IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : The Mars Volta Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-12-2003 15:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2003 14:51 schreef VivaHate o.a. het volgende:*knip*

Cedric zong trouwens retevals bij die MTV Awards. Erg pijnlijk...


Oei.. Ik heb The Mars Volta 2 keer live gezien en beide keren zong hij fantastisch!!

Eens zien of ik die opnames kan bemachtigen.


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 30-12-2003 15:42 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

In de Melkweg was hij idd. aardig goed bij stem...

Er is trouwens een nieuwe live-ep uit van TMV...


We don't take it, we just fake it...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-12-2003 15:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik zag het ja.. Ben ik erg benieuwd naar!

Ik heb The Tremulant EP" trouwens, die lag voor een schijntje bij een lokale platenzaak


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 30-12-2003 20:18 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

De Tremulant 12" draai ik vaker dan de full length...



We don't take it, we just fake it...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-10-2004 23:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik snap die Led Zeppelin-referenties die in dit topic gespuid worden niet zo goed. Ik zal wel historisch besef missen of zo, maar hoe kan je deze druk heen en weer springende muziek met unieke vocalen nou zien als een rip-off van jaren '70 hardrock? Kan iemand misschien concreet wat fragmenten noemen of zo?

Geweldige band, trouwens, dat The Mars Volta .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-10-2004 13:55 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Zeker geweldig! "De-loused at the comatorium" is zo ongeveer de enige cd die ik (geheel tegen beter financieel weten in) het afgelopen jaar heb aangeschaft, gewoon omdat ik hem fantastisch vond en hem dus moest hebben.

Die vergelijking met Led Zeppelin begrijp ik zelf ook niet helemaal, eigenlijk. Hun uiterlijke verchijning lijkt wel te zijn geïnspireerd door de 70's, maar daar hoor je natuurlijk weinig van terug. Tja, beide zangers hebben een vrij hoog stembereik, maar dat heeft King Diamond ook, nietwaar?


Touché, pussycat!


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 09-01-2005 23:15 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Heb hun nieuwe cd "Frances the Mute" laatst een aantal keren beluistert.

Geen teleurstelling! 5 nummers, 70 minuten, geniale gekte, enzovoort!

Gaat dat horen!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-01-2005 9:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Is tie al uit

*rent naar platenwinkel*


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-01-2005 9:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dit jaar live


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-01-2005 9:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ze komen in Paradiso, 23 februari!!


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 10-01-2005 13:59 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

VET


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2005 13:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Vet uitverkocht ja


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-01-2005 13:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

LZ cover band


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2005 13:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Yuck Fou!


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 20-01-2005 14:00 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Nou, die nieuwe single neigt wel erg naar classic rock. LZ is geen slechte vergelijking.

Overigens blijf ik erbij dat Omar en Cedric beter op hun plaats waren in At The Drive-In. Die band heerst nog steeds alle emo en postcore eruit.

[edit]tiebvaut[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 20-01-2005 14:01]


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 20-01-2005 20:25 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ja, at the drive-in was een stuk beter te pruimen dan dit pretentieuze geneuzel wat echt veeeeel te hoog wordt aangeslagen. Onbegrijpelijk dat mensen hier een boner van krijgen. 't Is best ok, maat zo goed als menigeen beweerd?? Hahaha, wat een grap...

Show van anderhalf jaar terug in de Melkweg duurde ten eerste veel te lang, miste een climax en ging echt helemaal nergens heen. Geneuzel dat al snel tot kunst wordt verheven door mensen die geen slecht woord kunnen horen over die 2 krullenbollen. Koop gewoon een miles davis-plaat uit de jaren '70, dan weet je hoe experimenteren ook gewoon wel spannend en grensverleggend kan werken.
Die 1e TMV 12" vind ik echt super en die cd is ook best aardig, maar die jogens schieten een beetje te ver door en worden door sommigen op een voetstuk geplaatst waar ze nog lang niet thuis horen.

Eind vorig jaar in de Melkweg zag ik Sparta ook weer eens spelen. Waar de ene band teveel hooi op de vork neemt en uiteindelijk de plank mis slaat, is de Sparta weer precies het tegenovergestelde. Die band was echt dodelijk saai. Drie kwartier lang leek het alsof er één lang mid-tempo nummer gespeeld werd...


We don't take it, we just fake it...


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 20-01-2005 20:31 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

The Mars Volta is puur genieten. Een nummer van 30 minuten op je nieuwe plaat flikkeren. Heerlijk . Live moet men 't nog wat bijschaven, dat blijkt. Van At The Drive-in kan ik maar 1 cd waarderen, The Mars Volta ontstijgt dat niveau toch behoorlijk in zijn vooruitstrevendheid.

Btw. ik heb ook een (live)-cd of 20 van Miles Davis, maar wat die met de muziek van The Mars Volta te maken heeft, is mij niet geheel duidelijk.


Welcome to the Atrocity Exhibition


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 21-01-2005 13:39 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Stuwende jam-sessies die in tegenstelling tot The Mars Volta, wél spanning bieden en muzikaal ergens heengaan...


We don't take it, we just fake it...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2005 14:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

smaken verschillen, gelukkig


leftbooks
Usericon van leftbooks
Posted 21-01-2005 14:33 by leftbooks Wijzig reactieProfiel van leftbooksQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2005 20:25 schreef VivaHate het volgende:
Ja, at the drive-in was een stuk beter te pruimen dan dit pretentieuze geneuzel wat echt veeeeel te hoog wordt aangeslagen. Onbegrijpelijk dat mensen hier een boner van krijgen. 't Is best ok, maat zo goed als menigeen beweerd?? Hahaha, wat een grap...
rdig, maar die jogens schieten een beetje te ver door en worden door sommigen op een voetstuk geplaatst waar ze nog lang niet thuis horen.
...


Tja ATDI was een veel betere band dan de zelfs optelsom van Sparta & The Mars Volta bijelkaar. Helaas heb ik ze nooit live kunnen aanschouwen, ze gooiden het bijltje erbij neer de dag voor ik ze zou zien :-(


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 22-01-2005 15:34 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik ben blij dat ik ATDI nog een keertje live heb mogen meemaken. Ook al was de batterij toen al leeg en gingen ze direct na dat optreden (ergens in april 2001 in Vera) uit elkaar.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-02-2005 18:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou, ik vind die nieuwe plaat anders ook lekker vet! Ik vind'm zelfs beter dan hun vorige...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2005 23:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nog extremer, ofzo.

Zeker een zeer gave plaat! Heb hem afgelopen weekend gehaald.


MINDKILLER
Usericon van MINDKILLER
Posted 01-03-2005 15:30 by MINDKILLER Wijzig reactieProfiel van MINDKILLERQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2005 15:34 schreef innerlogicmarty het volgende:
Ik ben blij dat ik ATDI nog een keertje live heb mogen meemaken. Ook al was de batterij toen al leeg en gingen ze direct na dat optreden (ergens in april 2001 in Vera) uit elkaar.


Ik heb ze gewoon nooit live mee gemaakt helaas... Baal ik ontzettend van!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-03-2005 14:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb het album gisteren gekocht en nu 2x geluistert. Het is al wel duidelijk dat het een stevige kluif gaat worden die je niet even oppervlakkig als achtergrond muziekje weg luistert. Nou is dat natuurlijk wel logisch bij The Mars volta maar toch had ik niet verwacht dat het nog zo'n complex album zou gaan worden. Super knap gedaan allemaal.

Het artwork deed me trouwens direkt aan Pink floyd denken maar eigenlijk is The Mars volta dan ook een beetje de moderne Floyd.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen