IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : omgekeerde kruizen/pentagrammen Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-09-2003 16:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2003 16:00 schreef natassja het volgende:
wat bedoel je dan?
.... zucht .. laat maar .. dan volgt er weer een discussie, ik ben weer een botte lul, jij weer een domme doos, bla bla bla, laten we het er maar op houden dat ik jou eerste opmerking nogal komisch vond, reden daarvoor is mijn opvatting van humor


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-09-2003 17:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 september 2003 16:37 schreef Babylon het volgende:
Lees het topic door zou ik zeggen

Weet iemand trouwens wat dit symbool inhoudt? Heb het al redelijk vaak gezien, maar geen flauw idee waar het voor staat:




volges mij heb het iets met het christenDOM te maken want het lijk op een kerk raam ofzo....


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-09-2003 19:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2003 16:29 schreef ElitE het volgende:
wat betekend het ijzeren kruis nou precies??


http://www.wehrmacht-awards.com/iron_cross/ironcrossmain.htm


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 06-09-2003 20:03 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ow, dat ijzeren kruis..

Zeg dat dan


zo kan ie wel weer


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-09-2003 20:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ja duh je weet toch op welk niveau ik denk


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


natassja
Usericon van natassja
Posted 06-09-2003 21:12 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2003 16:38 schreef Jenje het volgende:
.... zucht .. laat maar .. dan volgt er weer een discussie, ik ben weer een botte lul, jij weer een domme doos, bla bla bla, laten we het er maar op houden dat ik jou eerste opmerking nogal komisch vond, reden daarvoor is mijn opvatting van humor


ik was bloedserieus met mijn opmerking
en jou humor vat ik dus niet


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 07-09-2003 1:21 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht

*leest topic door*

Heel veel nobrainers en recyclers worden er hier gepost!
Enkele opmerkingen:
Ten eerste:
Als kinderen pubers worden, gaan ze op zoek naar een eigen identiteit en verzetten zich tegen het establishment (lees school, ouders kerk etc) Dit is evolutionair een goede zaak, want de volwassen mens is nogal conservatief van aard, neigt tot inkakken en tot "things for granted nemen". Rel schoppen en "tegen zijn" houdt de discussie over onder andere: normen en waarden levendig.
Ten tweede:
De muziek industrie weet verekte goed dat jij best je zakgeld wilt investeren in het over de zeik helpen van je ouders of je leraar etc.
Ten derde:
je wilt je profileren met een eigen mening en een eigen identiteit, dat is mooi maar intussen sluit je je zonder dat je het door hebt weer aan bij een groep: namelijk die groep die dezelfde symbolen draagt (lekker veilig wat nou? individu)
Ten vierde: denk even na.... een begrip als licht wordt pas zinvol als ook duisternis is gedefinïeerd. Satan behoort tot het sprookje van het christendom, dus als je met anti-symbolen rondloopt geef je aan mee te gaan in dit sprookje... En dat is zoiets van ik wil graag geile sex maar ik ben toch braaf.
Ten vijfde: echte Wicca aanhangers en andere aanhangers van natuurkrachten zullen zich niet aan je opdringen met pentagrammen en of omgekeerde kruizen. Wat de exacte betekenis van dergelijke symbolen is, hangt deels af vanuit welke stroming of overtuiging je er naar kijkt. Er is op het net zat over te vinden.

De betekenis van dergelijke symbolen op shirts of in de vorm van sieraden zal in 99% van de gevallen betekenen: kijk eens, ik ben een puber ik ben nog geen echt individu maar ik wil wel dat jullie me serieus nemen om mijn eigen(duh...) mening, aaaandacht.....
Dus hoe harder de doosjes in deze thread roepen dat ze een omgekeerd kruisje dragen om aan te geven dat ze tegen het christendom of religie in het algemeen zijn des te naïever ze in werkelijkheid zijn: ze zijn namelijk heel erg bezig met papa en mama (te dwarsbomen) en dat wil serieus genomen worden ehh... laat je een keer serieus nemen zou ik zeggen En voor de boys die in dezelfde leeftijdscategorie vallen: die sieraden zijn ontzettend GAY


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 07-09-2003 1:24 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht

staat er al haar op die doos trouwens??


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-09-2003 1:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

sorry maar dit is net zo'n poser stukje als waar je je zo tegen verzet. imho


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 07-09-2003 1:57 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht


eh aangenaam
kom eens met argumenten...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2003 2:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Voor argumenten ga je naar de rechtszaal. Op ZM wordt alleen geponeerd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 07-09-2003 2:27 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht

Dan is het dus strikt genomen geen forum maar meer een soort poll



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-09-2003 2:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat klopt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 07-09-2003 2:32 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht

jammer...


Imotep
metal drummer
Usericon van Imotep
Posted 07-09-2003 15:51 by Imotep Wijzig reactieProfiel van ImotepQuote dit berichthttp://listen.to/imothep

quote:
Op 7 september 2003 1:21 schreef ibanez het volgende:
*leest topic door*

Heel veel nobrainers en recyclers worden er hier gepost!
Enkele opmerkingen:
Ten eerste:
Als kinderen pubers worden, gaan ze op zoek naar een eigen identiteit en verzetten zich tegen het establishment (lees school, ouders kerk etc) Dit is evolutionair een goede zaak, want de volwassen mens is nogal conservatief van aard, neigt tot inkakken en tot "things for granted nemen". Rel schoppen en "tegen zijn" houdt de discussie over onder andere: normen en waarden levendig.
Ten tweede:
De muziek industrie weet verekte goed dat jij best je zakgeld wilt investeren in het over de zeik helpen van je ouders of je leraar etc.
Ten derde:
je wilt je profileren met een eigen mening en een eigen identiteit, dat is mooi maar intussen sluit je je zonder dat je het door hebt weer aan bij een groep: namelijk die groep die dezelfde symbolen draagt (lekker veilig wat nou? individu)
Ten vierde: denk even na.... een begrip als licht wordt pas zinvol als ook duisternis is gedefinïeerd. Satan behoort tot het sprookje van het christendom, dus als je met anti-symbolen rondloopt geef je aan mee te gaan in dit sprookje... En dat is zoiets van ik wil graag geile sex maar ik ben toch braaf.
Ten vijfde: echte Wicca aanhangers en andere aanhangers van natuurkrachten zullen zich niet aan je opdringen met pentagrammen en of omgekeerde kruizen. Wat de exacte betekenis van dergelijke symbolen is, hangt deels af vanuit welke stroming of overtuiging je er naar kijkt. Er is op het net zat over te vinden.

De betekenis van dergelijke symbolen op shirts of in de vorm van sieraden zal in 99% van de gevallen betekenen: kijk eens, ik ben een puber ik ben nog geen echt individu maar ik wil wel dat jullie me serieus nemen om mijn eigen(duh...) mening, aaaandacht.....
Dus hoe harder de doosjes in deze thread roepen dat ze een omgekeerd kruisje dragen om aan te geven dat ze tegen het christendom of religie in het algemeen zijn des te naïever ze in werkelijkheid zijn: ze zijn namelijk heel erg bezig met papa en mama (te dwarsbomen) en dat wil serieus genomen worden ehh... laat je een keer serieus nemen zou ik zeggen En voor de boys die in dezelfde leeftijdscategorie vallen: die sieraden zijn ontzettend GAY


Voor een deel ben ik het toch wel eens met deze post


blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!!


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 08-09-2003 1:03 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2003 16:37 schreef Babylon het volgende:
Lees het topic door zou ik zeggen

Weet iemand trouwens wat dit symbool inhoudt? Heb het al redelijk vaak gezien, maar geen flauw idee waar het voor staat:


dat is de zon.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-09-2003 1:07 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Idd. Een zonnewiel.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 08-09-2003 1:35 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Wat maakt het nu uit wat voor sieraden mensen dragen? Laat ze toch lekker!

Ik draag al jaren een pentagram om mijn nek met 1 punt naar boven omdat ik een bepaalde waarde/werking aan het symbool toeken (vanuit de craft) waar ik hier verder niet op in ga. Maar waarom zou iemand daar in de metalscene aan storen? Jongeren in mijn werk vragen vaak waarom ik dat symbool draag en dan leg ik het gewoon versimpeld uit, meestal hebben ze dan zoiets van: oh okay! *haalt schouders op*. Als gabberjongetjes dat kunnen accepteren dan moeten metalheads al helemaal niet moeilijk gaan doen...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 08-09-2003 8:12 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 1:35 schreef Midnight het volgende:
Wat maakt het nu uit wat voor sieraden mensen dragen? Laat ze toch lekker!

Ik draag al jaren een pentagram om mijn nek met 1 punt naar boven omdat ik een bepaalde waarde/werking aan het symbool toeken (vanuit de craft) waar ik hier verder niet op in ga. Maar waarom zou iemand daar in de metalscene aan storen? Jongeren in mijn werk vragen vaak waarom ik dat symbool draag en dan leg ik het gewoon versimpeld uit, meestal hebben ze dan zoiets van: oh okay! *haalt schouders op*. Als gabberjongetjes dat kunnen accepteren dan moeten metalheads al helemaal niet moeilijk gaan doen...


Niks verkeerds met sieraden en iedereen moet zelf weten wat hij/zij draagt.
Wat mij wel stoort is dat sommige mensen niet eens weten wat ze precies dragen.
Wat mij echter ook stoort is dat sommige mensen sieraden vreselijk opzichtig dragen. Vooral die grote kruizen (niet omgekeerd) zijn weer helemaal in bij die geblondeerde dozen.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 08-09-2003 9:28 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 8:12 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Wat mij wel stoort is dat sommige mensen niet eens weten wat ze precies dragen.


En als je iets nou draagt omdat het mooi is?


this user is dead


princess of darkness
Usericon van princess of darkness
Posted 08-09-2003 10:24 by princess of darkness Wijzig reactieProfiel van princess of darknessQuote dit bericht

precies! ik draag soms zulke sieraden maar vooral omdat ze mooi zijn, symbolen zeggen mij niets qua inhoud maar omdat ze zo mooi zijn draag ik ze toch.
Als jullie vinden dat ik daardoor een poser ben moeten jullie dat weten maar ik wilde dit toch even kwijt.


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 08-09-2003 10:46 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 8 september 2003 9:28 schreef JFrost het volgende:
En als je iets nou draagt omdat het mooi is?


? Stel je voor!...
*Nazi? Hoe bedoel je? Een swastika vind ik persoonlijk enkel een mooi figuurtje!*

[Dit bericht is gewijzigd door Legatius op 08-09-2003 13:39]


Je kan me de bout hachelen!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 08-09-2003 11:31 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 6 september 2003 16:37 schreef Babylon het volgende:
Weet iemand trouwens wat dit symbool inhoudt? Heb het al redelijk vaak gezien, maar geen flauw idee waar het voor staat:




wel als je dit symbool op iemand zen vooroofd ziet,wilt het zeggen dat ie niet lang meer zal leven



Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 08-09-2003 12:37 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

http://keltischkiekenkot.fateback.com/Symbolen.html
Daar vond ik meer info over het "zonnewiel".
Kortom, nu in gebruik als fascistische troep


zo kan ie wel weer


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 08-09-2003 12:43 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 9:28 schreef JFrost het volgende:
En als je iets nou draagt omdat het mooi is?


Niets verkeerd mee toch?
Maar ik neem aan dat je wel eerst verder gaat kijken of onderzoeken wat je draagt.
Voor je het weet draag je iets dat in is bij de plaatselijke postzegelvereniging, het gay-front, of bij de fanatieke volgers van Mohammed.
Vind je het dan nog wel zo mooi?


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen