IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : De internationale houding van Nederland Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2003 19:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

N.a.v. MBMarduk's opmerking in het Amerikabemoeial topic dat Nederland niet altijd uit eigen belang handelt.

Eerst even wat feiten:

- Nederland (en Duitsland) zijn de enige landen die echt bijdragen aan bv. de landbouwsubsidies voor de EU (het grootste deel van deze subsidies gaat naar Franse boeren, en binnenkort ook naar Poolse)
- Nederland doet niets meer met de bauxietwinning in Suriname, is toen voor een paar schamele pegels aan Amerika verkocht
- Nederland wordt geschoffeerd door Uganda (daar is vorig jaar toch mooi 32 miljoen euro aan ontwikkelingshulp heengegaan), want de president van dat land had geen zin om drie uur te rijden om onze minister van Buitenlandse Zaken te ontmoeten van de week
- Premier Schröder van Duitsland vertelde Balkenende dat als wij TEGEN Polen in de EU zouden stemmen, Duitsland ons 'honderd jaar niet zal aankijken' -- dat terwijl Duitsland ons, met onze geografische ligging en aanvoerlijnen hard nodig heeft, immers, ze kunnen niet alles via Hamburg laten gaan
- Nederland wordt voor aap gezet door die nieuwe bigshot daar op de Antillen; conflictvermijdend gedrag van onze kant, wederom
- Nederland heeft een oorlog goedgekeurd om de dreiging van niet bestaande vernietigingswapens weg te nemen


Wanneer houdt Nederland wél de rug recht?? Zijn er - in internationale context - ook nog wél goede beslissingen genomen? Als ik de kranten lees vind ik het allemaal maar een kwakkelverhaal.
Een voorbeeld van hoe het ook kan zijn België en vooral Frankrijk -- poot stijf houden tijdens die oorlog, behoorlijk voor lul gaan, maar nu het allemaal een schandaal blijkt te worden halen zij hun gelijk. Blair en Bush hebben steeds meer problemen met hun achterban en in Parijs lachen ze in hun vuistje. De winnaars van de Irak-oorlog zijn Frankrijk en België.

Ik heb nou niet het idee dat Nederland op enig gebied serieus genomen wordt. Wat vinden jullie?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-08-2003 19:32 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hm, ik ben het ermee eens, Nederland wordt vaak "voor lul gezet" door andere landen. Maar dat komt denk ik ook omdat Nederland zo klein is kwa oppervlakte. Mensen zien de belangen van zo'n klein landje niet in!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-08-2003 19:33 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind Nederland een absoluut nichterig land, ik ben er wel trots op om Limburger te zijn, wat voor mij dan ook op de eerste plaats komt boven Nederland.
Een land dat zo machtig en toonaangevend is geweest in het verleden gaat gewoon zwaar gebukt onder conformisme aan de judeo-amerikaanse macht en politieke correctheid!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 19:33 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Nederland wordt bestuurd door een stelletje slappe zakken! Dan vraag je er gewoon om, om zo voor lul gezet te worden


Bruce Banner


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-08-2003 19:33 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 14 augustus 2003 19:32 schreef Elfensteen het volgende:
Hm, ik ben het ermee eens, Nederland wordt vaak "voor lul gezet" door andere landen. Maar dat komt denk ik ook omdat Nederland zo klein is kwa oppervlakte. Mensen zien de belangen van zo'n klein landje niet in!



Wat grappig en toevallig dat dat dan niet het geval is met Belgie, nochtans nog veel kleiner van oppervlak

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 14-08-2003 19:34]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 19:34 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 19:33 schreef ~Narsil het volgende:
Wat grappig en toevallig dat dat dan niet het geval is met Belgie, nochtans nog veel kleiner van oppervlak

dit gaat over Nederland, bemoei je er niet mee


Bruce Banner


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-08-2003 19:35 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik denk dat wij een te zwak leider hebben en een te verdeelde achterban met enkele leidinggevenden die de touwtjes in handen hebben.

Er is geen eenduidend beleid, en het lijkt vaak alsof de nederlandse regering wappert als een rietje in de wind.

Misschien wordt het tijd dat Nederland een beetje duidelijk maakt dat het wel degelijk een belangrijke positie in de wereld-economie heeft en zeker invloed kan uitoefenen op internationale wetgeving en het wereldwijde beslissingsproces.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-08-2003 19:35 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 14 augustus 2003 19:34 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
dit gaat over Nederland, bemoei je er niet mee


Ik heb je niks gevraagd, dus jij bent degene die hier z'n irritant bakkes moet houden.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-08-2003 19:35 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 19:32 schreef Elfensteen het volgende:
Hm, ik ben het ermee eens, Nederland wordt vaak "voor lul gezet" door andere landen. Maar dat komt denk ik ook omdat Nederland zo klein is kwa oppervlakte. Mensen zien de belangen van zo'n klein landje niet in!

Eh, dat "belang inzien" moet je verdienen. "Onze Louis" heeft behoorlijk keet geschopt de afgelopen jaren, België weet men liggen. Toch één ding waardoor ik nog trots (nu ja) ben Belg te zijn : kloten aan ons lijf!

Meeknikken leidt er op lange termijn enkel toe dat je voortdurend in je kont gepakt wordt door de "groten".


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 19:36 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 19:35 schreef Phriar het volgende:

Misschien wordt het tijd dat Nederland een beetje duidelijk maakt dat het wel degelijk een belangrijke positie in de wereld-economie heeft en zeker invloed kan uitoefenen op internationale wetgeving en het wereldwijde beslissingsproces.




laat ze Schiphol en Rotterdam maar eens een weekje dichtgooien...kijken hoe de wereld reageert


Bruce Banner


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2003 19:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 19:35 schreef Gunman het volgende:
Eh, dat "belang inzien" moet je verdienen. "Onze Louis" heeft behoorlijk keet geschopt de afgelopen jaren, België weet men liggen. Toch één ding waardoor ik nog trots (nu ja) ben Belg te zijn : kloten aan ons lijf!

Meeknikken leidt er op lange termijn enkel toe dat je voortdurend in je kont gepakt wordt door de "groten".

Dat klopt ja, Louis Michel bedoel je denk ik, neem ik aan? Ook die genocidewet (helaas weer afgeschaft) was vermakelijk. Ongelofelijk hoe Israel als door een wesp gestoken opsprong.

De keerzijde van de medaille is dat je als land wel bijna failliet bent, omdat een boycot van jullie kant nauwelijks iets uit zal maken.

Maar, ook dat België Amerika verbood om over haar luchtruim te vliegen was cool. Als meer landen in Europa dat nu eens deden, ging het er anders uitzien. Maar ja, belangen he, belangen. Ons gehoereer met die Joint Strike Fighter was ook alleen maar zodat we een hoop compensatie-orders zouden krijgen. Nou, er is nog geen letter op papier gezet van ook maar één compensatie-order. Hadden we maar de Euro-fighter moeten nemen, maar ja.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-08-2003 19:48 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 19:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat klopt ja, Louis Michel bedoel je denk ik, neem ik aan? Ook die genocidewet (helaas weer afgeschaft) was vermakelijk. Ongelofelijk hoe Israel als door een wesp gestoken opsprong.
...

Ik bedoelde idd Louis Michel. Het afvoeren van die keiharde genocidewet vind ik ook best jammer: op korte termijn zou de tang er wel opgaan, maar zoiets leidt juist tot creativiteit inzake internationale betrekkingen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-08-2003 19:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nee, NL wordt IMO niet of nauwelijks serieus genomen door de rest van de wereld.

We hebben inmiddels geen "defining entity" meer in dit land.
Stijgt onze stand in de wereld omdat wij goudse kaas en tulpen hebben?
De fransen, amerikanen, chinezen, israeliers en russen hebben atoomwapens en hoe je't ook went of keert HET MAAKT EEN WERELD VAN VERSCHIL.
Duitsland heeft ze niet maar is ook enigszins relevant vanwege hun technologie en relatief grote bevolking.

NL is een soort Canada. Een lief onschuldig landje waar weinig gebeurt en waar je in de wereld maar weinig over hoort.

Wij zijn ook overschauwd door onze deelname aan de EU. Let op: ik zeg NIET dat dat teruggedraaid moet worden!
Maar op de 1 of andere manier moeten wij ons binnen de unie laten gelden GVD!
1 goede en makkelijke manier is door het vetorecht te gebruiken en de andere landen vaak erop te wijzen dat wij een zwaargewicht zijn qua EU-financien.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-08-2003 19:53 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Bende prutsers


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 19:54 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

ON TOPIC


Bruce Banner


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-08-2003 19:55 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 14 augustus 2003 19:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat klopt ja, Louis Michel bedoel je denk ik, neem ik aan? Ook die genocidewet (helaas weer afgeschaft) was vermakelijk. Ongelofelijk hoe Israel als door een wesp gestoken opsprong.


En Amerika dan, Amerika begon België te dwingen die wet te schrappen uit de grondwet, rara, waarom zouden we dat moeten doen voor hen .
quote:
Op 14 augustus 2003 19:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Hadden we maar de Euro-fighter moeten nemen, maar ja.

idd, is trouwens ook een mooiere bak dan die joint strike fighter


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 14-08-2003 19:56 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 14 augustus 2003 19:54 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
ON TOPIC


Ook al mod-aspiraties? Nee toch, the elves taking over ZM?

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 14-08-2003 19:56]


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 14-08-2003 20:00 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Eigenlijk stelt Nederland op het moment dus geen kloot meer voor, omdat de bestuurders niet weten wat ze willen en er continue een potje van maken. We worden gewoon te kijk gezet, denk ik.


an evil incarnation of DEATH!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-08-2003 20:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Kijk eesn naar de politicie. Zie je al een Balkenende of De hoop scheffer eesn flink van leer trekken tegen Bush, Chirac of wie dan ook? Neen, dat zijn van die gematigde, gladde mannetjes die absoluut geen indruk achterlaten. Wat dat betreft had Fortuyn als premier denk ik toch wat meer internationale indruk achtergelaten. We moeten krachtigere politicie krijgen (dus nooooooit meer op het CDA stemmen).
En gewoon karakter tonen. Nooit meer naar Uganda gaan en geen cent meer geven. Alle geldstromen naar de Antillen? Afsluiten totdat die corrupte aap daar, samen met zijn zusje op zijn knieën om vergiffenis komt smeken. Zo doe je dat volgens mij. Gwoon hard zijn en niet altijd het liefste beleefste kindje van de klas willen zijn.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-08-2003 20:01 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 20:00 schreef Dark incarnation het volgende:
Eigenlijk stelt Nederland op het moment dus geen kloot meer voor, omdat de bestuurders niet weten wat ze willen en er continue een potje van maken. We worden gewoon te kijk gezet, denk ik.


En...heb je daar last van?


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-08-2003 20:03 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 20:00 schreef Dark incarnation het volgende:
Eigenlijk stelt Nederland op het moment dus geen kloot meer voor, omdat de bestuurders niet weten wat ze willen en er continue een potje van maken. We worden gewoon te kijk gezet, denk ik.


het is idd een zooitje..het enige wat ze doen is zwammen..broek riemen aantrekken elkaar indekken en 'zo leuk mogenlijk' op de foto staan.Als ik ooit de kans krijg dit infantiele land te verlaten hoef ik daar niet lang over na te denken


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2003 20:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 19:53 schreef MBMarduk het volgende:
NL is een soort Canada. Een lief onschuldig landje waar weinig gebeurt en waar je in de wereld maar weinig over hoort.

Wij zijn ook overschauwd door onze deelname aan de EU. Let op: ik zeg NIET dat dat teruggedraaid moet worden!
Maar op de 1 of andere manier moeten wij ons binnen de unie laten gelden GVD!
1 goede en makkelijke manier is door het vetorecht te gebruiken en de andere landen vaak erop te wijzen dat wij een zwaargewicht zijn qua EU-financien.

Persoonlijk vind ik dat het veto-recht uit de EU moet verdwijnen, want er gebeurt al zo weinig. Gewoon lekker met z'n allen gaan stemmen, gewicht van de stem wordt bepaald door het BNP per hoofd van de bevolking of iets dergelijks.

Landen als Frankrijk of Duitsland kunnen zonder problemen het vetorecht gebruiken, die kunnen zichzelf behoorlijk bedruipen. Daarom doet ook niemand moeilijk als hun begrotingstekort boven de 3% uitkomt. Bij Nederland ligt het anders, we zijn een exportland bij uitstek. Gaan we vetoën, nou, zeg maar dag met je handje tegen die Duitse orders (mede door onze meegaandheid in de geschiedenis).
Maar ja, we hebben wel een vette aardgasbel nog steeds, daar moesten we ook eens wat meer mee doen.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 14-08-2003 20:05 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 20:01 schreef No Nonsense het volgende:
En...heb je daar last van?


Niet direct, maar op lange termijn krijg je als Nederlanders wel een bepaalde naam.
Dan wordt er misschien wel gezet, oh dat zijn die mensen van die glad gelopen schijtregering en dan ga je me niet vertellen dat je daarmee gaat lachen?


an evil incarnation of DEATH!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-08-2003 20:08 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Wat wil je ook met de regering op dit moment. Wat een politiek correcte kliek, zeg.

Vooral nergens tegen in gaan en als een schoothondje achter de rest van de wereld aanlopen.



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 14-08-2003 20:09 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Waar ik mij vooral aan erger is de europese economische afhankelijkheid van de VS.
De VS hoef maar te niezen en wij hebben de griep al te pakken.
Maar zo ook hun klote protectionistische heffingen op o.a. staal (33% dacht ik) en mijn indruk is dat de EU dat gewoon pikt en per saldo erop achteruit gaat.

Sure, de afstand is het kleinst naar de VS.
De VS is ook zo'n makkelijke one-stop-shop voor het bedrijfsleven; je kan alles vinden wat je wil en al jou spullen kun je ook bij de VS kwijt.
Ik zou de banden aanhalen met zuid- en midden-amerikaanse landen en azie en ons langdurig concentreren op zaken doen met deze landen om er samen beter van te worden ten koste van die eindeloze afhankelijkheid van de wispelturige VS.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-08-2003 20:13 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat is lange termijndenken wat je voorstelt MBM, iets dat politici niet lijken te willen doen.

Bij verschuiving van investeringen van en in Amerika naar investeringen van en in Azië, Latijns-Amerika etc. zal er ongetwijfeld een forse recessie volgen. Dat is eng en voor je het weet staan er pro-US homo's als Herben en de Hoop Scheffer op die alle stemmen zullen pakken.

Ik heb geen oplossing hoor.... hoe meer ik te weten kom hoe moedelozer ik word, in dezen. Het enige dat ik m.i. kan doen is voor een Europees bedrijf werken en mooie kinderen anti-Amerikaans opvoeden .


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen