IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 31-01-2006 15:35 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Zoek je zelf veel info over mogelijke kwaaltjes als je bevoorbeeld een pijntje voelt? Zoja, pas dan op met hypochondrie. Waardoor de angst nog erger wordt omdat de kennis erover toeneemt.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 31-01-2006 16:16 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 31 januari 2006 15:35 schreef Slechtheid het volgende:
Zoek je zelf veel info over mogelijke kwaaltjes als je bevoorbeeld een pijntje voelt? Zoja, pas dan op met hypochondrie. Waardoor de angst nog erger wordt omdat de kennis erover toeneemt.


Been there, done that, got rid of it.

Hehe, nouja, de kennis hou je natuurlijk, gewild of niet. Maar ik rem mezelf af als ik weer eens denk het een of ander te hebben.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 05-02-2006 4:16 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 31 januari 2006 12:43 schreef Ktulu het volgende:
Ik wil hier wel gewoon uitkomen zonder medicijnen, dat heb ik mezelf altijd voorgehouden. Ik denk dat ik er op die manier sterker van ga worden, al is het soms verdomd moeilijk.


Ik zeg twee woorden: cognitieve gedragstherapie. Clickety!

Zo ben ik destijds mijn eigen depressie te lijf gegaan. Uiteindelijk bleek ik er zonder chemische ondersteuning toch niet helemaal uit te komen, maar mijn wil was goed.

In mijn werk (ik ben psychiatrisch verpleegkundige) (en nee, het één heeft verrotte weinig met het ander te maken) zie ik mensen met verschillende angststoornissen goede resultaten boeken met deze vorm van therapie.

Je kunt er ook voor kiezen om het helemaal op jezelf te proberen, maar dat duurt veel langer en eerlijk, ik vind dat zonde van de tijd.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 05-02-2006 10:32 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ben ik al 2 maanden mee bezig.

Het is natuurlijk logisch als ik ervoor kies het zonder medicijnen te doen he.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 05-02-2006 14:39 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Goed bezig dus.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 05-02-2006 15:38 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 5 februari 2006 14:39 schreef Aaargh het volgende:
Goed bezig dus.


Ja, alleen m'n therapeut is al een week ziek. Hij zou terugbellen voor een volgende afspraak, maar heb nog steeds niks gehoord. Zodoende dus al 3 weken niet langs geweest. En zit nog in een stresserende periode ook. Mooi kut allemaal.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2006 16:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

terug blijven bellen, die gasten kunnen er zo verschrikkelijk lang over doen.

de mijne is 3 maanden geleden overleden(beetje vaag )en heb nog steeds niets nieuws.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2006 16:41 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

zelfmoord?


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2006 16:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe zou ik niet verwachten van die gast

maarja had er neit echt een band mee en heb hem in principe niet nodig, maar voor bepaalde "privileges" rond schoolis het nu wel erg handig


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-02-2006 16:48 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

andere zoeken


Je moeder.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 06-02-2006 4:09 by Schaep Profiel van Schaep

Stelletje hippies, ik zat wat in dit topic te lezen en ik werd er helemaal vrolijk van.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 06-02-2006 6:44 by mental Profiel van mental

stoer


Fuck the world and fuck you


isa
Usericon van isa
Posted 08-06-2006 21:18 by isa Profiel van isa

Okeee, 5 maanden verder, en nog steeds happy!!!!!
Verder alles goed?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-06-2006 14:23 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 8 juni 2006 21:18 schreef isa het volgende:
Okeee, 5 maanden verder, en nog steeds happy!!!!!
Verder alles goed?
Met jouw? Weten wij veel! Vertel dan.


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-06-2006 14:59 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 31 januari 2006 12:09 schreef stigma het volgende:
http://www.depressiezelftest.nl/depressie/antidepressiva.php

Depressief of niet? Doe de zelftest!


Ik schijn matig depressief te zijn. *knorf!*



ik ben schijnbaar licht depressief maar de kans dat ik een depressie heb is niet groot.. t zal wel

verder... mjah. mn beste vriendin is jarenlang zwaar depressief geweest. ze heeft bij een psycholoog, psychiater, een tijd in het ziekenhuis in therapie en zelfs ook nog een tijdlang in een "inrichting" (damn wat haat ik dat woord maar ik weet even niet hoe ik t anders moet noemen) gezeten, en ze heeft tijdenlang antidepressiva geslikt. ik wil niet zeggen dat die dingen slecht zijn, ik denk ook dat ze haar echt geholpen hebben want zonder die dingen ben ik bang dat ze er niet meer geweest was. maar ik denk wel dat artsen er soms te makkelijk mee omgaan. toen dat meisje na een tijd uit zichzelf wilde stoppen met de medicatie mocht ze niet omdat ze bang waren dat er een terugval op zou treden. zelf op haar verzoek om eens te proberen te minderen dmv lichtere medicatie werd niet ingegaan, na een tijdje kreeg ze zelfs nog zwaardere tabletten. toen heeft ze besloten om op haar eigen houtje te stoppen. ze is dus wel nog braaf haar tabletjes op gaan halen iedere week, en zei tegen haar psychiater dat ze ze ook nog nam, maar ondertussen is ze helemaal in dr eentje "afgekickt" (zo voelde het voor haar ook) en het ging prima. de psychiater riep telkens maar dat ze er zo goed uitzag en dat t zo goed ging, en "zie je wel dat die medicijnen goed voor je zijn". totdat ze na een half jaar vertelde dat ze allang gestopt was met die meuk, en de goede man een plastic zak met alle tabletten die ze niet genomen had overhandigde.
Ze heeft in die tijd natuurlijk wel terugvallen gehad, maar niet in zo'n mate dat ze er niet met een beetje hulp van ons als vrienden zijnde eruit kon komen.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-06-2006 15:04 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Pillen bestrijden idd slechts de gevolgen. Met de oorzaak doen psychiaters/psychologen in veel te veel gevallen helemaal niets! Terwijl als je die 'wegneemt/een plek kunt geven' veel klachten vanzelf verdwijnen.

Vaak merk ik dat er 2 kampen zijn:

Pillen vs. Lullen + Sport.

Ik raad altijd en immer iedereen aan eerst de tweede optie te proberen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-06-2006 15:05 by spectre Profiel van spectre

geef mij maar pillen dan.. brrr


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-06-2006 15:06 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 9 juni 2006 15:04 schreef Slechtheid het volgende:
Pillen bestrijden idd slechts de gevolgen. Met de oorzaak doen psychiaters/psychologen in veel te veel gevallen helemaal niets! Terwijl als je die 'wegneemt/een plek kunt geven' veel klachten vanzelf verdwijnen.

Vaak merk ik dat er 2 kampen zijn:

Pillen vs. Lullen + Sport.

Ik raad altijd en immer iedereen aan eerst de tweede optie te proberen.



in veel gevallen moet je t denk ik combineren en in de juiste mate gebruiken. zonder medicatie had ze t niet gered. ik denk dat ze die nodig had om alles te relativeren en een plaatsje te geven. maar als die psych zn zin had gekregen had ze dr hele leven zwaar aan de medicatie gezeten. ze mocht ook niet meer werken enzo. denk dat dat dr ook heel erg opbrak want ze miste t echt ontzettend om iets te doen te hebben, de deur uit te zijn enzo. ze heeft nu sinds een maand ofzo een vaste baan, en je ziet gewoon hoe ze opknapt.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-06-2006 15:09 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 9 juni 2006 15:06 schreef watery black het volgende:
in veel gevallen moet je t denk ik combineren en in de juiste mate gebruiken. zonder medicatie had ze t niet gered. ik denk dat ze die nodig had om alles te relativeren en een plaatsje te geven. maar als die psych zn zin had gekregen had ze dr hele leven zwaar aan de medicatie gezeten. ze mocht ook niet meer werken enzo. denk dat dat dr ook heel erg opbrak want ze miste t echt ontzettend om iets te doen te hebben, de deur uit te zijn enzo. ze heeft nu sinds een maand ofzo een vaste baan, en je ziet gewoon hoe ze opknapt.
Ja, van lang thuis zitten wordt je niet blij. En hoe kinderachtig het ook mag klinken, voor iemand die psychisch niet lekker in z'n vel zit, is een dagstructuur heel erg belangrijk. Werk kan je daar goed bij helpen.

Komt zo te horen wel gut.

@Spectre: End0rfines.


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-06-2006 15:12 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 9 juni 2006 15:09 schreef Slechtheid het volgende:
Ja, van lang thuis zitten wordt je niet blij. En hoe kinderachtig het ook mag klinken, voor iemand die psychisch niet lekker in z'n vel zit, is een dagstructuur heel erg belangrijk. Werk kan je daar goed bij helpen.

Komt zo te horen wel gut.


van alleen maar thuis zitten wordt iemand die wel lekker in zn vel zit over t algemeen ook niet echt blij. maar dat zei ze zelf toen idd ook al ja. ik ben in die tijd veel met r gaan doen. in de zomer bijna elke dag met de motor weg geweest (damn dat heeft me benzine gekost ) vaak 's avonds samen koken enzo. ik merkte echt dat als ik een paar dagen niet geweest was ze weer weg begon te zakken. gelukkig kan ze t nu zelf. komt idd wel weer goed, gelukkig ^^


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2006 15:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

spectre begrijpt nu pas de homeaux


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-06-2006 15:16 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 9 juni 2006 15:14 schreef ElitE het volgende:
spectre begrijpt nu pas de homeaux
LOL. Pijpen in het kader van depressiebestrijding.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2006 15:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ik praat toch liever dan

zelf ooit kalmeringsmiddelen gehad tering wat een troep is dat, kan je beter op eigen houtje beetje blowen of zuipen(niet met regelmaat natuurlijk).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-06-2006 15:22 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ja. Kreeg altijd zo'n gevoel dat ik 24/7 lam/katerish was. Wel erg lekker in grote hoeveelheden. Challenge: Veel kalmeringstabletten innemen en dan proberen klaar te komen voor je in slaap pleurt.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 15-06-2006 23:15 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

Ik heb nu iets meer dan 2 jaar last van de "naschokken", zoals mijn dokter en hulpdinges het verklaren. Het nare ervan, is dat ik totaal niet weet wanneer ik het kan krijgen. Elke kleine tegenslag of teleurstelling kan me dan zó kapotmaken. Maar ik weet nu ergens in mn achterhoofd dat het wel overgaat, en daar ga ik dan gewoon op wachten. Soms laat ik die stemming niet eens merken, puur om het mezelf niet moeilijker te maken, maar af en toe moet je het laten gaan en accepteren dat je er nog last van hebt.
Ik heb geweigerd medicijnen te nemen, iets zei me dat het niet goed was ofzo. Iets met instinct?
Maar ach, I'll live. Komp almoal goot.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen