IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Oldschool X hardcore Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-09-2003 21:46 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Je moet ook niet scenen. Je moet het doen voor de muziek. Zoals Hard resistance zegt: "I'm in it for the music and that's it!". Je hebt in alle scenes wel zeikerds. Kijk hier op ZM maar eens. Iedereen is meer gebrand op imago dan op de muziek (zie daarom mijn undersign). En vooral in stijlen als metal, punk en hardcore slaat dat nergens op. Daar gaat het juist om het individu. Durf jezelf te zijn.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-09-2003 21:47 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 7 september 2003 21:43 schreef Staalman het volgende:
eh... ik ren nu even door m'n restant HC bak en wat te denken van Unbroken met life. love. regret. en ook al zeikt iedereen op ze je kunt niet om Scarred For Life van Ignite heen


Ignite!!!
Met een beetje geluk zie ik ze binnenkort nog op de resistance tour.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-09-2003 21:49 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Waarom zou ik niet mezelf durven te zijn? Dat doe ik al 29 jaar.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-09-2003 21:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat zei ik niet. Ik vind het alleen raar dat je een stijl van muziek de rug toe keert omdat de mentaliteit van bepaalde mensen in de scene je niet aanstaat.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-09-2003 21:56 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ga niet meer naar HC concerten, en ben langzaam maar zeker al m'n HC cd's aan het verkopen... ik luister er nml. nooit meer naar.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-09-2003 22:02 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Black metal is me gewoon meer gaan aanspreken en HC minder.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-09-2003 22:11 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 7 september 2003 21:56 schreef Staalman het volgende:
Ik ga niet meer naar HC concerten, en ben langzaam maar zeker al m'n HC cd's aan het verkopen... ik luister er nml. nooit meer naar.


Stuur maar op die lijst!


quote:
Op 7 september 2003 22:02 schreef Heiden het volgende:
Black metal is me gewoon meer gaan aanspreken en HC minder.


Oh, ja, dat kan natuurlijk. Mij spreekt de hardcore mentaliteit veel meer aan dan de metal mentaliteit (voor zover je daar al van kunt spreken). Maar qua muziek luister ik eigenlijk naar vanalles. Maar dat was je vast al opgevallen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-09-2003 22:13 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ja, ik heb het gezien. Ik ben er zelf ook niet vies van om 'untrue' te zijn.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 07-09-2003 22:18 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hey, de Biscuits staan wel in het lijsje waarmee ik dit topic begon!

Chokehold (second hand murder!!!), Ignite, Battery, ProjectX en de rest die genoemd zijn zijn idd allemaal vette oldschool!!

Unbroken was ook goed ja, maar valt idd onder metalcore of jaren '90 newschool.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-09-2003 22:30 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Tja.. die Biscuits zag ik iets te laat staan Ach 't is wel even leuk om weer een stap in het verleden te maken en oude liefdes aan te halen Ik ben zelf ook nml. jaren straight geweest.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 07-09-2003 23:08 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

really?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-09-2003 23:25 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Yep De leefstijl vindt ik nog steeds erg goed, alleen het eeuwige vingertjes gewijs in die scene vindt ik erg vervelend. Het wordt steeds verder uitgebouwt, en waar houdt het op??? Dat gezeik dat je nu geen thee meer mag drinken omdat er "verslavende" stoffen inzitten vindt ik echt te triest voor woorden.. Sta je daar in een zaal met mannetjes van 18 die eruit zien alsof ze 80 zijn omdat ze niet genoeg noodzakkelijk bouwstoffen tot zich nemen. Tja... wat is dan gezond??? Ik heb het ook geregeld meegemaakt dat ze met een X op hun hand lopen en twee uur later in de Mc Donalds staan om een hamburger te eten. Spijtig dat er gewoon teveel mensen lopen die (beweren)straight te zijn omdat ze het interresant vinden, en ondertussen maar wijzen naar de ander. Er heerst nu eemaal een grote rivaliteit in die scene... en dat is de reden dat ik nooit outspoken ben geweest (op mijn horloge na.) Straight ben je van binnen namelijk!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 07-09-2003 23:27]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-09-2003 23:46 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Wie is er eigenlijk met dat straight-edge begonnen? En hoe denken die lui er nu over?

Ik had begrepen dat Minor Threat zich gedistantieerd had van dat hele straight-edge "gedoe"...


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 08-09-2003 9:41 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

hmmm, dus je bent niet meer straightedge omdat de rest van die 'scene' dingen doet die je niet aanstaan? dingen te extreem doen, etc? dat vind ik wel vreemd... het is toch iets persoonlijks (zoals je al zei). StraightEdge is voor mij absoluut geen beweging/groep/scene. er zijn trouwens al een aantal topics vol geluld hierover, hehe. zoek ze maar eens op zou ik zeggen, staat veel onzin in

maar goed, whatever

zoals Negative al zei, je moet niet 'scenen'.

en het hele hoe-het-begonnen-is (met Ian Mckay - the Teen Idles & Minor Threat) verhaal is best wel grappig. kheb het wel in een cool boek van Revelation staan maar 'kga dat niet helemaal uittypen

en (weer) voor de duidelijkheid; ik ben wel Vegan, maar dat wel/niet naar de mcdonalds gaan, wel/geen vlees eten gedoe heeft niet veel met StraightEdge te maken, hoor. die link is alleen ontstaan omdat veel SXE-ers ook nog veggie/vegan zijn. (en veel van die (latere) bands dus ook...)

dus...

np: Shelter - Mantra

[Dit bericht is gewijzigd door XPositiveX op 08-09-2003 9:43]


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 08-09-2003 10:02 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 9:41 schreef XPositiveX het volgende:
en het hele hoe-het-begonnen-is (met Ian Mckay - the Teen Idles & Minor Threat) verhaal is best wel grappig. kheb het wel in een cool boek van Revelation staan maar 'kga dat niet helemaal uittypen


Valt me tegen van je.
Zal wel even op internet kijken. Er zal vast wel iemand zijn die het wel (deels) uitgetypt heeft.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 08-09-2003 10:09 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 8 september 2003 10:02 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Valt me tegen van je.
Zal wel even op internet kijken. Er zal vast wel iemand zijn die het wel (deels) uitgetypt heeft.



hehe. nou iig het boek wat ik bedoel heet 'All Ages'. staat een uitgebreid verhaal van McKay (en andere) in.

op websites als straight-edge.net staat vaak ook wel hoe zoiets begonnen.

ik kan je www.TRUETILLDEATH.com van harte aanraden hehe, staat echt vet veel 'history' op van SXE bands. van '79 (Teen Idles) tot vandaag.. alleen is 'ie nog niet af


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 08-09-2003 11:40 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Als ik aan echte ouderwetse hardcore denk, dan denk ik aan bands als:

Negative Approach
Bad Brains
Negative FX (pre-Slapshot)
The Necros
Antidote
Minor Threat
Cause For Alarm
Black Flag
Cro-Mags
Koro
Urban Waste
7 Seconds
Suicidal Tendencies (uiteraard alleen de eerste lp)
Lärm

En dergelijken. Vandaag de dag zijn er nog steeds bands die dit soort muziek maken, zoals
Out Cold (superband!)
Shark Attack
Holier Than Thou
DS-13
Tear It Up

etc.



We don't take it, we just fake it...


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 08-09-2003 11:42 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

VE-HHH-ET!!!!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-09-2003 13:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, ik ben nml. niet straight-edge af vanwege de scene. Ik ben op een gegeven moment gewoon anders gaan leven... Niet dat ik gelijk weer alle oude gewoontes heb opgepakt. Ik rook nog steeds niet, gebruik geen ene vorm van drugs. Ik drink wel (met mate) en eet weer vlees. Ik heb straight zijn gewoon nodig gehad om een inzicht te krijgen in mijn eigen bestaan en mijn omgang met bepaalde "genotsmiddelen". Ik ben er nog steeds trots op alleen ben ik verder gegaan na een tijd. Ik zal nml. nooit mijn leven veranderen omdat een paar gasten met een veels te grote broek aan mij op een bepaalde manier aankijken. Ik ben wie ik ben en verander voor mezelf en niet omdat iemand anders mij dat opdringt.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 08-09-2003 13:44 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

ah, i see.

go you!

en Holier Than Thou & Tear It Up zijn idd VET!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-09-2003 13:49 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik heb nog wel een aardig stapeltje cd's hier waar ik niets meer mee doe....
met Raid, Bonesaw, Killing Time, Xchorus of dissaprovelX, Uniform Choice, Youth Of Today, Unbroken etc. Interesse???

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 08-09-2003 13:50]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 08-09-2003 14:05 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 8 september 2003 13:49 schreef Staalman het volgende:
Ik heb nog wel een aardig stapeltje cd's hier waar ik niets meer mee doe....
met Raid, Bonesaw, Killing Time, Xchorus of dissaprovelX, Uniform Choice, Youth Of Today, Unbroken etc. Interesse???


Raid, eerste pressing of Victory?
die dus, UxC en xCODx heb ik wel belang bij, maar kheb de'r op't moment echt geen geld voor...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-09-2003 14:19 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Raid - Hands Off The Animals - Victory

A Chorus Of Disapproval - Firm Standing Law - New Age Records

Uniform Choice - Straight And Alert - Lost And Found

Uniform Choice - Staring Into The Sun - Lost And Found

Unbroken - life. lofe. regret. - New Age Records

Mouthpiece - What Was Said - New Age Records

Chokehold - Conquer The World Records

en nog een stapel van dit soort ongeveer 30 stuks.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 08-09-2003 14:20]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 08-09-2003 14:22 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

VE-HHH-ET!!!

Mouthpiece, dude!!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-09-2003 14:27 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

laat maar weten of je er iets mee kunt en dan komen we er wel uit, ik mail je dan wel over hoe en wat... (ze zijn niet duur)


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen