IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : hypotheek Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2012 10:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2012 10:27 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
anderzijds: ze pakken het nu op andere manieren wel terug, zoals het woon-werkverkeer verhaal, stijging ozb etc...


Eigen risico omhoog en btw verhogingen bijvoorbeeld zal mensen met veel geld minder raken dan lagere inkomens.
Dat was dus ook mijn punt.

In dit geval wordt meer weggehaald bij de rijkere mensen.

En als je in een huurhuis hebt is het helemaal voordelig voor je, Bas.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-09-2012 10:45 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

i.d.d., de b.t.w. en eigen risico i.d.d. hetescaleert echt de pan uit...


I am mine own redeemer...!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-09-2012 15:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2012 10:41 schreef XXL het volgende:
Eigen risico omhoog en btw verhogingen bijvoorbeeld zal mensen met veel geld minder raken dan lagere inkomens.
Dat was dus ook mijn punt.

In dit geval wordt meer weggehaald bij de rijkere mensen.

En als je in een huurhuis hebt is het helemaal voordelig voor je, Bas.

Ik heb misschien een koophuis gevonden...

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-09-2012 15:49]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-09-2012 15:50 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 1 september 2012 15:49 schreef bastianus het volgende:
Ik heb misschien een koophuis gevonden...


misschien gevonden? of ga je 'm misschien kopen?


I am mine own redeemer...!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-09-2012 17:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2012 15:50 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
misschien gevonden? of ga je 'm misschien kopen?
Wie weet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-09-2012 18:21 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

wie het weet mag het zeggen...


I am mine own redeemer...!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-09-2012 20:35 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Binnenkort een 2e hypotheek voor n 2e huis (wat we gaan verhuren). Huuropbrengst is belastingvrij dus dat verdient zichzelf mooi weer terug


When your people matter, menstrual health matters


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 01-09-2012 20:36 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

is toch maar voor max 2 jaar?


I am mine own redeemer...!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2012 20:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Word je huisjes-melker, ja?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-09-2012 20:52 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik zou er een gebedshuis van maken, kan je nog mooi collecte vangen...


Against God and Government


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-09-2012 21:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 september 2012 20:36 schreef Herrie Records Inc. het volgende:
is toch maar voor max 2 jaar?
Nope (das geloof ik als je n gedeelte van je 1e woning verhuurt of als je tijdelijk 2 woning hebt maar er 1 aan t verkopen bent oid).


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-09-2012 21:03 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 september 2012 20:50 schreef XXL het volgende:
Word je huisjes-melker, ja?
Jazeker :-p Nee hoor schappelijke prijzen.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-09-2012 21:32 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2012 21:03 schreef Fusion het volgende:
Jazeker :-p Nee hoor schappelijke prijzen.


Eerlijk toegegeven. Als ik binnen nu en x jaar een ander huis koop zou ik deze woning denk ik ook verhuren.
iig zolang de woningmarkt op zijn reet ligt en je geen goede prijs voor je oude woning krijgt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-09-2012 22:51 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2012 21:32 schreef XXL het volgende:
Eerlijk toegegeven. Als ik binnen nu en x jaar een ander huis koop zou ik deze woning denk ik ook verhuren.
iig zolang de woningmarkt op zijn reet ligt en je geen goede prijs voor je oude woning krijgt.


Hmm... ik zou niet de rompslomp van 2 huizen op je nemen, met alle risico's en gedoe wat daar bij komt kijken. Als jouw woning "door de slechte markt" bijvoorbeeld 20% minder oplevert dan 5 jaar geleden, dan betekent het logischerwijs ook dat jij voor jou nieuwe droomhuis door die zelfde slechte markt 20% minder betaald dan dat dat huis 5 jaar geleden zou hebben opgeleverd. Kortom, dan heb je helemaal geen 'slechte deal'. Absoluut gezien ga je er zelfs op vooruit, uitgaand van dat je groter gaat wonen, omdat grotere huizen over het algemeen genomen verder zijn gezakt in prijs en 20% van 4 ton minder aankoop-kosten een stuk meer is dan de 20% van 2,5 ton die je 'verlies maakt' door slechte verkoopprijs. Even gecharcheerd, maar idee lijkt me duidelijk. En als de markt echt in zou storten kan je beter een huis met hypotheek hebben dan twee..


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 01-09-2012 22:54]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-09-2012 13:18 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 1 september 2012 20:35 schreef Fusion het volgende:
Binnenkort een 2e hypotheek voor n 2e huis (wat we gaan verhuren). Huuropbrengst is belastingvrij dus dat verdient zichzelf mooi weer terug


Welkom in box 3.....


Boeiender


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-09-2012 13:24 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dank dank


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-10-2012 9:23 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Huiseigenaren hoeven niet in paniek te raken
Door: Yvonne Hofs − 27/10/12, 08:57


Vrijdag lekte uit dat het nieuwe kabinet de hypotheekrenteaftrek ook voor bestaande huiseigenaren wil beperken. Benauwd hoeven zij het niet te krijgen; ook de inkomstenbelasting gaat omlaag.

Het maximumpercentage waartegen huizenbezitters de hypotheekrente kunnen aftrekken, wordt geleidelijk verlaagd van 52 naar 38 procent, voor nieuwe én bestaande huiseigenaren. VVD-leider Rutte verbreekt hiermee zijn verkiezingsbelofte om de aftrek voor bestaande gevallen onaangeroerd te laten. Maar de VVD-achterban (veel hoge inkomens en veel huiseigenaren) hoeft niet meteen in paniek te raken. Voor de meeste huiseigenaren heeft deze maatregel weinig consequenties. Een deel van de woningbezitters zal er juist op vooruitgaan.

Om de gevolgen van deze aftrekbeperking te kunnen schetsen, moeten een aantal aannamen worden gedaan. De uitgelekte plannen zijn nog niet definitief.

Volgens het plan wordt de aftrek vanaf 2014 afgebouwd in een traag tempo van een half procentpunt per jaar. Het maximum aftrekpercentage gaat van 52 naar 38 procent, maar het kabinet neemt daar tientallen jaren de tijd voor. Ter compensatie gaat ook de inkomstenbelasting omlaag. Het hoogste tarief daalt van 52 procent naar 49 procent, en het op een na hoogste tarief zakt van 42 naar 38 procent.

Hoe dit financieel uitpakt voor huidige huizenbezitters hangt vooral af van de hoogte van de hypotheek. Neem een tweeverdienershuishouden met een hypotheek van vier ton, dat nu alle rente kan aftrekken tegen het toptarief van 52 procent (het huishoudinkomen moet dan ruim boven de 130 duizend euro bruto liggen). Dat gezin is jaarlijks 2.800 euro netto meer kwijt aan hypotheekrente als de maximale aftrek 38 procent is. Maar dat lage tarief geldt dus pas over ruim twintig jaar. Bovendien is vier ton een bovenmodale hypotheek (de gemiddelde huizenbezitter heeft zo'n 230 duizend euro eigenwoningschuld). Voor de meer modale huizenbezitter stijgen de rentelasten met enkele tientjes per jaar. De stijging van de btw en de zorgpremies hakken er vermoedelijk harder in.

Daarbij komt dat de inkomstenbelasting wordt verlaagd. Dat voordeel compenseert de lagere aftrek goeddeels. Een aftrekbeperking raakt huizenbezitters met een lage of geen hypotheek bovendien niet of nauwelijks, terwijl zij wel profiteren van een belastingverlaging. Of huurders erop vooruitgaan is onzeker, want het nieuwe kabinet wil meer huurverhogingen toestaan.



Dus als je, zoals wij, een hypotheek hebt die 1/3 van de modale hypotheeklast is en straks nog maar 38 % belasting betaalt ga je er wellicht nog wat op vooruit.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-10-2012 9:29]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 28-10-2012 10:00 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Laten we het hopen!


5 Euro's? Op je muil!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-10-2012 12:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

42 -> 38. Niet gek, bijna 10% eraf. En voor iedereen in de 42-procentscatagorie die net een hypotheek heeft afgesloten zal de 'pijn' van de aftrekbeperking pas na 20 jaar beginnen. Voor de hogere inkomens is het wellicht even slikken maar die betalen straks meteen 3 procent minder belasting dus zullen ook niet geheel ontevreden zijn over de uitkomst...



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2012 15:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wij gaan z.s.m. kopen in elk geval. Huren wordt ook aangepakt, en qua pensioen verwacht ik ook niet veel van dit of komend kabinetten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-10-2012 18:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2012 15:31 schreef bastianus het volgende:
Wij gaan z.s.m. kopen in elk geval. Huren wordt ook aangepakt, en qua pensioen verwacht ik ook niet veel van dit of komend kabinetten.


Ik hoop dat er een grote groep mensen is die nu net als jij gaat kopen. Die zich wellicht niet eens heel erg veel zorgen maakten over het wel of niet wegvallen van HRA maar vooral wachtten op duidelijkheid over het hele verhaal. Misschien trekt dat de woningmarkt weer een beetje vlot.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-10-2012 19:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zorgen maken om heeft toch geen zin?
Jezelf gewoon niet rijk rekenen.

Ga er gewoon vanuit dat de hra ooit misschien wel helemaal wegvalt en alles wat je nog wel terug krijgt voor een x aantal jaren is leuk meegenomen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2012 20:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2012 19:33 schreef XXL het volgende:
Zorgen maken om heeft toch geen zin?
Jezelf gewoon niet rijk rekenen.

Ga er gewoon vanuit dat de hra ooit misschien wel helemaal wegvalt en alles wat je nog wel terug krijgt voor een x aantal jaren is leuk meegenomen.


Precies.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-10-2012 20:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2012 19:33 schreef XXL het volgende:
Zorgen maken om heeft toch geen zin?
Jezelf gewoon niet rijk rekenen.

Ga er gewoon vanuit dat de hra ooit misschien wel helemaal wegvalt en alles wat je nog wel terug krijgt voor een x aantal jaren is leuk meegenomen.




Zo sta ik er ook in. Zorgen dat je als het echt moet ook gewoon je lasten kan dragen zonder HRA, al zou die toch nooit in één keer helemaal wegvallen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-10-2012 21:17 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2012 20:45 schreef Valorian het volgende:
Zo sta ik er ook in. Zorgen dat je als het echt moet ook gewoon je lasten kan dragen zonder HRA, al zou die toch nooit in één keer helemaal wegvallen.


Nou zit ik in een situatie waarvan ik me besef dat die niet voor iedereen geldt maar:

Ondanks dat ik een eigen huis heb zou ik het, als dat de financiele problemen in dit land zou oplossen, geen probleem hebben met het volledig afschaffen van de hra.
Maar dan verder ook geen geneuzel meer van een paar euro hier wegplukken en een paar euro daar.



Helaas is dit voor een groot deel van de bevolking een maatregel die financieel een ramp zou zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen