IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Psychotic waltz / Dead soul tribe Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 22-08-2003 16:32 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit op het moment met volle teugen te genieten van het brilliante album Bleeding van Psychotic waltz. Vreselijk goeie heavy progressieve metal. Lekkere logge gitaarstukken afgewisseld met bijna Floyd achtige solo's. Vooral de zanger vind ik enorm goed. Hij geeft de muziek een mystiek/melancholiek tintje. Psychotic waltz bestaat jammer genoeg niet meer maar de zanger (toen onder de naam Buddy Lackley en nu bekend als Devon Graves) is doorgegaan met een andere zeer goeie band. Namelijk Dead soul tribe. Ik heb beide albums van die band maar ik vind vooral de laatste, A murder of crows, helemaal te gek. Dead soul tribe gaat eigenlijk verder waar Psychotic waltz op Bleeding is gestopt alleen mixen ze er wat Tool elementen blij. Die zijn trouwens op A murder of crows minder aanwezig dan op het zelfgetitelde debuut. Fans van sferische progressieve metal moeten beide bands maar eens aan een luisterbeurt onderwerpen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-08-2003 22:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Heb er iets van meegekregen op Dynamo 2002 (?) dat klonk wel oke. Maar heb me er verder eigenlijk nog niet zoveel in verdiept .
Heb wel de zanger gemeet trouwens, een erg aardige meneer.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-08-2003 1:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

DST heb ik vorig jaar op Progpower gezien.. Een hele vage band vond ik het..

Tip voor XnegX: in de aanstaande Lords of Metal komt weer een DST review te staan..



skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 23-08-2003 2:38 by skitzoid kitten Wijzig reactieProfiel van skitzoid kittenQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2003 1:06 schreef Judge M. het volgende:
DST heb ik vorig jaar op Progpower gezien.. Een hele vage band vond ik het..



Vage band indeed....vond er niet veel aan toen


zjosuah
Wino still rules as Hell !!
Usericon van zjosuah
Posted 23-08-2003 10:08 by zjosuah Wijzig reactieProfiel van zjosuahQuote dit bericht

Zelf heb ik zelden zo'n pakkende shows gezien als deze van Psychotic Waltz.
Vond ze steeds ongelooflijk sterk !
De nieuwe DeadSoul Tribe is ook héél sterk trouwens, maar je moet ze zeker de kans geven om te groeien !


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 23-08-2003 12:57 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2003 10:08 schreef zjosuah het volgende:
Zelf heb ik zelden zo'n pakkende shows gezien als deze van Psychotic Waltz.
Vond ze steeds ongelooflijk sterk !
De nieuwe DeadSoul Tribe is ook héél sterk trouwens, maar je moet ze zeker de kans geven om te groeien !



inderdaad moeten ze nog ff groeien maar die tweede cd van hun vind ik wel degelijk een goed album !


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-08-2003 13:31 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Psychotic Waltz heb ik nog eens gezien op Dynamo OA. Goeie band, hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 23-08-2003 13:32]


Touché, pussycat!


Aerpel
Fear no Beer
Usericon van Aerpel
Posted 23-08-2003 17:14 by Aerpel Wijzig reactieProfiel van AerpelQuote dit bericht

Foto van Dead Soul Tribe vorig jaar op Dynamo.



[Dit bericht is gewijzigd door Aerpel op 25-08-2003 17:42]


Half zat is ook maar weg gegooid geld.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-08-2003 17:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ha! Een yamaha-drummer. Nog een reden om die muziek eens te gaan checken.


Touché, pussycat!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-08-2003 9:19 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

A Murder Of Crows is echt supertje goed!!!

Mooi ART WORK ook weer van TRAVIS SMITH!! ( www.seempieces.com )


I Find That I Am Not There...


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 30-08-2003 9:27 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

vooral psychotic waltz is uniek, dst is ook best aardig maar kan niet op tegen pw


Do androids dream of electric sheep?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-08-2003 12:32 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Bij Dead soul tribe mis ik vooral het zweverige gitaarwerk dat Bleeding van Psychotic waltz zo kenmerkte. Ik heb Mosquito en een soort van verzamel album van Psychotic waltz ook wel eens geluisterd maar dat maakte toch minder indruk op me. Dead soul tribe blijf ik een enorm goeie band vinden en hoe vaker is A murder of crows beluister hoe beter ik het vind. Hopelijk krijg ik ooit eens de kans om ze live te zien.

Het viel me trouwens op dat er een ZM-er wordt bedankt in de inlay van A murder of crows.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-11-2003 19:26 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Gaan er nog ZM-ers naar Dead soul tribe in de Goudvishal? Donderdag 4 december met Triple 7 in het voorprogramma.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 11-11-2003 5:39 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2003 19:26 schreef XnegativeX het volgende:
Gaan er nog ZM-ers naar Dead soul tribe in de Goudvishal? Donderdag 4 december met Triple 7 in het voorprogramma.


heeee dat wist ik niet... klinkt goed... zal het iig in mijn agenda zetten...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 11-11-2003 15:37 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 10 november 2003 19:26 schreef XnegativeX het volgende:
Gaan er nog ZM-ers naar Dead soul tribe in de Goudvishal? Donderdag 4 december met Triple 7 in het voorprogramma.
Ja, ikke ga

En op 6 december speelt Dead Soul Tribe in Amstelveen, P60, samen met Sun Caged en Triple 7



DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-02-2004 21:25 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

'k zit weer eens te zweven op de nummers van into the everflow ... wat een sfeer band....


hoe was dat concert trouwens ?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 23-02-2004 0:06 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

PW zooi wordt opnieuw uitgebracht in 2 boxsets met bonusmateriaal las ik vandaag

Gigs waren leuk, alleen jammer dat Devon/Buddy slecht bij stem was


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-05-2004 20:01 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik zie net dat A Murder Of Crows maar 7.77 pleuro kost (bij de Large).

Aanschafd waard?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-05-2004 20:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2004 20:01 schreef Tormented soul het volgende:
Ik zie net dat A Murder Of Crows maar 7.77 pleuro kost (bij de Large).

Aanschafd waard?


Ja. Ik heb 'm al besteld. Ik vind het echt een wereldalbum!

Hij stond nog op mijn lijstje van "moet ik echt een keer aanschaffen" en dan is-ie nu ook nog eens in de aanbieding...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-05-2004 20:09 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2004 20:07 schreef altx het volgende:
Ja. Ik heb 'm al besteld. Ik vind het echt een wereldalbum!

Hij stond nog op mijn lijstje van "moet ik echt een keer aanschaffen" en dan is-ie nu ook nog eens in de aanbieding...


Ik zie net dat het artwork vab Mattias Norén is en lees ene boel positieve recenties.

Ik ga hem dan maar eens op mn lijstje zetten


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-05-2004 20:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2004 20:09 schreef Tormented soul het volgende:
Ik zie net dat het artwork vab Mattias Norén is en lees ene boel positieve recenties.

Ik ga hem dan maar eens op mn lijstje zetten


Jij spaart echt alle cd's met het artwork van Mattias Norén he?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-05-2004 20:16 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2004 20:14 schreef altx het volgende:
Jij spaart echt alle cd's met het artwork van Mattias Norén he?

Sparen niet, daarvoor heeft hij er teveel gemaakt. Ik heb alleen ceedees van Into Eternity, Evergrey, Ayreon en Soulwork met zijn artwork. Het blijft mn favo kunstenaar. Kan er uren naar kijken en geeft een cd voor mij een hoop meerwaarde


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-05-2004 20:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2004 20:16 schreef Tormented soul het volgende:
Sparen niet, daarvoor heeft hij er teveel gemaakt. Ik heb alleen ceedees van Into Eternity, Evergrey, Ayreon en Soulwork met zijn artwork. Het blijft mn favo kunstenaar. Kan er uren naar kijken en geeft een cd voor mij een hoop meerwaarde


Helemaal mee eens!


Ik heb daarentegen ook wel eens cd's besteld die toen ik ze ontving, zo'n mager en lelijk boekje bleken te hebben dat ik dacht, die had ik net zo goed kunnen branden...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-05-2004 15:59 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mn Dead Soul Tribe cd is onderweg en ik zag dat metalblade onlangs een 3 cd box van Psychotic Waltz heeft uitgebracht. Heb die net gehaalt, en moet nog ff wennen aan de muziek. Maar slecht is het niet. Leuke band


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-06-2004 18:35 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

*Kick*

Ik kwam er van de week achter dat Metalblade niet één maar twee cd set's met geremasterde Psyhotic Waltz cd's heeft uitgebracht. Zoals hierboven te lezen heb ik de "Into The Everflow"en "Bleeding" "3cd set, maar is de andere aan te raden? Ik ken die 2 cd's niet en heb geen idee hoe de kwaliteit is van de video's op de bonusdisc. Ik ben namelijk wel benieuwd naar de clip van "Faded". Iemand?


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 21-06-2004 22:42 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

vriend van me heeft die 2 cd's idd... vind het wel leuk opzich maar ... hmmm jah vond het niet echt nodig... boekjes zijn ook mooier geworden en zo maar ... hmmm

ik zal binnenkort ff die fimpjes checken, die demo's schijnen ook niet echt boeiend te zijn


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen