IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Computer gerelateerd nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2006 23:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*bump*

Japanners tonen 'echte' 3D-weergavetechniek

Onderzoekers van het Japanse Advanced Industrial Science and Technology-instituut hebben een nieuwe methode voor de weergave van driedimensionale beelden het licht laten zien. De techniek is niet afhankelijk van optische illusies en gebruikt gewone lucht als projectiemedium. Momenteel kunnen honderd monochrome puntjes per seconde worden weergegeven; het bereik van de testopstelling zou enkele meters zijn. Uiteraard staan de specs van dit beeldkanon voorlopig nog in geen verhouding tot de honderd miljoen fullcolor beeldpunten die een beetje videokaart tegenwoordig per seconde aan kan leveren, maar het begin is er.

AIST: driedimensionaal plasmabeeld De techniek is gebaseerd op het met een infrarode laser laten oplichten van luchtmoleculen. Door het laserlicht te bundelen slaagden de Japanners erin om de moleculen in het brandpunt van de gebruikte lens in een plasmatoestand te brengen en zo een lichtgevend pixeltje in de vrije ruimte weer te geven. Hoewel plasma een temperatuur van vele duizenden graden heeft, hoeft niet voor brand te worden gevreesd: de lichtpuntjes hebben een levensduur van ongeveer een nanoseconde, maar zijn dankzij de extreme temperatuur uitstekend zichtbaar. Door een lens met een variabel brandpunt, twee roterende spiegels en wat slimme software te gebruiken, konden ze met het laserlicht vervolgens diverse driedimensionale beelden genereren.



bron

Cool


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-02-2006 23:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dude! msn?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2006 23:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Je hebt geluk dat ik dit nog zie, ik ga net offline... Some other time ok


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2006 23:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dit is vettig. Echt. Bruut.

Alleen had R2D2 zoiets al in de jaren 70.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 12-02-2006 23:15]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-02-2006 23:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2006 23:15 schreef Snaack het volgende:
Je hebt geluk dat ik dit nog zie, ik ga net offline... Some other time ok
K laters


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-02-2006 23:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Gaaf, maar ook wel een beetje enge techniek. De stikstofmoleculen in de lucht krijgen een optater en bij het vervallen naar hun "gewone" toestand zenden ze licht uit.
Lijkt me dat je met zo'n techniek best weirde reacties kunt katalyseren (die normaal niet gebeuren).

Lijkt me trouwens ook dat je met verschillende soorten gassen verschillende kleuren kunt genereren (versch. moleculen --> versch. energieniveaus --> versch. golflengtes van de fotonen die uitgezonden worden).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-02-2006 22:17 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl




slome
Usericon van slome
Posted 13-02-2006 22:42 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2006 23:18 schreef M. het volgende:
Gaaf, maar ook wel een beetje enge techniek. De stikstofmoleculen in de lucht krijgen een optater en bij het vervallen naar hun "gewone" toestand zenden ze licht uit.
Lijkt me dat je met zo'n techniek best weirde reacties kunt katalyseren (die normaal niet gebeuren).

Lijkt me trouwens ook dat je met verschillende soorten gassen verschillende kleuren kunt genereren (versch. moleculen --> versch. energieniveaus --> versch. golflengtes van de fotonen die uitgezonden worden).


Mwoah, fotoluminiscentie word al jaren in laboratoria als bepalingsmethode toegepast. En voor zover ik weet is er nog nooit een ongeluk met die apparatuur gebeurd. En daarbij, stikstofmoleculen zijn zo goed als inert. Dat is dus dubbelop veilig

Wat die gassen betreft weet ik het nog niet zo zeker. Fotoluminiscentie gaat niet voor elk soort molecuul/verbinding op, ik vrees (maar weet het niet zeker) dat je complexere verbindingen nodig hebt om verschillende kleuren te genereren.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-02-2006 20:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/


Het is voor beginners 'onrustbarend' eenvoudig om de weg te vinden op het digitale dievenpad. Onderzoek van informatiebeveiliger Symantec in de donkere steegjes van internet wijst uit dat alle instructies en gereedschappen om medegebruikers op te lichten online te vinden of te koop zijn.

Medewerkers van het bedrijf hebben anoniem rondgesnuffeld op openbare chatkanalen (IRC) en forums op het web. Criminelen gebruiken het net niet alleen om slachtoffers te vinden, ze wisselen op speciale plaatsen ook ervaringen, advies en technieken uit, blijkt.

De onderzoekers stuitten op een levendige handel van criminelen in creditcardgegevens (inclusief vervaldata en bestdingslimieten), bankrekeningnummers, wachtwoorden (voor bijvoorbeeld Skype, Paypal, Western Union, Steam, e-Gold, eBay, FedEx), e-mailadressen, computervirussen en zelfs digitale beeldbestanden van valse bankbiljetten. Verder troffen ze uitgebreide informatie en gereedschap aan om anoniem internetpagina's na te bouwen om gegevens van internetters te ontfutselen (phishing).

Het proces voor online creditcardfraude voltrekt zich volgens een vast patroon, stelt Symantec. Criminelen bemachtigen pasnummers, liefst met zoveel mogelijk informatie over de eigenaren. Ze bestellen spullen op andermans kosten of verkopen de gegevens door.

Creditcardinformatie 'doet' 1,5 tot 2 dollar per stuk. Grote afnemers (meer dan honderd) betalen nog minder. Gegevens van rekeningen bij het online betaalsysteem Paypal kosten 1 dollar per stuk (ongeverifieerd) of 20 dollar (gecontroleerd en in gebruik). Prijzen voor informatie van gebruikers van veilingsite eBay zijn vergelijkbaar. Het tarief voor een computervirus waarmee een netwerk zombiecomputers kan worden opgezet bedraagt ongeveer 1000 dollar.

'Het is schokkend hoe makkelijk je de weg vindt. Je hoeft geen expert te zijn om fraude te plegen. Complete handleidingen zijn online, voor iedereen beschikbaar. Binnen een paar dagen heb je het onder de knie', verklaarde beveiligingsdeskundige T. Pavlovic van Symantec donderdag.

Het informatiebeveiligingsbedrijf komt tot de conclusie dat online fraude voor velen een volwaardige 'baan' is geworden. Virusschrijvers worden mogelijk zelfs in dienst genomen door criminele organisaties: 'Hun technieken zijn weliswaar niet bijzonder geraffineerd, maar zeker lonend.'

Bron: ANP


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-03-2006 16:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 09-03-2006 16:07 by Nameless shadow Wijzig reactieProfiel van Nameless shadowQuote dit berichthttp://jeroendekker.com

3 uur batterij toch?



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-03-2006 16:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

XBOX nu al uitbreiding

Microsoft heeft vandaag op de CES in Las Vegas aangekondigd dat er een externe hd-dvd-speler voor Xbox 360 zal verschijnen. Geruchten over een dergelijke speler voor Xbox 360 deden al geruime tijd de ronde, maar werden door Microsoft steevast naar het rijk der fabelen verwezen. Nog maar drie weken geleden verschenen er in de Japanse media berichten dat de console in 2006 zou worden uitgerust met een hd-dvd-speler, waarop Microsoft liet weten dat het een gerucht betrof en dat er geen plannen waren om een hd-dvd-speler in te bouwen. Die reactie berustte niet op onwaarheid aangezien Microsoft nu met een externe hd-dvd-speler op de proppen komt. De games die voor de console verschijnen ondersteunen hd-weergave, maar met hd-disks kon de console tot dusverre nog niet uit de voeten. Al vaker is gemeld dat Microsoft wel eens de doorslag zou kunnen geven in de strijd tussen Blu-Ray en hd-dvd. Volgens Microsoft is inmiddels gebleken dat 90 procent van de Xbox 360-bezitters een hdtv heeft aangeschaft, of aanschaf overweegt. Wanneer de externe hd-dvd-speler op de markt komt is nog niet bekend, ook over de prijs heeft Microsoft nog niets losgelaten.

In navolging op eerder 'succesvolle' uitbreidingen:











[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-03-2006 16:14]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-04-2006 21:46 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Gamers in de digitale arena tegenover huisdier geplaatst
Door Thijs Terlouw - maandag 17 april 2006 13:41 - Bron: Wired - Views: 21.204 - Permalink

Wired meldt deze tweede paasdag dat het in de toekomst misschien mogelijk is om een computerspelletje te spelen tegen je huisdier. De paashaas is nog niet toegevoegd aan het rijtje proefdieren, maar onderzoekers uit Singapore hebben wel al een proefopstelling met een hamster en plannen ook een spel met een echte kip. In het spel Mice Arena worden de bewegingen van een hamster vertaald naar de digitale wereld. De gamer bestuurt in de digitale wereld een persoon en de bewegingen van die persoon komen overeen met een stukje lokaas in de werkelijke wereld. In het spel wordt de gamer achterna gezeten door een roofdier. Het roofdier dat op de gamer jaagt, gaat in feite het lokaas achterna en de bewegingen van de hamster worden in het spel gevolgd. Daarnaast kan tijdens het spelen ook de latexvloer waar de hamster op loopt aangepast worden, zodat extra hindernissen als bergen toegevoegd kunnen worden.

Behuizing hamster met mechanica om terrein aan te passenDe hamster zit in een grote bak met een elastische latexvloer die de vorm van het digitale terrein kan aannemen. De jacht van de hamster op het stukje lokaas wordt gevolgd door infraroodsensoren die de positie van de hamster doorgeven aan het computerscherm. Op dit moment zijn de onderzoekers nog druk bezig met het synchroniseren van de game-engine van Mice Arena met de mechanica die de vloer beweegt waarop de hamster zich beweegt. Daarnaast wordt gewerkt aan een afstandsbestuurd lokaasmechanisme dat de hamsters kunnen achtervolgen. De onderzoekers verwachten in november een volledig werkend prototype te kunnen tonen. Hoewel het klinkt als een erg geavanceerde versie van Pac-Man, gaat er een filosofie achter schuil. Volgens een medewerker aan het project is het doel om huisdieren spelletjes te laten spelen zoals mensen dat ook doen.

Door high-tech huisdier-versus-eigenaar-games te maken, hopen de onderzoekers nieuwe inzichten te krijgen in het gedrag van de dieren. Volgens de onderzoekers bestaat er een lange traditie van het spelen van spelletjes met dieren, maar traditioneel worden daarbij voorwerpen gebruikt die niet zo 'slim' zijn als computers. Mensen gooien bijvoorbeeld een tak wanneer ze met hun hond spelen. Door een computer te gebruiken hopen de onderzoekers meer inzicht te krijgen in de relaties tussen mensen en dieren. Naast Mice Arena zijn twee andere games voorgesteld die op een soortgelijk concept zijn gebaseerd. Met Jellyfishtrone is het onderzoeksteam van plan om de zwembewegingen van een kwal te vertalen naar de bewegingen van een slang in een Snake-achtige omgeving. De menselijke speler fungeert hierbij als het object waar de slang achteraan zit. In Chicken Petman zal een echte kip de rol van een spook spelen en een stukje lokaas achterna zitten dat overeenkomt met de gamer in een doolhof. Alle spellen worden zodanig ontworpen, dat de mens een even grote kans heeft om te winnen als het dier.



Hehe vet


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2006 15:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-07-2006 15:39 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

OMG! HAX1


Suck my piss


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-08-2006 16:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Weet iemand wanneer de PRS-500 Sony portable E-Book reader uiteindelijk uit gaat komen? Mikeeeeeee?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 07-08-2006 18:04 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 16:30 schreef Chelman het volgende:
Weet iemand wanneer de PRS-500 Sony portable E-Book reader uiteindelijk uit gaat komen? Mikeeeeeee?

Dat ziet er wel handig uit, geen stapels papier meer

Fujitsu was geloof ik ook met een kleuren versie bezig, alleen dat was een prototype, zal dus nog wel ff duren.


Edit: er staat trouwens bij dat die in het najaar uit komt, op tijd voor de feestdagen.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 07-08-2006 19:27]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-08-2006 19:11 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 16:30 schreef Chelman het volgende:
Weet iemand wanneer de PRS-500 Sony portable E-Book reader uiteindelijk uit gaat komen? Mikeeeeeee?

Huh? Waarom dacht je dat ik iets hierover zou weten?
Ik heb niks met dedicated e-book readers. Heb zelfs nog nooit één gezien.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-08-2006 19:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 19:11 schreef Mikeee het volgende:
Huh? Waarom dacht je dat ik iets hierover zou weten?
Ik heb niks met dedicated e-book readers. Heb zelfs nog nooit één gezien.



Omdat je gadgetfreak bent.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-08-2006 19:36 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Gadgetfreak? Ikke?
Echt niet hoor. Ik ben consequent late adopter.
Volgens mij heb je iemand anders in gedachten.

Ik volg computer- en mp3-speler-nieuwtjes enzo maar e-book readers??? Ik weet niet eens hoe die krengen werken. Ik stel me in gedachte voor dat het ook maar veredelde mp3-splers zijn oid. Sommige mp3-spelers ondersteunen Audible's .aa-bestanden (proprietair) en er is ook een OSS-tegenhanger ervan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 07-08-2006 19:39]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-08-2006 13:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Laten we zeggen dat het beeld bestaat dat je best goed op de hogote bent.

Anyway: Maxell 300Gb Optical Holo-Drive komt al eind dit jaar uit. Volgend jaar hopen ze om de 1.6Tb variant te releasen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-08-2006 13:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 19:36 schreef Mikeee het volgende:
Ik weet niet eens hoe die krengen werken. Ik stel me in gedachte voor dat het ook maar veredelde mp3-splers zijn oid. Sommige mp3-spelers ondersteunen Audible's .aa-bestanden (proprietair) en er is ook een OSS-tegenhanger ervan.


Dat is niet helemaal eerlijk. Ze doen veel meer dan MP3 spelers. Ten eerste hebben ze een soort 'solid-state' display waardoor het echt als papier uitziet en niet als een scherm.

Ze bieden vaak ook allerlei indexeringsmogelijkheden etc.

Waar ik op zit te hopen is de mogelijkheid om aantekeningen te maken en die te delen. Stel dat je met een project-team op je werk of op de uni een document aan het reviewen bent. Jij maakt een aantekening op je docu en dat wordt meteen via Blauwetandjes o.i.d met je collega's uitgewisseld . VEEEET.

Stel je bent McGraw-Hill of een andere wetenschappelijke uitgever. Je sluit een licentieovereenkomst af met een universiteit en de studenten krijgen gewoon het e-Book variant binnen op hun reader. Kostenbesparing --> marge omhoog --> DOEKOE!

In ieder geval denk ik dat voor zakelijke toepassingen eBook readers DE toekomst zijn. Ze bieden namelijk heel veel mogelijkheden die er nu simpelweg niet zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 10-08-2006 15:03 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2006 13:33 schreef Chelman het volgende:

Stel je bent McGraw-Hill of een andere wetenschappelijke uitgever. Je sluit een licentieovereenkomst af met een universiteit en de studenten krijgen gewoon het e-Book variant binnen op hun reader. Kostenbesparing --> marge omhoog --> DOEKOE!


[brain fart mode]
It's a whole (old) can of worms.
Ik zou persoonlijk nooit op die manier mijn readers willen hebben. I see limited use beyond short-term use of information. Iets met "boeken vergaan niet, programmatuur wel". Plus ze worden obsolete op den duur; de units danwel de informatiedragerformaat/-bestand. Je kunt wel een soort service-agreement aanbieden voor reparatie van units en updates/revisies van teksten maar ik denk dat studenten daar minder happig voor zouden zijn dan een magazijnwerker of mechaniciën.
De één gebruikt zijn info graag decennia lang en in meerdere versies terwijl de ander de ontwikkelingen a-la-minute wil volgen.
Ik vind het echt het ultieme bit-rot instrument.
[/mode]


quote:

In ieder geval denk ik dat voor zakelijke toepassingen eBook readers DE toekomst zijn. Ze bieden namelijk heel veel mogelijkheden die er nu simpelweg niet zijn.

Voor korte-termijn , snel wisselende gegevens lijkt het me een prima ding. Blauwtand afdrukken enzo...maar ongetwijfeld dat je weer DRM moet gaan gebruiken om ongeoorloofd kopieëren van copyright-dragende meuk tegen te gaan. Het lijkt me iig wel een time-saver.

Bovendien bestaat er in Europa geen DMCA-wetgeving om het hardwaremetig kraken tegen te gaan. Een minderheid zal dit zeker wel overwegen.

KORTOM:
Lijkt me een puik dingetje wanner de informatiestroom van de gebruiker afkomstig is. Group(hard)ware. Business synergy ennabler, blabla[insert catchy new managementspeak].
Lijkt me best kut als ik uitgever zou zijn of een toegewijde lezer van boeken.


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 10-08-2006 15:07]



Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 10-08-2006 15:12 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

voor leerlingen is zo'n reader wel een ideale oplossing, de kosten kunnen gedrukt worden, je hoeft minder boeken mee te zeulen (werkboeken zul je nog wel nodig hebben). Boeken kunnen aangepast worden door updates, mocht een boek fouten bevatten.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 10-08-2006 15:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2006 15:12 schreef Lothar het volgende:
voor leerlingen is zo'n reader wel een ideale oplossing, de kosten kunnen gedrukt worden, je hoeft minder boeken mee te zeulen (werkboeken zul je nog wel nodig hebben). Boeken kunnen aangepast worden door updates, mocht een boek fouten bevatten.
Extreem handig bij een 'groen-boekje-update'. Normaal gesproken kunnen scholen dan het grootste deel van hun boeken wegflikkeren en alles nieuw kopen [echt schijtduur].


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen