IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Studies moeilijker of niet? Vorige pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-08-2003 17:28 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ik ga nu naar het 3e jaar informatica aan de VU in amsterdam en kan toch zeggen dat de studie niet te makkelijk is, er wordt wel degelijk een zeker inzicht van je verlangt die je niet aangeleerd wordt, maar zelf moet ontplooien. Het is natuurlijk een beta studie, ik weet dus niet hoe het er bij rechten e.d. aan toe gaat. Zoals het er nu bij mij studie bij staat ben ik wel te spreken over het niveau en heb zelf afgelopen jaar ook niet al teveel gehaald.

Het is altijd gewoon een kwestie van, de zaken bij houden. Veel doen dat niet, waaronder ik.

edit: Het is overigens wel vaak het geval dat je dmv. oude tentamens een goed inzicht krijgt ik de vraagstellingen en mogelijk dezelfde vragen tegenkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 31-08-2003 17:32]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-06-2010 19:55 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Interessant.
Studies zijn de afgelopen jaren aanzienlijk makkelijker geworden. Als ik de studieboeken uit mijn MBO vergelijk met die uit de jaren 50, 60 valt mij op dat het niveau gekelderd is.
En het hele competentie gericht onderwijs maakt het er ook niet beter op.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 18-06-2010 20:59 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 18 juni 2010 19:55 schreef Dentz het volgende:
Interessant.
Studies zijn de afgelopen jaren aanzienlijk makkelijker geworden. Als ik de studieboeken uit mijn MBO vergelijk met die uit de jaren 50, 60 valt mij op dat het niveau gekelderd is.
En het hele competentie gericht onderwijs maakt het er ook niet beter op.


Het is verschrikkelijk... Ik ben per 1 februari werkloos, maar ik ga liever op dit niveau geen lesgeven omdat de stof te eenvoudig is en ik - principieel - zo geen beroepskrachten mag opleiden. Zo worden steeds meer de rekenopgaven weggelaten uit handelsopleidingen omdat rekenen te moeilijk is, en ik heb gehoord van zorgopleidingen waar ze om dezelfde reden (mensen moeten kunnen slagen) maar anatomie uit het pakket hebben gehaald.

Als ik ook vergelijk wat ik voor mijn HBO-diploma eind tachtiger jaren moest doen of de tweede vijf jaar geleden, dat is een levensgroot verschil (en in 1989 deed ik het in drie jaar!), en het wordt nog steeds minder. Over een paar jaar mag je kiezen wat je je kind geeft bij de geboorte: een HBO-cerificaat of een vrijstelling van de P... (beetje cynisch, akkoord)


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-06-2010 21:11 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ik moest bij mijn afstuderen zelf aangeven wat mijn competenties waren.
Verder hoor ik van mensen die na mij HBO zijn gaan minder vakken hebben of een afgeslankte vorm.
Nederland wou meer hoog opgeleide mensen hebben, maar met het makkelijker maken van de opleiding slaan ze mijn inziens de plank mis.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 18-06-2010 21:31 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Een docent bij mij op de universiteit die er al 30 jaar werkt zegt dat ie al 30 jaar lang hoort dat het onderwijs steeds makkelijker wordt.



Dentz
Usericon van Dentz
Posted 18-06-2010 21:32 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Maar is dat ook zo? Of worden de mensen steeds slimmer.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 18-06-2010 21:37 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Mensen worden steeds slimmer, de IQ testen worden daarom ook steeds moeilijker gemaakt om op een gemiddelde van 100 uit te komen.



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-06-2010 21:56 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Toevallig heb ik vanmiddag net mijn spullen van mijn afgeronde HBO SJD weggegooid. Er werd op de opleiding meer aandacht besteed aan competentiegericht onderwijs dan aan vakinhoudelijke kennis. Multiplechoice toetsing van sommige rechtenvakken, groepsopdrachten van een belabberd niveau en elk kwartaal diende een portfolio ingeleverd te worden met daarin verslagen betreffende de te verwerven of verworven competenties. Dit laatste was vanmiddag nog even een bron van hilariteit. Na een kwartaal van weinig kennisverwerving was het lastig om paginavullende verslagen over jezelf te schrijven. Dat deden we als klasgenoten derhalve voor en over elkaar, ter vergroting van de feestvreugde. Leuk om dat nog eens terug te lezen.
Samenvattend heb ik niet zo 'n hoge dunk van het hbo, met name het voornoemde competentiegerichte onderwijs speelt hier een rol. Ik heb een uitzonderlijk gezellige tijd gehad en nu een prima (parttime)baan, maar inhoudelijke kennis over zaken heb ik moeten verwerven in het werkveld. Mijns inziens valt er daarom wel wat te verbeteren aan het inhoudelijke aspect.

Overigens studeer ik nu rechten op universitair niveau. Een struikelvak daargelaten is het geen buitengewoon moeilijke studie. Omdat ik een schakeltraject volg, heb ik afgelopen jaar zowel bachelor- als mastervakken gevolgd. De studie is in voltijd variant te doen naast een dienstbetrekking van 20 uur per week. De studie is niet heel makkelijk, maar in beginsel had ik er meer van verwacht.

De NVAO speelt een rol in de toezicht op de kwaliteit van het hoger onderwijs, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies waar zij zich mee bezig houden, naast het verlenen van accreditaties. Iemand in de zaal die wel een idee heeft hoe het toezichtsysteem werkt? Worden studies en opleidingen überhaupt inhoudelijk getoetst?


Verrassend triviaal


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-06-2010 23:52 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 1:19 schreef wladimir het volgende:
De zogenaamde "lagere banen", kan je wel steeds meer geld mee verdienen.
En ik ben het stiekem wel met je eens over dat we straks niet eens meer een kraan repareren. En wat krijgen we straks dan?
"We halen de mensen wel uit het buitenland!"
Dan krijgen we nog meer gezeur.


Hehe, en zo geschiedde.

Visionair.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 19-06-2010 22:04 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

De competentie ellende was hier ook niet van de lucht. Gelukkig is/was Windesheim redelijk ouderwets en was de verhouding tussen projecten en klassikaal stampen 50/50. Gelukkig maar.
Men zegt dat HBO werktuigbouwkunde 1 van de moeilijkere studies is, maar of dat ook echt zo is weet ik niet.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen