IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Pedofilie Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-08-2003 21:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Nice, maar ik denk niet dat bonobo hierdoor overtuigd gaat worden. Ik zou hem derhalve vriendelijk willen verzoeken kort uiteen te zetten waarom mijn post niets afdoet aan zijn (eigen?)wijsheid.


Touché, pussycat!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 12:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Deze dus.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 12:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Kan iemand iets over recente onderzoeken wat betreft pedofilie vinden?

In die link van Chelman stond dit:

quote:
PEDOFILIE v. (v.h Gr.pais, paidos, kind, en filia, liefde. Het gericht zijn van de sexsuele verlangens op kinderen, zowel jongens als meisjes.
-ENCYCL.Pedofilie komt hoofdzakelijk bij mannen voor. De oorzaak is soms een
(verdrongen) angst voor de geslachtelijke omgang met een volwassen vrouw. Men neemt thans vrij algemeen aan , dat de physchische schade, die aan het kind wordt toegebracht, meestal sterk overschat wordt en dat de nasleep en dat de nasleep van een ontdekte pedofiele verhouding, de bestraffing door de ouders
,de gerechtelijke vervolgingvan de dader e.d een veel nadeliger invloed op het kind hebben dan de pedofiele verhouding zelf. Men moet bij de veroordeling van pedofilie ook bedenken dat dergelijke handelingen dikwijls door de kinderen zelf ( vroegrijpe meisjes bijv.) worden uitgelokt en dat de meeste pedofielen er zich ongelukkig door voelen en hun neiging trachten te
onderdrukken. De meeste culturen verwerpen pedofilie, hoewel zij bijv. in het oude Griekenland niet alleen werd aanvaard maar zelfs aanbevolen als een verrijkend element in de opvoeding.

Uit: Stukje uit 25 delige encyclopedie : Grote Winkler Prins

Uitgever: Larrouse, 1978

Beetje oud, helaas.

quote:
Op 30 mei 2006 12:51 schreef Daops het volgende:
Daarbij denk ik niet dat wanneer een pedofiel zich aangetrokken voelt tot een 12-jarig kind, hij het zwaar mee zal laten wegen of dit kind volwassen genoeg is om hier mede over te beslissen.

Op zich heb je gelijk, maar het is denk ik moeilijk te zeggen welke pedofiel wél het beste met het kind voorheeft en welke níet en meer voor zijn eigen gerief bezig is.
quote:
Feit blijft dat een volwassene enorm dominant is over een kind, en dus zijn zin kan doordrijven wanneer hij dat wil.

In principe wel, maar onderschat ook niet hoe manipulatief kinderen kunnen zijn.

Is ook een potentieel erg heftige film over dat onderwerp, fictief natuurlijk, maar toch: http://www.apple.com/trailers/lions_gate/hardcandy/


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 30-05-2006 12:58 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 30 mei 2006 12:38 schreef ZelThoR het volgende:
Goed punt, daar ligt ook mijn probleem in deze.

Echter zijn er wel meer dingen waar de handelingsonbekwaamheid van een kind niet meetelt, dus kun je het niet alleen daarom verbieden.

Een overeenkomst met een kind is in de eerste plaats niet rechtsgeldig; ouders kunnen met een net door het kind gekochte Donald Duck terug naar de winkel en het geld terug eisen. Dit zal in de praktijk niet vaak gebeuren, natuurlijk, omdat de ouders er mee instemmen. Het kan ook een groter/duurder iets zijn, zoals een XBox360, dat maakt het waarschijnlijker.

Nou is het een grote stap na dit voorbeeld, en ik kan me ook niet voorstellen dat een ouder het zou doen, maar als de ouders het goedkeuren (en zij zelf handelingsbekwaam zijn), dan is pedofilie WAT DAT BETREFT ook makkelijker te accepteren.
--------------------------------------------------------------------------------



Zoals je zelf al aangeeft gaat de handelingonbekwaamheid van een kind wel altijd op; Het moet echter wel door de ouders ge-eist worden.
Ouders kunnen ook van hun kinderen (tot zestien jaar) de arbeidsovereenkomsten opzeggen. Ouders hebben ook het vruchtrecht over/op hun kinderen; Wanneer een kind geld verdient met een (bij)baantje kunnen de ouders dat dus rechtsgeldig opeisen.

Kinderen kunnen dus niet zelf rechtshandelingen plegen. Rechtshandelingen gepleegt door een kind blijven slechts van kracht zolang de ouders geen bezwaar tonen.

Maar ookal gaan de ouders van een kind ermee accoord dan een kind een vrijwillige (seksuele) relatie aangaat met een meerderjarige (en dan bedoel ik niet 15 en 18) dan nog denk ik dat dit niet wenselijk is. Op jonge leeftijd seks met een, veel, ouder persoon isniet vergelijkbaar met een koopovereenkomst oid. Ookal gebeurd het op vrijwillige basis dan nog denk ik dat een kind hierdoor behoorlijke psychische schade kan oplopen die hij/zij en de ouders niet van te voren hadden voorzien.

edit: dat laatset stuk is van Kwelgeest dus...


[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 30-05-2006 12:59]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:01 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik vond jouw stuk al zo mooi beginnen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 12:57 schreef kwelgeest het volgende:
Zoals je zelf al aangeeft gaat de handelingonbekwaamheid van een kind wel altijd op; Het moet echter wel door de ouders ge-eist worden.

Ongelukkig woordkeuze, ik bedoelde dat het niet een harde regel is, in die zin dat er grond zijn waarop je er "omheen kan".
quote:
Ouders kunnen ook van hun kinderen (tot zestien jaar) de arbeidsovereenkomsten opzeggen. Ouders hebben ook het vruchtrecht over/op hun kinderen; Wanneer een kind geld verdient met een (bij)baantje kunnen de ouders dat dus rechtsgeldig opeisen.

Kinderen kunnen dus niet zelf rechtshandelingen plegen. Rechtshandelingen gepleegt door een kind blijven slechts van kracht zolang de ouders geen bezwaar tonen.

Eens, zoals ik al zei: ongelukkige woordkeuze van mijn kant. Ik probeerde idd het punt te maken dat de ouders toestemming KUNNEN geven.
quote:
Maar ookal gaan de ouders van een kind ermee accoord dan een kind een vrijwillige (seksuele) relatie aangaat met een meerderjarige (en dan bedoel ik niet 15 en 18) dan nog denk ik dat dit niet wenselijk is. Op jonge leeftijd seks met een, veel, ouder persoon isniet vergelijkbaar met een koopovereenkomst oid. Ookal gebeurd het op vrijwillige basis dan nog denk ik dat een kind hierdoor behoorlijke psychische schade kan oplopen die hij/zij en de ouders niet van te voren hadden voorzien.

Goed, ik weet dus niet wat dat schadelijke effect dan moet zijn. Ik kan me voorstellen dat dat schadelijk effect er KAN zij, maar ik kan me ook voorstellen dat er een positief effect is. Omdat ik het niet zeker weet, zeg ik dat het verboiden moet blijven. Maar zoals ik hiervoor quootte zijn er dus tijden geweest waarin men vond dat het wel positief was.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-05-2006 13:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Wordt er hier verschillend gedacht over "13-jarig meisje + 30-jarige man" versus "13-jarig jochie + 30-jarige vrouw"?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 30-05-2006 13:06 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Het is allebei ziek.
Duh.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:07 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:02 schreef ZelThoR het volgende:

Goed, ik weet dus niet wat dat schadelijke effect dan moet zijn. Ik kan me voorstellen dat dat schadelijk effect er KAN zij, maar ik kan me ook voorstellen dat er een positief effect is. Omdat ik het niet zeker weet, zeg ik dat het verboiden moet blijven. Maar zoals ik hiervoor quootte zijn er dus tijden geweest waarin men vond dat het wel positief was.


Het lijkt mij dat een kind (want daar hebben we het over) in haar/zijn eerste "relatie" beter niet meteen met zo'n enorm machtsverschil (misschien zelfs onbedoeld) te maken zou moeten krijgen. Dat zou nog wel eens een behoorlijke impact kunnen hebben op alle toekomstige relaties.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:07 schreef chriz het volgende:
Het lijkt mij dat een kind (want daar hebben we het over) in haar/zijn eerste "relatie" beter niet meteen met zo'n enorm machtsverschil (misschien zelfs onbedoeld) te maken zou moeten krijgen. Dat zou nog wel eens een behoorlijke impact kunnen hebben op alle toekomstige relaties.

Goed punt. De vraag is dan of het altijd zo moet zijn dat die macht (zo) gebruikt wordt. In principe is er altíjd iemand in een relatie die machtiger is dan de andere (zelden met zulke verschillen) en ik wil nog eens aanstippen dat kinderen ook erg manipulatief kunnen zijn. ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een evenwichtige relatie kunnen hebben met een kind (vanuit de volwassene gezien, dus).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:02 schreef ZelThoR het volgende:

Goed, ik weet dus niet wat dat schadelijke effect dan moet zijn. Ik kan me voorstellen dat dat schadelijk effect er KAN zij, maar ik kan me ook voorstellen dat er een positief effect is. Omdat ik het niet zeker weet, zeg ik dat het verboiden moet blijven. Maar zoals ik hiervoor quootte zijn er dus tijden geweest waarin men vond dat het wel positief was.
Ik typte dan ook het woordje 'kan'.
Maar ik denk dat het voor 'kinderen' beter en gezonder is als zij hun (eerste) seksuele ervaringen hebben met iemand die ongeveer even oud, ontwikkeld en ervaren is. Ik denk dat het dan veel natuurlijker en fijner gaat dan wanneer een kind wordt geconfronteerd met een ervaren, ontwikkelde en oudere 'partner'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:11 schreef kwelgeest het volgende:
Ik typte dan ook het woordje 'kan'.


quote:
Maar ik denk dat het voor 'kinderen' beter en gezonder is als zij hun (eerste) seksuele ervaringen hebben met iemand die ongeveer even oud, ontwikkeld en ervaren is. Ik denk dat het dan veel natuurlijker en fijner gaat dan wanneer een kind wordt geconfronteerd met een ervaren, ontwikkelde en oudere 'partner'.
Op een oude fiets, etc.

Maar inderdaad, sterk argument, ik denk ook dat het beter is. Ben er alleen niet over uit of het (op zichzelf staand) slecht is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:13 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:10 schreef ZelThoR het volgende:
Goed punt. De vraag is dan of het altijd zo moet zijn dat die macht (zo) gebruikt wordt. In principe is er altíjd iemand in een relatie die machtiger is dan de andere (zelden met zulke verschillen) en ik wil nog eens aanstippen dat kinderen ook erg manipulatief kunnen zijn. ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een evenwichtige relatie kunnen hebben met een kind (vanuit de volwassene gezien, dus).


in dat geval leert dat kind haar/zijn zin te krijgen met sex, ook dat lijkt mij niet gezond



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:13 schreef chriz het volgende:
in dat geval leert dat kind haar/zijn zin te krijgen met sex, ook dat lijkt mij niet gezond

Dat is ook niet gezond, maar dat bedoelde ik niet. Dat is omkoping, geen manipulatie.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:16 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:12 schreef ZelThoR het volgende:


Op een oude fiets, etc.

Maar inderdaad, sterk argument, ik denk ook dat het beter is. Ben er alleen niet over uit of het (op zichzelf staand) slecht is.


Zoals ik het zie: kinderen kunnen niet wachten om ouder, groter etc. te worden, terwijl mensen die al ouder zijn graag weer het onbezorgde leven van een kind weer zouden willen leiden. Maar als je nog kind bent mis je dat hele punt, dus misschien moeten ze tegen zichzelf in bescherming worden genomen.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:12 schreef ZelThoR het volgende:
Maar inderdaad, sterk argument, ik denk ook dat het beter is. Ben er alleen niet over uit of het (op zichzelf staand) slecht is.
Dat pedofilie tegenover het kind niet te verantwoorden is en dat het gewoon verboden moet blijven daar ben ik voor mezelf wel over uit.

Wat ik mij afvraag is, zoals ik al eerder typte, of pedofilie een geaardheid of een keuze is. Als het een geaardheid is dan vind ik niet dat je zo luchtig, als MM deed, kan zeggen dat het totaal niet te relativeren is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-05-2006 13:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:10 schreef ZelThoR het volgende:
1. en ik wil nog eens aanstippen dat kinderen ook erg manipulatief kunnen zijn.
2.ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een evenwichtige relatie kunnen hebben met een kind (vanuit de volwassene gezien, dus).


1. dat is niet het punt. kinderen kunnen zeker manipulatief zijn, maar een volwassen persoon moet doorzien of datgene wat een kind wil uiteindelijk goed of slecht voor haar kan zijn. voor een kind kan de gevolgen van een sexuele daad met een oud persoon denk ik niet goed overzien.

2. onmogelijk.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:16 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:14 schreef ZelThoR het volgende:
Dat is ook niet gezond, maar dat bedoelde ik niet. Dat is omkoping, geen manipulatie.


Als je dat niet bedoeld kan het dus ook buiten een "relatie" om en heeft het hier dus niet zo heel veel mee te maken vind ik.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:16 schreef chriz het volgende:
Zoals ik het zie: kinderen kunnen niet wachten om ouder, groter etc. te worden, terwijl mensen die al ouder zijn graag weer het onbezorgde leven van een kind weer zouden willen leiden. Maar als je nog kind bent mis je dat hele punt, dus misschien moeten ze tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Maar kinderen onderling kunnen een onbezorgde tijd hebben met elkaar, kan een oudere met een kind dat dan niet? Die oudere wil zoals je zegt toch een onbezorgd leven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:16 schreef kwelgeest het volgende:
Dat pedofilie tegenover het kind niet te verantwoorden is en dat het gewoon verboden moet blijven daar ben ik voor mezelf wel over uit.
Ik niet,
quote:
Wat ik mij afvraag is, zoals ik al eerder typte, of pedofilie een geaardheid of een keuze is. Als het een geaardheid is dan vind ik niet dat je zo luchtig, als MM deed, kan zeggen dat het totaal niet te relativeren is.

Ik denk niet dat je het kiest en in die zin er niks aan kan doen, maar wel dat het per pedofiel verschilt of het een ziekelijke vorm of "neutrale" vorm aanneemt.
quote:
Op 30 mei 2006 13:16 schreef attila_de_hun het volgende:
1. dat is niet het punt. kinderen kunnen zeker manipulatief zijn, maar een volwassen persoon moet doorzien of datgene wat een kind wil uiteindelijk goed of slecht voor haar kan zijn. voor een kind kan de gevolgen van een sexuele daad met een oud persoon denk ik niet goed overzien.

Ja, die volwassene moet het inzien, dat is een conditio sine qua non in deze.

Voor wat betreft een kind; binnen een pedofiele relatie hoeft geen sex voor te komen. Vind je dan ook dat kinderen de gevolgen van een zoentje of een knuffel niet kunnen overzien? En of die handelingen schadelijk zijn?
quote:
2. onmogelijk.
Ben ik het niet mee eens, heeft weinig zin om over te discussiëren.
quote:
Op 30 mei 2006 13:16 schreef chriz het volgende:
Als je dat niet bedoeld kan het dus ook buiten een "relatie" om en heeft het hier dus niet zo heel veel mee te maken vind ik.

Het kan óók buiten een relatie om, en dat kan omkopen met sex óók. Kinderen zijn niet per se machteloos, binnen een relatie of erbuiten. Nu nam ik een extreem voorbeeld (manipulatie), maar het kan vast ook op een evenwichtigere/gezondere manier.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:18 schreef ZelThoR het volgende:
Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Maar kinderen onderling kunnen een onbezorgde tijd hebben met elkaar, kan een oudere met een kind dat dan niet? Die oudere wil zoals je zegt toch een onbezorgd leven.
Ik denk dat wanneer een volwassene een relatie met een kind aangaat dit vooral op seksueel gebied te geforceerd zal gaan verlopen. De volwassene heeft meer ervaring, weet wat hij wil en heeft waarschijnlijk niet al te veel zin om met de seksuele handelingen te wachten totdat het kind daar (geestelijk) klaar voor is.

Ook naast het seksuele vlak zal de volwassene de bovertoon voeren in de relatie. De volwassene heeft meer kennis, levenservaring, geld etc.
Ik denk dat er in zo'n relatie weinig, te weinig, ruimte overblijft voor het kind om zichzelf gezonde te ontwikkelen en op te groeien zoals het eigenlijk zelf wilt en zou moeten.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:29 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:18 schreef ZelThoR het volgende:
Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Maar kinderen onderling kunnen een onbezorgde tijd hebben met elkaar, kan een oudere met een kind dat dan niet? Die oudere wil zoals je zegt toch een onbezorgd leven.


in mijn optiek niet nee, alleen al door het eerder genoemde machtsverschil


edit: zie kwelgeests reactie, die iets uitgebreider is


[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 30-05-2006 13:30]



skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 30-05-2006 13:31 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 30 mei 2006 12:58 schreef Murdering Monk het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 30 mei 2006 12:38 schreef ZelThoR het volgende:
Nou is het een grote stap na dit voorbeeld, en ik kan me ook niet voorstellen dat een ouder het zou doen, maar als de ouders het goedkeuren (en zij zelf handelingsbekwaam zijn), dan is pedofilie WAT DAT BETREFT ook makkelijker te accepteren.
--------------------------------------------------------------------------------





Wanneer ouders met zoiets instemmen lijkt mij dat een overtuigend bewijs van hun eigen handelingsonbekwaamheid.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:27 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk dat wanneer een volwassene een relatie met een kind aangaat dit vooral op seksueel gebied te geforceerd zal gaan verlopen. De volwassene heeft meer ervaring, weet wat hij wil en heeft waarschijnlijk niet al te veel zin om met de seksuele handelingen te wachten totdat het kind daar (geestelijk) klaar voor is.

Ook naast het seksuele vlak zal de volwassene de bovertoon voeren in de relatie. De volwassene heeft meer kennis, levenservaring, geld etc.
Ik denk dat er in zo'n relatie weinig, te weinig, ruimte overblijft voor het kind om zichzelf gezonde te ontwikkelen en op te groeien zoals het eigenlijk zelf wilt en zou moeten.
Logisch gezien geef ik je gelijk, maar je kunt dit met iets anders logica zo de andere kant op lullen: de volwassene heeft meer ervaring en kan dus het kind waardevolle dingen leren, etc. En zoals ik al zei hoeft die macht niet misbruikt te worden.

Dat allemaal maakt het moeilijk te zeggen of het nou goed of slecht is. Daarom zou ik graag onderzoeken over dit onderwerp willen zien.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 30-05-2006 13:32]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 30-05-2006 13:32 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 30 mei 2006 13:16 schreef kwelgeest het volgende:
Dat pedofilie tegenover het kind niet te verantwoorden is en dat het gewoon verboden moet blijven daar ben ik voor mezelf wel over uit.

Wat ik mij afvraag is, zoals ik al eerder typte, of pedofilie een geaardheid of een keuze is. Als het een geaardheid is dan vind ik niet dat je zo luchtig, als MM deed, kan zeggen dat het totaal niet te relativeren is.


Hoho, zoals ik al zei, kom ik daar vanavond even op terug
Ik wil eerst ff die site kijken, en ff wat vragen aan mn vriendin die psychologie studeert voordat ik daarop verder ga borduren


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen