IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 21-05-2004 13:46 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Op 20 mei 2004 23:59 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Dat komt omdat veel medicijnen verschillende werkingen hebben. Bij angststoornissen worden vaak serotonine-heropnameremmers (SSRI's) voorgeschreven, omdat de bekende pure angstremmers vaak heel veel vervelende bijwerkingen hebben. Anti-depressiva (althans de SSRI's) hebben als bijwerking dat ze effectief angsten kunnen remmen.


Ja, en zo wordt het dus effectief meppen op een vlieg met een grote hamer en dan maar hopen dat je raakt slaat. Gewoon omdat er niets beters is! Nu werken benzodiazepines een stuk beter, maar die krengen zijn natuurlijk weer tyfusverslavend en langdurig gebruik is op z'n minst af te raden.

Heh, van SSRI's wordt *gedacht* dat ze de chemische balans in de hersenen op orde stellen, maar met zekerheid zeggen kunnen (en mogen) ze weer niet.

quote:
het blijkt dat veel medicatie in de psychiatrie bij iedereen weer anders werkt en dat je dus veel zult moeten proberen om uiteindelijk de goede medicatie te vinden.


En in de tussentijd ga je je door de bijwerkingen nog rotter en verder van de "maatschappij" verwijderd voelen...

quote:
naast medicatie is intensieve psychotherapie ook erg belangrijk.


Lees: essentieel.

quote:
Zelf heb ik een angststoornis


Succes ermee.

quote:
Vinay: ik denk dat het dan belangrijk is te achterhalen wat de oorzaak is van gebrek aan zelfvertrouwen,zelfbeeld .Ik denk dat het daarbij ook verschilt per omgeving de mate waarin de persoon aangespoord wordt positief of negatief te denken bij het bepalen van zijn/haar levensdoel.


Daarom word ik eigenlijk best wel pissed van pesterijen op scholen e.d. Soms word er in je totale omgeving geen of te weinig kans gegeven om dat te ontwikkelen en de gevolgen kunnen veel verder gaan dan een uurtje plezier over iemand's onkunnen om voor zichzelf op te komen.


Mentation - www.mentation.nl


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-05-2004 13:52 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 21 mei 2004 12:59 schreef windkracht10 het volgende:
Gisteren naar Ombudsjan gekeken op de VRT. Daar kwam een 12 jarig joch klagen over zijn depressie omdat het zo saai en een en al verveling was in zijn klas.
Kereltje had een IQ van 150. De testen voor zijn leeftijdscategorie gaan max. tot 150. Als je hem bezig hoorde leek het meer op 250.

Tja, dan word ik ook wel een beetje triest met mijn 88 IQ.

88 ??

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-05-2004 13:52]



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-05-2004 13:54 by altx Profiel van altx

quote:
Op 21 mei 2004 13:52 schreef Azagthoth het volgende:
88 ??


Zou het een verborgen boodschap zijn?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-05-2004 13:56 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Misschien wel...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-05-2004 13:56 by Chelman Profiel van Chelman

Iedereen onder de 90 dient uit zijn lijden verlost te worden en aan euthanasie onderworpen worden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-05-2004 14:00 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Tuurlijk niet, iemand moet toch de straat schoon vegen, vuilnis ophalen of achter de Burger King balie staan.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-05-2004 14:00 by Chelman Profiel van Chelman

Dat zijn de mensen tussen 90 en 110.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 21-05-2004 14:02 by windkracht10 Profiel van windkracht10

ik ben dus te dom om te werken


mvg wk10


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 21-05-2004 14:29 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Op 21 mei 2004 13:56 schreef Chelman het volgende:
Iedereen onder de 90 dient uit zijn lijden verlost te worden en aan euthanasie onderworpen worden.


Wow! Wat een metal uitspraak! Heersch!!


Mentation - www.mentation.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2004 14:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Shit, wat ben jij een jankerd zeg ...

Ga eens plezier hebben ofzo ...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 21-05-2004 14:31 by Manifest Profiel van Manifest

Ik word nog eens depressief van dit topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 21-05-2004 14:32]


F*ck hippies


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 21-05-2004 14:33 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Op 21 mei 2004 14:30 schreef Jenje het volgende:
Shit, wat ben jij een jankerd zeg ...

Ga eens plezier hebben ofzo ...


Ben je gek! Ik moet een beetje aan mijn imago denken.


Mentation - www.mentation.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-05-2004 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 mei 2004 14:33 schreef Negatyfus het volgende:
Ben je gek! Ik moet een beetje aan mijn imago denken.
Ja, daar heb je weer gelijk in .. toch maar de familypack scheermesjes?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 14:36 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 21 mei 2004 13:52 schreef Azagthoth het volgende:
88 ??

man dat is nog lager dan Georgina Verbaan!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-05-2004 14:59 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier niet over mijn IQ.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-05-2004 15:02 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 mei 2004 14:59 schreef Azagthoth het volgende:
Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier niet over mijn IQ.

Dat was al wel duidelijk hoor, voor de mensen met een IQ boven de 89.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 21-05-2004 15:04 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Je weet het maar nooit.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 21-05-2004 15:07]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-05-2004 15:16 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 21 mei 2004 15:02 schreef M. het volgende:
Dat was al wel duidelijk hoor, voor de mensen met een IQ boven de 89.

check


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-05-2004 7:49 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

huh?



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-05-2004 11:39 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 21 mei 2004 14:36 schreef ghoulliette het volgende:
man dat is nog lager dan Georgina Verbaan!


2 punten af van verplichte opname


Een kleine snol zit zo vol.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-06-2004 14:05 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 21 mei 2004 13:46 schreef Negatyfus het volgende:
Ja, en zo wordt het dus effectief meppen op een vlieg met een grote hamer en dan maar hopen dat je raakt slaat. Gewoon omdat er niets beters is! Nu werken benzodiazepines een stuk beter, maar die krengen zijn natuurlijk weer tyfusverslavend en langdurig gebruik is op z'n minst af te raden.



En blijf er alsjeblieft zoveel mogelijk vanaf. Ik weet 't, soms is het hard nodig, maar artsen schrijven ze wel veel te makkelijk voor.
Ik weet niet welke benzodiazepine (diazepam, oxazepam, temazepam, enz enz enz) je hebt gekregen, maar ze zijn inderdaad ontzettend verslavend. Slaapmiddelen mag je eigenlijk niet langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken, kalmeringsmiddelen (worden ook tegen angststoornissen voorgeschreven) niet langer dan een maand.
Wij hebben echt lijsten met patienten die ze al veel te lang in een veel te hoge dosering gebruiken, kijk er alsjeblieft mee uit.
En als je ze langdurig hebt gebruikt, nooit zomaar stoppen maar afbouwen in overleg met je arts. Anders krijg je namelijk flinke afkickverschijnselen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-06-2004 14:13 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 20 mei 2004 23:59 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Dat komt omdat veel medicijnen verschillende werkingen hebben. Bij angststoornissen worden vaak serotonine-heropnameremmers (SSRI's) voorgeschreven, omdat de bekende pure angstremmers vaak heel veel vervelende bijwerkingen hebben. Anti-depressiva (althans de SSRI's) hebben als bijwerking dat ze effectief angsten kunnen remmen. Zo is het bijvoorbeeld ook heel gebruikelijk om anti-epileptica te gebruiken als anti-psychotica, ook zo'n onverwachte, maar effectieve bijwerking. En dat die shit meestal niet werkt... het blijkt dat veel medicatie in de psychiatrie bij iedereen weer anders werkt en dat je dus veel zult moeten proberen om uiteindelijk de goede medicatie te vinden.

Zelf heb ik een angststoornis en ik ben blij met de effectieve werking van therapie in combinatie met een lage dosis anti-depressivum (Zoloft).


Da's niet helemaal juist. De angstremmers waar jij het over hebt hebben inderdaad bijwerkingen (vooral verslaving), maar SSRI's hebben dat net zo goed: het zijn allesbehalve wondermiddelen.
En over die anti-epileptica die worden gebruikt als anti-psychotica: heel mondjesmaat wordt er weleens valproinezuur (aka Depakine) voorgeschreven tegen de manische fases van manisch-depressiviteit, en de werkzaamheid ervan wordt nog onderzocht.
En tja, over die effectiviteit: ach, dat geldt voor iedere medicatie bij welke aandoening dan ook.

(argh, typefoutje)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 19-06-2004 14:13]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-06-2004 15:56 by Slechtheid Profiel van Slechtheid



Eigenlijk moet dit topik gewoon dicht. Er wordt veel onzin verkondigt op ZM, maar zoveel in 1 topik? Een unicum!

"O, dus jij meent er, net zoals wij, alles vanaf te weten?"

Zeker niet. Wel weet ik dat er maar heel weinig mensen zijn die het wel weten, en dat zijn pro's [psychiaters/psychologen].

"Ja, maar die lullen maar wat zolang ze maar geld krijgen."

Nee, als ze verkeerde medicijnen voorschrijven of een drastisch foute diagnose stellen, kunnen ze gewoon heel erg simpel aangeklaagd worden, dus de heren en dames passen wel op.


Dus kap met het spuien van dergelijke onzin, want ja dat is het. Vraag het gewoon aan iemand de er wel verstand van heeft. Wel telefonisch natuurlijk, je wil immers niet gespot worden bij de local Schrink.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-06-2004 16:03 by Chantalie Profiel van Chantalie

(nevermind)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 19-06-2004 16:06]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 19-06-2004 16:07 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 19 juni 2004 16:03 schreef Chantalie het volgende:
Bedoel je mij nou?
Jou ook.

Dus niks in de trant van persoonlijke aanval verpakt in iets anders.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen