IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Akercocke Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-07-2007 11:34 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2007 11:33 schreef Jenje het volgende:
Waarom zouden die met Akercocke willen discusiëren? ZInloos imho, maar vanaamd eens kijken ...


Het is wel een mooie discussie geworden. Blijft een gave band dat Akercocke.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-07-2007 11:40 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 juni 2007 19:20 schreef Mutilator het volgende:
Grappig dat je dit topic nu net ff omhoog gooit; ik kreeg net Antichrist binnen en luister em nu net voor de tweede keer; erg lekker met een wel erg typisch Nocturnus/ Morbid Angel intro (invocatie); ook nog covers van Death en Morbid Angel staan erop; duidelijk waar ze mosterd vandaan halen ook al kunnen ze niet tippen aan de originele versies; hun eigen werk is erg muzikaal en zeer genietbaar!
Dikke +1



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-07-2007 11:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2007 11:32 schreef ZelThoR het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=dl9oM4f1xdQ



iets andere versie:

http://www.youtube.com/watch?v=M04U7cJL6Qs&mode=related&search=



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2007 11:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

No Offence, maar de covers zijn de zwakste nummers. Geef mij maar de eigen nummers van Akercocke, lekker divers en eigenzinnig


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 09-07-2007 13:02 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ja helemaal mee eens. Die covers hadden ze wel weg kunnen laten.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 09-07-2007 13:54 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Nou ja zeg, niet met jullie smerige stijlloze tengels aan mijn helden van Akercocke zitten.

Heil Satan!


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 09-07-2007 13:57 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 9 juli 2007 13:54 schreef moerke het volgende:
Nou ja zeg, niet met jullie smerige stijlloze tengels aan mijn helden van Akercocke zitten.

Heil Satan!




On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-07-2007 1:49 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Antichrist is een schitterende plaat geworden ! Ik heb wel de indruk dat hij een stuk toegankelijker en directer is dan Words ... en een beetje minder experimenteel, hij beukt wat harder toch.

En die covers zijn toch niet zo slecht, leuk meegenomen.


Faustian Spirit of the Earth


Argh
Usericon van Argh
Posted 11-07-2007 2:39 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

na een X aantal luisterbeurten kan ik toch zeggen dat ik em lang niet zo leuk/interessant vind als zijn voorgangers.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


God.
Usericon van God.
Posted 11-07-2007 22:00 by God. Wijzig reactieProfiel van God.Quote dit berichthttp://www.freewebs.com/enccent_zooi/

quote:
Op 9 juli 2007 13:54 schreef moerke het volgende:
Nou ja zeg, niet met jullie smerige stijlloze tengels aan mijn helden van Akercocke zitten.

Heil Satan!


Inderdaad ^^ . ( )

Het valt me wel zo'n beetje op dat mensen vooral de nieuwste album (antichrist) kennen. Als ik een keer iemand tegenkom die Akercocke ook kent (wat eigenlijk niet zo extreem vaak gebeurt), kennen de meesten ook vooral de nieuwe album(s). Dan valt het ook op dat Goat of Mendes een stuk minder toeganklijk is dan Antichrist. Niet dat Akercocke easy listening is, ten minste, in mijn ervaring niet; hoe meer je erna luister, des de toffer het is.

Ik vind Antichrist wel echt geweldig (niet dat dat veel zegt, want Akercocke staat al anderhalf jaar op mijn lijst als Number 1 Band, en heel toevallig heb ik heel toevallig mijn Akercocke trui aan vandaag ^^), maar de oudere albums die ik van ze heb, Goat of Mendes en Words that go unspoken, deeds that go undone, vind ik eerlijk gezegd eigenlijk beter dan de nieuwe.

Nog iets wat me trouwens opgevallen is: op Antichrist is er een nummer (Man without faith or trust) waarvan David Grey en Jason Medonca samen de tekst hebben geschreven (Nee, echt? ^^).
Hun stijlen vallen een beetje uit elkaar te halen: Grey's lyrics zijn meer doorlopende zinnen (A perfect suggestion, You understand despite The words you can really hear. My carnal intention Unfolds before your very eyes.), en die van Medonca zijn meer woorden / kortere stukjes tekst die niet echt doorlopen (Drink the blood, Shadows cast, Formless flesh, Your disguise.), etc.

Volgens mij worden de stukjes die door Jason zijn geschreven, anders gezongen dan die van Grey. Ik dacht, die van Medonca worden (meestal) gegrunt, terwijl die van Grey clean worden gezongen. Is dit nog iemand opgevallen, toevallig?
Akercocke teksten vind ik overigens ook super tof, ze zijn niet zo in-your-face, je moet nog even nadenken wil je ze snappen. Waarvoor soms wat filosofische voorkennis nodig is, hehe.

Het is trouwens heel heel misschien zo dat Akercocke in October in Houten komt optreden. Volgens diegene die ze boekt, zijn ze "zo goed als" bevestigd. Als dat gebeurt he... wajow. De vetheid.:D







ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-07-2007 22:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 22:00 schreef God. het volgende:
Het valt me wel zo'n beetje op dat mensen vooral de nieuwste album (antichrist) kennen.

Vanaf hier kon ik je niet meer serieus nemen.

O nee, vanaf "^^" al!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2007 22:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Iemand die serieus op moerke ingaat neem ik al niet serieus.

Ben persoonlijk blij met elke fan van Akercocke, deze band krijgt stelselmatig te weinig aandacht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-07-2007 22:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 22:04 schreef Jenje het volgende:
Iemand die serieus op moerke ingaat neem ik al niet serieus.

moerke is lief!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2007 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 22:06 schreef ZelThoR het volgende:
moerke is lief!
I;m not interested in the reason for your dick being blacker than the average nigger


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-07-2007 22:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 22:09 schreef Jenje het volgende:
I;m not interested in the reason for your dick being blacker than the average nigger
Jaha, jij bent ook lief, jaloerserd!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-07-2007 1:37 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2007 22:02 schreef ZelThoR het volgende:
Vanaf hier kon ik je niet meer serieus nemen.

O nee, vanaf "^^" al!


Maar wat hij zegt over Words ... klopt wel. Daar staan veel meer minder toegankelijke, ondoorgrondelijke, experimentele nummers op dan op Antichrist.


Faustian Spirit of the Earth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-07-2007 9:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm imgo doen ze dat op elk album, maar op elk album experimenteren ze net weer anders. Dat heet afwisseling.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-07-2007 12:09 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 juli 2007 9:29 schreef Jenje het volgende:
Hmm imgo doen ze dat op elk album, maar op elk album experimenteren ze net weer anders. Dat heet afwisseling.


Das hun kenmerk idd. Veel bands krijgen dan gezeik, bij hun is het juist hun charme. En dat kunnen ze dan ook geweldig. Zeer ondergewaardeerde band.
Trouwens vaak is het ook zo dat een bepaalde band een geweldig eerste album maken, 2e ook nog, maar daarna minder wordt.
Dat heb ik dus niet bij Akercocke... Zij worden steeds beter. Alhoewel ik er nog niet uit ben of ik Words misschien gaver vind.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-07-2007 1:36 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Het zijn dan ook 2 totaal verschillende albums lijkt me. In een rustige bui zal ik eerder Words ... luisteren dan Antichrist vermoed ik.


Faustian Spirit of the Earth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2007 7:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat is er zo verschillend aan dan?
De lijnen en de opzet zijn imho redelijk gelijk, de experimentele gedeeltes klinken anders, maar dat is juist het experimentele eraan ..


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-07-2007 1:26 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Dat er op Words ... veel minder beukende nummers staan dan op Antichrist


Faustian Spirit of the Earth


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 24-07-2007 21:08 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Heb die laatste cd "Antichrist" van ze afgelopen week aangeschaft, kende ze al vrij lang van naam maar nooit de moeite genomen om het te beluisteren. Maar ik zag dat opvallende hoesje staan en ik dacht: dit zal ik maar eens luisteren. Ik vind het een zeer sterke originele plaat, zeker als je een beetje uitgekeken bent op die standaard US hyperspeed death metal.

Z.s.m. de oudere releases ook eens checken.


don't mistake lack of talent for genius


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-09-2007 19:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zo, kleine stap terug tijdsgewijs: ben na Antichrist maar eens aan Words that go Unspoken, Deeds that go Undone begonnen. Het bijgeleverd DVD'tje was in ieder geval lachen!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ganondorg
Usericon van ganondorg
Posted 12-09-2007 0:07 by ganondorg Wijzig reactieProfiel van ganondorgQuote dit berichthttp://www.keesdeviking.nl.nu

haha inderdaad ^^ dat is toch dat dvd'tje met blast vader, en dat mensen de hele tijd david grey aan het afzeiking zijn?

zo ja, die is inderdaad meesterlijk XD


"Whenever you believe you can rest, The metalhead is behind the door to puch you"


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-09-2007 0:21 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

die plaat zelf is ook stukken meesterlijker dan de nieuwe


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen