IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De Nederlandse Antillen Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2003 16:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Interessant reactie van een Antilliaanse minister op de situatie in tilburg (van FOK):

De Tilburgse burgemeester Johan Stekelenburg kondigde vorige week aan dat criminele Antillianen hard zullen worden aangepakt. Dat is de nieuwe gevolmachtigde minister van de Nederlandse Antillen, Maurice Adriaens, in het verkeerde keelgat geschoten. In het Radio 1 Journaal zei Adriaens vanochtend het niet terecht te vinden dat Tilburg, in de strijd tegen harde criminaliteit, specifieke maatregelen tegen Antillianen neemt.

Adriaens: "Ik vind het jammer dat de naam Antillianen genoemd wordt. Ik heb er niets op tegen dat als er criminelen zijn, ze hard worden aangepakt. Maar om daar nou speciaal de Antillianen uit te halen, vind ik jammer''.

De minister kondigde aan in overleg te zullen treden met de burgemeesters van de verschillende gemeentes. ''Laten we de Antillianen niet uitzonderen, maar kijken hoe we gezamenlijk de problemen kunnen aanpakken. Uit verscheidene onderzoeken blijkt al dat Antillianen zich gestigmatiseerd voelen in deze samenleving".


Als een stel Nederlanders in Spanje de zaak slopen, terroriseren enzovoorts zeg ik ook niet: We moeten ze nu niet bij naam noemen, ze de Nederlanders zijn al zo gestigmatiseerd. Neen, ik zeg dan pak ze maar op en laat de gardia civil (of hoe die uitzonderlijk strenge spaanse politie ook moge heten) ze maar eens een weekje onder handen nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-08-2003 16:24]


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 01-08-2003 16:43 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

Altijd weer dat linkse gezeik. 'Je mag hun niet stigmatiseren, discrimineren en blablabla.' Donder toch op. Problemen? Oprotten!!
Hetzelfde gezeik met Marokkanen in A'dam. 'Ja, de politie heeft de pik op ze, dus worden ze vaker gearresteerd.' NEE, ZE VRETEN VAN ALLES UIT, DAAROM WORDEN ZE GEARRESTEERD!!

Wij lopen toch ook niet te zeiken dat als criminele NL-ers in het buitenland gepakt worden. "Ja, wij NL-ers worden in het buitenland altijd gepest, boehoehoe."

Eikels!! Weg ermee.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-08-2003 17:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2003 16:43 schreef Mithrandir het volgende:
Wij lopen toch ook niet te zeiken dat als criminele NL-ers in het buitenland gepakt worden. "Ja, wij NL-ers worden in het buitenland altijd gepest, boehoehoe."




In het algemeen ben ik het met je eens. Maar nederlanders lopen wel te zaniken als iemand in het buitenland opgepakt wordt.

"Oooh ze moeten nu een Turkse gevangenis alleen omdat ze een paar kilo coke bij zich hadden..Schande!"

Of de Zwolse DJ met zijn XTC veroordeling in de VS etc. etc. etc.

Maar het is wel zo dat Marokkanen/Antilianen/etc. wel gewoon te vaak en ten nadele van zichzelf het discriminatie verdediging opwerpen. Het is net als in het sprookje van The Boy Who Cried Wolf. Hij riep telkens zonder aanleiding dat er een wolf aankwam waardoor niemand hem meer geloofde. Toen de wolf daadwerkelijk kwam, kwam niemand hem helpen........


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-08-2003 21:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2003 17:14 schreef Chelman het volgende:
In het algemeen ben ik het met je eens. Maar nederlanders lopen wel te zaniken als iemand in het buitenland opgepakt wordt.

"Oooh ze moeten nu een Turkse gevangenis alleen omdat ze een paar kilo coke bij zich hadden..Schande!"

Of de Zwolse DJ met zijn XTC veroordeling in de VS etc. etc. etc.

Maar het is wel zo dat Marokkanen/Antilianen/etc. wel gewoon te vaak en ten nadele van zichzelf het discriminatie verdediging opwerpen. Het is net als in het sprookje van The Boy Who Cried Wolf. Hij riep telkens zonder aanleiding dat er een wolf aankwam waardoor niemand hem meer geloofde. Toen de wolf daadwerkelijk kwam, kwam niemand hem helpen........


Nou, ik heb geen medelijden met Nederlanders die een misdaad begaan en dan worden opgepakt (alleen met die hennies omdat die geestelijk niet geheel ontwikkeld waren naar het schijnt).
Als je gepakt wordt, ben je erbij en geen gezeik.
Die Antillianen staan zo te zeiken om "respect". Dat kun je van mij snel genoeg krijgen. Neem een normale baan, of blijf serieus soliciteren, (of ga studeren) en verzorg je gezin. Dat is het. Respect krijg je niet door geweld of door veel geld op zak te hebben.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 01-08-2003 21:10 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Met de harde hand ongeveer zoals Atilla's usericon.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-09-2004 20:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wel godvernondeju!!

quote:
Nederland scheldt Antillen 48 miljoen schuld kwijt

Uitgegeven: 13 september 2004 17:45
DEN HAAG - De Nederlandse Antillen hoeven tenminste 48 miljoen euro schuld niet terug te betalen aan Nederland. Dat heeft minister De Graaf (Koninkrijksrelaties) afgesproken met premier Ys van de Antillen. De Antillen krijgen verder nog voor minstens 27,5 miljoen euro steun.



Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de bedragen maandag naar buiten gebracht. Anderhalve week geleden had Ys al verteld dat de afspraken waren gemaakt, zonder daarbij op de details in te gaan.


De 27,5 miljoen gaan ondermeer naar een plan om jongeren tussen de 16 en 24 zonder baan verplicht sociale vorming te laten doen. Dat kan bestaan uit vrijwilligerswerk of een opleiding. Ook komen de kosten van een armoedeanalyse voor rekening van Nederland en gaat er geld naar een programma voor integrale wijkaanpak.

Verder gaat een deskundige van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) van het ministerie van Justitie de Antillen helpen bij een plan om snel en goedkoop het aantal cellen uit te breiden. Om de criminaliteit te bestrijden, komt er ook een onderzoek naar gemeenschappelijke grenscontroleteams op de luchthavens van Curaçao, Bonaire en Sint Maarten, wordt het Nederlandse recherchesamenwerkingsteam RST breder ingezet en komt er een keten van walradars.

De kwijtschelding van de 48 miljoen euro schuld is mogelijk nog maar een begin. Nederland is namelijk ook bereid te praten over de resterende pakweg 150 miljoen schuld.




Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-09-2004 20:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Gadverdikkeme. Wat is dat nu weer voor een snertplan.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2008 13:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Helft Nederlanders wil af van Antillen

Het pleidooi van de Partij voor de Vrijheid (PVV) om de staatkundige band tussen Nederland en de Nederlandse Antillen te verbreken krijgt steun van 49 procent van de Nederlanders.

Dat blijkt vanochtend uit een opiniepeiling van Maurice de Hond onder 1500 mensen, in opdracht van de gratis krant DAG.

Eilanden die bij Nederland willen blijven, moeten onder direct Nederlands bestuur komen, vindt 60 procent van de ondervraagden. Een minderheid van 37 procent wil dat de Antillen sowieso binnen het Nederlandse koninkrijk blijven.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-01-2008 13:40]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 13:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hoeveel procent van Nederland is Antilliaans?

Maar: afstoten dat pleuris eiland


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-01-2008 13:45 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 7 januari 2008 13:41 schreef Jenje het volgende:


Maar: afstoten dat pleuris eiland


1 maar? En de rest dan?


Bruce Banner


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-01-2008 13:51 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Zolang Bonaire maar niet wordt afgestoten. Zou zonde zijn als dat eiland wordt overgelaten aan (nog verder) wanbeleid.

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 07-01-2008 13:54]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 13:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 13:45 schreef Lainedil het volgende:
1 maar? En de rest dan?
Vooruit, gulle bui, ook optiefe


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2008 13:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 13:41 schreef Jenje het volgende:
Hoeveel procent van Nederland is Antilliaans?

Maar: afstoten dat pleuris eiland


dat, of een provincie van Nederland. dat is ook acceptabel.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-01-2008 13:53 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 januari 2008 13:45 schreef Lainedil het volgende:
1 maar? En de rest dan?


Ach, hij is vast niet de enige die er ook zo over denkt met een dergelijke topografische kennis

En afstoten zal ook niet zomaar gaan. Kan nog best weleens een duur grapje gaan worden. Ben benieuwd naar Geert zijn financiele onderbouwing van het verhaal want met enkel de besparing die een afstoting met zich mee gaat brengen, ben je er bij lange na nog niet



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 13:53 schreef attila_de_hun het volgende:
dat, of een provincie van Nederland. dat is ook acceptabel.
Erg vergelijkbaar ..

Ik las even Aruba ipv Antillen, maar deze eilanden kosten alleen maar geld, en levert een berg gezeur op. Afstoten, laat ze hun eigen boontjes maar doppen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2008 13:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 13:54 schreef Jenje het volgende:
Erg vergelijkbaar ..

Ik las even Aruba ipv Antillen, maar deze eilanden kosten alleen maar geld, en levert een berg gezeur op. Afstoten, laat ze hun eigen boontjes maar doppen.


moeten verschillende scenario's "vergelijkbaar" zijn? De enige rode draad in de scenario's moet "duidlijkheid " zijn. Dus of op eigen benen of als een "echt" stuk nederland. en niet iets halfslachtigs.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 14:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een provincie is toch een echt stuk Nederland?

Status van een provincie of van de Antillen is aardig verschillend.


Ah ik interpreteer je zin denk ik anders, ik dacht dat je het afstoten van Aurba gelijkstelde aan afstoten provincie

van Aruba een provincie maken lijkt me niks ...


[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-01-2008 14:10]


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-01-2008 14:10 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Of geef het meteen aan meneer Chavez...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2008 14:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 14:08 schreef Jenje het volgende:
Een provincie is toch een echt stuk Nederland?

Status van een provincie of van de Antillen is aardig verschillend.


Ah ik interpreteer je zin denk ik anders, ik dacht dat je het afstoten van Aurba gelijkstelde aan afstoten provincie

van Aruba een provincie maken lijkt me niks ...



ja, ik lees het ook, ik snap je.

op zich vind ik dat de bevolking zich daar over uit mag spreken. dat is dan een nadeel voor ons, maar goed dat is de verplichting die wij naar de bevolking daar hebben. maar het moet nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn. ik dacht ook dat binnen de antillen zelf een grote variatie was wat men daar nu wil.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 14:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En met bevolking, bedoel je dan alleen de Antilliaanse? Aangezien dit naar mijn mening ook een zaak is voor de Nederlandse bevolking


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-01-2008 14:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 13:53 schreef Judge M. het volgende:


Ach, hij is vast niet de enige die er ook zo over denkt met een dergelijke topografische kennis

En afstoten zal ook niet zomaar gaan. Kan nog best weleens een duur grapje gaan worden. Ben benieuwd naar Geert zijn financiele onderbouwing van het verhaal want met enkel de besparing die een afstoting met zich mee gaat brengen, ben je er bij lange na nog niet
Ow, wat voor kosten komen er dan bij kijken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-01-2008 14:23 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 januari 2008 14:21 schreef Misanthrope het volgende:
Ow, wat voor kosten komen er dan bij kijken?
Ik schat dat er miljoenenclaims gaan komen dan. Terecht of niet, men zal zich daar zeker niet zomaar met een kluitje het riet in laten sturen en het aloude slavernijverhaal zal ook nog wel meer dan eens worden gaan opgerakeld.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-01-2008 14:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 14:21 schreef Jenje het volgende:
En met bevolking, bedoel je dan alleen de Antilliaanse? Aangezien dit naar mijn mening ook een zaak is voor de Nederlandse bevolking


ja, dat vind ik een goede opmerking. zo had ik het niet bekeken en ik zou het niet weten. Ik weet niet wat de procedure hierbij is (als er al zoiets bestaat)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-01-2008 14:30]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-01-2008 14:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 14:23 schreef Judge M. het volgende:
Ik schat dat er miljoenenclaims gaan komen dan. Terecht of niet, men zal zich daar zeker niet zomaar met een kluitje het riet in laten sturen en het aloude slavernijverhaal zal ook nog wel meer dan eens worden gaan opgerakeld.
Als Nederland een beetje ruggengraat toont hoeven we hier niet eens bijna bang voor te zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-01-2008 14:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2008 14:32 schreef Misanthrope het volgende:
Als Nederland een beetje ruggengraat toont hoeven we hier niet eens bijna bang voor te zijn.
In dat geval: oei ...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen