IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Politie / justitie / rechtssysteem / wetgeving enzovoorts. Vorige pagina | Volgende pagina
JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 08-08-2003 10:12 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 9:49 schreef Lord Morgoth het volgende:
Okay dat is dus volslagen belachelijk! Je kan toch niet zomaar een complete bevolkingsgroep over 1 kam scheren? Over generalisering gesproken!!


*blah blah*

Het is gewoon een feit dat Turken en Marrokanen in grotere mate een gevoel van trots, saamhorigheid en aggresiviteit in zich hebben.

De enige "geweldadige" akkefietjes die ik ooit heb meegemaakt was een groep turken of marrokanen bij betrokken.


this user is dead


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-08-2003 10:15 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 10:12 schreef JFrost het volgende:
*blah blah*

Het is gewoon een feit dat Turken en Marrokanen in grotere mate een gevoel van trots, saamhorigheid en aggresiviteit in zich hebben.



Ooit wel eens een Griek beledigd of een Hongaar? Die hebben pas trots, groepsgeest en aggresiviteit. Ik snap niet waar je met deze post naar toe wilt?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 08-08-2003 10:19 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 10:15 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ooit wel eens een Griek beledigd of een Hongaar? Die hebben pas trots, groepsgeest en aggresiviteit. Ik snap niet waar je met deze post naar toe wilt?


Ok, dan die mensen ook. Maar gelukkig ben ik die nog niet in een grote groep tegengekomen... je snapt blijkbaar wel waar ik heenwil.


this user is dead


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 08-08-2003 10:20 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 8 augustus 2003 10:19 schreef JFrost het volgende:
Ok, dan die mensen ook. Maar gelukkig ben ik die nog niet in een grote groep tegengekomen... je snapt blijkbaar wel waar ik heenwil.

Ja, niet naar Marokko of Turkije.


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-08-2003 10:31 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 10:19 schreef JFrost het volgende:
Ok, dan die mensen ook. Maar gelukkig ben ik die nog niet in een grote groep tegengekomen... je snapt blijkbaar wel waar ik heenwil.


Ja hoor, maar heb je ook door waar ik naartoe wil? Simply put:

generaliseren = uit een bijzonder geval een algemene conclusie afleiden != juist


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 08-08-2003 10:40 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Van mij mag iedereen die met een mes loopt te zwaaien op deze manier afgeknald worden.

Scum control.


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 08-08-2003 10:40 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 10:31 schreef Lord Morgoth het volgende:
Ja hoor, maar heb je ook door waar ik naartoe wil? Simply put:

generaliseren = uit een bijzonder geval een algemene conclusie afleiden != juist


In dit geval is het echter uit een groot aantal gevallen een algemene conclusie afleiden. En dat is al een stuk minder fout.

Ik snap ook wel dat er aardige turken zijn, jesus... waar zie je me voor aan?


this user is dead


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-08-2003 10:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Zonder te generaliseren kan je toch wel zeggen dat bepaalde allochtone groeperingen stukken crimineler zijn dan euhm.. gemiddeld.. Kijk maar eens naar gevangenispopulaties..

Verder: ik wil niet dat Nederland een politiestaat wordt zoals Amerika maar het wordt tijd dat de agenenten hier hun trots weer eens terug krijgen in plaats van zich straffeloos door iedereen af te laten zeiken!!

De politie moet dermate hard gaan optreden dat ze weer RESPECT gaat genieten onder de bevolking.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2003 10:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 10:40 schreef Snaack het volgende:
Verder: ik wil niet dat Nederland een politiestaat wordt zoals Amerika maar het wordt tijd dat de agenenten hier hun trots weer eens terug krijgen in plaats van zich straffeloos door iedereen af te laten zeiken!!



Snaack, deze zin vat mijn visie perfect samen.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-08-2003 10:43 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 10:40 schreef JFrost het volgende:
Ik snap ook wel dat er aardige turken zijn, jesus... waar zie je me voor aan?


Mijn opmerking was absoluut niet persoonlijk bedoeld, en het was al helemaal niet m'n bedoeling om je als rasist te doen voorkomen...

Snaak: ik ben het volledig met je eens.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 08-08-2003 10:43]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-08-2003 10:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

jeetje


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-08-2003 11:22 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik heb nooit iets tegen Turken en Marokanen gehad. Ben toen ik jong was heel vaak naar Turkije geweest.

Toen kwam ik voor de eerste keer een Turks/Marokaans jongen in Nederland tegen en toen werd er meteen gedreigd dan ik in elkaar werd geslagen.
Zelfs in kleine dorpjes ontregelen ze alles, waar ze zich groeperen en alles verzieken.

Als ze zo een idioot met een mes zien mogen ze die neerknuppelen of in de knieschijven schieten.
Ik heb wel is gehad dat vrienden door 2 Turken met een mes werden beroofd.
Is dat leuk een mes op je keel?




Magistus
Usericon van Magistus
Posted 08-08-2003 11:27 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Laten we niet vergeten dat, met name de marokkanen, voor een groot deel zelfs in hun eigen land uitgespuugd zouden worden. Het zijn over het algemeen bergmannetjes en dat is gewoon uitschot. Maar goed, dit topic ging over de politie dacht ik zo. Ik vindt het prima dat ze iemand met een wapen doodschieten. Je hoort geen wapen te hebben dus dat is de keuze die je maakt. Wel het spelletje spelen maar als je verliest lopen zeiken...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 08-08-2003 11:39 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Politie mag uiteraard schieten als ze worden bedreigd en hun eigen gezondheid in gevaar komt hierdoor. Maar dan wel in 1e instantie in armen of benen, hoewel dat moeilijk blijkt te zijn.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 08-08-2003 11:41 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 8 augustus 2003 11:39 schreef Sjaan het volgende:
Politie mag uiteraard schieten als ze worden bedreigd en hun eigen gezondheid in gevaar komt hierdoor. Maar dan wel in 1e instantie in armen of benen, hoewel dat moeilijk blijkt te zijn.

Just shoot to kill!!


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Fire
Usericon van Fire
Posted 08-08-2003 11:43 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Juist goed dat de politie een keer een pistool trekt. Dat die kogel dodelijk was is dan misschien een beetje jammer. Maar een mes moet je gebruiken om je appeltjes mee te schillen en niet om mensen of dieren mee aan te vallen.

Van die mensen die er omheen stonden met stenen te gooien hadden ze er ook wel een paar van neer mogen halen.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-08-2003 11:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Eigen shuld dikke bult.....


Wat ik alleen niet begrijp dat in de kranten staat dat die man Dries heet. Ik ben geen filoloog maar Dries klinkt niet echt Marokkaans.

Dries el Moumni


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 08-08-2003 11:59 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Denk je dat je met geweld respect afdwingt?

Je dwingt angst af, niets meer.

Jullie doen net alsof het iets slechts is dat de Nederlandse politie zo weinig naar de wapens grijpt...

Wees blij dat we geen triggerhappy politie departement hebben!!!

Als je een politie-agent bedreigt met een mes kan je er echter toch wel van uitgaan dat je stom bezig bent en dat die agent zichzelf zal verdedigen...

De agent stond volgens mij in dit geval in zijn recht, en dat het toevallig een marokkaan is die het slachtoffer is geworden van zijn eigen stomme gedrag is een jammerlijke zaak maar geen aanleiding voor rellen of boze sentimenten.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-08-2003 12:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 11:52 schreef Chelman het volgende:
Wat ik alleen niet begrijp dat in de kranten staat dat die man Dries heet. Ik ben geen filoloog maar Dries klinkt niet echt Marokkaans.

Dries el Moumni

Het zal toch zo zijn.
Er is namelijk ook een Marokkaanse voetballer die heet Dries Boussatta.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-08-2003 12:13 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

De politie moet meer met knuppels in grijpen. Veel mensen hebben geen respect voor de politie. En zien ze niet als een autoritaire macht.

Ik begin meer angst te krijgen voor al die mensen met wapens op straat dan voor de politie. Die mensen mogen is angst krijgen voor de politie. Dat zou goed zijn.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-08-2003 12:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2003 11:59 schreef Phriar het volgende:
Denk je dat je met geweld respect afdwingt?

Je dwingt angst af, niets meer.


Ben je nou echt zo naïef te geloven dat er in DEZE VERROTTE MAATSCHAPPIJ op een andere manier respect afgedwongen kan worden?

Ik zie die agenten al:
Halt!! In naam der wet!!

Zoiets is momenteel toch een lachertje man En dat is het hele probleem! Als je weet dat je, als je op zo'n waarschuwing niet reageert, eem kogel in je leier kan krijgen stop je wel..

Het gaat dus om de preventieve dreiging die van het verantwoord gebruik van geweld uitgaat.

Een notabene Marokkaanse vriend van me zegt zelfs dat in Marokko mensen zich wel 2 keer bedenken voordat ze een misdrijf plegen omdat ze weten dat
-de pakkans hoog is
-de straffen niet bepaald mild zijn
-de gevangenissen kut zijn

Preventieve dreiging dus.. En daar is niets mis mee, criminaliteit is namelijk niet cool

quote:
Jullie doen net alsof het iets slechts is dat de Nederlandse politie zo weinig naar de wapens grijpt...


Yeap, dat is het ook! Een agent moet zich verdomme nog meer verantwoorden dan de crimineel waar tegen hij met geweld optreedt, belachelijk. Omgekeerde wereld

quote:
Wees blij dat we geen triggerhappy politie departement hebben!!!


Omdat onze maatschappij nog net niet zo veramerikaniseerd verrot is dat dat nodig is ja.. Of denk je soms dat die agenten in de VS het leuk vinden om met getrokken pistool iemand om zijn rijbewijs te moeten vragen?

quote:
De agent stond volgens mij in dit geval in zijn recht, en dat het toevallig een marokkaan is die het slachtoffer is geworden van zijn eigen stomme gedrag is een jammerlijke zaak maar geen aanleiding voor rellen of boze sentimenten.


D'OH!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 08-08-2003 12:20 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik ben het helemaal eens met Snaack.
Geen zachte wetgeving meer, de gevangenissen van Nederland zijn ook zo zwak.
Die vuile tering lijers zitten daar op een gemakje in de gevangenis, met alle gemakken van dien, fitness zaal(zodat ze nog sterker worden, televisie, etc.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-08-2003 12:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Precies, en dat klopt niet! Straf moet KUT zijn, als die gasten de gevangenis uitkomen moeten ze NOOIT MEER TERUG willen!!

Bijstandsmoeders hebben het slechter dan gevangenen in Nederland, te debiel voor woorden..


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 08-08-2003 19:29 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

die politiemensen doen gewoon hun best en maken zoals ieder mens weleens fouten. laten we ze gewoon respecteren en hun werk laten doen


no text supplied


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-08-2003 15:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ja hoor, ik was er al bang voor(van Fock):

De Amsterdamse Burgemeester Job Cohen moet niets weten van de stelling van het pas opgerichte Comité Tegen Zinloos Politiegeweld, dat er op het Mercatorplein sprake is van discriminatie of zinloos geweld door de politie. Afgelopen vrijdagavond werd door een aantal Marokkaanse belangengroeperingen het comité opgericht, naar aanleiding van de dood van de 33-jarige Marokkaan Driss Arbib.

Volgens Cohen is er géén sprake van zinloos politiegeweld en speelt discriminatie geen enkele rol. ''De politie moet handelend optreden, ongeacht de vraag of het een Marokkaan, een Surinamer of Nederlander is", aldus de burgervader. Hij is verbolgen over de uitspraken van diverse Marokkaanse woordvoerders over de gang van zaken.

Woordvoerster Naima Fikri van het comité is echter duidelijk: "Waarom dit comité is opgericht? Er zijn veel incidenten, het wordt structureel. Iedere jongere geeft hier hetzelfde antwoord op vragen". Het comité wil aanstaande zaterdag een protestmars organiseren. In het comité zitten onder meer de Marokkaanse Studentenvereniging, de Stem van Marokkaanse Democraten en het Komitee van Marokkaanse Arbeiders in Nederland (KMAN).

De Rijksrecherche doet ondertussen onderzoek naar de toedracht van de schietpartij. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam liet vrijdag al weten dat in deze zaak de Rijksrecherche vrijwel direct is ingeschakeld en het onderzoek ter hand heeft genomen. Volgens de voorzitter van de KMAN, Jamal Ftieh, leidt zo een onderzoek op voorhand al nergens toe.

Ik denk dit en dit over dat comité. Ik ga ook een comité oprichten: Comité voor het neerknallen van messenzwaaiende criminelen. Iedere maand(?)krijgt de politieagent die de meeste criminelen "te grazen" heeft genomen een (wissel)beker.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen