IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ambivalente misantropie of niet Volgende pagina
Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 29-07-2003 12:08 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

Na het lezen van de mensheidtopic (ja, ik heb het helemaal gelezen.) kan ik me voorstellen dat er haat is jegens de mens in alle opzichten wat je maar kan verzinnen.
Toch ben ik van mening dat als iemand zo'n haat hebt tegen de mensheid(wat ik me geheel kan voorstellen, want ik heb het ook.) namelijk ambivalent bezig bent als je gedwongen wordt om namelijk met dezelfde mensheid waar je zo weerzin tegen hebt


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2003 12:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En nu in het Nederlands?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2003 12:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2003 12:11 schreef Jenje het volgende:
En nu in het Nederlands?
am·bi·va·lent (bn.)
1 tegelijkertijd twee verschillende, bep. positieve en negatieve, waarden hebbend => dubbel, tweeslachtig

am·bi·va·len·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het tegelijkertijd of na elkaar aanwezig zijn van tegengestelde waarden
2 [psych.] het tegelijkertijd aanwezig zijn en tot uiting komen van tegengestelde strevingen



Maar die laatste zin is gewoon nog niet af, dus ik kan er verder weinig zinnigs op zeggen. Het enige wat daar nu op te antwoorden valt is dat je weinig keus hebt. Je wordt geboren.. als je een hekel aan de mensheid hebt heb je drie keuzes om uit dat dubbelen te komen... de mensheid niet meer haten, de mensheid uitroeien of zelfmoord plegen. Niet echt bereikbare of wenselijke opties lijkt me zo.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chupacapra
Burp.
Usericon van Chupacapra
Posted 29-07-2003 12:16 by Chupacapra Wijzig reactieProfiel van ChupacapraQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 12:13 schreef helmet het volgende:
am·bi·va·lent (bn.)
1 tegelijkertijd twee verschillende, bep. positieve en negatieve, waarden hebbend => dubbel, tweeslachtig

am·bi·va·len·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het tegelijkertijd of na elkaar aanwezig zijn van tegengestelde waarden
2 [psych.] het tegelijkertijd aanwezig zijn en tot uiting komen van tegengestelde strevingen





Maar die laatste zin is gewoon nog niet af, dus ik kan er verder weinig zinnigs op zeggen. Het enige wat daar nu op te antwoorden valt is dat je weinig keus hebt. Je wordt geboren.. als je een hekel aan de mensheid hebt heb je drie keuzes om uit dat dubbelen te komen... de mensheid niet meer haten, de mensheid uitroeien of zelfmoord plegen. Niet echt bereikbare of wenselijke opties lijkt me zo.


Lang leve de dikke Vandale zie ik.


Chupie! Chupie! Chupieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 29-07-2003 12:21 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ik zie het niet als ambivalente misanthropie, maar misanthropie waarop men al es een uitzondering maakt... de uitzondering bevestigt de regel?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-07-2003 12:24 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ja, iedere menselijke minsanthroop is hypocriet. Of een poser-minsanthroop.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 29-07-2003 15:25 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 12:24 schreef Claw het volgende:
Ja, iedere menselijke minsanthroop is hypocriet. Of een poser-minsanthroop.

Daar ben ik over eens.
Als je een echte misantroop bent moet je kluizernaar worden. Of iets vergelijkbaars.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 29-07-2003 15:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wat is me dat nou? Je kan passief misantroop zijn. Simpelweg mensen haten, maar net niet zo erg dat het erg genoeg is om tot aktie over te gaan [of niet belangijk genoeg].


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-07-2003 15:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

zie signature en subtitle


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2003 15:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2003 15:31 schreef Slechtheid het volgende:
Wat is me dat nou? Je kan passief misantroop zijn. Simpelweg mensen haten, maar net niet zo erg dat het erg genoeg is om tot aktie over te gaan [of niet belangijk genoeg].
Of een masochistische misantroop: je hebt een hekel aan mensen maar om jezelf te kwellen blijf je jezelf met de mensheid confronteren.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2003 15:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Of je hebt gewoon een hekel aan 99% van de mensen en die mensen gaan je dan misantroop noemen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-07-2003 15:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 15:32 schreef helmet het volgende:
Of een masochistische misantroop: je hebt een hekel aan mensen maar om jezelf te kwellen blijf je jezelf met de mensheid confronteren.


LOL

En dan word je een depressieve gothic-dude


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 29-07-2003 15:41 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 15:35 schreef Snaack het volgende:
LOL

En dan word je een depressieve gothic-dude

Eeeeeeuw, en dat wil je zeker niet worden.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-07-2003 15:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 15:41 schreef grindcore het volgende:
Eeeeeeuw, en dat wil je zeker niet worden.


Nee, ik wacht wel tot anderen mij misantroop noemen en pas als iedereen dood is behalve ikzelf ga ik in een zwarte rok rondlopen


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 29-07-2003 19:27 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Als de laatste mens op aarde een misantroop was zou hij dan zichzelf moeten haten?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 29-07-2003 19:34 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 29 juli 2003 19:27 schreef Phriar het volgende:
Als de laatste mens op aarde een misantroop was zou hij dan zichzelf moeten haten?


Misanthropie vloeit denk ik een beetje voort uit het feit dat er zoveel mensen zijn met alle gevolgen van dien.

Dus dat lijkt me een beetje een onwaarschijnlijke situatie. Maar in principe moet elke niet-hypocriete misanthroop zichzelf haten...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 29-07-2003 21:13 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 15:43 schreef Snaack het volgende:
Nee, ik wacht wel tot anderen mij misantroop noemen en pas als iedereen dood is behalve ikzelf ga ik in een zwarte rok rondlopen

Doe dat gothic shirt niet aan AUB


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 29-07-2003 21:17 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

misanthopen. Jezus Christus, vast mensen die een slechte jeugd hebben gehad. Tip: Ga leven of zo!


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 29-07-2003 22:07 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 21:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
misanthopen. Jezus Christus, vast mensen die een slechte jeugd hebben gehad. Tip: Ga leven of zo!


Nog een reden te meer om de mens te haten, dit soort uitlatingen.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 30-07-2003 18:58 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 22:07 schreef Aeolus het volgende:
Nog een reden te meer om de mens te haten, dit soort uitlatingen.


Grappig he? Tegen onheilige huisjes trappen!

Overigens mijn mening over haat: De enige reden om iemand te haten is om iemands (wan-)gedrag en daden.

Zeggen dat je misanthroop bent is het belachelijkste wat er is, je haat immers jezelf en de enige oplossing daarvoor is zelfmoord.

Grootspraak door het volgen van nephelden, dubieuze prekers en mensen met een verwrongen wereldbeeld die leven in een neprealiteit, meer is het niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 30-07-2003 18:59]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-07-2003 10:45 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik denk dat ik jou wel aardig vind


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 31-07-2003 22:27 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 18:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Grappig he? Tegen onheilige huisjes trappen!

Overigens mijn mening over haat: De enige reden om iemand te haten is om iemands (wan-)gedrag en daden.

Zeggen dat je misanthroop bent is het belachelijkste wat er is, je haat immers jezelf en de enige oplossing daarvoor is zelfmoord.

Grootspraak door het volgen van nephelden, dubieuze prekers en mensen met een verwrongen wereldbeeld die leven in een neprealiteit, meer is het niet.


Dat je jezelf moet vermoorden volgt niet automatisch vanuit een haat voor de mens in het algemeen.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 01-08-2003 12:09 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2003 21:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
misanthopen. Jezus Christus, vast mensen die een slechte jeugd hebben gehad. Tip: Ga leven of zo!
en jij vind vast iedereen leuk he

HIPPIE! (beetje zelfcontradictie kan geen kwaad toch )

[Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 01-08-2003 12:20]


true disco chick


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 01-08-2003 12:11 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Haat hoort bij metal, wat doe jij dan hier toffe ellende?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-08-2003 12:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

waarom moet er zonodig een labeltje 'misantroop' op geplakt worden?


Je moeder.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-08-2003 19:06 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 29 juli 2003 12:24 schreef Claw het volgende:
Ja, iedere menselijke minsanthroop is hypocriet. Of een poser-minsanthroop.

Het is perfect mogelijk om tegelijk misantroop en narcist te zijn. Als je dat toegeeft, kan je onmogelijk hypocriet zijn. Een mens zit vol tegenstellingen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen