IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : het varanen topic Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-11-2003 13:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Kijk,hier krijg je wel eieren van.Dit zijn de ouders van de jonkies die ik heb.Dezen hebben echt 3 dagen!!!!!aan elkaar vastgezeten.



spelfout weggehaald...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 23-11-2003 18:12 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 21:52 schreef varanus het volgende:
Varanus acanthurus(australische dwergsoort)


In Australië heb ik er een paar gezien. Helemaal zwart en helemaal niet dwerg hoor Met staart er bij was die ene zeker 1m50. Op kangoeroe Island was er nog een andere die een kangoeroekarkas aan het opvreten was

En ze kunnen heel rap rennen. Schrok ik wel van

[Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 23-11-2003 18:13]


mvg wk10


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-11-2003 18:49 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2003 18:12 schreef windkracht10 het volgende:
In Australië heb ik er een paar gezien. Helemaal zwart en helemaal niet dwerg hoor Met staart er bij was die ene zeker 1m50. Op kangoeroe Island was er nog een andere die een kangoeroekarkas aan het opvreten was

En ze kunnen heel rap rennen. Schrok ik wel van


Australie is HET varanenland bij uitstek.Zitten 10 tallen soorten,en idd ook soorten die de anderhalve meter gemakkelijk halen.Aan de afmeting en de kleur die je aangeeft schat ik de kans groot dat je Varanus varius bent tegengekomen.Welk deel van Australie ben je geweest?Dan zal ik het eens uitzoeken.


spelfout weggehaald...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 24-11-2003 13:18 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 23 november 2003 18:49 schreef varanus het volgende:
Australie is HET varanenland bij uitstek.Zitten 10 tallen soorten,en idd ook soorten die de anderhalve meter gemakkelijk halen.Aan de afmeting en de kleur die je aangeeft schat ik de kans groot dat je Varanus varius bent tegengekomen.Welk deel van Australie ben je geweest?Dan zal ik het eens uitzoeken.

Northern Territory.
Beest lag gewoon onder een struik te slapen in het stadspark van Darwin.

[Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 24-11-2003 13:20]


mvg wk10


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-11-2003 17:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 13:18 schreef windkracht10 het volgende:
Northern Territory.
Beest lag gewoon onder een struik te slapen in het stadspark van Darwin.


Ik zal de boeken er vanavond effe bijpakken.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-11-2003 19:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 13:18 schreef windkracht10 het volgende:
Northern Territory.
Beest lag gewoon onder een struik te slapen in het stadspark van Darwin.



Ik gok dat je een Varanus gouldii hebt gezien.Zoek maar es onder die naam op google en bekijk em es effe.Kunnen erg donkergroen zijn.Bijna tegen het zwart aan.


spelfout weggehaald...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-11-2003 19:37 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Varanen zie je ook soms in Crocodile Hunter, met Steve Erwin, zalig hoe hij al die dieren kan beschrijven


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 24-11-2003 19:42 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 19:37 schreef beli mawr het volgende:
Varanen zie je ook soms in Crocodile Hunter, met Steve Erwin, zalig hoe hij al die dieren kan beschrijven

Mja, Crocodile hunter "Sow, and naow were gona taike this fella right behind the nick, so he caan't" .... ik vond hem soms iets té hard bazuinen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-11-2003 19:45 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 19:37 schreef beli mawr het volgende:
Varanen zie je ook soms in Crocodile Hunter, met Steve Erwin, zalig hoe hij al die dieren kan beschrijven



Jammer genoeg is het meeste in scene gezet.Ik heb contacten met mensen gehad die aan de serie meewerkten,en ik heb zodoende errug leuk"achter de schermen"materiaal gezien,waaruit duidelijk bleek dat zowat 90% in scene was gezet.Maar het blijft desondanks een leuke serie om naar te kijken met prachtige dieren!


spelfout weggehaald...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 27-11-2003 23:06 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 19:35 schreef varanus het volgende:
Ik gok dat je een Varanus gouldii hebt gezien.Zoek maar es onder die naam op google en bekijk em es effe.Kunnen erg donkergroen zijn.Bijna tegen het zwart aan.

Heb ook wat zitten zoeken op het net. Die Varanus varius lijkt er toch meer op.
Eerlijk gezegd zie ik bijna geen reet onderscheid tussen die teringbeesten. Het zal ze worst wezen.


mvg wk10


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-11-2003 17:08 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 23:06 schreef windkracht10 het volgende:
Heb ook wat zitten zoeken op het net. Die Varanus varius lijkt er toch meer op.
Eerlijk gezegd zie ik bijna geen reet onderscheid tussen die teringbeesten. Het zal ze worst wezen.



Ach dan ist een varius geweest.Lekker belangrijk

Ik hoop zelf ooit eens in Afrika op varanensafarie te kunnen.


spelfout weggehaald...


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 28-11-2003 21:52 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

Varanen vind ik hele mooie dieren! Leuk dat je zo fanatiek bent met je hobby, en dat je ze goed verzorgd.

Heb zelf redelijk lang 2 waterschildpadden gehad. Vind ik ook erg mooie dieren, roodwangschildpadden met rode wangen

De verzorging werd in de loop van de tijd steeds lastiger, en de schildpadden waren lastig te hanteren (scherpe nagels!) Ook werd de luchtvochtigheid wel erg hoog in de kamer, omdat dat water continu tropisch warm moet zijn.

Helaas hebben we ze toen naar de schildpaddenopvang moeten doen. Vond ik best jammer, maar wij konden de verzorging niet meer aan. We hadden overigens wel veel boeken gelezen en ons goed voorbereid op het houden van waterschildpadden.

Bij de schildpaddenopvang zitten ze nu samen met nog meer schildpadden, in een hele grote bak


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 24-12-2003 18:03 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

prachtige beestjes die varanen


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Jonkies van de soort die boven op de foto staan kosten 350 euro per stuk.Dan heb je iets bijzonders,want gekweekte exemplaren van deze soort zijn erg schaars.Ik ben naar alle waarschijnlijkheid de enige in Nederland die er dit jaar mee wist te kweken.

Dit bericht is effe voor demon slaughter..


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 18:03 schreef demonslaughter het volgende:
prachtige beestjes die varanen


Ik stuur effe een foto naar je hotmail.As je die dan effe replyd,doen we het verder effe via de mail oke?


spelfout weggehaald...


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 24-12-2003 18:06 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

okidokie


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 18:06 schreef demonslaughter het volgende:
okidokie


Mail ontvangen?


spelfout weggehaald...


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 24-12-2003 18:13 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

yep das een mooie


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:14 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 18:13 schreef demonslaughter het volgende:
yep das een mooie


Worden ongeveer 1.70 m lang,en een uitstekende soort om mee te beginnen.Zijn erg rustig te krijgen.


spelfout weggehaald...


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 24-12-2003 18:19 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

tsja tsja.
tis wel een moeilijke keuze natuurlijk om zoeen aan te schaffe
en hoe zit dat met de temperatuur en voeding enzo?


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 18:19 schreef demonslaughter het volgende:
tsja tsja.
tis wel een moeilijke keuze natuurlijk om zoeen aan te schaffe
en hoe zit dat met de temperatuur en voeding enzo?


Temperatuur;tussen de 25 en 35 graden,met een opwarmplek(lamp..)tot 60 graden celcius.

Voedsel;alles wat leeft of heeft geleefd;muizen,ratten,eieren,runderhart,kuikens enz enz...


spelfout weggehaald...


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 24-12-2003 18:29 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

mja ik zal er eens goed over nadenken. en het moet ook nog mogen van mijn ouders


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 18:29 schreef demonslaughter het volgende:
mja ik zal er eens goed over nadenken. en het moet ook nog mogen van mijn ouders



Tja,ik raad je idd aan om er eerst goed over na te denken.Dieren horen geen impulsaankoop te zijn.Zoek anders i-net effe na.Het barst van de varaneninfo.De soort die ik kweek is trouwens;
Varanus albigularis Als je die naam bij google intypt krijg je tonnen info.Succes!


spelfout weggehaald...


demonslaughter
save the planet, kill yourself !!!!
Usericon van demonslaughter
Posted 24-12-2003 18:33 by demonslaughter Wijzig reactieProfiel van demonslaughterQuote dit berichthttp://www.hotmetalradio.com

dank je


when there's no more room in hell then the dead will walk the earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2003 18:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2003 18:33 schreef demonslaughter het volgende:
dank je


Graag gedaan


spelfout weggehaald...


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen