IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressief... Vorige pagina
Dodo
Usericon van Dodo
Posted 15-06-2006 23:20 by Dodo Profiel van Dodo

quote:
Op 31 januari 2006 15:35 schreef Slechtheid het volgende:
Zoek je zelf veel info over mogelijke kwaaltjes als je bevoorbeeld een pijntje voelt? Zoja, pas dan op met hypochondrie. Waardoor de angst nog erger wordt omdat de kennis erover toeneemt.


beetje rotaandoening.. ik heb hem


isa
Usericon van isa
Posted 26-06-2006 17:56 by isa Profiel van isa

quote:
Op 9 juni 2006 14:23 schreef Slechtheid het volgende:
Met jouw? Weten wij veel! Vertel dan.

Achja, heb ook in n behoorlijke dip gezeten, vandaar dat ik zei dat t al 5 maanden goed ging, dus ben weer happy...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2006 18:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 juni 2006 23:20 schreef Dodo het volgende:
beetje rotaandoening.. ik heb hem

misschien beeld je je in dat je hypochondrie hebt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-06-2006 18:25 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Which confirms dat hij het heeft. Mooie aporie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-06-2006 18:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe ja daarom

edit: het is een zij

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 26-06-2006 18:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-06-2006 18:39 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 26 juni 2006 18:30 schreef ElitE het volgende:
hehe ja daarom

edit: het is een zij
En niet eens zoveel jonger dan ik!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 26-06-2006 19:55 by Babylon Profiel van Babylon

quote:
Op 26 juni 2006 18:39 schreef Misanthrope het volgende:
En niet eens zoveel jonger dan ik!


Veel te oud dus


zo kan ie wel weer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-06-2006 2:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

en daarom zijn we depressief!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-09-2006 12:17 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Iemand bekend met het fenomeen dubbel diagnose?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 04-09-2006 23:18 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

nee, maar ik kan me indenken dat het iets te maken heeft met de wijze waarop mensen beoordeeld/gediagnostiseerd worden met betrekking tot (geestelijke) gezondheid in het (psychisch-)medisch bedrijf?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-09-2006 11:33 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Nee het is eigenlijk een verzamelterm voor mensen met en een chronisch psychische aandoening, en een drugs/alcohol verslaving. Beide houden elkaar in stand/versterken elkaar.

Was laatst iets over op TV. Erg intressant.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 05-09-2006 11:35 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik heb daar idd wel eens van gehoord.

Was het niet zo daar dat de verslavind de stoornis in stand hield of andersom of zoiets?

edit: woorden ff aangepast

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 05-09-2006 11:36]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 05-09-2006 11:38 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

is het niet zo dat je juist omdat je een psychische aandoening hebt eerder vatbaar bent voor een drugsverslaving?


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 05-09-2006 11:39 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Kan ook zo maar zijn, ik hebr dr ooit iets over gehoord, maar hoe het precies zit weet ik niet, hehe


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 05-09-2006 15:57 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 3 september 2006 12:17 schreef Slechtheid het volgende:
Iemand bekend met het fenomeen dubbel diagnose?


Ik heb voor het uitzendbureau op een dubbele diagnose kliniek van de Jellinek gewerkt. Heel interessant. Mensen komen daar binnen op de detox en na het afkicken gaan ze in behandeling voor hun psychiatrische ziekte.

Het is bij de meeste patiënten daar onmogelijk om te zeggen of er nou eerst de psychiatrische ziekte of de verslaving was. Feit is wel dat beide problemen elkaar in stand houden en dat maakt de behandeling vreselijk ingewikkeld. Op de psychiatrische kliniek waar ik nu een vaste baan heb krijgen we ook wel mensen met verslavingsproblematiek binnen en eigenlijk proberen we die na het verhelpen van de crisis vrijwel altijd onder te brengen bij verslavingszorg. Je kunt iemand keurig instellen op medicatie, ze handvatten geven om een stabiel leven te leiden en ze aan een woonvoorziening en dagbesteding helpen, maar drank en/of drugs dereguleert alles. Dus als mensen weer beginnen te gebruiken dan zitten ze vaak zo weer terug bij af (of erger).

Interessant inderdaad. Maar doe mij maar de gewone gekken.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


blackdahlia
Brutal but Believable
Usericon van blackdahlia
Posted 05-09-2006 17:05 by blackdahlia Profiel van blackdahlia

quote:
Op 5 september 2006 11:38 schreef BitchSlap het volgende:
is het niet zo dat je juist omdat je een psychische aandoening hebt eerder vatbaar bent voor een drugsverslaving?


Ja, zelfmedicatie noemen ze dat!
Gevoeligheid voor verslavingen geldt niet alleen voor drugs, overigens.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 06-09-2006 8:58 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 5 september 2006 17:05 schreef blackdahlia het volgende:
Ja, zelfmedicatie noemen ze dat!
Gevoeligheid voor verslavingen geldt niet alleen voor drugs, overigens.


Ja, maar dit geldt ook andersom.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-09-2006 11:34 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 6 september 2006 8:58 schreef moon1976 het volgende:
Ja, maar dit geldt ook andersom.
Hoe bedoel je dit?


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 06-09-2006 16:29 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 5 september 2006 15:57 schreef Aaargh het volgende:
Ik heb voor het uitzendbureau op een dubbele diagnose kliniek van de Jellinek gewerkt. Heel interessant. Mensen komen daar binnen op de detox en na het afkicken gaan ze in behandeling voor hun psychiatrische ziekte.

Het is bij de meeste patiënten daar onmogelijk om te zeggen of er nou eerst de psychiatrische ziekte of de verslaving was. Feit is wel dat beide problemen elkaar in stand houden en dat maakt de behandeling vreselijk ingewikkeld. Op de psychiatrische kliniek waar ik nu een vaste baan heb krijgen we ook wel mensen met verslavingsproblematiek binnen en eigenlijk proberen we die na het verhelpen van de crisis vrijwel altijd onder te brengen bij verslavingszorg. Je kunt iemand keurig instellen op medicatie, ze handvatten geven om een stabiel leven te leiden en ze aan een woonvoorziening en dagbesteding helpen, maar drank en/of drugs dereguleert alles. Dus als mensen weer beginnen te gebruiken dan zitten ze vaak zo weer terug bij af (of erger).

Interessant inderdaad. Maar doe mij maar de gewone gekken.


Neejoh! Dubbeldiagnose patiënten zijn veel interessanter! Juist om de redenen die jij hierboven aangeeft.
Ik werk zelf ook op een afdeling waar patiënten zitten met zowel een drugs- en/of alcoholverslaving èn een psychiatrische stoornis (vaak een persoonlijkheidsstoornis). Leuk hoor! Het is overigens wel één van de moeilijkste groepen patiënten om te behandelen.

Edit @ Slechtheid: Wat wil je er over weten dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 06-09-2006 16:32]


..."Hate can only create more hate"...


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 06-09-2006 16:36 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 6 september 2006 11:34 schreef Slechtheid het volgende:
Hoe bedoel je dit?


Dat mensen met een verslaving ook gevoeliger zijn voor een aandoening.
Ik had de verkeerde quote te pakken.

[Dit bericht is gewijzigd door moon1976 op 06-09-2006 16:37]


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-09-2006 7:33 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 6 september 2006 16:29 schreef Immortella het volgende:
Edit @ Slechtheid: Wat wil je er over weten dan?
Nou, ik heb 2,5 jaar in het circuit rondgespookt, en kwam pas achter de term 'dubbeldiagnose' toen ik er op TV iets over zag. Vind ik nogal minnetjes.
Dat terwijl enkelen hier aangeven er al langer bekend mee te zijn.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 07-09-2006 9:16 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 7 september 2006 7:33 schreef Slechtheid het volgende:
Nou, ik heb 2,5 jaar in het circuit rondgespookt, en kwam pas achter de term 'dubbeldiagnose' toen ik er op TV iets over zag. Vind ik nogal minnetjes.
Dat terwijl enkelen hier aangeven er al langer bekend mee te zijn.


Het is geen nieuw verschijnsel, maar pas de laatste jaren wordt het erkend als een aparte doelgroep en wordt de hulpverlening erop aangepast. Toen ik uhm... vijf jaar geleden begon in de psychiatrie waren de verslavingszorg en de psychiatrie nog twee gescheiden circuits (met als gevolg dat sommige patiënten eindeloos heen en weer geschoven werden omdat niemand de eindverantwoordelijkheid wilde nemen), maar tegenwoordig heeft ieder zichzelf respecterend psychiatrisch ziekenhuis op z'n minst één verslavingsarts in dienst. Tijden veranderen.

@Immortella: Interessant zeker, maar ik heb gewoon weinig geduld met verslaafden. Zo heb ik bijvoorbeeld ook niet veel met zwakbegaafde patiënten en met cluster C persoonlijkheidsstoornissen. Die laat ik met liefde aan anderen over. Kwestie van weten waar je grenzen liggen, lijkt me.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 07-09-2006 15:47 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

Ik ben altijd gelukkig genoeg om verder te gaan. Onder mijn vrienden sta ik bekend als degene met het geluk van een zwarte kat op vrijdag de 13e die onder een tiental ladders doorloopt en toch nooit depressief



regenboogjes hartjes an ponies!


I am the 1%.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-09-2006 16:57 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 7 september 2006 9:16 schreef Aaargh het volgende:

@Immortella: Interessant zeker, maar ik heb gewoon weinig geduld met verslaafden. Zo heb ik bijvoorbeeld ook niet veel met zwakbegaafde patiënten en met cluster C persoonlijkheidsstoornissen. Die laat ik met liefde aan anderen over. Kwestie van weten waar je grenzen liggen, lijkt me.


Dat is ook zo. 'Ieder z'n meug' he...

Zwakbegaafde patienten en cluster C persoonlijkheidsgestoorden doen mij ook de haren overeind staan, maar deze hebben wij dan ook gelukkig niet tot nauwelijks op de afdeling.

Onze doelgroep is verslaafden, met daarnaast voornamelijk een cluster B persoonlijkheidsstoornis, en in mindere mate cluster A. Ik vind het een erg boeiende categorie om mee te werken.
Ik ben dan ook blij dat deze doelgroep inderdaad niet langer tussen wal en schip valt of van het kastje naar de muur gestuurd wordt. 'Vroeger' kon een verslaafde psychiatrisch gestoorde patient nergens terecht.


..."Hate can only create more hate"...


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 07-09-2006 16:57 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen