IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : omgekeerde kruizen/pentagrammen Vorige pagina | Volgende pagina
Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 01-09-2003 9:17 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 22:49 schreef Dragonsfire het volgende:

(..)

Zo geldt dat ook voor de 5-puntige ster. Met de punt naar boven is het een symbool uit de heksenwereld (o.a. Wicca) en staat het voor de magie van het licht en de liefde. Draai je dat om dan krijg je een ster met de punt naar beneden die vele namen toebedeeld krijgt; Pentagram, Satans-ster etc. Kijkend naar de originele betekenis uit de hekserij zou die dan duisternis en bijvoorbeeld haat moeten betekenen. Volgens mij zijn die toegeschreven betekenissen echter nooit officieel in een religie erkend.

(..)




In bepaalde stromingen van de Wicca of soortgelijke religies wordt het omgedraaide pentagram ook wel gebruikt als symbool voor vruchtbaarheid (met die ene punt naar beneden, in de aarde als het ware).

[Dit bericht is gewijzigd door Sigrun op 01-09-2003 9:20]


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 01-09-2003 10:50 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 1:00 schreef Immortella het volgende:
draagde

Zeg zeur eens niet zo om een spelfout


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 01-09-2003 11:34 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik dacht dat een pentagram met 2 punten omhoog je ziel openzet voor demonen.
dan blijft het inderdaad dus gewoon voor satan/hel staan


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-09-2003 12:04 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 10:50 schreef Voice_of_thunder het volgende:
Zeg zeur eens niet zo om een spelfout


Sorry!! Maar ik kan het soms niet laten... Ik lach me rot om de manier waarop sommige mensen schrijven... Nederlands blijkt niet de sterkste kant te zijn van veel mensen hier...
Spel/typfouten ok, maar...
Ach laat ook maar, Ik zal me proberen in te houden...


..."Hate can only create more hate"...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 01-09-2003 12:27 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zeg uh, gedraag je een beetje westerhaarse.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-09-2003 12:39 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 12:27 schreef XnegativeX het volgende:
Zeg uh, gedraag je een beetje westerhaarse.


Altijd wordt mijn Westerhaars-zijn er weer bijgehaald...


..."Hate can only create more hate"...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 01-09-2003 12:40 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Ik heb wel aardig wat shirts waarop natuurlijk pentagrammen en omgekeerde kruizen opstaan, maar voor mij zijn het leuke symetrische tekentjes en verder niets.
Ook vond ik achteraf wel eens leuke teksten als verdelging van het menselijk ras etc.
uiteraard sta ik daar ook niet achter


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-09-2003 15:08 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Pubers denken dat metal inhoudt dat je kisten moet hebben, spikes, lang haar, zwarte kleding, bandshirts en een pentagram/omgekeerd kruis om je nek.
En aangezien iedereen met elkaar meeloopt draagt iedereen het.

Zelf vind ik het dus ook compleet onnutig om zo'n omgekeerd kruis te dragen, als je zo nodig wil laten zien dat je anti-chrisenlijk bent, vermoord dan de paus. Daar schiet je tenminste iets mee op.



Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 01-09-2003 15:10 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:08 schreef Kramy het volgende:
Pubers denken dat metal inhoudt dat je kisten moet hebben, spikes, lang haar, zwarte kleding, bandshirts en een pentagram/omgekeerd kruis om je nek.
En aangezien iedereen met elkaar meeloopt draagt iedereen het.

Zelf vind ik het dus ook compleet onnutig om zo'n omgekeerd kruis te dragen, als je zo nodig wil laten zien dat je anti-chrisenlijk bent, vermoord dan de paus. Daar schiet je tenminste iets mee op.


Denk het niet... zullen de mensen blij zijn dat ie uit zn lijden verlost is!


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 01-09-2003 15:11 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 1 september 2003 15:08 schreef Kramy het volgende:
als je zo nodig wil laten zien dat je anti-chrisenlijk bent, vermoord dan de paus. Daar schiet je tenminste iets mee op.

Whaha die man is al jaren dood! Hij heeft het zelf alleen nog niet in de gaten...


Zenial


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-09-2003 15:11 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 1 september 2003 15:10 schreef Miss Lucifer het volgende:
Denk het niet... zullen de mensen blij zijn dat ie uit zn lijden verlost is!


Dan vermoord je een 20 jarige priester, beter?



Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 01-09-2003 15:12 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:11 schreef Kramy het volgende:
Dan vermoord je een 20 jarige priester, beter?




It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 01-09-2003 15:15 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:11 schreef Zenial het volgende:
Whaha die man is al jaren dood! Hij heeft het zelf alleen nog niet in de gaten...



Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 01-09-2003 15:37 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:08 schreef Kramy het volgende:
Pubers denken dat metal inhoudt dat je kisten moet hebben, spikes, lang haar, zwarte kleding, bandshirts en een pentagram/omgekeerd kruis om je nek.
En aangezien iedereen met elkaar meeloopt draagt iedereen het.

Zelf vind ik het dus ook compleet onnutig om zo'n omgekeerd kruis te dragen, als je zo nodig wil laten zien dat je anti-chrisenlijk bent, vermoord dan de paus. Daar schiet je tenminste iets mee op.


Ik zou zeggen ga je gang, ik hou je vooral niet tegen Kramy!
Zelf ben ik wel een drager van het omgekeerde pentagram met een cirkel er omheen, dit om te uiten dat ik tegen religie ben in het algemeen en elke godheid per definitie afkeur.
Overigens wordt het normale (gotische) pentagram ook als iets duivels beschouwd door religieuzen ,dus welke vorm je draagt maakt niet zo bijzonder veel uit, al is de omgedraaide een satans-symbool, anti-religeus symbool wel te verstaan


an evil incarnation of DEATH!


Mr. Peecock
Usericon van Mr. Peecock
Posted 01-09-2003 15:56 by Mr. Peecock Wijzig reactieProfiel van Mr. PeecockQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:37 schreef Dark incarnation het volgende:
satans-symbool, anti-religeus symbool wel te verstaan




the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-09-2003 17:15 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=308202&page=1



anders een zeer goeie site is ook

http://www.boudicca.de/penta-nl.htm




ikzelf draag een gewoon pentagram, gewoon als bescherming tegen demonen



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2003 17:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 17:15 schreef the wounded immortal het volgende:

ikzelf draag een gewoon pentagram, gewoon als bescherming tegen demonen


Misschien voortaan wat minder vaak naar Hellraiser kijken?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 01-09-2003 17:19 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

heb ik nog noois gezien



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2003 17:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 17:18 schreef Chelman het volgende:
Misschien voortaan wat minder vaak naar Hellraiser kijken?


en andere 'demonen' films. Het zijn films, fantasie, demonen bestaan niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-09-2003 17:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Leuk topic ...


Al die satanskruizen en omgekeerde kruizen dienen alleen om je te wijzen op waar de pik van de desbetreffende prutser zit, hijzelf twijfelt nogal namelijk.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2003 17:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 17:21 schreef Jenje het volgende:
Leuk topic ...


Al die satanskruizen en omgekeerde kruizen dienen alleen om je te wijzen op waar de pik van de desbetreffende prutser zit, hijzelf twijfelt nogal namelijk.
Vandaar dat Kramy geen omgekeerde kruizen draagt!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-09-2003 17:48 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 17:21 schreef Chelman het volgende:
en andere 'demonen' films. Het zijn films, fantasie, demonen bestaan niet.


Niet!? En Amerika dan? Is toch de grootste demon?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2003 17:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-09-2003 17:51 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 17:49 schreef Chelman het volgende:



Fok! Verkeerde propaganda opgevangen...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-09-2003 17:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 17:51 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Fok! Verkeerde propaganda opgevangen...
bestaat er goede propaganda dan?


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen