IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 14:09 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

haha das een goeie. nou ik kom ook voor het metalnieuws. maar dat lees ik hier al heel lang!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-08-2003 14:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het woord GELOOF geeft al aan dat er niet over gediscusieerd kan worden : ik geloof = ik denk dat het zo is, maar heb er geen concrete bewijzen voor. Gelovigen hebben dat ook niet nodig, is hun goed recht.

Jammer alleen dat ze dat recht niet aan anderen gunnen.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 14:11 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 14:09 schreef meisje het volgende:
haha das een goeie. nou ik kom ook voor het metalnieuws. maar dat lees ik hier al heel lang!





misschien dat je hier eens een kijkje moet nemen:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=876394&page=1

Hell-kom


Bruce Banner


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-08-2003 14:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ze is niet nieuw ze heeft alleen een nieuwe user name (oude was Aphrodite toch?)


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 14:15 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 14:12 schreef Jenje het volgende:
Ze is niet nieuw ze heeft alleen een nieuwe user name (oude was Aphrodite toch?)


damn dat houd ik niet allemaal bij hoor Duizendmaal excuses



Bruce Banner


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 14:18 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 13:57 schreef meisje het volgende:
daar heb je best gelijk in. er zijn niet echt argumenten. dat maakt het tot een geloof. het is niet wetenschappelijk.
maar jullie vinden het (naar mijn idee) pas een zinnige discussie als we jullie gelijk geven, omdat er bewijzen voor zijn.



Maar wat ik dan niet snap: Als je een beetje kritisch tegen dat geloof (en in dit geval dus de Bijbel) aankijkt, dan kom je toch vanzelf een hoop tegenstrijdigheden tegen en een hoop dingen waar je je gewoon absoluut niet in kan vinden.

In zo'n geval moet je toch voor jezelf gaan beargumenteren waarom je het wel/niet eens bent met een bepaalde passage uit de Bijbel of een bepaald standpunt uitgedragen door het geloof? Maar het lijkt erop dat de meeste gelovigen gewoon alles wat in de Bijbel staat of alles wat in de kerk verteld wordt, voor waar aannemen.

Om ff een concreet voorbeeld te geven: Volgens de Bijbel moet je je naaste lief hebben, maar als dan allerlei godsdienstwaanzinnigen gaan beweren dat homosexualiteit een ziekte is, hoe verenig je dat dan met elkaar? Een homo is toch ook een naaste? In zo'n geval zul je toch met goede argumenten aan moeten komen waarom je ofwel het ene ofwel het andere vindt, en voldoet de bewering "het staat zo in de Bijbel" absoluut niet.

Wat mij verder ook opvalt, is dat vrij veel gelovigen absoluut niet open staan voor de wetenschap. Bepaalde beweringen die in de Bijbel gedaan worden, zijn al heel lang geleden wetenschappelijk ontkracht, en toch blijven gelovigen beweren "het staat in de Bijbel, dus is het waar". Neem bijvoorbeeld de evolutietheorie; die zal nog niet helemaal perfect zijn, maar in grote lijnen lijkt het toch wel allemaal te kloppen. De meeste gelovigen verdiepen zich er echter niet eens in, omdat het in strijd is met het idee van hoe God de aarde geschapen zou hebben.

En dan begin ik mij toch af te vragen wie er dan niet openminded is...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 14:22 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

quote:
Op 13 augustus 2003 14:11 schreef Jenje het volgende:
Het woord GELOOF geeft al aan dat er niet over gediscusieerd kan worden : ik geloof = ik denk dat het zo is, maar heb er geen concrete bewijzen voor. Gelovigen hebben dat ook niet nodig, is hun goed recht.

Jammer alleen dat ze dat recht niet aan anderen gunnen.


ik geef jou gelijk. het is niet iets waar je over kan goed over kan discuseren.
maar begin er dan ook niet zo over. als je weet dat het zo zit laat het dan ook gewoon rusten, iedereen heeft recht om te denken zoals je wil, en te geloven in wat je wil.
maar zeg dan niet, met gelovigen kan je niet discuseren, dan eerder, over geloof kan je niet discuseren.
het klopt dat ik hier al eerder ben geweest. dat was ook onder een andere naam. maar die naam gebruik ik allang niet meer.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 14:29 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 13 augustus 2003 14:18 schreef altx het volgende:

Wat mij verder ook opvalt, is dat vrij veel gelovigen absoluut niet open staan voor de wetenschap. Bepaalde beweringen die in de Bijbel gedaan worden, zijn al heel lang geleden wetenschappelijk ontkracht, en toch blijven gelovigen beweren "het staat in de Bijbel, dus is het waar". Neem bijvoorbeeld de evolutietheorie; die zal nog niet helemaal perfect zijn, maar in grote lijnen lijkt het toch wel allemaal te kloppen. De meeste gelovigen verdiepen zich er echter niet eens in, omdat het in strijd is met het idee van hoe God de aarde geschapen zou hebben.

En dan begin ik mij toch af te vragen wie er dan niet openminded is...


hell yeah!!

mooi gezegd


Bruce Banner


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-08-2003 14:29 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 augustus 2003 14:22 schreef meisje het volgende:
ik geef jou gelijk. het is niet iets waar je over kan goed over kan discuseren.
maar begin er dan ook niet zo over. als je weet dat het zo zit laat het dan ook gewoon rusten, iedereen heeft recht om te denken zoals je wil, en te geloven in wat je wil.
maar zeg dan niet, met gelovigen kan je niet discuseren, dan eerder, over geloof kan je niet discuseren.


Hier ben ik het niet mee eens. Geloof heeft ook gevolgen voor je handelingen. Logisch dat iedereen vrij is te denken wat ie wil, maar in praktijk komen daar wel moeilijkheden van (discussies over abortus, euthanasie, homohuwelijk etc). Het is 2003 en we zijn nog steeds aan't lullen over deze kwesties, gewoon omdat zinvolle discussies met gelovigen niet mogelijk zijn.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 14:33 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

quote:
Op 13 augustus 2003 14:18 schreef altx het volgende:
Maar wat ik dan niet snap: Als je een beetje kritisch tegen dat geloof (en in dit geval dus de Bijbel) aankijkt, dan kom je toch vanzelf een hoop tegenstrijdigheden tegen en een hoop dingen waar je je gewoon absoluut niet in kan vinden.

In zo'n geval moet je toch voor jezelf gaan beargumenteren waarom je het wel/niet eens bent met een bepaalde passage uit de Bijbel of een bepaald standpunt uitgedragen door het geloof? Maar het lijkt erop dat de meeste gelovigen gewoon alles wat in de Bijbel staat of alles wat in de kerk verteld wordt, voor waar aannemen.

Om ff een concreet voorbeeld te geven: Volgens de Bijbel moet je je naaste lief hebben, maar als dan allerlei godsdienstwaanzinnigen gaan beweren dat homosexualiteit een ziekte is, hoe verenig je dat dan met elkaar? Een homo is toch ook een naaste? In zo'n geval zul je toch met goede argumenten aan moeten komen waarom je ofwel het ene ofwel het andere vindt, en voldoet de bewering "het staat zo in de Bijbel" absoluut niet.

Wat mij verder ook opvalt, is dat vrij veel gelovigen absoluut niet open staan voor de wetenschap. Bepaalde beweringen die in de Bijbel gedaan worden, zijn al heel lang geleden wetenschappelijk ontkracht, en toch blijven gelovigen beweren "het staat in de Bijbel, dus is het waar". Neem bijvoorbeeld de evolutietheorie; die zal nog niet helemaal perfect zijn, maar in grote lijnen lijkt het toch wel allemaal te kloppen. De meeste gelovigen verdiepen zich er echter niet eens in, omdat het in strijd is met het idee van hoe God de aarde geschapen zou hebben.

En dan begin ik mij toch af te vragen wie er dan niet openminded is...


de evolutie theorie is helemaal niet bewezen. en het schijnt (heb ik ergens gelezen hoor) dat Darwin op zijn sterfbed heeft gezegt dat de evolutie theorie onzin is, dat ie het zelf bedacht heeft. en dat je in feite voor elke theorie bewijzen kan vinden, als je dat maar wil. Darwin heeft ook gezegt dat het gewoon een sprookje was en dat de mensheid het aannam, omdat het eidenlijk een antwoord was op hun vraag. (waar de mens vandaan komt).
ik geloof best dat dieren evolueren. maar niet dat alles uit iets is ontstaan van 1 cel. want als dat evolueerd kan het nooit beter worden, iets wat evolueerd word kwalitatief minder. omdat hij niet genoeg informatie bezit. iets kan nooit meer worden.
ik kan je aanraden om eens op deze site te kijken.
www.real-life.nl
ik heb niks tegen homo`s. ik zeg niet dat het een ziekte is. er zijn mensen (christenen en niet christenen) die er zo over denken. ik niet. God heeft iedereen lief dus ook homo`s. het kan wel, dat je misschien homo`s niet goedkeurd, (je hoeft niet alles goed te keuren wat een ander doet) maar wel respect voor ze hebt. dat zie je best veel denk ik.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2003 14:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:29 schreef mislyd het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens. Geloof heeft ook gevolgen voor je handelingen. Logisch dat iedereen vrij is te denken wat ie wil, maar in praktijk komen daar wel moeilijkheden van (discussies over abortus, euthanasie, homohuwelijk etc). Het is 2003 en we zijn nog steeds aan't lullen over deze kwesties, gewoon omdat zinvolle discussies met gelovigen niet mogelijk zijn.

idd. en vergeet ook niet dat een deel van de gelovigne door hun religie zich superieur voelen over de niet-gelovigen en bijv. dieren. Dat is nog eens extra lastig.


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 14:37 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:18 schreef altx het volgende:
Om ff een concreet voorbeeld te geven: Volgens de Bijbel moet je je naaste lief hebben, maar als dan allerlei godsdienstwaanzinnigen gaan beweren dat homosexualiteit een ziekte is, hoe verenig je dat dan met elkaar? Een homo is toch ook een naaste? In zo'n geval zul je toch met goede argumenten aan moeten komen waarom je ofwel het ene ofwel het andere vindt, en voldoet de bewering "het staat zo in de Bijbel" absoluut niet.



Je slaat de spijker hier precies op z'n kop, je hebt het over godsdienstwaanzin, een oprechte Christen zal homofilie nooit een ziekte noemen.
Een homo is inderdaad gewoon een mens zoals alle anderen, en Christenen worden opgeroepen om hu naaste lief te hebben, dus ook homo's.

Jezus ging ook om met mensen die in de ogen van andere mensen "fout" waren, Hij veroordeelde ze niet, maar ging zelfs bij die mensen thuis eten.

Mac. (Christen)


meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 14:38 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

quote:
Op 13 augustus 2003 14:35 schreef attila_de_hun het volgende:
idd. en vergeet ook niet dat een deel van de gelovigne door hun religie zich superieur voelen over de niet-gelovigen en bijv. dieren. Dat is nog eens extra lastig.

in het christelijke geloof is het dus helemaal niet de bedoeling je superieur te voelen. iedereen is gelijk. als het goed is denken alle christenen zo


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2003 14:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:33 schreef meisje het volgende:
de evolutie theorie is helemaal niet bewezen. en het schijnt (heb ik ergens gelezen hoor) dat Darwin op zijn sterfbed heeft gezegt dat de evolutie theorie onzin is, dat ie het zelf bedacht heeft. en dat je in feite voor elke theorie bewijzen kan vinden, als je dat maar wil. Darwin heeft ook gezegt dat het gewoon een sprookje was en dat de mensheid het aannam, omdat het eidenlijk een antwoord was op hun vraag. (waar de mens vandaan komt).
ik geloof best dat dieren evolueren. maar niet dat alles uit iets is ontstaan van 1 cel. want als dat evolueerd kan het nooit beter worden, iets wat evolueerd word kwalitatief minder. omdat hij niet genoeg informatie bezit. iets kan nooit meer worden.
ik kan je aanraden om eens op deze site te kijken.
www.real-life.nl
ik heb niks tegen homo`s. ik zeg niet dat het een ziekte is. er zijn mensen (christenen en niet christenen) die er zo over denken. ik niet. God heeft iedereen lief dus ook homo`s. het kan wel, dat je misschien homo`s niet goedkeurd, (je hoeft niet alles goed te keuren wat een ander doet) maar wel respect voor ze hebt. dat zie je best veel denk ik.




meisje, Ik zweer het je. de bewijzen VOOR evolutie zijn zo overweldigend dat het toch erg lastig wordt om die te ontkennen. De stap van een cel naar twee cellen en vanhieruit naar meerdere cellen is echt niet lastig en al die overgangsfasen komen nog steeds voor in het wild. Ik ben niet gelovig. Maar ook al ben je wel gelovig dan snap ik de "strijd" tegen evolutie nog niet. Je zou het toch een door god geschapen mechanisme kunnen noemen? Ik zou het zelfs heel slim van de schepper vinden. Effe een principe üitvinden"en de rest komt vanzelf. Dat spaart toch een hoop werk?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 14:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:37 schreef Macguinness het volgende:
Je slaat de spijker hier precies op z'n kop, je hebt het over godsdienstwaanzin, een oprechte Christen zal homofilie nooit een ziekte noemen.
Een homo is inderdaad gewoon een mens zoals alle anderen, en Christenen worden opgeroepen om hu naaste lief te hebben, dus ook homo's.

Jezus ging ook om met mensen die in de ogen van andere mensen "fout" waren, Hij veroordeelde ze niet, maar ging zelfs bij die mensen thuis eten.

Mac. (Christen)


Sorry dat ik het zeg, maar dan zijn er wel erg weinig oprechte christenen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-08-2003 14:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:38 schreef meisje het volgende:
in het christelijke geloof is het dus helemaal niet de bedoeling je superieur te voelen. iedereen is gelijk. als het goed is denken alle christenen zo


Je zegt het zelf: als het goed is. Maar dat is vaak niet. Kijk maar naar de kruistochten. En hoe wordt je in je waarde gelaten als niet-gelovige in Staphort en bijv. de Bible belt van de VS?? En buiten het christendom zijn er nog een reeks geloven. I
Neen, de enige pest van het geloof is het feit dat een deel van de gelovigen de niet gelovigen maar niet met rust kunnen laten.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 14:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:33 schreef meisje het volgende:
(...) dat het gewoon een sprookje was en dat de mensheid het aannam, omdat het eidenlijk een antwoord was op hun vraag. (waar de mens vandaan komt). (...)



En datzelfde zeggen wij over de Bijbel...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


meisje
Usericon van meisje
Posted 13-08-2003 14:43 by meisje Wijzig reactieProfiel van meisjeQuote dit berichthttp://community.webshots.com/user/lisettheB

geef me dan maar eens wat bewijzen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-08-2003 14:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:35 schreef attila_de_hun het volgende:
idd. en vergeet ook niet dat een deel van de gelovigne door hun religie zich superieur voelen over de niet-gelovigen en bijv. dieren. Dat is nog eens extra lastig.


Voor zover ik weet, heeft het Christelijke geloof echt niks met dieren en de superioriteit/inferieuriteit/gelijkheid ervan...

Ik ben niet gelovig en toch voel ik me superieur aan de overige diersoorten op aarde. Dat komt door een aantal kenmerken die de mens bezit zoals: leervermogen, emoties en met name de kunde om kennis te vermeerderen en verspreiden (anders dan door instinctieve handelingen zoals 'kennis' bij dieren verspreid wordt).

Voor de rest ben ik gewoon anthropocentrisch en dat is volgens mij niet meer dan natuurlijk, alle diersoorten stellen hun soort eerst. (hetzij instinctief, hetzij bewust)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 14:46 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:43 schreef meisje het volgende:
geef me dan maar eens wat bewijzen.


Dan moet je gewoon ff wat wetenschappelijke publicaties opsnorren.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 13-08-2003 14:46 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 13 augustus 2003 14:39 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ook al ben je wel gelovig dan snap ik de "strijd" tegen evolutie nog niet. Je zou het toch een door god geschapen mechanisme kunnen noemen? Ik zou het zelfs heel slim van de schepper vinden. Effe een principe üitvinden"en de rest komt vanzelf. Dat spaart toch een hoop werk?

Ja, maar dan wordt het godsprincipe zo triviaal dat het overbodig wordt (dan kan je evengoed bij de natuurkunde blijven).
Almachtige goden zijn veel sexier dan slimme goden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Macguinness
Usericon van Macguinness
Posted 13-08-2003 14:48 by Macguinness Wijzig reactieProfiel van MacguinnessQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:40 schreef altx het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar dan zijn er wel erg weinig oprechte christenen...


Als iemand in de naam van Jezus Homofilie een ziekte noemt, moet hij of zij zich eens ernstig achter de oren krabben.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2003 14:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:38 schreef meisje het volgende:
in het christelijke geloof is het dus helemaal niet de bedoeling je superieur te voelen. iedereen is gelijk. als het goed is denken alle christenen zo


Word alsjeblieft ff wakker...

Moet je bijvoorbeeld eens in Amerika gaan kijken.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-08-2003 14:52 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 14:33 schreef meisje het volgende:
de evolutie theorie is helemaal niet bewezen. en het schijnt (heb ik ergens gelezen hoor) dat Darwin op zijn sterfbed heeft gezegt dat de evolutie theorie onzin is, dat ie het zelf bedacht heeft. en dat je in feite voor elke theorie bewijzen kan vinden, als je dat maar wil. Darwin heeft ook gezegt dat het gewoon een sprookje was en dat de mensheid het aannam, omdat het eidenlijk een antwoord was op hun vraag. (waar de mens vandaan komt).
ik geloof best dat dieren evolueren. maar niet dat alles uit iets is ontstaan van 1 cel. want als dat evolueerd kan het nooit beter worden, iets wat evolueerd word kwalitatief minder. omdat hij niet genoeg informatie bezit. iets kan nooit meer worden.


Ik weet dat de theorie van Darwin erg grof was en door de jaren heen verfijnd is (zoals de meeste wetenschappelijke theorieën) maar kan mij om diverse redenen niet voorstellen dat Darwin dat gezegd zou hebben. Iets wat evolueert kan beter worden, sterker, volgens de evolutie theorie is bv de herseninhoud van de mens vanaf de oertijd tot nu bijna verviervoudigd. De huidige mens bv evolueert naar mijn mening ook nog, weliswaar niet zozeer meer in herseninhoud (wat overigs niet het enige was) maar in de zin van aanpassingen aan de technologie van deze eeuwen. Verder is een discussie over het geloof niet nutteloos vind ik, ik vind het helemaal niet slecht om met elkaar te praten over waar je in gelooft en welke conclusies je trekt.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 13-08-2003 14:54 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

hey met alle respect, maar dat hele "Darwin-sterfbed verhaal" lijkt mij eerlijk gezegd een verhaaltje dat een christen uit zijn/haar linkerduim heeft gezogen om (nadat de heer Darwin was overleden) de evolutietheorie af te kraken en "het geloof" te laten zegevieren.



Bruce Banner


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen