IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-07-2003 22:45 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 30 juli 2003 22:44 schreef XnegativeX het volgende:
Ach, ik vind alles best, als ze hun bek er maar over houden.


Euhm. Wie? Hun bek waarover houden?

Zie je mij nu als een religieus fanatiekeling ofzo? Hehe.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 30-07-2003 23:23 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 30 juli 2003 15:52 schreef Vampie het volgende:
Om een of andere reden probeer ik het altijd wel...ik ben dol op een flinke discussie

Ik probeer het ook altijd, omdat er dan zoiets 'getriggered' wordt in mij, maar discussiëren met geloven is uiteindelijk alleen maar frustrerend. Er is nl. niks dat hen kan raken door hun koppige geslotenheid.

Bovendien is het tegenwoordig echt heel moeilijk om nog degelijke discussiepartners te vinden die iets zinnigs te vertellen hebben, of die niet boos worden op mij na 5 minuten.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-07-2003 23:24 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 22:45 schreef Claw het volgende:
Euhm. Wie? Hun bek waarover houden?

Zie je mij nu als een religieus fanatiekeling ofzo? Hehe.
Je zit wel op een gereformeerd forum


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-07-2003 23:25 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 30 juli 2003 23:24 schreef Elfensteen het volgende:
Je zit wel op een gereformeerd forum


Maar ik ben er ook al gebanned. Dus dat is weer vet stoer


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 30-07-2003 23:27 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 30 juli 2003 23:23 schreef mislyd het volgende:
Ik probeer het ook altijd, omdat er dan zoiets 'getriggered' wordt in mij, maar discussiëren met geloven is uiteindelijk alleen maar frustrerend. Er is nl. niks dat hen kan raken door hun koppige geslotenheid.

Bovendien is het tegenwoordig echt heel moeilijk om nog degelijke discussiepartners te vinden die iets zinnigs te vertellen hebben, of die niet boos worden op mij na 5 minuten.


Toen ik in Zwolle woonde maakte ik er een tijdje een sport van om de Jehova's getuigen helemaal klem te lullen met allerlei vragen. De arme schapen kwamen elke week terug met antwoorden die ze dan weer hadden gekregen tijdens hun wekelijkse overleg...tot ze op den duur helemaal maar niet meer kwamen...
Nou heb je het dan ook wel over een groepje apen binnen de hele kerk-scene


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 30-07-2003 23:27 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 23:25 schreef Claw het volgende:
Maar ik ben er ook al gebanned. Dus dat is weer vet stoer
Ik was eerder


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 30-07-2003 23:36 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik ga toch maar eens kijken daar...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 30-07-2003 23:40 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 30 juli 2003 23:27 schreef DMTR het volgende:
Toen ik in Zwolle woonde maakte ik er een tijdje een sport van om de Jehova's getuigen helemaal klem te lullen met allerlei vragen. De arme schapen kwamen elke week terug met antwoorden die ze dan weer hadden gekregen tijdens hun wekelijkse overleg...tot ze op den duur helemaal maar niet meer kwamen...
Nou heb je het dan ook wel over een groepje apen binnen de hele kerk-scene

Vragen blijven stellen is een goede methode...hehe

Tegenwoordig ben ik het beu om gelovigen aan te horen, dus probeer ik me wat meer te amuseren. [In een café in Zweden, kwam er zo'n halve gare op me af die me wou 'zegenen' etc, en ik heb hem zitten uitlachen terwijl hij het ene na het andere betaalde. Op het einde van de avond zei hij zelfs dat hij de bijbel nooit helemaal had uitgelezen. Sukkels ]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 30-07-2003 23:54 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Wel een bonte boel op dat forum zeg!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 31-07-2003 9:51 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Zoals al eerder gezegd, is een discussie onderhand onmogelijk met een gelovige aangezien er bij een discussie je standpunt moet verdedigen met geldige redeneringen die gebaseerd zijn op waarheden en dan kan "ik voel dat..." in een discussie meteen van tafel geveegd worden.

Neem niet weg dat een "discussie" met een gelovige altijd weer een mooi meetpunt is om te kijken of diegene jou niet omver kan lullen met zijn standpunten.

In 2001 heb ik (en een aantal meer) een discussie gehad met Greycloak die hard doch beschaafd er aan toe ging. Ondanks soms de "ik ben dit beu"-antwoorden van Greycloak durf ik er bijna geld op te zetten dat hij op dat moment vaker naar de "active topics" pagina keek dan nu hehe.

Hiero de link naar een discussie tussen 2 stijfkoppen waar ik binnen kom vallen op de 2e pagina.
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=692

Gelieve niet meer te reageren in dit topic, het is alweer een paar jaar geleden en niet echt nodig om weer eens op te rakelen.

Wat wel altijd terug komt bij christenen (yup, gewoon generaliseren) dat ze met hun vingertje wel altijd naar anderen kunnen wijzen dat ze geen "echte" zijn, en zelf op de borst kloppen dat ze het wel zijn.

En iets waar ik helemaal rooie vlekken krijg is het woord "respect". Een woord dat een te grote lading heeft omdat zomaar aan iedereen toe te kennen.....




StaRPrinCeSs
Usericon van StaRPrinCeSs
Posted 01-08-2003 17:20 by StaRPrinCeSs Wijzig reactieProfiel van StaRPrinCeSsQuote dit bericht

Als velen hier zeggen dat er met een Gelovige niet te praten valt, dan doen diegenen precies hetzelfde als ze het blok voor hun kop omschrijven van de gelovigen.

Ik ben het er dus niet mee eens!

Wat is geloof?
Is dat de kerk?
de bijbel?
Je eigen visie van het leven?
Je eigen ideeen?


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 01-08-2003 18:33 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 augustus 2003 17:20 schreef StaRPrinCeSs het volgende:
Als velen hier zeggen dat er met een Gelovige niet te praten valt, dan doen diegenen precies hetzelfde als ze het blok voor hun kop omschrijven van de gelovigen.

Ik ben het er dus niet mee eens!

Wat is geloof?
Is dat de kerk?
de bijbel?
Je eigen visie van het leven?
Je eigen ideeen?


Phaestus heeft duidelijk aangegeven dat het gaat om 'geloven in de ruimste zin van het woord'. Lees eerst misschien even waarover dit topic gaat.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 02-08-2003 18:18 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2003 13:49 schreef Elfensteen het volgende:
Ze (ik roep dat niet te hard, sinds maar 1 persoon dat heb horen zeggen) schijnen ook niet te snappen dat mensen in de Metal-scene niet allemaal nazi's zijn, en dat alles wat metal "is" geassocieerd wordt met Neo-Nazisme


dat heb ik gelukkig nog nooit gemerkt... mensen die metal associeren aan satanisme, ja dat ken ik wel. Maar nazi's?


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 02-08-2003 19:07 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Als iets "slecht" is vergelijkt men het mischien met iets anders "slecht".

Ik weet het ook niet hoor


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-08-2003 19:57 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2003 18:18 schreef Midnight het volgende:
dat heb ik gelukkig nog nooit gemerkt... mensen die metal associeren aan satanisme, ja dat ken ik wel. Maar nazi's?
bron: http://www.forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1174&pageID=1


Murderer
Usericon van Murderer
Posted 05-08-2003 1:47 by Murderer Wijzig reactieProfiel van MurdererQuote dit bericht

Ik heb het in het verleden vaak bij me familie geprobeerd om de religieuze discussie aan te gaan.
Ik kom dan met argumenten van het geloof die ik nergens op vind slaan en leg het dan ook specifiek uit waarom ik dat vind.
Ik krijg dan als antwoord terug: Nee, hoor.
Dat is niet waar, kijk maar het staat in het boek zo geschreven.
Die mensen hebben gewoon geen argumenten en kijken op 1 lijn.
Geen discussie mogelijk met dat soort mensen, dus ik ga me tijd niet meer verspillen.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-08-2003 9:03 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Inderdaad, ze doelen erg vaak op passages in de Bijbel, maar als je ze vraagt om wetenschappelijk bewezen feiten omtrent religieuze onderwerpen (denk aan het ontstaan van de aarde etc.) kunnen ze niet antwoorden.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-08-2003 9:59 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik heb wel eens flinke discussies met een huisgenoot van een vriend van mij, die zwaar gelovig is. Het zijn altijd geweldige discussie omdat we beide elkaars mening respecteren. Zo kan het dus ook.

En mn oom in Amerika heeft een keer op een rommelmarkt een party boeken gekocht waar ook jehova boeken tussen zaten. Die heeft hij toen goed gelezen, zelfs notities gemaakt. En als er nu jehova's aan de deur komen gaat hij ze overhoren


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 05-08-2003 10:03 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ach, de meeste gelovigen zijn wel aardig en respecteren je mening. Helaas zitten er altijd een paar rotte appels tussen die het voor de hele groep verpesten. Op dat GVK-forum zie je dat ook heel goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 05-08-2003 10:04]


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 05-08-2003 10:08 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Meestal als ik aan de winnende hand ben beëindigd de gelovige de discussie met: "Hier zullen we het toch nooit over eens worden."


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-08-2003 10:44 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 9:59 schreef Dunne_Hein het volgende:

En mn oom in Amerika heeft een keer op een rommelmarkt een party boeken gekocht waar ook jehova boeken tussen zaten. Die heeft hij toen goed gelezen, zelfs notities gemaakt. En als er nu jehova's aan de deur komen gaat hij ze overhoren



whahahahahahaa


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 05-08-2003 10:44 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

Het klinkt misschien een beetje stom maar Osdorp Posse heeft vroeger een erg sterk nummer geschreven over gelovigen:

Een zwaar uit de hand gelopen bijgeloof,
't is het geloof, dus niet mijn geloof.
Want ik ben geen sukkel die bang is om te sterven
of vreest dat m'n ziel met m'n lichaam zal bederven.
Alle geloof is gebaseerd op angst,
want in hun hart zijn juist de gelovigen het bangst.
Want zij kunnen geestelijk niet accepteren,
dat zij na hun dood tot as zullen verteren.
En dat er daarna helemaal niets is,
daarom maken zij elkaar wijs dat er iets is
wat wij stervelingen niet kunnen begrijpen,
ruiken, proeven, horen, zien of grijpen.
Conclusie: het moet wel niets zijn,
want als dat alles is dan moet het wel triest zijn
om daar je hele leven aan te wijden,
want de dood kun je toch niet vermijden.

Godvoordomme, God is voor dommen.
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen.
Godvoordomme, God is voor dommen.
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen.

Gelovige mensen brainwashen zichzelf,
doen net als ze gelukkig zijn maar voor de helft
zijn ze alreeds gestorven en in geestelijke nood
want hun hele leven staat al in het teken van de dood.
Ze doen echt alles voor hun geloof,
ze maken van zichzelf een afhankelijke sloof.
Laten hun hele leven door een boek runnen,
waarvan ze nog niet eens de schrijver kunnen.
Ze staan als kuddedieren liederen te zingen,
en proberen hun geloof aan ons op te dringen.
In de media, met foldertjes en zelfs aan de deur,
proberen die Jehova's jou te vangen in hun sleur.
Ben je bang voor de dood kom er dan maar bij,
want de lieve heer is er ook voor jou en mij.
Maar waarom is die lul dan niet zo goed,
dat ie eens wat aan de ontwikkelingslanden doet?

Godvoordomme, God is voor dommen.
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen.
Godvoordomme, God is voor dommen.
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen.

Goodevening,

According to foreign office reports, the number of religiously
motivated wars is still heavily increasing. Last night, a minister
named a list of countries that seemed to cover the entire
civilized world. Countless examples of pelgrims persecution,
torture and terrorism, forced the government to view their
overall picture as a world threathening situation.

Het geloof, wat een pure waanzin,
ik kan het journaal nog maar nauwelijks aanzien.
Overal oorlog in de naam van Allah,
of God of andere dramatische gevallen.
Verschillende geloven drijven mensen uit elkaar,
wat voor de een een plicht is vind de andere een bezwaar.
Elk mensenleven wordt neutraal begonnen
en dan wordt door de ouders het geloof op gedrongen.
Zonder dat een kind er ooit om vraagt,
splitsen idioten het geloof in je maag.
Ze zeggen dat het hoort bij je educatie,
maar het geeft alleen waanzin en frustratie.
En als je opgroeit moet je ook nog gaan kiezen,
je leven weggooien of je ouders verliezen.
Fok die ouders, dan geloven ze maar wel,
want als ze dood gaan gaan ze toch wel naar de hel.

Godvoordomme, God is voor dommen.
Fok alle bronnen die die shit hebben verzonnen.
Godvoordomme, God is voor dommen.
Je bent nog niet verloren als je er mee bent begonnen.

Amen.



JA ik ben het gewoon wel erg eens met dit nummer.
En een discussie voeren met een gelocige is NIET te doen. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd. Maar ook al zeg je de logischste dingen dan pakken ze toch weer een heel slap argument om toch bij hun geloof te blijven


LAI LAI HEI


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 05-08-2003 10:44 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 1 augustus 2003 17:20 schreef StaRPrinCeSs het volgende:
Als velen hier zeggen dat er met een Gelovige niet te praten valt, dan doen diegenen precies hetzelfde als ze het blok voor hun kop omschrijven van de gelovigen.



Leuk dat je post...jammer dat je je doel nogal mist. Velen (waaronder ikzelf) komen met onderbouwde redenen waarom er met een gelovige niet te praten valt.

Dat GVK-forum is echt lachwekkend. Veelal verkeerde informatie, achter elke boom een vijand zien...Elke band/artiest heeft wel iets wat "tegen god is" in hun ogen en moet verbannen worden.

Behoorlijk lachwekkend zijn de visies die ze daar hebben...

"Death metal..onderhand hetzelfde als speed/thrash"...
aha, een kenner...

"Death metal; de naam van de muziekstroming klinkt wel heftig, maar heeft weinig met de inhoud van de muziekteksten te maken"
Klopt inderdaad; bij Death metal gaat het meetstal niet over dood en verderf, grotendeels gaat het over de fijne dingen des levens zoals pas gemaaid gras, de boterbloemen in de tuin en aaaaaah....een koolmeesje.....

"De naam Deathmetal komt van de eerste deathmetalband Possesed. Hun elpee heette "Deathmetal"."
En ik maar denken dat hun debuut "Seven Churches" was, en dat een nummer "Death metal" de plaat afsloot. Ik zal wel een exemplaar thuis hebben met een druk fout.

"Ja, whatever.. Metal is metal hoor..
Ik verdiep me niet in die metalzooi.."

Reactie van een twerp (copyright bonobo) die neonazisme, death en black metal doorelkaar haalt. Wel lopen beschuldigen, daarna toegeven dat ie er niks van weet.

Ennuh, Ellesar/Elfensteen...
"Black= Zwaarder, lomper, (vaak) trager en minder "ge-gruntte" stukken tekst, dan Death Metal"
U heeft het ook nog niet helemaal op een rijtje...



[Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 05-08-2003 10:45]



Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 05-08-2003 11:52 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

Er is maar 1 oplossing

CHRISTENEN <------ OVENS!


Dus pak een paar biertjes (stuk of 20 is voldoende , zo niet dan nog een paar kratten erachteraan) en maakt je niet druk
Deze disussies zijn zinloos en al veel te vaak gevoerd. Laat die mensen lekker geloven , ik heb d'r geen last van.


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 05-08-2003 11:56 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

En of ik er last van heb. Afkeurende ogen als je een omgekeerd kruis om je nek hebt, altijd maar weer proberen je te bekeren en je constant zogenaamd moeten inhouden qua taalgebruik als ze in de buurt zijn.

Alle religie is vals en de bijbel is een groot sprookjesboek...


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen