilijke fills en dat soort dingen dus.
Als je zelf ook nog een beetje verstand van drummen hebt kan je hier behoorlijk leuke dingen mee doen.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 13:12 by invictis Profiel van invictis

zijn dat soort programmas erg moeilijk om onder de knie te krijgen?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 13:15 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 10 september 2003 13:12 schreef invictis het volgende:
zijn dat soort programmas erg moeilijk om onder de knie te krijgen?


Sommige mensen vinden cubase in het begin lastig, maar als je het idee vat dan werkt het heel makkelijk. Cooledit pro is erg simpel.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 13:17 by invictis Profiel van invictis

ja mijn probleem is namelijk, ik snap programmas eigenlijk niet, die cooledit pro had ik ook maar wist echt niet wat ermee aan moest


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 13:25 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

Misschien handig om hier eens te kijken
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=474345

daar staan ook nog andere programma's. Bij de meeste programma's kan ik aanraden om gewoon rustig te beginnen en niet te veel tegelijk te willen. Gewoon eerst eens de standaard dingen uitproberen en dan langzamerhand steeds iets nieuws erbij leren. Vaak zijn de mogelijkheden in het begin voor veel mensen vaak overweldigend. Laat je hier niet door ontmoedigen.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 13:41 by invictis Profiel van invictis

cool, thanks gast
misschien kan ik over een tijdje een post maken met de mededeling dat ik alles op heb kunnen nemen en uitgebracht


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-09-2003 8:45 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 12 september 2003 2:32 schreef GeheimnisNacht het volgende:
Throne Of Tyranny is opzoek naar een bassist.

We hebben momenteel 2 repetities achter de rug, en het blijkt dat er weinig problemen zijn met het schrijven van nummers. Alles loopt lekker vlot.

Het LIEFST zouden we een bassistE hebben. Dit omdat we voor enkele nummers gebruik willen maken van een vrouwenstem. Stel dat we een bassiste zouden hebben, met een goede stem (hiermee niet zangstem bedoelende, maar mooie spreekstem met goede Engelse articulatie) dan zou ons dit een bandlid schelen.

Onze stijl komt het dichts in de buurt van melodische blackmetal. (Vergelijkbaar met: Vordven, Dorn, (oude) Dimmu Borgir, maar ook Satyricon, Immortal, Emperor, Ancient).

Wij wonen zelf in Sittard en Geleen. Onze repetitieruimte is ook in Sittard. Eigen vervoer is wenselijk, maar niet noodzakelijk mits je in de buurt woont.

Heb je interesse, laat het dan even weten.

Gegroet.


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 18-09-2003 10:36 by LordHelgor Profiel van LordHelgor

Ik (gitarist) ben op zoek naar muzikanten die een mix van thrash, power en death metal willen spelen (beetje zoals Soulscar, Annihilator, Death, etc) ... Omgeving Utrecht ... iemand?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 18-09-2003 11:14 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 18 september 2003 10:36 schreef LordHelgor het volgende:
Ik (gitarist) ben op zoek naar muzikanten die een mix van thrash, power en death metal willen spelen (beetje zoals Soulscar, Annihilator, Death, etc) ... Omgeving Utrecht ... iemand?


Het bandje waar ik in zit heeft nog wel een gitarist nodig...maar ons niveau is nog niet echt hoog. We oefenen wel in de omgeving van utrecht.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 18-09-2003 12:05 by LordHelgor Profiel van LordHelgor

Waar oefenen jullie dan? Kan je wat meer vertellen over jullie band?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 20-09-2003 16:03 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 18 september 2003 12:05 schreef LordHelgor het volgende:
Waar oefenen jullie dan? Kan je wat meer vertellen over jullie band?


We oefenen bij Toni Perroni (hoe je het in godesnaam ook mogen schrijven), das achter de McDonalds te Nieuwegein (vlakbij Houten waar we vandaan komen) En de muziek de we maken is...euh....ja hmm.... lastig te zeggen eigenlijk thrash met her en der wat groovende stukken. Beter kan ik het eigenlijk niet omschrijven We zoeken nog een gitarist die vooral wat solo's/ melodische stukken eruit kan trappen. We hebben ook nog geen zanger omdat we eerst de muziek willen schrijven en een beetje willen kijken welke richting we op willen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


LordHelgor
Usericon van LordHelgor
Posted 20-09-2003 17:25 by LordHelgor Profiel van LordHelgor

Ik stuur je even een e-mail


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-09-2003 17:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Jenje (grunts) zoekt nog steeds mensen om een kruisbestuiving doom - metalcore te maken.

Ik woon in Delfzijl, heb auto dus enige afstand is te overbruggen


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 20-09-2003 17:29 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 20 september 2003 17:25 schreef LordHelgor het volgende:
Ik stuur je even een e-mail


Ok dan


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Wijers
Ardek
Usericon van Wijers
Posted 22-09-2003 11:33 by Wijers Profiel van Wijershttp://www.myspace.com/ardekmusic

Wij, van de band/project "Black Well" zoeken nog een bassist die zowel muzikaal als persoonlijk bij ons past.

Locatie: limburg
stijl: Black metal

bel: 0624152988 of mail naar cwijers@hotmail.com

[Dit bericht is gewijzigd door Wijers op 22-09-2003 11:35]



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 22-09-2003 12:24 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 22 september 2003 11:33 schreef Wijers het volgende:
Wij, van de band/project "Black Well" zoeken nog een bassist die zowel muzikaal als persoonlijk bij ons past.

Locatie: limburg
stijl: Black metal

bel: 0624152988 of mail naar cwijers@hotmail.com

Ik ben bassist, maar jullie zitten een beetje ver weg....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-09-2003 13:48 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 september 2003 16:03 schreef Jebes het volgende:
We oefenen bij Toni Perroni
KNMI!!



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen