IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Discussies met "gelovigen" Vorige pagina | Volgende pagina
Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 21:45 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 21:38 schreef wladimir het volgende:
Een goede opvoeding heeft meer zin. Daar heeft een tik niks mee te maken.



sommige kinderen hebben af en toe een tik nodig... of tikje... negen van de tien keer is hard schreeuwen al genoeg..


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-08-2003 21:45 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

http://www.godhatesfags.com/
Wat vinden jullie hier van?

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 12-08-2003 21:47]


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 12-08-2003 21:47 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 12 augustus 2003 21:10 schreef Wimpie het volgende:
wat wil je me vertellen met deze passage??? Spreuken bevat zoooooveeeel wijsheden... Die je zeker moet plaatsen in dat tijdsbeeld maar die voor 99% oow zo actueel zijn... vind het leuk dat je die tekst opgezocht hebt maar vertel er dan ff bij hoe je er over denkt..


Sorry, ik wist niet dat je er zó serieus er op in ging.... Het was maar een geintje. Echter ik moest thuis níet met zo'n uitspraak komen. Ik hou van mijn ouders gelijke aan god, maar nu is god bij mij ook het gehele universum.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 21:49 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 21:44 schreef Elfensteen het volgende:
Je draait er omheen: Volgens de Bijbel hoor je God te aanbidden, en niet Jezus.

Ik aanbid de 3-enige God... daar draai ik niet om heen... probeer alleen zo beknopt mogelijk uit te leggen waar dat 3-enig voor staat. Kan zo snel geen on-line teksten vinden.. hou je van me tegoed

quote:
erm...ik zal zaterdag even kijken, maar ik dacht dat het van een Evangelische stichting afkwam.

Ik w8 wel af!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 21:50 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:49 schreef Wimpie het volgende:
Ik aanbid de 3-enige God... daar draai ik niet om heen... probeer alleen zo beknopt mogelijk uit te leggen waar dat 3-enig voor staat. Kan zo snel geen on-line teksten vinden.. hou je van me tegoed
quote:
Op 12 augustus 2003 20:50 schreef Wimpie het volgende:
een van de essentiele onderdelen van mijn geloof is dat ik Jezus als God zie.
Dude...je spreekt jezelf zo onwijs tegen..


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 12-08-2003 21:52 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Wat zijn die christenen toch weer geweldig met hun historische leugens.
Het meeste van het christelijke geloof komt van andere geloven af, zoals de drieheid, kerstmis, pasen, etc.


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 21:55 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

DUDE!!! ik druk mijzelf hooguit onvolledig uit!!! wil mn post wel voor je aanpassen.. dan maak ik er van "Jezus als onderdeel van de 3-enige God"
Denk alleen niet dat dat de helderheid van de post bevorderd...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 21:57 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:55 schreef Wimpie het volgende:
DUDE!!! ik druk mijzelf hooguit onvolledig uit!!! wil mn post wel voor je aanpassen.. dan maak ik er van "Jezus als onderdeel van de 3-enige God"
Denk alleen niet dat dat de helderheid van de post bevorderd...
Dan wordt het een 4-enige God hoor...

@Wlad:
quote:
The Christian celebration of Easter embodies a number of converging traditions with emphasis on the relation of Easter to the Jewish festival of Passover, or Pesach, from which is derived Pasch, another name used by Europeans for Easter. Passover is an important feast in the Jewish calendar which is celebrated for 8 days and commemorates the flight and freedom of the Israelites from slavery in Egypt


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:00 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

wladimir: het is waar dat sommige feestdagen gelijk vallen met oude germaanse feesten. Toen het christendom zich uitspreidde over de wereld zijn bepaalde gebruiken in elkaar overgevloeid (denk bv aan het versieren van de kerstboom) Ik zet wel een kerstboom neer maar doe dat voor de gezelligheid.. stukje traditie of whatever.. Doe dat niet om de oude germaanse goden te eren zodat het maar weer snel licht wordt..


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:02 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

elfensteen kan je tellen??


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:03 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:02 schreef Wimpie het volgende:
elfensteen kan je tellen??
God de Vader
God de Zoon en
God de Heilige Geest
Jezus +
--------------------------
4


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 12-08-2003 22:03 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal



gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:05 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

quote:
Op 12 augustus 2003 21:42 schreef Wimpie het volgende:
God is 3-enig (over vaag gesproken :d)
God de Vader
God de Zoon en
God de Heilige Geest
3 personen in één God.
God de Vader, de Schepper die hemel en aarde gemaakt heeft...
God de Zoon die voor mijn zonden aan het kruis is gestorven
God de Heilige Geest. De kracht van God in mij.. die mij leidt door dit leven. Mij helpt bij de keuzes die ik maak... zeg maar mijn lijntje met boven. een adsl-lijn die 24uur per dag open staat.


Sorry.. heb me WEER ONvolledig uitgedrukt.. Jezus is de Zoon... Ik wil wel discussieren maar dan moet je niet gaan zuigen


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 12-08-2003 22:08 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik geloof... dat ik wat te drinken ga pakken... want deze discussie gaat lang duren...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:05 schreef Wimpie het volgende:
Sorry.. heb me WEER ONvolledig uitgedrukt.. Jezus is de Zoon...
zeg dat dan
quote:
Ik wil wel discussieren maar dan moet je niet gaan zuigen
ONTOPIC!

En ik mag geen kerels zuigen van de bijbel, dan ben ik een homeau


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:12 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

sja.. das ook weer zo'n onderwerp.. om ff te linken aan die link van net (www.godhatesfags.com) die gasten baseren zichzelf op losse teksten zonder ze in het verband te zien.. Als ik die tekst over die roede letterlijk neem dan kan ik alle geweld goedpraten..


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 12-08-2003 22:12 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:03 schreef Elfensteen het volgende:
God de Vader
God de Zoon en
God de Heilige Geest
Jezus +
--------------------------
4


God de zoon is Jezus.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:13 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:12 schreef Wimpie het volgende:
sja.. das ook weer zo'n onderwerp.. om ff te linken aan die link van net (www.godhatesfags.com) die gasten baseren zichzelf op losse teksten zonder ze in het verband te zien.. Als ik die tekst over die roede letterlijk neem dan kan ik alle geweld goedpraten..
quote:
Op 12 augustus 2003 21:45 schreef Wimpie het volgende:
sommige kinderen hebben af en toe een tik nodig... of tikje... negen van de tien keer is hard schreeuwen al genoeg..


@Bram: Just checking


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-08-2003 22:17 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 21:44 schreef Elfensteen het volgende:
erm...ik zal zaterdag even kijken, maar ik dacht dat het van een Evangelische stichting afkwam.


quote:
Op 12 augustus 2003 21:49 schreef Wimpie het volgende:
Ik w8 wel af!


www.stevan.nl

en verder on topic:
Ik zie dat er ondanks verwoede pogingen van beide kantien niet ECHT gediscussieerd wordt, wat de eerste reacties op dit topic maar weer bevestigd.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 12-08-2003 22:18 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:13 schreef Elfensteen het volgende:


@Bram: Just checking


Gelukkig maar, ik was al bijna bang dat we een ongelovige op dit forum hadden.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:19 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:18 schreef B6R6A6M het volgende:
Gelukkig maar, ik was al bijna bang dat we een ongelovige op dit forum hadden.
Nee, dat bedoel ik dus niet! (Wie had jou ook al weer The incredible Machine gegeven? )

Maar ik heb de Bijbel eenmaal gelezen en dat staat er uitvoerig in beschreven. Wimpie legde het alleen wat vreemdsoortig uit.


Wimpie
Usericon van Wimpie
Posted 12-08-2003 22:23 by Wimpie Wijzig reactieProfiel van WimpieQuote dit berichthttp://forum.gkv.nl

moet ff wennen dat alles wat ik schrijf letterlijk genomen wordt (of figuurlijk)

maarre die discussie... Als nu duidelijk is WAT ik geloof... zouden we t natuurlijk ook over inhoudelijke zaken kunnen hebben


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 12-08-2003 22:25 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:19 schreef Elfensteen het volgende:
Nee, dat bedoel ik dus niet! (Wie had jou ook al weer The incredible Machine gegeven? )

Maar ik heb de Bijbel eenmaal gelezen en dat staat er uitvoerig in beschreven. Wimpie legde het alleen wat vreemdsoortig uit.


De incredible machine werkt niet.

Ik ben de Bijbel nu aan het lezen maar zo ver ben ik nog niet.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-08-2003 22:26 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:23 schreef Wimpie het volgende:
moet ff wennen dat alles wat ik schrijf letterlijk genomen wordt (of figuurlijk)

maarre die discussie... Als nu duidelijk is WAT ik geloof... zouden we t natuurlijk ook over inhoudelijke zaken kunnen hebben
Denk jij dat God de aarde geschapen heeft? (sorry, maar daar heeft nog geen 1 Christen serieus antwoord op gegeven)


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-08-2003 22:27 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2003 22:23 schreef Wimpie het volgende:

maarre die discussie... Als nu duidelijk is WAT ik geloof... zouden we t natuurlijk ook over inhoudelijke zaken kunnen hebben


Probleem blijft dat, als ik zeg dat ik het NIET geloof, omdat ik God niet voel, hoor of zie en omdat wetenschappers bewijzen hebben dat de bijbel niet letterlijk kan kloppen, jij nog steeds erin gelooft.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen