IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
Orion
Usericon van Orion
Posted 02-01-2004 14:18 by Orion Profiel van Orion

ik voel me ook sinds tijden weer eens "echt" depressief.

mijn vriendin heeft het 2 weken geleden uit gemaakt.(ok ik ben jong(18) en er zijn genoeg andere vissen in de zee )
maar het gaat om de manier waarop :
ze heeft/had een vorm van bordeliner, ik deed er alles aan om haar te helpen.
uiteindelijk heb ik haar overgehaald om naar de dagbehandeling van het GGZ te gaan.
dat heeft ze gedaan en ik haar daar elke dag in gesteund.
Dat heeft zo geholpen dat ze zivh nu aan het herstellen is.
nu het probleem: doordat ze beter word word ze zelfstandiger en leert ze voor haarzelf te kiezen.
ze heeft het uitgemaakt omdat ze niet wou leiden onder mijn depressies(dingen uit mn verleden waar ik nog bijna elke dat last van heb)
op zich is het allemaal wel te begrijpen ik kan haar natuurlijk niet dwingen om bij mij te blijven omdat ik niet zonder dr kan.
we hebben besloten om vrienden te zijn(erg close vrienden )
dat heb ik ook nodig want ik kan niet zonder dr ze betekend teveel voor mij.
maar sinds 31 dec belt ze niet meer en laat niks meer van dr horen.
als ik bel krijg ik geen gehoor, en als ik langs ga is ze dr nooit.
ik voel me toch zo in de steek gelaten ik bedoel van ik heb een jaar elke sec voor dr klaargestaan.
en nu opeens ken ik oproten, dat doet gewoon zo'n pijn.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-01-2004 14:18 by altx Profiel van altx

quote:
Op 2 januari 2004 14:16 schreef Stormblast het volgende:
M,n vriendin wil met me verder, dat weet ik, heb ik idd gevraagd.

Ik ben te dierbaar voor d,r. (haar eigen woorden)


Nou da's in ieder geval een positief punt, toch?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-01-2004 14:20 by Stormblast Profiel van Stormblast

quote:
Op 2 januari 2004 14:18 schreef altx het volgende:
Nou da's in ieder geval een positief punt, toch?


Ja, gelukkig wel.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-01-2004 14:22 by altx Profiel van altx

quote:
Op 2 januari 2004 14:18 schreef Orion het volgende:
ik voel me ook sinds tijden weer eens "echt" depressief.

mijn vriendin heeft het 2 weken geleden uit gemaakt.(ok ik ben jong(18) en er zijn genoeg andere vissen in de zee )
maar het gaat om de manier waarop :
ze heeft/had een vorm van bordeliner, ik deed er alles aan om haar te helpen.
uiteindelijk heb ik haar overgehaald om naar de dagbehandeling van het GGZ te gaan.
dat heeft ze gedaan en ik haar daar elke dag in gesteund.
Dat heeft zo geholpen dat ze zivh nu aan het herstellen is.
nu het probleem: doordat ze beter word word ze zelfstandiger en leert ze voor haarzelf te kiezen.
ze heeft het uitgemaakt omdat ze niet wou leiden onder mijn depressies(dingen uit mn verleden waar ik nog bijna elke dat last van heb)
op zich is het allemaal wel te begrijpen ik kan haar natuurlijk niet dwingen om bij mij te blijven omdat ik niet zonder dr kan.
we hebben besloten om vrienden te zijn(erg close vrienden )
dat heb ik ook nodig want ik kan niet zonder dr ze betekend teveel voor mij.
maar sinds 31 dec belt ze niet meer en laat niks meer van dr horen.
als ik bel krijg ik geen gehoor, en als ik langs ga is ze dr nooit.
ik voel me toch zo in de steek gelaten ik bedoel van ik heb een jaar elke sec voor dr klaargestaan.
en nu opeens ken ik oproten, dat doet gewoon zo'n pijn.


In ieder geval sterkte!

Maar probeer je er wel overheen te zetten want dit soort dingen zul je nog wel vaker mee gaan maken... Zo zijn mensen nu eenmaal... Probeer in te zien dat zij jou niet waard is (en niet andersom).
Dan kun je je weer richten op die andere vissen in de zee...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Orion
Usericon van Orion
Posted 02-01-2004 14:25 by Orion Profiel van Orion

tis ook mn 2de X
ik weet ook wel dat het niet aan mij ligt.
alleen ben ik te STOM omdat ook echt te begrijpen!
hiervoor ben ik ook al 1,5 jaar in therapie ik heb totaal geen eigenwaarde, ik straal dit ook heel erg uit


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-01-2004 14:25 by altx Profiel van altx

quote:
Op 2 januari 2004 14:20 schreef Stormblast het volgende:
Ja, gelukkig wel.


Dan zou ik als ik jou was, met je vriendin bespreken hoe je die kwestie met je ouders en schoonouders op gaat lossen. Of zij bereid is met jou mee te gaan, als jij ervandoor gaat om je (schoon)ouders te ontvluchten. Of misschien hoeft het helemaal niet zo ver te komen als jullie beiden jullie ouders ff duidelijk de waarheid gaan zeggen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-01-2004 14:26 by Stormblast Profiel van Stormblast

quote:
Op 2 januari 2004 14:18 schreef Orion het volgende:
ik voel me ook sinds tijden weer eens "echt" depressief.

mijn vriendin heeft het 2 weken geleden uit gemaakt.(ok ik ben jong(18) en er zijn genoeg andere vissen in de zee )
maar het gaat om de manier waarop :
ze heeft/had een vorm van bordeliner, ik deed er alles aan om haar te helpen.
uiteindelijk heb ik haar overgehaald om naar de dagbehandeling van het GGZ te gaan.
dat heeft ze gedaan en ik haar daar elke dag in gesteund.
Dat heeft zo geholpen dat ze zivh nu aan het herstellen is.
nu het probleem: doordat ze beter word word ze zelfstandiger en leert ze voor haarzelf te kiezen.
ze heeft het uitgemaakt omdat ze niet wou leiden onder mijn depressies(dingen uit mn verleden waar ik nog bijna elke dat last van heb)
op zich is het allemaal wel te begrijpen ik kan haar natuurlijk niet dwingen om bij mij te blijven omdat ik niet zonder dr kan.
we hebben besloten om vrienden te zijn(erg close vrienden )
dat heb ik ook nodig want ik kan niet zonder dr ze betekend teveel voor mij.
maar sinds 31 dec belt ze niet meer en laat niks meer van dr horen.
als ik bel krijg ik geen gehoor, en als ik langs ga is ze dr nooit.
ik voel me toch zo in de steek gelaten ik bedoel van ik heb een jaar elke sec voor dr klaargestaan.
en nu opeens ken ik oproten, dat doet gewoon zo'n pijn.


Zitten herkenbare delen in.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-01-2004 14:28 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 2 januari 2004 14:18 schreef Orion het volgende:
ik voel me ook sinds tijden weer eens "echt" depressief.

mijn vriendin heeft het 2 weken geleden uit gemaakt.(ok ik ben jong(18) en er zijn genoeg andere vissen in de zee )
maar het gaat om de manier waarop :
ze heeft/had een vorm van bordeliner, ik deed er alles aan om haar te helpen.
uiteindelijk heb ik haar overgehaald om naar de dagbehandeling van het GGZ te gaan.
dat heeft ze gedaan en ik haar daar elke dag in gesteund.
Dat heeft zo geholpen dat ze zivh nu aan het herstellen is.
nu het probleem: doordat ze beter word word ze zelfstandiger en leert ze voor haarzelf te kiezen.
ze heeft het uitgemaakt omdat ze niet wou leiden onder mijn depressies(dingen uit mn verleden waar ik nog bijna elke dat last van heb)
op zich is het allemaal wel te begrijpen ik kan haar natuurlijk niet dwingen om bij mij te blijven omdat ik niet zonder dr kan.
we hebben besloten om vrienden te zijn(erg close vrienden )
dat heb ik ook nodig want ik kan niet zonder dr ze betekend teveel voor mij.
maar sinds 31 dec belt ze niet meer en laat niks meer van dr horen.
als ik bel krijg ik geen gehoor, en als ik langs ga is ze dr nooit.
ik voel me toch zo in de steek gelaten ik bedoel van ik heb een jaar elke sec voor dr klaargestaan.
en nu opeens ken ik oproten, dat doet gewoon zo'n pijn.


Geef haar nog even tijd, als ze dan wil praten geef ik je wel op een briefje dat het niet gemakkellijk wordt, ik heb ook zoiets meegemaakt...het is wellicht beter om elkaar eerst wat ruimte te geven en dan kan de vriendschap vlot verlopen:


Ik zie mijn ex ook nog regelmatig , maar af en toe is het toch beter om eens wat afstand te nemen, want "erg close" vrienden maken soms ruzie over dezelfde dingen als een koppel,...en dat hoort gewoon niet!

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 02-01-2004 14:29]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-01-2004 14:30 by Stormblast Profiel van Stormblast

Niet qua borderline ofzo(wat idd zeer moeilijk is om mee om te gaan).

Maar wel wat de band betreft tussen mij en haar, die is te belangrijk voor ons allebei.
Mocht het tot een breuk komen wil ik ook als close vrienden verder.
Maar dan zou de pijn alsnog ondraaglijk worden.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-01-2004 14:32 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 januari 2004 13:38 schreef Stormblast het volgende:
Ik zit tussen 2 vuren

In dat geval zou ik bluffen dat ze allemaal kunnen oprotten.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 02-01-2004 14:33 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 2 januari 2004 14:30 schreef Stormblast het volgende:
Maar wel wat de band betreft tussen mij en haar, die is te belangrijk voor ons allebei.
Mocht het tot een breuk komen wil ik ook als close vrienden verder.
Maar dan zou de pijn alsnog ondraaglijk worden.


Ik heb hetzelfde. Afstand nemen is in het begin wel even het beste ...



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-01-2004 14:37 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 2 januari 2004 14:33 schreef Carnagath het volgende:
Ik heb hetzelfde. Afstand nemen is in het begin wel even het beste ...


idd, ik heb dat in het begin niet echt gedaan: het duurde voor mij véél langer om de pijn te verwerken.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 02-01-2004 14:40 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 2 januari 2004 14:37 schreef Gunman het volgende:
idd, ik heb dat in het begin niet echt gedaan: het duurde voor mij véél langer om de pijn te verwerken.


Bij mij ook. Komt nog eens bij dat ze nu al weer een nieuwe vriend heeft. Ze had al gevoelens voor hem toen we nog bij elkaar waren. En vlak voordat het uit ging (wat mij het laatste duwtje gaf het uit te maken) had ze hem gezoend. Tja ... het is niet leuk om zo aan de kant te worden geschoven, te worden vervangen als een 2e hands auto, omdat er een model op de markt is die spannender lijkt ...



Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-01-2004 14:41 by Stormblast Profiel van Stormblast

quote:
Op 2 januari 2004 14:32 schreef mislyd het volgende:
In dat geval zou ik bluffen dat ze allemaal kunnen oprotten.



Been there, Done that, won,t work.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-01-2004 14:44 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 januari 2004 14:40 schreef Carnagath het volgende:
Tja ... het is niet leuk om zo aan de kant te worden geschoven, te worden vervangen als een 2e hands auto, omdat er een model op de markt is die spannender lijkt ...

Zo werkt dat nu eenmaal.. Tenzij je een irritant persoon bent, zal je vriendin het niet uitmaken vóór ze iemand anders op het oog heeft.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 02-01-2004 14:47 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 2 januari 2004 14:44 schreef mislyd het volgende:
Zo werkt dat nu eenmaal.. Tenzij je een irritant persoon bent, zal je vriendin het niet uitmaken vóór ze iemand anders op het oog heeft.


Irritant niet, gevoelig wel. Ik trekte gebeurtenissen me heel erg aan. Het ging, voordat het uit ging, al een tijdje niet lekker. En ik probeerde er altijd nog het beste van te maken. Maar zij werkte niet mee. Ik was eigenlijk TE lief voor haar, terwijl zij maar een beetje aanmodderde.

Ik weet niet of jullie dat "goed maken na relationele ruzie" topic kunnen herinneren van "elegantly_decayed", enkele weken terug?! Dat was ik dus ...



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-01-2004 14:50 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 2 januari 2004 14:44 schreef mislyd het volgende:
Zo werkt dat nu eenmaal.. Tenzij je een irritant persoon bent, zal je vriendin het niet uitmaken vóór ze iemand anders op het oog heeft.


Vooruit, maak mijn dag goed, ik ben dus waarschijnlijk irritant *maar dat laat ik in het midden wegens gewoon te lang geleden*

quote:
Op 2 januari 2004 14:47 schreef Carnagath het volgende:
Ik weet niet of jullie dat "goed maken na relationele ruzie" topic kunnen herinneren van "elegantly_decayed", enkele weken terug?! Dat was ik dus ...

Eh, geloof me, je hebt hier vroeger al hier en daar zo'n dingen laten vallen, als ik gewed had, was ik in de prijzen gevallen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 02-01-2004 14:52]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Orion
Usericon van Orion
Posted 02-01-2004 14:53 by Orion Profiel van Orion

mischien een domme vraag maar bedoel je niet interesant


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 02-01-2004 14:54 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 2 januari 2004 14:44 schreef mislyd het volgende:
Zo werkt dat nu eenmaal.. Tenzij je een irritant persoon bent, zal je vriendin het niet uitmaken vóór ze iemand anders op het oog heeft.


Klopt niet.
In elk geval niet bij mij.

@orion > Je (ex)vriendin heeft borderline. 1 van de kenmerken van borderline is zelfdestructief gedrag. Borderline zelf kan je niet genezen, maar je kan wel wat aan de symptonen doen. Toch blijven er vaak sporen van die symptonen in je gedrag achter. Een van de meest zelfdestructieve dingen die je kan doen is de mensen die om je geven laten vallen. Ook al zijn deze mensen ook voor een deel van jou afhankelijk en hebben ze jou nodig. Zodra het tot je doordringt dat je ze echt nodig hebt en hoe belangrijk ze voor je zijn ga je jezelf van ze afsluiten. Dit kan gelijdelijk en heel plotseling gaan. Ik zeg niet dat het feit dat ze contact met je vermijd een symptoon van haar ziekte is, maar het kan wel een symptoon zijn.


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 02-01-2004 14:55 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 2 januari 2004 14:50 schreef Gunman het volgende:
Eh, geloof me, je hebt hier vroeger al hier en daar zo'n dingen laten vallen, als ik gewed had, was ik in de prijzen gevallen.


Een paar anderen hadden het ook al door, maar die kennen me wat beter ...

Maar het speelde idd al een tijdje.



Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-01-2004 14:56 by Stormblast Profiel van Stormblast

Bij mij zijn het externe factoren die de rol spelen, dus over relationele ruzie,s kan ik weinig melden.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 02-01-2004 14:57 by altx Profiel van altx

quote:
Op 2 januari 2004 14:47 schreef Carnagath het volgende:
Irritant niet, gevoelig wel. Ik trekte gebeurtenissen me heel erg aan. Het ging, voordat het uit ging, al een tijdje niet lekker. En ik probeerde er altijd nog het beste van te maken. Maar zij werkte niet mee. Ik was eigenlijk TE lief voor haar, terwijl zij maar een beetje aanmodderde.

Ik weet niet of jullie dat "goed maken na relationele ruzie" topic kunnen herinneren van "elegantly_decayed", enkele weken terug?! Dat was ik dus ...


Damn... ik moet zeggen dat ik het wel prijzenswaardig vind dat je nog zoveel energie erin hebt gestoken... ik had dat zelf waarschijnlijk niet meer voor elkaar gekregen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-01-2004 14:57 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 januari 2004 14:50 schreef Gunman het volgende:
Vooruit, maak mijn dag goed, ik ben dus waarschijnlijk irritant *maar dat laat ik in het midden wegens gewoon te lang geleden*


Ach, wat is 'irritant' voor vrouwen? Dat kan vanalles zijn. Mannen die te lief of te eerlijk zijn, kunnen bv. ook 'irritant' zijn..


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-01-2004 14:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.

verkeerd topic

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 02-01-2004 15:00]


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 02-01-2004 15:00 by Stormblast Profiel van Stormblast

quote:
Op 2 januari 2004 14:57 schreef altx het volgende:
Damn... ik moet zeggen dat ik het wel prijzenswaardig vind dat je nog zoveel energie erin hebt gestoken... ik had dat zelf waarschijnlijk niet meer voor elkaar gekregen...



Mijn energie is eigenlijk ook zo goed als op.
Toch weet ik dat ik door moet gaan, met vechten.

[Dit bericht is gewijzigd door Stormblast op 02-01-2004 15:02]


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen