IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 30-07-2003 15:43 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

Een religieus mens overtuigen van een redelijk standpunt is een beetje zoals de tandpasta terug in de tube proberen te duwen: na 5 minuten ziet het er vrij lelijk uit, ben je nog geen meter vooruitgekomen en ben je misschien al een zenuwinzinking nabij.

Is dus ten stelligste af te raden...


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 30-07-2003 15:52 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Om een of andere reden probeer ik het altijd wel...ik ben dol op een flinke discussie


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-07-2003 15:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is geen discussie dat is bekvechten.



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 30-07-2003 15:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zijn hier geen gelovigen op ZM??


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-07-2003 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 15:58 schreef NecRobert het volgende:
Zijn hier geen gelovigen op ZM??
Geloof het wel


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 30-07-2003 16:02 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 15:54 schreef Jenje het volgende:
Dat is geen discussie dat is bekvechten.




zo discusier ik altijd


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-07-2003 16:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 16:02 schreef Vampie het volgende:
zo discusier ik altijd


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 30-07-2003 16:06 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dat kan je geen discussie noemen.


Grimreaper
Follow me!
Usericon van Grimreaper
Posted 30-07-2003 16:07 by Grimreaper Wijzig reactieProfiel van GrimreaperQuote dit bericht

Met 'gelovigen' in discussie gaan over dingen als het leven of de dood, is erg lastig want zij zullen ten alle tijde voor komen dat hun veronderstelling van het ontstaan, het doel, de zin en het einde van het leven aan de kant wordt gezet door onweerlegbare feiten. Ze willen gewoon niet dat hun perfecte wereldtje in stort om dat een of andere 'heiden' erg overtuigend het tegendeel bewijst. Dit gaat meestal te koste van de discussie, wat erg jammer en erg vervelend is. Naar mijn mening is het best wat je kunt doen in zo'n situatie, gewoon stoppen.

[Dit bericht is gewijzigd door Grimreaper op 30-07-2003 16:10]


BLAAT


obscenum
Usericon van obscenum
Posted 30-07-2003 16:10 by obscenum Wijzig reactieProfiel van obscenumQuote dit berichthttp://www.myspace.com/fracturedinsanity

Mijn laatste lief was gelovig en ik niet... dat gaf totaal geen problemen... nooit ruzie over gehad of dergelijke... mja... we zijn nu wel uit mekaar maar daar had geloof niets mee te maken... want normaal gezien was ik zelfs van plan mee te gaan naar Flevo festival of zoiets in Nederland... ik luister zelfs naar christelijke bands als Extol, Tourniquet,... maakt mij niets uit... nu ben ik vollebak de nieuwe Vital Remains aant draaien... en da's nie echt christelijk gezind... de muziek is wat telt!!!! niet de teksten!!!! kheb verschillende kameraden metalheads die gelovig zijn en dat gaat allemaal prima samen... ieder heeft zijn geloof en zijn principes... zolang we mekaar er niet mee lastig vallen is alles ok vind ik...


latemkcalb
Usericon van latemkcalb
Posted 30-07-2003 16:10 by latemkcalb Wijzig reactieProfiel van latemkcalbQuote dit bericht

Er is op metalfan een topic waar gristenen tegen ons(metalheads) de discussie aangaan. De pagina is 100 pages lang! Met andere woorden, met die gasten discusseren is nutteloos, eindeloos en het maakt je nogeens kwaad.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 30-07-2003 16:14 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Discussies met gelovigen, daar begin ik zelden aan. Verspilde energie en tijd.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-07-2003 16:15 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Van mij mogen mensen geloven wat ze willen zolang ze het maar niet gaan oprdingen en/of expleciet iets tegn mijn denkwijze hebben. Ze moeten er dus ook mee omkunnen dat ik schijt heb aan massareligies zoals het christendom en de islam.

Ik heb liever dat mensen wat ruimer denken dan een godsdienst, wat da's zo'n defintieve waarheid en daar kan ik niet mee om.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 30-07-2003 16:41 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

mensen die geloven zijn ontoerekeningsvatbaar, logische argumenten krijg je er gewoon niet in. ik heb de moed allang opgegeven met die lui...


no text supplied


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 30-07-2003 16:51 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Het moeilijke punt bij een discussie tussen een gelovige en een atheist is dat sommige discussiepunten de fundamenten voor een gelovige is. Als je als atheist een fundament aanvalt zal de gelovige dat met hand en tand verdedigen omdat daar zijn geloof op stoelt.

Ik ben zelf ook geregeld in discussie met leden van het GKV forum en het valt op dat wanneer je met ze in discussie gaat er grofweg twee typen zijn: De "schapen" die niet beredeneren en het Woord klakkeloos aannemen en heel erg in groepsverband leven en de individualistische gelovige: Deze denkt wel degelijk na over de Bijbel en is ook in staat daar kritische vragen over te stellen. Hij staat ook open voor andersdenkenden, dat is mijn impressie, en is zeker respectvol naar andersdenkenden.

http://forum.gkv.nl
Ga in discussie en blijf openminded en netjes. Ik lees soms replies waaruit geen enkele beschaafdheid blijkt. Dezen worden gauw verwijderd. (en deze drempel is nogal laag.)
Andere link voor andersdenkenden http://www.lucidusnoctis.nl


[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 30-07-2003 16:54]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-07-2003 16:55 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Je hoeft inderdaad geen zinnige discussie te verwachten met als onderwerp "bestaat god?".


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 30-07-2003 17:06 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Gisteravond nog met zo'n schaap gepraat. Het was dat het zo'n lief meisje was die ik nog kende van vroeger, maar man, wat ergerde ik me aan die houding van alles maar klakkeloos geloven en aannemen. Denkt niemand daar dan na over wat ze elke zondag en vaak nog regelmatiger te horen krijgen?


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 30-07-2003 17:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Laatst een discussie gehad met 2 protestanten over het geloof. Ik heb alleen vragen gesteld, maar ik kreeg maar op de helft van mijn vragen antwoord en daarvan was ook maar weer over een klein percentage van die antwoorden echt nagedacht, kortom ze hadden een bekrompen visie en wisten eigenlijk niet waar ze het over hadden.
Ze waren ervan overtuigd dat alles wat in de bijbel stond waarheid is, omdat Jezus echt heeft bestaan


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 30-07-2003 18:51 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 16:51 schreef scotfan het volgende:

Ik lees soms replies waaruit geen enkele beschaafdheid blijkt. Dezen worden gauw verwijderd. (en deze drempel is nogal laag.)




Ah, dus toch. Ik vroeg me al af ik ik een bepaalde post wel echt had gemaakt, maar ze hebben hem dus gewoon verwijderd..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 30-07-2003 21:00 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Kaman... waar ben je
Geintje hoor


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 30-07-2003 21:01 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Hm, om op de begin vraag te antwoorden: ik denk dat je om te discussiëren van een aantal feiten moet uitgaan die beide partijen als 'waar' erkennen. Bij gristenen gaat dat vrij lastig omdat hun uitgangspunt is dat wat er in de bijbel staat waar is, god bestaat etc. zodat er heel erg weinig spelingsruimte is om mee te beginnen. "Maar dat voel/geloof ik zo" is uiteindelijk het kortsluiten van een discussie, einde verhaal.

Waar discussies met gelovigen altijd wel goed voor zijn is het oefenen op herkennen van redenatie-fouten, altijd een feestje


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-07-2003 21:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Alhoewel het idee boeiend kan zijn begin ik er niet aan. Met gelovigen kun je namelijk niet discusiëren. Die zijn zo van hun gelijk overtuigd, daar valt niet tussen te komen, ook al kom je met het en briljante argument na het andere. Zonde van je tijd lijkt me.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 30-07-2003 21:09 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Op ned3 is wat ergers aan de gang.... discussies met feministen



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-07-2003 21:10 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Maar is dat voor niet-gelovigen niet exact hetzelfde dan? Ik bedoel...ik zal jou ook nooit van het bestaan van een god kunnen overtuigen. Een discussie aangaan over zo'n onderwerp kan heel goed hoor. Alleen moet je de discussie niet zien als een wedstrijdje. En blijkbaar vinden de meeste mensen in dit topic dat ze zo'n discussie aan zouden moeten gaan om de gelovige ervan te overtuigen dat ze fout zitten.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-07-2003 21:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 21:10 schreef XnegativeX het volgende:
Maar is dat voor niet-gelovigen niet exact hetzelfde dan? Ik bedoel...ik zal jou ook nooit van het bestaan van een god kunnen overtuigen. Een discussie aangaan over zo'n onderwerp kan heel goed hoor. Alleen moet je de discussie niet zien als een wedstrijdje. En blijkbaar vinden de meeste mensen in dit topic dat ze zo'n discussie aan zouden moeten gaan om de gelovige ervan te overtuigen dat ze fout zitten.


hmm, kijk, ik heb geen mening over god. Ik weet het gewoon niet dus waag ik mij niet aan. Maar wat mij tegenstaat is het dogmatische van een overtuigd religieuze. Neem nu evolutie. Dat is toch redelijk bewezen dat dat proces echt bestaat en dat veel soorten hiermee zijn ontstaan. Gelovigen wijzen zo een reeks aan bewijsmateriaal af. Dan houdt een discussie voor mij op. Ik "win" graag een discussie maar als mij "tegenstander" een pak overtuigend bewijs van mijn ongelijk op tafel legt hou ik op en erken mijn ongelijk. Als je toch van te vorn weet dat de andere niet zal "buigen" ondanks overtuigend bewijs ben je je tijd aan het verspillen lijkt me. En als een gelovige morgen met een overtuigend bewijs komt dat god bestaat erken ik zijn/haar/het bestaan.(wat nog/niet wil zeggen dat ik naar de kerk zal gaan, never!!)


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen