IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : The Wounded Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-09-2003 10:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ja, dan toch maar na de zoek functie gebruikt te hebben een officieel THE WOUNDED topic openen. Die kan mijns inziens op deze site niet ontbreken!!

The Wounded is een drentse depressive gothic metal formatie waarvan gezegd wordt dat het een mix is van Anathema met The Cure. Of dat echt waar is weet ik niet maar de muziek die ze maken doet mij kippenvel bezorgen.

tot nu toe hebben ze 2 cd's uit:

The Art of Grief:


Monument:


Beide juweeltjes!! Art of Grief nog met stevige grunts, Monument wat meer gesofisticeerd. Depressief en wanhopig!!

Heerlijke muziek!!

Nog meer fans??

o ja:

The Wounded are working on their new album.

We are working on our new album wich will be released in late fall this year. The album will be named "Atlantic". Some songtitles are: Hollow World, Day of Joy, Running on Empty and Atlantic.


www.the-wounded.nl


I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-09-2003 10:42 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik ken ze ja, ik had de cd "The Art Of Grief", maar die heb ik geruild voor Immortal - Damned In Black.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-09-2003 10:45 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 10:42 schreef Leviathanica het volgende:
Ik ken ze ja, ik had de cd "The Art Of Grief", maar die heb ik geruild voor Immortal - Damned In Black.


Slechte ruil, al zeg ik het zelf!!


I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-09-2003 10:52 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 1 september 2003 10:45 schreef rvanderholst het volgende:
Slechte ruil, al zeg ik het zelf!!

Ik ben er zelf heel erg blij mee.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-09-2003 11:56 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

The Wounded Héérlijke muziek! Het eerstkomende optreden van hen ga ik bijzijn, mits het enigszins in de buurt is...
Heb deze band ook nog niet zo heel lang geleden ontdekt, maar ik vind vooral 'the art of grief' een heerlijk album...


..."Hate can only create more hate"...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 01-09-2003 12:21 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

The wounded is vet! Ik heb beide albums. Echt een erg mooie kruising tussen darkwave en doom/gothic metal. Die cover is ook erg goed gedaan. Een van de originelere bandjes uit Nederland.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-09-2003 12:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Voor de liefhebbers;

ze gaan binnenkort optreden in Leeuwarden met Epica. Zal voor de meesten van jullie wel een teringeind rijden zijn, maar mij lijkt het iig een leuke line-up. Heb bij hun laatste optreden in Groningen mijn nekspieren aardig gekweld.

Toffe band.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 01-09-2003 12:40 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

ik vind vooral Monument een geweldige CD. Wat een stem heeft die Marco... zoveel emotie.
heb ze nog een keer in het voorprogramma van After Forever gezien maar AF haalde het er bij lange na niet in vergelijking met The Wounded.
ben ook benieuwd hoe Edward (de nieuwe toetsenist) het gaat doen daar. Hij speelt ook nog in de zwolse metalband Seraphique (ff vrienden pluggen )


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-09-2003 13:44 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 10:42 schreef Leviathanica het volgende:
Ik ken ze ja, ik had de cd "The Art Of Grief", maar die heb ik geruild voor Immortal - Damned In Black.

Grappig ik had de cd Damned in Black van Immortal maar die heb ik geruild voor The Art of Grief van the Wounded.
Maar dat was niet met jou toch, of heb je een andere username?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 01-09-2003 13:46 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Live speelden ze opeens 1 Doom Metal nummer met grunts enzo en zware gitaren. Dat klonk wel ok. En de Anathema Cover ook wel... "Empty".


this user is dead


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 01-09-2003 13:47 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

hmmm klinkt eigenlijk wel interessant, zal eens wat van hun downloaden, als dat lukt


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-09-2003 14:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 12:27 schreef Greycloak het volgende:
Voor de liefhebbers;

ze gaan binnenkort optreden in Leeuwarden met Epica. Zal voor de meesten van jullie wel een teringeind rijden zijn, maar mij lijkt het iig een leuke line-up. Heb bij hun laatste optreden in Groningen mijn nekspieren aardig gekweld.

Toffe band.


pff, duurt wel even voor ze het voorprogramma-van-nieuwe-gothic-rock-band niveau ontstijgen, zeg. anderhalf jaar geleden, voorprogramma van After Forever, half jaar geleden, voorprogramma van Autumn en nu Epica


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 01-09-2003 15:23 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kdenk dat The Wounded de beste nederlandse metal-band is!!!


I Find That I Am Not There...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-09-2003 15:45 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 1 september 2003 13:44 schreef Sater het volgende:
Grappig ik had de cd Damned in Black van Immortal maar die heb ik geruild voor The Art of Grief van the Wounded.
Maar dat was niet met jou toch, of heb je een andere username?

Het is via Verval gegaan.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-09-2003 16:00 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:45 schreef Leviathanica het volgende:
Het is via Verval gegaan.

Ah oke dan


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 01-09-2003 19:33 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Geweldige band, vooral The art of grief omdat die wat meer doom invloeden heeft. Monument is ook erg goed maar mij iets te veel rock.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-09-2003 19:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

The wounded zijn supergoed, live een verademing en eerlijk gezegd snap ik niet wat ze met die boring goffikbandjes moeten

Laat ze met ene band als katatonia of Opeth optreden daar vind ik ze beter bij passen



kentaro
Usericon van kentaro
Posted 01-09-2003 19:59 by kentaro Wijzig reactieProfiel van kentaroQuote dit bericht

The Wounded behoort tot een van mijnfavoriete bands van . Ze zijn live heel erg goed, Marco's stem is bij ieder optreden vol van emotie en hij zingt heel zuiver. Op 22 november spelen ze in Winsum ( groningen)...dus een dag om naar uit te kijken!!


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 01-09-2003 20:12 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 15:23 schreef rvanderholst het volgende:
kdenk dat The Wounded de beste nederlandse metal-band is!!!


Eeuh ... tja alleen is het niet echt metal he?


this user is dead


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 01-09-2003 21:07 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Interessante band


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 01-09-2003 21:24 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus



the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 01-09-2003 21:47 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Zeker vrij vette band, vooral life.. heb ze nu 4 keer gezien ofzo..

Ze hebben nu tijdelijk een nieuwe toetsenist, de ouwe heeft in de een dronken bui z'n been gebroken lol..


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 02-09-2003 9:59 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

goh, wat ben ik blij dat er hier alleen maar lof ende hulde wordt gesproken over The Wounded!!

ik bne erg benieuwd naar de neiuwe schijf, hopelijk staat daar de Nirvana cover ook op waar men al zoveel over gehoord heeft!


I Find That I Am Not There...


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 02-09-2003 10:47 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2003 21:47 schreef Wishmaster het volgende:
Zeker vrij vette band, vooral life.. heb ze nu 4 keer gezien ofzo..

Ze hebben nu tijdelijk een nieuwe toetsenist, de ouwe heeft in de een dronken bui z'n been gebroken lol..
het was een arm...
maar die arm is inmiddels weer uit het gips


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 02-09-2003 12:42 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

The wounded is inderdaad een erg gave band en spelen live ook erg goed. Ik ben ook erg benieuwd naar hun nieuwe werk.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-09-2003 13:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2003 9:59 schreef rvanderholst het volgende:
goh, wat ben ik blij dat er hier alleen maar lof ende hulde wordt gesproken over The Wounded!!

Nou vooruit, zal ik dan maar wat tegengas geven?

Op zich trek ik het muzikaal allemaal wel. Goeie nummers, degelijke productie ("Monument" is in Franky's opgenomen, nuff said). Maar Marco's stem - waar velen zo vol lof over zijn - is nu juist datgene dat mij minder kan bekoren. Het is mij net iets te 'over the top.' Robert Smith (ik trek die vergelijking nog maar eens) is op 't randje, Marco gaat er naar mijn smaak net overheen.

Het moet wel gezegd worden dat ze zo ongeveer het enige echt mooie artwork hebben van alle platen die bij CBI uitkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 02-09-2003 13:22]


Touché, pussycat!


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen