IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : hypotheek Vorige pagina | Volgende pagina
Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 20:25 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Precies, het moet niet verplicht zijn. Maar een beetje doorstroming in het lagere segment is m.i wel goed. Het moet alleen niet op deze manier gebeuren.

Ik vrees dat dit nog een akelig lang staartje gaat krijgen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-06-2010 20:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 19:44 schreef Dentz het volgende:
We willen een simpele hypotheek zonder opsmuk, bij voorkeur een spaarhypotheek of een lineaire. Verschil zit hem in de maandlasten en rente aftrek.
En bij meerdere aanbieders langsgaan was al het plan, maar zijn er ook aanbieders die onbetrouwbaar zijn?


Zo lang hypotheekrenteaftrek nog bestaat, kun je dan het beste voor een spaarhypotheek gaan.

Bij een lineaire hypotheek betaal je steeds minder rente en kun je dus ook steeds minder aftrekken (waardoor je per saldo meestal duurder uit bent dan met een spaarhypotheek).

Ook zit in de premie van de spaarverzekering al een stukje overlijdensdekking (wat er bij een lineaire hypotheek ook nog eens bovenop zou komen).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 13-06-2010 20:26 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 20:21 schreef ZelThoR het volgende:
Dat ik iets duurders kán nemen is toch geen reden om iets duurder te móeten nemen?

En precies, juist dit systeem werkt in de hand dat de 'vrije' markt zo duur wordt, mensen moeten toch de vrije markt op dus is er een stuk minder prikkel om het goedkoop te houden.

Dat is wel zeer kort door de bocht, het zal zeker een oorzaak zijn maar ook onvoldoende sociale woningbouw ís een oorzaak, maar dat zie ik niet snel veranderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Naturens Galleri op 13-06-2010 20:30]


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 20:30 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik gok dat er met de aftrek de komen de 5 á 10 jaar niks gaat gebeuren.

En welke vorm op de lange termijn gunstig weet ik niet. dat wil ik laten doorrekenen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-06-2010 20:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 20:25 schreef Dentz het volgende:
Precies, het moet niet verplicht zijn. Maar een beetje doorstroming in het lagere segment is m.i wel goed. Het moet alleen niet op deze manier gebeuren.

Ik vrees dat dit nog een akelig lang staartje gaat krijgen.

Nou ja, die doorstroming is alleen maar nodig als er te weinig huizen in het lage segment zijn. En te weinig wordt deels bepaald door de mensen die gewoon niet meer kunnen betalen (en die dus sowieso een huis in dat segment verdienen) en de mensen die liever hun geld aan andere dingen uitgeven. Meer huizen bouwen voor die tweede groep?

Overigens verdien ik nog geen modaal, niks aan de hand hier
quote:
Op 13 juni 2010 20:26 schreef Naturens Galleri het volgende:
Dat is wel zeer kort door de bocht, het zal zeker een oorzaak zijn maar ook onvoldoende sociale woningbouw ís een oorzaak, maar dat zie ik niet snel veranderen.

Klopt, is ook kort door de bocht De nuancering staat hierboven

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 13-06-2010 20:31]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 20:33 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Recreatiewoningen permanent bewoonbaar maken, komen er een heleboel goedkope woningen vrij.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 13-06-2010 20:38 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Er worden hier in Leidsche Rijn (Utrecht) peperdure koop- en huurwoningen uit de grond gestampt waar projectontwikkelaars, makelaars en banken weer goud geld aan verdienen en net over de A2 worden tien studenten in een jaren 30 woning gestouwd. Een illustratie van de kromme werkelijkheid die welvarend Nederland heet.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2010 20:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 20:33 schreef Dentz het volgende:
Recreatiewoningen permanent bewoonbaar maken, komen er een heleboel goedkope woningen vrij.


Die zijn deels zo goedkoop omdat je er niet permanent in mag wonen?

Als je er permanent mag wonen denk ik dat opeens veel meer mensen wel een huisje in de natuur willen hebben.

Vraag en aanbod.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 13-06-2010 20:39]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2010 20:40 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 20:38 schreef XXL het volgende:
Die zijn deels zo goedkoop omdat je er niet permanent in mag wonen?

Als je er permanent mag wonen denk ik dat opeens veel meer mensen wel een huisje in de natuur willen hebben.

Vraag en aanbod.

Helaas wel.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-06-2010 20:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je mag in sommige gevallen wel permanent wonen. Officieel is het door de landelijke overheid verboden, maar locale overheden (gemeenten) mogen daar uitzonderingen op invoeren.

Voor zove rik wete kun je er ook gewwon hypotheekrenteaftrek op krijgen, enige risicopunt waar je mee zit is dat maar weinig hypotheekverstrekkers een recreatiewoning als enige woning van je willen financieren. En waar je mee kunt komen te zitten is dat de gemeente de uitzondering elk moment kan intrekken waardoor je met twee problemen zit. Je moet paar maand in het jaar ergens anders wonen en je recreatieowning is plots vele minder aantrekkelijk en dus daalt de waarde.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 13-06-2010 21:35 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 18:41 schreef Black Jew het volgende:
Nooit te beroerd om over andere forumleden te praten, die Gemene Lepel.


Zo verschillend zijn we niet van elkaar!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-06-2010 21:38 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 juni 2010 20:38 schreef Naturens Galleri het volgende:
Er worden hier in Leidsche Rijn (Utrecht) peperdure koop- en huurwoningen uit de grond gestampt waar projectontwikkelaars, makelaars en banken weer goud geld aan verdienen en net over de A2 worden tien studenten in een jaren 30 woning gestouwd. Een illustratie van de kromme werkelijkheid die welvarend Nederland heet.


Euh... wat is nou je punt? Dat studenten niet in een jaren 30 woning mogen wonen, of dat mensen geen peperdure huizen mogen kopen?



Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-06-2010 21:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 20:13 schreef ZelThoR het volgende:
Ik vind het een lastig probleem. OK, 'scheefwonen' is niet handig voor de mensen onderaan, maar wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat je verplicht een minimumbedrag aan je huurwoning moet uitgeven. Als ik toch lekker een goedkoop klotehuis wil terwijl ik wel bakken met geld verdien, laat me dan ook!
Doe ik al jaren, bevalt uitstekend. Bovendien ga ik er met elk koophuis in ruimte op achteruit, terwijl de woonkosten verdubbelen. Leuke bijkomstigheid: Ik spaar onmundig veel, en heb daardoor onlangs cash een splinternieuwe auto kunnen schokken. En ik kan veel geld uitgeven aan andere dingen, zoals lekker eten enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 13-06-2010 21:58 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 21:38 schreef MR. N het volgende:
Euh... wat is nou je punt? Dat studenten niet in een jaren 30 woning mogen wonen, of dat mensen geen peperdure huizen mogen kopen?



Dat ik die studenten liever in een koopwoning van 3 ton zie huisvesten.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-06-2010 21:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 juni 2010 21:58 schreef Naturens Galleri het volgende:
Dat ik die studenten liever in een koopwoning van 3 ton zie huisvesten.


Ah, okay. Utopia is 3 blokken verder overigens.


Boeiender


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-06-2010 22:00 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Ik huur ook scheef. Ben sinds ik hier ben komen wonen flink wat meer gaan verdienen. Wil hier ook niet weg, dus als ik meer moet gaan betalen dan zal ik dat ook zeker doen.

En nee, ik wil het NIET kopen.


Bareuh...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-06-2010 22:02 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 juni 2010 22:00 schreef De Ulk het volgende:
Ik huur ook scheef. Ben sinds ik hier ben komen wonen flink wat meer gaan verdienen. Wil hier ook niet weg, dus als ik meer moet gaan betalen dan zal ik dat ook zeker doen.

En nee, ik wil het NIET kopen.


Hehe, hier ook bijna net zo, prima appartement voor een billijke prijs... Maar met 2 personen wonen wordt te krap denk ik, daarom misschien wel binnenkort een koophuis.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-06-2010 22:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zie net een huizenprogramma, huizen in Zutphen te koop. Vet betaalbaar wel, en qua ruimte beter. Wel klote dan weer dat je er zoveel voor op moet offeren qua werk, en dat je ook de kinderen weer een heel andere omgeving moet aanwennen.
Ach, we zien wel hoe het loopt. Ik wil best kopen en een hypotheek, maar ik weet nog niet eens wat voor werk ik volgend jaar doe. Het is allemaal zo'n hoop binding, ook financiëel. Nu kan ik zo aftaaien als ik dat wil.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 13-06-2010 22:14 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 22:07 schreef bastianus het volgende:
en dat je ook de kinderen weer een heel andere omgeving moet aanwennen.



Als jullie in Zutphen gaan wonen is er een kans aanwezig dat ze nog normaal gaan praten.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-06-2010 22:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-06-2010 22:16 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

LOL!

De grap is dat ik en mijn vriendin qua werk totaal niet gebonden zijn aan 1 plek, als die plek redelijk centraal in NL ligt.


Boeiender


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-06-2010 22:16 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Scheef wonen.. die kende ik nog niet. En dat is.. ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-06-2010 22:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



Dit?


Of dit?



[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 13-06-2010 22:18]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-06-2010 22:18 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 juni 2010 22:16 schreef Illusione het volgende:
Scheef wonen.. die kende ik nog niet. En dat is.. ?


Dat je niet goed kan tafelvoetballen in huis...


Boeiender


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 13-06-2010 22:18 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2010 22:16 schreef Illusione het volgende:
Scheef wonen.. die kende ik nog niet. En dat is.. ?

Euh.. iets typisch Hollands.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen