IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Pedofilie Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-06-2006 22:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 22:40 schreef Dodo het volgende:
ik verwacht niet dat pedo's uit een goed gezin komen waar goede waarden en normen zijn aangeleerd.

Als je vanaf kinds af aan al te horen krijgt hoe slecht bepaalde mensen zijn, geloof je dit, aangezien je als klein kind erg beinvloedbaar bent.



Pedofilie is volgens jou dus puur een kwestie van nurture? Ik geloof d'r geen fuck van.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 01-06-2006 22:46 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

quote:
Op 1 juni 2006 22:40 schreef Dodo het volgende:
ik verwacht niet dat pedo's uit een goed gezin komen waar goede waarden en normen zijn aangeleerd.

Als je vanaf kinds af aan al te horen krijgt hoe slecht bepaalde mensen zijn, geloof je dit, aangezien je als klein kind erg beinvloedbaar bent.



Hihi, daarom zijn er ook nooit homo's in gezinnen die het afkeuren! Verhelderend



Dodo
Usericon van Dodo
Posted 01-06-2006 22:49 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

zoals ik al eerder zei, lijkt pedofilie mij geen geaardheid, eerder een seksuele afwijking


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 01-06-2006 22:49 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Omdat jij het afkeurd?



Dodo
Usericon van Dodo
Posted 01-06-2006 22:50 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

Nee, geaardheid gaat namelijk om geslacht.. en niet over de leeftijd


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 22:52 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

En dat weet u 100% zeker? Waar berust dat argument op?

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 01-06-2006 22:52]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 01-06-2006 22:52 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

quote:
Op 1 juni 2006 22:50 schreef Dodo het volgende:
Nee, geaardheid gaat namelijk om geslacht.. en niet over de leeftijd
Oh mijn excuus. Ik ken die definities niet zo goed. Maar een seksuele afwijking lijkt het me wel, want voor zover ik weet is niet een meerderheid van de mensen pedofiel. Net als dat niet iedereen van SM houd, etc

Edit: Of het hebben van die gevoelens dan als slecht bestempeld moet worden is een hele andere vraag natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Nameless shadow op 01-06-2006 22:54]



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 22:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 22:52 schreef Nameless shadow het volgende:
Oh mijn excuus. Ik ken die definities niet zo goed. Maar een seksuele afwijking lijkt het me wel, want voor zover ik weet is niet een meerderheid van de mensen pedofiel. Net als dat niet iedereen van SM houd, etc
Een meerderheid is wel homofiel?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 01-06-2006 22:55 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

Dat was een kwestie van definitie toch? Homofilie is dus EN een geaardheid EN seksueel afwijkend



Dodo
Usericon van Dodo
Posted 01-06-2006 22:57 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 22:52 schreef kwelgeest het volgende:
En dat weet u 100% zeker? Waar berust dat argument op?


ik zeg toch ook dat ik dit denk.. dit is toch geen rechtzaak


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-06-2006 23:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 22:57 schreef Dodo het volgende:
ik zeg toch ook dat ik dit denk.. dit is toch geen rechtzaak
Waarom denk je dat dan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-06-2006 0:02 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2006 21:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben het er volledig mee eens Immortella, ik zet alleen mijn vraagtekens bij het laatste punt dat pedo's vaak hun lusten omzetten in daden. Volgens mij is er geen of te weinig wetenschappelijk betrouwbaar en representatief onderzoek naar gedaan om zo'n veronderstelling te kunnen staven. Het lijkt me op zich wel handig om dat eerst te doen voordat we als maatschappij collectief onze hooivorken gaan slijpen en onze toortsen in de hens steken.


Als er iemand is die geen 'toortsen in de hens zou steken' ben ik het wel hoor. Ik ben dan ook geen voorstander van een heksenjacht of het over één kam scheren van seksuele misdadigers. Júist niet.
Het woord 'vaak' had ik dan ook niet moeten gebruiken, er zijn namelijk meer pedofielen dan pedoseksuelen. Ik kom nu éénmaal alleen in aanraking met degenen die wel daadwerkelijk hun lusten omzetten in daden.
Ik wilde alleen aangeven dat ik het 'gevaar' dat in pedofielen schuilt, niet wil/kan/mag onderschatten.

@Dodo: Je bent wel erg stellig in je overtuigingen? Heb je ooit eens onderzoeken gelezen, je geschoold in dit soort zaken? Je bent namelijk erg zwart/wit en je hebt naar mijn idee totaal geen kijk op (psycho)pathologie.


..."Hate can only create more hate"...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2006 0:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe nature nurture debat ik ben ook meestal voor nurture omdat je bijvoorbeeld wel een verhoogde testosteron spiegel kan hebben(nature) maar hoe je ermee omgaat is imho veel meer afhankelijk van opvoeding. maar het onderzoek is verschrikkelijk moeilijk te doen omdat mensen ook opgevoed worden door ouders. Dus kun je veel eigenschappen aanleren.

Ik en sowieso is genenactiviteit ook afhankelijk van omstandigheden(nature veranderd door nurture). De actieve genen in tweelingen(genetisch identiek) verschillen ook steeds meer naar mate ze ouder worden.

Hersenstructuur is ook niet altijd genetisch bepaald aangezien je hersenen groeien naar welke delen je meer of minder gebruikt. hersenen van londense taxichauffeurs zijn bijvoorbeeld iets anders omdat ze gigantisch veel wegen moeten kennen. tijdens de groei in de jeugd kunnen daardoor ook dingen onomkeerbaar vergroeien. een een extreem verwaarloost kind kan dan bijvoorbeeld wel woorden leren maar geen grammatica.

Bij pedofielen denkik dat er gigantisch veel afhangt van opvoeding en dergelijke. Maar we weten nog zo weinig in de psychologie dat we ook nog geen goede onderzoeken ernaar kunnen verrichten.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-06-2006 0:17]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-06-2006 0:19 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Het nature/nurture verhaal geldt overigens voor vrijwel alle stoornissen, of ze nu (psycho)seksueel zijn of met de persoonlijkheid te maken hebben.

Iemand wordt bijvoorbeeld niet antisociaal geboren. Hij kan wel bepaalde antisociale trekken hebben (overigens heeft iedereen deze), welke door omgevingsfactoren (en dus de opvoeding/het opgroeien) versterkt kunnen worden en kunnen leiden tot een antisociale persoonlijkheidsstoornis.


..."Hate can only create more hate"...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2006 0:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2006 0:02 schreef Immortella het volgende:
Als er iemand is die geen 'toortsen in de hens zou steken' ben ik het wel hoor.


Sorry, ik bedoelde jou daar ook absoluut niet mee.

quote:
Op 2 juni 2006 0:02 schreef Immortella het volgende:
Ik ben dan ook geen voorstander van een heksenjacht of het over één kam scheren van seksuele misdadigers. Júist niet.
Het woord 'vaak' had ik dan ook niet moeten gebruiken, er zijn namelijk meer pedofielen dan pedoseksuelen. Ik kom nu éénmaal alleen in aanraking met degenen die wel daadwerkelijk hun lusten omzetten in daden.


Iedereen komt alleen daar mee in aanraking. Alleen de gevallen waar daadwerkelijk sprake is van misbruik komen in de media. Als je zo de sites leest van Martijn, NAMBLA en aanverwante dingen dat valt o.a. op dat deze mensen enorm pleiten voor meer onderzoek, juist ook bij niet praktiserende pedo's. Ik geef ze daarin groot gelijk.

quote:
Op 2 juni 2006 0:02 schreef Immortella het volgende:
Ik wilde alleen aangeven dat ik het 'gevaar' dat in pedofielen schuilt, niet wil/kan/mag onderschatten.



Helemaal mee eens, de verleiding voor deze figuren moet natuurlijk heel erg groot zijn. Hoe je daar als maatschappij mee om gaat is wat mij betreft het belangrijkste van deze discussie. Ik weet de oplossing niet, maar preventief ruimen gaat mij in ieder geval te ver.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-06-2006 0:38 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2006 0:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Sorry, ik bedoelde jou daar ook absoluut niet mee.




quote:
Iedereen komt alleen daar mee in aanraking. Alleen de gevallen waar daadwerkelijk sprake is van misbruik komen in de media. Als je zo de sites leest van Martijn, NAMBLA en aanverwante dingen dat valt o.a. op dat deze mensen enorm pleiten voor meer onderzoek, juist ook bij niet praktiserende pedo's. Ik geef ze daarin groot gelijk.


Absoluut, er moet zeker meer onderzoek gedaan worden! Het 'in aanraking komen met' bedoelde ik dan ook vrij letterlijk, ik werk namelijk onder andere met mensen met een (psycho)seksuele stoornis (vul zelf maar in).
Zelfs bij ons is er nog té weinig bekend over het ontstaan van zo'n (psycho)seksuele stoornis, hoe het beheersbaar kan blijven (zonder meteen tot (chemische) castratie over te gaan) en hoe het misschien in de toekomst wel te behandelen zal zijn?

quote:
Helemaal mee eens, de verleiding voor deze figuren moet natuurlijk heel erg groot zijn. Hoe je daar als maatschappij mee om gaat is wat mij betreft het belangrijkste van deze discussie. Ik weet de oplossing niet, maar preventief ruimen gaat mij in ieder geval te ver.


Preventief ruimen wordt dan ook niet gedaan, hehe.. Dé oplossing weet ik ook niet. Ik weet alleen wat er in het hier en nu mee gedaan wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 02-06-2006 0:39]


..."Hate can only create more hate"...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2006 0:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Nee, maar als straks blijkt dat een paar kneuzen het dentale wonder Ad v/d Berg een laatste bezoek hebben gebracht in zijn caravan in Oostvoorne dan vind ik dat wel onder preventief ruimen vallen. Heel veel mensen zouden zo'n actie goedkeuren als je de reacties zo op internet leest.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-06-2006 0:48 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ah, dat bedoel je.

Ik kan alleen voor mezelf spreken; ik sta er te dichtbij om er een waarde oordeel aan te hechten.


..."Hate can only create more hate"...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2006 1:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 juni 2006 0:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Nee, maar als straks blijkt dat een paar kneuzen het dentale wonder Ad v/d Berg een laatste bezoek hebben gebracht in zijn caravan in Oostvoorne dan vind ik dat wel onder preventief ruimen vallen. Heel veel mensen zouden zo'n actie goedkeuren als je de reacties zo op internet leest.


hmm als hoofd van een pedofielen verdedigingsfront is dit te verwachten en ik kan er niet echt om treuren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2006 1:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2006 1:05 schreef ElitE het volgende:
hmm als hoofd van een pedofielen verdedigingsfront is dit te verwachten en ik kan er niet echt om treuren.


Ik zou om de persoon Ad v/d Berg zeker niet treuren. Ik kan het echter niet waarderen als mensen in Nederland collectief tot eigenrichting overgaan. What's next, denk ik dan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-06-2006 1:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Kijk naar de pedofiel die in Probleemwijken zijn verhaal deed, die is echt hard gepakt.

Waarom zou er voor deze pedofiel een uitzondering worden gemaakt?

Het is al bezig.

Hij neemt het risico om met zijn hoofd op televisie te komen en zijn boodschap uit te dragen, als dat een boodschap als deze is dan ben je nergens veilig.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 02-06-2006 1:25]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2006 1:31 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Er zit natuurlijk wel een enorm verschil tussen die twee. Die gast van probleemwijken verkondigt namelijk op TV dat hij een kind sexueel heeft misbruikt en dat doet die gast van de NVD niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2006 1:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 juni 2006 1:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik zou om de persoon Ad v/d Berg zeker niet treuren. Ik kan het echter niet waarderen als mensen in Nederland collectief tot eigenrichting overgaan. What's next, denk ik dan.

hehe in sommige gevallen bij pedofilie vind ik het wel een goede manier. Als mijn kinderen misbruikt worden zal ik niet snel de politie erbij halen gezien de rechtzaak ook niet goed lijkt voor het kind, en het soms slecht te bewijzen valt. En de straf die ertegen over staat is niet in verhouding tot de problemen voor het kind. Daarnaast zijn pedofielen snel geneigd terug te vallen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2006 1:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 juni 2006 1:31 schreef Onweerwolf het volgende:
Er zit natuurlijk wel een enorm verschil tussen die twee. Die gast van probleemwijken verkondigt namelijk op TV dat hij een kind sexueel heeft misbruikt en dat doet die gast van de NVD niet.

alleen adje ziet niet goed dat een kind met en volwassene geen gezonde verhouding is waarbij het kind niet geschaadt hoeft te worden maar de kans wel zeer groot is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2006 1:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2006 1:32 schreef ElitE het volgende:
hehe in sommige gevallen bij pedofilie vind ik het wel een goede manier. Als mijn kinderen misbruikt worden zal ik niet snel de politie erbij halen gezien de rechtzaak ook niet goed lijkt voor het kind, en het soms slecht te bewijzen valt. En de straf die ertegen over staat is niet in verhouding tot de problemen voor het kind. Daarnaast zijn pedofielen snel geneigd terug te vallen.


Je hebt het dan over een pedofiel die een kind heeft misbruikt, dat is wat anders en in zo'n geval zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen als jij.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen