IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : hypotheek Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-07-2003 21:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 20:25 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zoals al werd gezegd wil de bank zekerheid dat ze het geld terugkrijgt dat ze uitleent. Inkomen speelt dus mee, maar het pand ook. Een pand moet verzekerbaar zijn, de verhouding kwaliteit-van-het-pand/koopsom moet acceptabel zijn en de ingeschatte executiewaarde moet in de buurt komen van de verstrekte lening. Het gaat immers zo vaak fout met van die lui die denken die verbouwing wel even te piepen en vervolgens van een erg koude kermis thuiskomen. Niet alleen de mensen die dan hun huis noodgedwongen moeten verkopen zijn dan berooid, maar ook de bank is de nodige centen armer.
JA, dat zeg ik.


Fire
Usericon van Fire
Posted 28-07-2003 21:58 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Btw, als de bank vanwege het pand je geen hypotheek wil verstrekken kan je ook je vraagtekens bij het pand zetten (of de prijs die je ervoor moet betalen)



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-07-2003 23:17 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

jammer dat je geen hypotheek krijgt, anders had je fijn leningen kunnen afsluiten en een gratis( ) dvd speler/ digitale camera of een truitje kunnen krijgen.

bij ons in veenendaal gooien ze voornamelijk ouwe kleine huisjes plat, om er appartementen op te zetten die helemaal niet te betalen zijn!

jaja, veenendaal is heel fijn voor startende jongelui! NOT!


Oud Vuil.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 28-07-2003 23:19 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 23:17 schreef webblaster wim het volgende:
bij ons in veenendaal gooien ze voornamelijk ouwe kleine huisjes plat, om er appartementen op te zetten die helemaal niet te betalen zijn!

hehe, dat gebeurd bij ons ook...niet te betalen die krengen.

leuk detail: Ik ben Assistent Systeembeheerder bij de lokale woningbouwvereniging


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-07-2003 23:20 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 juli 2003 23:19 schreef Elfensteen het volgende:
hehe, dat gebeurd bij ons ook...niet te betalen die krengen.

leuk detail: Ik ben Assistent Systeembeheerder bij de lokale woningbouwvereniging


dus voor jezelf kun je waarschijnlijk wel wat regelen? zou zijn.


Oud Vuil.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 28-07-2003 23:21 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2003 23:20 schreef webblaster wim het volgende:
dus voor jezelf kun je waarschijnlijk wel wat regelen? zou zijn.
hehe, mocht ik willen (mwah...misschien door wat geld door te geven op een "bepaalde rekening" )

serieus: Ik denk dat ik tegen die tijd toch zeker wel een hypotheek moet afsluiten. Hoorn begint (net als de rest van NL) steeds duurder te worden. Het enige betaalbare is de Schilderswijk in Den Haag


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-08-2003 16:02 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 28 juli 2003 23:17 schreef webblaster wim het volgende:
bij ons in veenendaal gooien ze voornamelijk ouwe kleine huisjes plat, om er appartementen op te zetten die helemaal niet te betalen zijn!

jaja, veenendaal is heel fijn voor startende jongelui! NOT!
Das hier in Breda niet anders.. Bijzonder frustrerend dit.. Skitzoid Kitten en ik wachten al tot we een ons wegen....


quote:
Op 28 juli 2003 23:21 schreef Elfensteen het volgende:
hehe, mocht ik willen (mwah...misschien door wat geld door te geven op een "bepaalde rekening" )
Hier in Breda heeft personeel van de wooncorporaties voorrang bij het krijgen van een huurwoning: https://www.woonloketbreda.nl/inschrijven/informatie/bijzondere_doelgroepen




helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-08-2003 16:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 augustus 2003 16:02 schreef Judge M. het volgende:
Hier in Breda heeft personeel van de wooncorporaties voorrang bij het krijgen van een huurwoning:
*zoekt* Hier Judge, sla je slag

http://www.singelveste.nl/asp/oversingelveste/Bestandsbeheer/vacature%20manager%20TI.pdf


I'm not being rude. You're just insignificant.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 12-08-2003 17:27 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 16:06 schreef helmet het volgende:
*zoekt* Hier Judge, sla je slag

http://www.singelveste.nl/asp/oversingelveste/Bestandsbeheer/vacature%20manager%20TI.pdf
"Een afgeronde opleiding HTS/TU Bouwkunde..." Dan zal ik daar eerst nog eens aan moeten beginnen..



Fire
Usericon van Fire
Posted 12-08-2003 19:55 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 17:27 schreef Judge M. het volgende:
"Een afgeronde opleiding HTS/TU Bouwkunde..." Dan zal ik daar eerst nog eens aan moeten beginnen..
Kan je niet wat namaken dan, je neemt toch binnen een week ontslag



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2003 20:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Komt Allen Naar het Vrolijken en Frisse Delfzijl!

Alleen maar voordelen voor starters; lage huur, leuke huisjes, veel duiterser (om de uurtjes van ongenoegen af te reageren).



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-08-2003 20:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kan je er een beetje leuk boodschappen doen?

Ik ga voorlopig niet kopen. Enneh, Jenje, jij huurt, dit gaat over hypotheken .


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2003 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nog een voordeel .. Dwaallicht woont er NIET!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-08-2003 20:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Maar jij wel, dus ik verwacht niet dat het zal vollopen .


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 17:51 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Binnenkort met diverse hypotheekadviseurs in gesprek.
Wat zijn hier de ervaringen met hypotheken en dergelijke?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 13-06-2010 18:35 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ze zijn duur.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-06-2010 18:40 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Nooit te beroerd een handje te helpen, die Psychonaut.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 13-06-2010 18:41 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Nooit te beroerd om over andere forumleden te praten, die Gemene Lepel.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 13-06-2010 18:41]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-06-2010 18:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 17:51 schreef Dentz het volgende:
Binnenkort met diverse hypotheekadviseurs in gesprek.
Wat zijn hier de ervaringen met hypotheken en dergelijke?

Nou, verdiep je alvast van tevoren een beetje in het soort hypotheek dat je wil. Aflossingsvrij, annuitair, lineair, beleggen, banksparen? En bedenk ook een beetje aan hoeveel zekerheid je behoefte hebt ivm het kiezen van een rentevaste periode.

Ga bij meerdere adviseurs langs. En dan niet alleen bij die gastjes van Rabobank of Florius of zo of een andere keten die niet onafhankelijk is, maar ook bij onafhankelijke adviseurs. Iemand van de Rabobank werkt voor de Rabobank dus komt uit bij Rabo-produkten.

Probeer het voor jezelf simpel te houden. Rentedempers, plafondrentes en andere fancy garanties klinken leuk, maar onthoud dat ze uitgevonden zijn om geld te verdienen en nergens anders voor. Hoe meer garanties, hoe duurder.

Bedenk verder dat een adviseur sneller kan praten dan jij het kunt bijhouden dus als je iets niet snapt is het niet erg, gewoon doorvragen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 19:44 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

We willen een simpele hypotheek zonder opsmuk, bij voorkeur een spaarhypotheek of een lineaire. Verschil zit hem in de maandlasten en rente aftrek.
En bij meerdere aanbieders langsgaan was al het plan, maar zijn er ook aanbieders die onbetrouwbaar zijn?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2010 19:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 18:35 schreef Psychonaut het volgende:
Ze zijn duur.


Nee hoor. Hypotheken zijn momenteel helemaal niet zo duur. Het gewenste koop object is momenteel buitensporig duur.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 20:07 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Jan Modaal tussen wal en schip?

20.05.2010 - Goedkope huurwoningen zijn binnenkort niet meer bereikbaar voor mensen met een modaal inkomen. De Europese Commissie stelt dat zij niet meer mogen huren via een woningcorporatie, maar de vrije huurmarkt op moeten. Of een woning kopen.

Wat is dat eigenlijk, een modaal inkomen? Hier wordt het gesteld op € 33.000. Als je dat of meer verdient, mag je per 1 november niet meer via een corporatie huren. De corporaties zouden oneerlijke concurrentie voor de vrije huurmarkt zijn.

Er is op zich wel iets voor te zeggen. Het is het verschijnsel van het 'scheefwonen': mensen met een behoorlijk inkomen die in een goedkope huurhuis wonen. Ze zouden wel meer kunnen betalen, terwijl goedkope huurwoningen schaars zijn en mensen met lagere inkomens er moeilijk aan kunnen komen.

Maar de vrije huurmarkt is duur. Een huur van € 800 is gemiddeld en dat is toch wel een fors bedrag bij een modaal inkomen. Natuurlijk is er een alternatief: kopen. Maar daarmeek omt Jan Modaal dan toch ook weer niet heel erg ver. Even simpel gerekend: bij een inkomen van € 35.000 bruto per jaar kun je grofweg € 157.500 aan hypotheek lenen (4,5 x het inkomen). Daar kun je toch in de meeste regio's in Nederland geen behoorlijk huis kopen.

Dus - valt Jan Modaal hier dan niet een beetje tussen wal en schip? De vreemde situatie waarin huren heel duur is, voor hetzelfde bedrag aan huur een forse hypotheek bekostigd zou kunnen worden, maar die hoge hypotheek kan niet verstrekt worden vanwege de strengere regels.

Wij zijn niet tegen die strengere regels, dat voorop gesteld. Een hoge huur betalen is natuurlijk ook iets heel anders dan een hoge hypotheeklast hebben. Bij een dalend inkomen krijg je (meer) huurtoeslag, waardoor de netto lasten afnemen. Terwijl bij een eigen woning het belastingvoordeel afneemt bij een dalend inkomen, waardoor de netto lasten toenemen. Bovendien loop je bij een eigen woning nog het risico op waardevermindering en een lastig te verkopen woning als het misgaat - terwijl je een huurwoning gewoon kun opzeggen.

Alleen: de gemiddelde huur van € 800 op de vrije huurmarkt geeft geen recht op huurtoeslag (max huur € 647) . En een inkomen van € 33.000 trouwens ook niet (max € 29.125).

Kortom: de modaal verdienende Nederlandse gezinnen lijken hier een beetje tussen de wal en het schip te vallen. Hoe zeiden ze dat vroeger? Te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken. Ofzo.
http://www.hypotheek-weetjes.nl/nieuws_577.htm


De reden dat we gaan kopen en ik niet bij mijn vriendin intrek. denk dat er veel mensen zijn die hier sores mee krijgen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-06-2010 20:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik vind het een lastig probleem. OK, 'scheefwonen' is niet handig voor de mensen onderaan, maar wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat je verplicht een minimumbedrag aan je huurwoning moet uitgeven. Als ik toch lekker een goedkoop klotehuis wil terwijl ik wel bakken met geld verdien, laat me dan ook!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 20:17 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Daarmee houd je wel mensen met een laag inkomen uit een betaalbare woning terwijl je prima een iets duurder huis kunt huren. Ik doel hiermee op sociale huur van een euro of 300, 400.
Aan de andere kant is het belachelijk, voor een studentenkamer op de vrije markt betaal je al gauw 300, laat staan een eengezinswoning.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-06-2010 20:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 20:17 schreef Dentz het volgende:
Daarmee houd je wel mensen met een laag inkomen uit een betaalbare woning terwijl je prima een iets duurder huis kunt huren. Ik doel hiermee op sociale huur van een euro of 300, 400.
Aan de andere kant is het belachelijk, voor een studentenkamer op de vrije markt betaal je al gauw 300, laat staan een eengezinswoning.

Dat ik iets duurders kán nemen is toch geen reden om iets duurder te móeten nemen?

En precies, juist dit systeem werkt in de hand dat de 'vrije' markt zo duur wordt, mensen moeten toch de vrije markt op dus is er een stuk minder prikkel om het goedkoop te houden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen