IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-08-2003 11:57 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Damn..ik hoorde gister dat in dat bedrijf waar ik ga werken het stikt van de Griffo's...dat wordt lachen...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-08-2003 11:57 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 11:56 schreef DMTR het volgende:
de bijbel is een groot sprookjesboek...


Wees blij dat er maar een deel is.


Bazzio Attacks!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 05-08-2003 12:02 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 11:57 schreef Vampie het volgende:
Damn..ik hoorde gister dat in dat bedrijf waar ik ga werken het stikt van de Griffo's...dat wordt lachen...


De top van het bedrijf waar ik werk is ook griffo. Laatst vroeg 1 van de hogere bazen tijdens een etentje aan mij: "Zeg Bas, die metal muziek van je, is dat nu serieus?" Zo van steek je nu ook kerken in de fik enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 05-08-2003 12:02]


Bazzio Attacks!!!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-08-2003 12:02 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 12:02 schreef bazzio het volgende:
De top van het bedrijf waar ik werk is ook griffo. Laatst vroeg 1 van de hogere bazen aan mij: "Zeg Bas, die metal muziek van je, is dat nu serieus?" Zo van steek je nu ook kerken in de fik enzo.


mwuhahahahaa


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-08-2003 12:04 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 augustus 2003 12:02 schreef bazzio het volgende:
De top van het bedrijf waar ik werk is ook griffo. Laatst vroeg 1 van de hogere bazen tijdens een etentje aan mij: "Zeg Bas, die metal muziek van je, is dat nu serieus?" Zo van steek je nu ook kerken in de fik enzo.
Van 't weekend liep ik in de buurt van Staphorst rond.. aangezien ik toch wat onder de mensen moest komen heb ik besloten m'n Tiamat 'Sympathy for the Devil' (rug: Lucifer, Satan, Devil) shirt maar voor de laatste dag bewaard


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 05-08-2003 12:09 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2003 11:56 schreef DMTR het volgende:
En of ik er last van heb. Afkeurende ogen als je een omgekeerd kruis om je nek hebt, altijd maar weer proberen je te bekeren en je constant zogenaamd moeten inhouden qua taalgebruik als ze in de buurt zijn.

Alle religie is vals en de bijbel is een groot sprookjesboek...


LOL , ik vind dat juist wel komisch. Ik hoef me voor niemand in te houden dus ook voor hun en als ik ze dan compleet op stang jaag is dat enkel voor mijn plezier


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 05-08-2003 12:45 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
"De naam Deathmetal komt van de eerste deathmetalband Possesed. Hun elpee heette "Deathmetal"."
En ik maar denken dat hun debuut "Seven Churches" was, en dat een nummer "Death metal" de plaat afsloot. Ik zal wel een exemplaar thuis hebben met een druk fout.


GVD Zit ik op het GVK metal te verdedigen en dan maak ik zo'n opzichtige fout.
Heb het verbeterd. THNX

[Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 11-08-2003 17:00]


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 07-08-2003 11:17 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Geen probleem, het leeft in ieder geval niet echt dat forum. Had wel flink wat geitenwollensokkenreacties verwacht als het ging om metal. Of het moet de gehele gelovige populatie voorstellen binnen Nederland, dan is het weer positief....



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-08-2003 19:28 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Inderdaad jammer dat er zo weinig reacties komen, maar ik ga het toch echt niet NOG eens proberen op een ander, actiever gristenen forum.
't is wel goed zo..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 11-08-2003 17:02 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Sommige christenen discussieren ook op het forum van http://www.lucidusnoctis.nl . Dat is een atheistische/agnostische site met veel artikelen over bijbelkritieken.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 19:20 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

ff teruggekeken naar de openingspost.... Ben zelf gereformeerd-vrijgemaakt en kan misschien wat duidelijker maken over het 'gevoel' en ons 'natuurlijke gebrek aan argumenten'

De eerste achtien jaar van mijn leven leefde ik zonder God. Tot ik een meisje leerde kennen dat naar de kerk ging. De rust en liefde die haar familie uitstraalde voelde (idd) ontzettend goed. Die liefde die die familie IN zich heeft ben ik bij nog niemand die niet geloofd tegen gekomen. En dan maakt het niet uit naar welke kerk je gaat.

Christenen hebben idd de neiging argumenten te baseren op bijbelteksten. De feiten die in de bijbel staan, daar geloof ik voor de volle 100% van dat die waar zijn. Daarom heb ik ook geen behoefte aan een wetenschappelijke verklaring voor het ontstaan van de aarde. Ik ben wel geinteresseesrd in de betrouwbaarheid van de bijbel. Nu is daar een op cijfers gebaseerde methode voor die wetenschappers gebruiken om de betrouwbaarheid van hun (geschreven) bronnen vast te stellen. Hoe die precies is elkaar steekt kan ik nog is uitzoeken.
Het gaat iig over hoe meer kopieen van een bepaald geschrift bewaard zijn gebleven en dan ook nog binnen hoeveel tijd die geschreven zijn en hoe oud ze zijn. Hoeveel schrijvers aan een boek hebben gewrkt enz enz... De bijbel verslaat hierin allerlei geschiedkundige boeken die vandaag de dag worden geraadpleegd.
Daarom heeft de bijbel voor ook zeker een geschiedkundige waarde..

Niemand twijfelt eraan dat Jezus geleefd heeft. geloof je alleen dat Hij een gek was die miljoenen mensen (zelfs vandaag de dag nog) in de maling nam. Of geloof je dat hij werkelijk de Zoon van God was? Ik heb de keuze gemaakt voor het laatste


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 12-08-2003 20:33 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 19:20 schreef Wimpie het volgende:
Niemand twijfelt eraan dat Jezus geleefd heeft. ... Of geloof je dat hij werkelijk de Zoon van God was?


Hee hoo ... misschien twijfelt niemand eraan dat jezus heeft bestaan. Daar is ook geen enkele reden voor, het is gewoon een gast ... who cares eigenlijk.

Maar als je met vaagheden als "Goden" gaat aankomen, dat is wel wat anders slimpie


this user is dead


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 20:50 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

Wat vind je vaag aan goden?


een van de essentiele onderdelen van mijn geloof is dat ik Jezus als God zie. Kan me voorstellen dat je DAT vaag vind. Net zoals dat ik meer van God hou dan van mijn eigen vader (dat vind ik zelf eigenlijk meer vaag) God IS mijn vader...


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 12-08-2003 20:52 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Pfff ... wat is er vaag aan goden...

als je die vraag moet stellen ... nouja, dat is het idee van dit topic: zo valt er niks te discussieren


this user is dead


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 20:55 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

je hebt het over vaagheden als goden.. Als ik weet wat jij er niet aan snapt.. dan kunnen we daar over discussieren


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 12-08-2003 21:03 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 12 augustus 2003 20:50 schreef Wimpie het volgende:
Een van de essentiele onderdelen van mijn geloof is dat ik Jezus als God zie. Kan me voorstellen dat je DAT vaag vind. Net zoals dat ik meer van God hou dan van mijn eigen vader (dat vind ik zelf eigenlijk meer vaag) God IS mijn vader...



Nou dat wordt het toch es tijd....
(Spreuken 13:24) Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.



gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 21:10 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

wat wil je me vertellen met deze passage??? Spreuken bevat zoooooveeeel wijsheden... Die je zeker moet plaatsen in dat tijdsbeeld maar die voor 99% oow zo actueel zijn... vind het leuk dat je die tekst opgezocht hebt maar vertel er dan ff bij hoe je er over denkt..


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 21:13 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Op je 18 nog vallen voor een slap gedoe als het christendom : sorry hoor, maar ik vrees dat mijn bevatting van de realiteit op die leeftijd al iets te ver gevorderd was.



I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 12-08-2003 21:14 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Dat je een slecht mens bent als je meer van een fictief figuur houd dan van je vader..?

Ja god is altijd bij je ... in je hoofd ja.


this user is dead


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-08-2003 21:17 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:03 schreef scotfan het volgende:
Nou dat wordt het toch es tijd....
(Spreuken 13:24) Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.



Ben ik de enige die een ongemakkellijk jgevoel krijgt bij deze passage


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 21:23 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

Als ik die passage ff doortrek naar de huidige maatschappij denk ik dat veel kinderen best wel eens een opvoedende tik mogen krijgen... of anders: ouders van nu zijn te lief voor hun kinderen. zo kan je die tekst ook zien!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 21:33 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 20:50 schreef Wimpie het volgende:
een van de essentiele onderdelen van mijn geloof is dat ik Jezus als God zie.
Je mag van de bijbel maar 1 god aanbidden en dat is God, niet Jezus Christus dacht ik...
quote:
Kan me voorstellen dat je DAT vaag vind. Net zoals dat ik meer van God hou dan van mijn eigen vader (dat vind ik zelf eigenlijk meer vaag) God IS mijn vader...
Ja, en bij de reclame op het perron staat dat Jezus het enige kind is van God, dus niet jij. Of je moet jezelf als Jezus zien en dus jezelf aanbidden


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-08-2003 21:38 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:23 schreef Wimpie het volgende:
Als ik die passage ff doortrek naar de huidige maatschappij denk ik dat veel kinderen best wel eens een opvoedende tik mogen krijgen... of anders: ouders van nu zijn te lief voor hun kinderen. zo kan je die tekst ook zien!
Een goede opvoeding heeft meer zin. Daar heeft een tik niks mee te maken.



Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 21:42 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 21:33 schreef Elfensteen het volgende:
Je mag van de bijbel maar 1 god aanbidden en dat is God, niet Jezus Christus dacht ik...

God is 3-enig (over vaag gesproken :d)
God de Vader
God de Zoon en
God de Heilige Geest
3 personen in één God.
God de Vader, de Schepper die hemel en aarde gemaakt heeft...
God de Zoon die voor mijn zonden aan het kruis is gestorven
God de Heilige Geest. De kracht van God in mij.. die mij leidt door dit leven. Mij helpt bij de keuzes die ik maak... zeg maar mijn lijntje met boven. een adsl-lijn die 24uur per dag open staat.

quote:
Ja, en bij de reclame op het perron staat dat Jezus het enige kind is van God, dus niet jij. Of je moet jezelf als Jezus zien en dus jezelf aanbidden

Ken de reclame niet. Ga met mn brommertje op stap... kan je vertellen hoe die reclame er verder uitziet? van welke organisatie komt dat af?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 21:44 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:42 schreef Wimpie het volgende:
God is 3-enig (over vaag gesproken :d)
God de Vader
God de Zoon en
God de Heilige Geest
3 personen in één God.
God de Vader, de Schepper die hemel en aarde gemaakt heeft...
God de Zoon die voor mijn zonden aan het kruis is gestorven
God de Heilige Geest. De kracht van God in mij.. die mij leidt door dit leven. Mij helpt bij de keuzes die ik maak... zeg maar mijn lijntje met boven. een adsl-lijn die 24uur per dag open staat.
Je draait er omheen: Volgens de Bijbel hoor je God te aanbidden, en niet Jezus.
quote:

Ken de reclame niet. Ga met mn brommertje op stap... kan je vertellen hoe die reclame er verder uitziet? van welke organisatie komt dat af?
erm...ik zal zaterdag even kijken, maar ik dacht dat het van een Evangelische stichting afkwam.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen